Aihe: 15w kombo suosituksia?
1 2
skittamies123
15.05.2020 23:59:28
Moro,

Mitä komboja suosittelette esimerkiksi ac15 vs blues junior? Blues juniorin hintaan myös saisi käytettynä fender blues deluxen, mutta onko liian tuhti 40wattia? Vahvistin tulisi kotiin sekä keikalle.
Stone
16.05.2020 05:12:11 (muokattu 16.05.2020 05:14:23)

skittamies123: Moro,

Mitä komboja suosittelette esimerkiksi ac15 vs blues junior? Blues juniorin hintaan myös saisi käytettynä fender blues deluxen, mutta onko liian tuhti 40wattia? Vahvistin tulisi kotiin sekä keikalle.

Minkä tyyppiseen musaan haet vahvistinta, niin riippuu vähän siitäkin? Olen omistanut Blues juniorin sekä Vox ac15 kombon ja kumpikaan ei kotiin nyt mikään hiljainen, mutta soittaahan niillä rokkia ja bluesia molemmilla.
Se on vähän subjektiivinen juttu, että kummasta tykkää enempi eli tossa on britti vs. american soundi asetelma. Blues juniori kompaktimpi roudata, jos sillä merkitystä.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Mho
16.05.2020 06:46:02
Jos marsu soundi kelpaa niin 20w jubilee on kova rauta. Itsellä on pari DSL sarjan comboa ja tykkään tosi paljon, niistä löytyy 20w combo.
McLeach
16.05.2020 08:53:08 (muokattu 16.05.2020 09:09:34)
Mulla on blues Junior hima/reeni/keikkakäytössä tällä hetkellä. Jos haluat muroa soundista, masteria ei pysty oikeen yli kakkoseen nostamaan himassa, eikä hirveesti enempää keikallakaan. Ja soundihan ei tossa vaiheessa ihan optimaaliseksi vielä aukea. Hommasin itse kylkeen keinokuorman, jonka ansiosta voin ja soitan master täysillä ja soundit on lähes hunajaa. Vaihdoin myös elementiksi Texas Heatin, koska alkuperäinen Fenderin oma tossa mun versiossa oli aika tuhnu ja keskialuevoittoinen. Nyt on kätevä peli moneen.

Kaiken kaikkiaan hyväsoundinen ja roudausystävällinen laite, mutta sellaisenaan ei tosiaankaan makkarivahvistin, jos haluaa kaiken potentiaalin ottaa irti.

E: Niin oli mulla myös aikoinaan Blues Deluxekin ja se vasta peto olikin. Vaihdoin etuasteputkea silleen että volyymi putos dramaattisesti, jonka jälkeen volyymit oli reeneihin käyttökelpoiset, mutta soundi kärsi. Himaan ja keikoille aivan liian äänekäs. Tuuttasi myös alapäätä omaan makuuni liikaa.

Pistä privaviestiä, jos kiinnostaa blues junior/roudaus case/keinokuoma - yhdistelmän osto. Mulla alkais olla enemmän marsun nupille taas käyttöä.
McLeach
16.05.2020 09:03:59
Mho: Jos marsu soundi kelpaa niin 20w jubilee on kova rauta. Itsellä on pari DSL sarjan comboa ja tykkään tosi paljon, niistä löytyy 20w combo.

Tuo 20w jubilee nuppi olisi kyl kiva omistaa.
Laulava Kylätohtori
16.05.2020 09:40:24
McLeach: E: Niin oli mulla myös aikoinaan Blues Deluxekin ja se vasta peto olikin. Vaihdoin etuasteputkea silleen että volyymi putos dramaattisesti, jonka jälkeen volyymit oli reeneihin käyttökelpoiset, mutta soundi kärsi. Himaan ja keikoille aivan liian äänekäs. Tuuttasi myös alapäätä omaan makuuni liikaa.

