Aihe: air provinssissa
1
Mikael
28.06.2004 11:58:45

Meikäläinenkin sitten monen vuoden jälkeen yltyi raahaamaan takalistonsa oikein suomalaisille rokkifestivaaleille kun olivat tilanneet mahtivelvyjä väsäileen ranskalaisduon mestoille. Vaan johan nyt oli perkele. Tukat oli hyvin, meininki oli ultra-coolia ja valot olivat kivat, vaan siihenpä se sitten jäi. Kaksi erittäin epäkarismaattista studionörttiä, yksi näkymätön lisäkoskettelija ja bändin stailiin täydellisesti sopimaton agressiivinen urheilu-rumpali. Ei nyt saatana. Vielä kun miksaaja otti asiakseen ajella rumpuja (ja lähinnä siis bassaria) kovempaa kun koko muuta bändiä niin eip siinä sitten.. Kivoja laitteita oli juu ja hauskaa kun roudari kävi vaihatamassa ms-20:sen "presettiä" joka biisin välissä. Kuulemma eivät vaivaantuneet tuleman encoreille - tätä en jäänyt ihmettelemään vaan poistuin mökille saunomaan siinä kahdeksannen biisin tietämillä. Höh, surkeeta.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mikael
30.06.2004 13:55:22 (muokattu 30.06.2004 13:57:39)

Okei, olen samaa mieltä että rumpusoundit olis voinut olla paremmat ja vähän turhankin isolla kädellä se niitä välillä paiskoi mutta kyllä meininki oli muuten kaikin puolin kohdallaan.

Makuasia, mutta kyllä mulla meni pheelikset ihan täysin kun rumpalin tyylitaju oli jäänyt himaan ja käytännössä rumpujen soitto muistutti lähinnä jotain maanista power-fuusiojazz -sekoilua. Lisäksi rummut olivat todella kovalla ja täysin epäbalanssissa muun musan kanssa.

Sopivasti hieman erilaiset livesovitukset toimi hyvin ja mitä tulee äijien karismattomuuteen niin itselleni jäi lähinnä lämpimän positiivinen ja hieman huvittunut kuva noista kahdesta ujosta ja vaatimattomasta ranskaherrasta. Ei ne mitään esiintyjiä ole eikä ne yritäkään olla. Musiikki puhuu puolestaan mikä on nykypäivänä bändeillä harvinaista. Aina pitää olla kaikkea extrasälää peittämään paskoja biisejä. Mutta Air:in biisit on niin hyviä että niiden ei tarvinnut muuta kuin soittaa ne hyvin ja hyvällä meinigillä

Airin musasta ja biiseistä oon ihan samaa mieltä.

ja ainakin suurin osa nyt-teltan yleisöstä oli aivan pähkinöissään, minä mukaanlukien.

No hyvä jos toimi. Mä olinkin ihan selvin päin : )

Ja pakko mainita vielä että festarikeikathan ei ikinä ole mitään parhaita keikkoja ja sounditkin on aina vähän mitä on. Ainahan olis paras kun pääsisi kattoo ihan bändin oman keikan.

No tosta mä olisin vähän eri mieltä, sillä kyllä nykyään PA:t ovat niin hyviä, että soundi on mahdollista saada varsin hyväksi. Esim Egotrippi päälavalla kuulosti aivan valtavan hyvältä. Kyllä ainakin siihen keskelle lavan eteen missä mä postailin soundi oli ison maailman bändiksi ihan luvattoman huono - sellasta perinteistä alamiddlepuuroa ja balanssi ihan mitä sattuu (lähinnä niiden rumpujen ansioista). Mutta varmasti tämä olis ollut nautittavampi esitys vaikkapa Savoy-teatterissa kuin rokkifestivaaleilla.

Edelleenkin pitää korostaa että mä todella pidän Airin musasta ja varsinkin Moon Safari on mulla 90-luvun top5-levyjen joukossa. Mainio bändi, mutta ei mikään live-akti. Ikävä kyllä tämä ongelma tuntuu vaivaavan useimpia elektro-bändejä.
Jabbe
02.07.2004 17:16:13
Joo, täälläkin vähän sekavat fiilikset. AIR kyl periaatteessa ihan loistavaa, mut ei toi livenä niin hätkähdyttäny kun odotin. Olin tosin rättiväsynyt ja häivyin loppupuolella kesken kun ei enää jalat kantanu.

Mut konebändeistä Groove Armada näytti kyl miten livemeinkin pitää toimia! Aivan käsittämättömän loistava setti, Air hävis 10-0... :)
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Mikael
04.07.2004 21:06:11

Olin tosin rättiväsynyt ja häivyin loppupuolella kesken kun ei enää jalat kantanu.

väsynyt vai "väsynyt" ? : )
Aleksi Gaiss
07.07.2004 13:34:18
Siellä Nyt-teltassa oli kyl aika paska soundi yleisesti. Kemopetrolkin kuulosti aika paskalta...eikä se johtunu bändistä!

Tosin, juuri Egotrippi päälavalla osoitti miten hyvältä rokkibändi voi livenä soundata...
Jabbe
08.07.2004 00:38:32
väsynyt vai "väsynyt" ? : )

Laskuhumala korkeintaan ja todellakin väsynyt. Jalkoja on harvoin koskenu niin paljo.. :)
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
luu
21.07.2004 08:49:44

Siellä Nyt-teltassa oli kyl aika paska soundi yleisesti. Kemopetrolkin kuulosti aika paskalta...eikä se johtunu bändistä!

Olen kyllä eri mieltä. Kyllä siellä oli mahdollista saada aikaan hyvät soundit. Esimerkiksi Tuomari Nurmio ja Alamaailman Vasarat soundasi erittäin hyvältä Nyt-teltassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)