Aihe: Huolla vahvistin, nyt on aikaa.
1
bussoli
21.04.2020 20:21:49
Moi kaikki.

Hain tänään huollosta oman vahvistimen bluetonelta, erinomaista palvelua ja laite tuli monista viosta huolimatta erinomaiseen kuntoon. Mutta vähän aistin, että huolloissa on nyt tilaa ja aikaa. Eli nyt kun keikkojakaan ei ole, on hyvä aika huoltaa laitteet kondikseen. Pidetään hommat pystyssä, tuetaan kotimaista ja kun rokki taas soi saleille niin kamat on kondiksessa.
nightbird
22.04.2020 07:56:46
Komppaan kybällä, koskee kaikkea setissä olevaa tavaraa joka oikuttelee.Nyt on esim. ne pienetkin rahinat , potikat ym. jotka äesyttävät mutta tulevat aina väliaikaisesti kuntoon koputtelemalla tai potikoita ruuvaamalla erittäin hyvä sauma saattaa taas iskuun.
Pidetään ne muusikon ja ääniteknikon ystävät eli. laitehuollot pystyssä niin ne ovat sitten jelppimässä myös tämän jälkeen !
Tämä koskee myös isompien talojen ja maahantuojien omia huoltoja. niissä myös on vaarana töiden vähentyessä YT ym.neuvottelut joiden johdosta saattaisi koronan jälkeen olla turha repiä olemattoman huollon ovenkahvaa..
jengi varmaan mieluummin kantaa kamansa myös jatkonsa siihen lähempänä olevaan ammatti-huoltoon kuin lähettelee kamoja ympäri maakuntiin ulkoistettuja nyrkkipajoja.
PIM
25.04.2020 22:11:15
Mä käytin just mun -68 plexi Super PA:n tsekattavana ja yks pikkasen alimitoitettu konkka, joka olisi pettänyt kohtsillään, sekä vähän viileäpuoleiseksi biasoidut pääteputket löytyi viimeisen konkkarempan tekijän jäljiltä. Nyt taas uskaltaa rokkailla seuraavat vuosikymmenet.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
steelduck
25.04.2020 22:17:59

Kävin vaihdattamassa Bleutoneeni Creamback NEO:n Alnico Gold:iin. Olisihan tuon voinut itsekkin vaihtaa, mutta support your local ja silleen. :)
santakasa
18.05.2020 20:28:54
Käytän tätä ketjua hyväkseni.

Randall Satan 120W -nupista poksahti yksi pääteputki. Vaihdoin molemmat, mutta virta ei syty. Ajattelin kokeilla sulakkeen vaihtoa, jos sulake meni samalla putken poksahtamisen yhteydessä.

Randallissa on sulake mallia T1AL/250V. Fryeten nupissa on sulake mallia 1A/250V. Mikä noiden ero on? Voiko käyttää päittäin? Uuden sulakkeen ostaminenhan ei ole kallista, mutta kiinnostaa.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
73nd3r
18.05.2020 21:47:21
Kun en ole mikään elektroniikan velho, niin pyrin valkkaamaan varaosaksi samanlaisen mikä ennen on ollut - tai ainakin kysyn viisaammilta kavereilta (ne saa yleensä hyvät naurut, minä hyvät neuvot sekä IRL että täällä mnetissä).

Tuo Randen T1AL/250V on hidas sulake, se T tarkoittaa slow blowta (kuka tuonkin logiikan on keksinyt...).
Tuo Fryette on vakio, eli nopeammin palava.

Hitaan paikalla käytetty nopea ei ymmärtääkseni aiheuta vahinkoa laitteelle, mutta sulake saattaa reagoida liian herkästi, eli ei kestä käytössä.
Hitaan käyttäminen nopean paikalla *voi* olla laitteelle haitallista.

Ja jos se (oikea) sulake palaa uudestaan samantien, kannattaa ottaa ketjun suositus ammattilaisen työllistämisestä karanteeniaikana huomioon.
santakasa
18.05.2020 22:18:41
Kiitokset vastauksista. Poljenpa huomenna kauppaan hommaamaan oikeanlaisen sulakkeen. : )
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
73nd3r
19.05.2020 09:40:23
73nd3r: (kuka tuonkin logiikan on keksinyt...)
Gypsy: T_Slow Acting (Trage)

No germaanin perhanat totta kai, aina joka paikassa sörkkimässä.
santakasa
26.05.2020 16:18:15
Vahvari ei lähtenyt toimimaan sulakkeen eikä putkien vaihdon jälkeen, joten matkata täytyy siis Uraltoneen. Laitoin sinne eilen spostia aiheesta, johon vastattiin, että tekevät huoltovarauksen, jonka jälkeen kertovat milloin voi tuoda.

Ei ole eilisen jälkeen kuulunut mitään. Oonko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai onko siellä kamala ruuhka etteivät ole vain ehtineet ilmoittaa, milloin vuon tuoda?
Kefiiri
26.05.2020 16:25:46
santakasa: onko siellä kamala ruuhka etteivät ole vain ehtineet ilmoittaa, milloin vuon tuoda?

Voi olla, kun kaikki ovat lukeneet tätä ketjua ja tuuppaavat kalustoa huoltoon kiihtyvällä vauhdilla :D
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)