Samat kokemukset. Ei tuolla tee kotona mitään, vaikka vaihtaisi putkia tai elementtejä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Hikkis
16.05.2020 09:57:43
Jos ei välttämättä tarvitse olla putkicombo, niin suosittelen tutustumaan DV markin tuotteisiin. Omaa kokemusta on Little jazzista, jonka puhtaat ovat todella maukkaat. Muuhun se tosin ei kykenekään yksin, mutta pedaaleita tottelee oikein hyvin. Mulla edessä Bossin blues driver ja toimii mulla blues/rock osaston soittoon hyvin. Musamaailma näitä muistaakseni myy. Tuo little jazz on 8" elementillä, mutta samaa on saatavilla myös 12" elementillä.
steelduck
16.05.2020 10:41:45

Blues Jr:kin on niin äänekäs, että häätö on lähellä kerrostalossa. Blues Deluxe on niin äänekäs, että sillä ei voi oikeastaan soittaa missään missä on ihmisiä ilman korvatulppia "optimivolalla", eli niin että soundit on parhaimmillaan.
Stone
16.05.2020 11:09:39 (muokattu 16.05.2020 11:24:15)

Tämä ei vastaa kysymykseen nyt millään tavalla, mutta mulla on 70 W Fender Pro reverb toisena vahvarina, niin millään vahvistimella en ole pystynyt niin hyvin hiljaa soittamaan kuin tällä, vaikka putkiwatteja tuo 70. Jopa kitaran kielet soivat itsessään lujempaa, jos niin haluaa säätää. Toimiva mastervolume.

Heitän samalla ketjun aloittajalle ehdotuksen, että esim. käytetty Koch Studiotone 20 voisi olla tsekkaamisen arvoinen kotiin /keikalle, kun eikös siinä ole jokin sisäänrakennettu Keinokuormakin?
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Pinewood
16.05.2020 12:34:53
Miten olisi Fender 65 Princeton Reverb tai Fender 68 Custom Princeton Reverb? Säröt purkeista. Riittää kevyessä menossa keikoillekin intiimeissä pikkupaikoissa. Tarvittaessa käy PA:n kautta isommillekin areenoille.
rheinone
16.05.2020 12:52:56
15W40:sen aattelin vaihtaa maanantaina.
Never the heroes; We were just sacrified at war. "Rokapiliä"
T.K.
17.05.2020 14:47:39
Engl gigmaster 15 kannattaa tsekata. Menee hyvin himassa, oma keinokuorma. Tarvittaessa myös erittäin äänekäs. Säätöihin kannattaa perehtyä kunnolla, niin saa laitteesta kaiken irti.
janpeko
17.05.2020 21:19:04
Hikkis: Jos ei välttämättä tarvitse olla putkicombo, niin suosittelen tutustumaan DV markin tuotteisiin. Omaa kokemusta on Little jazzista, jonka puhtaat ovat todella maukkaat. Muuhun se tosin ei kykenekään yksin, mutta pedaaleita tottelee oikein hyvin. Mulla edessä Bossin blues driver ja toimii mulla blues/rock osaston soittoon hyvin. Musamaailma näitä muistaakseni myy. Tuo little jazz on 8" elementillä, mutta samaa on saatavilla myös 12" elementillä.

Komppaan tätä. Jos etsii tervettä puhdasta soundia, niin DV Mark Jazz 12 voisi olla erinomainen vaihtoehto.
Itselläni tällainen ollut käytössä ja siinä edessä H&K Replex. Sieltä otettu nauhakaiku ja reunasärö. Pirun kova paketti.
Olisi muuten myytävänä tällä hetkellä, jos kiinnostaa.
parek
17.05.2020 21:22:23
Ostaisin heti noista ainakin toisen jos olisi tarve vahvarille.

https://www.kitarapaja.com/fender-pro-junior-handwired
LaMotta
17.05.2020 21:32:44

skittamies123: Moro,

Jaa no itsellä on toiminut pedaalialustana parhaiten blackstar ht20 studio. Särökanavalla ei ollut tosin mitään käyttöä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Tami
17.05.2020 22:34:30

LaMotta: Jaa no itsellä on toiminut pedaalialustana parhaiten blackstar ht20 studio. Särökanavalla ei ollut tosin mitään käyttöä.

Mulla on pedaalialustana valveking 112... Ihan samaan settiin menee noiden blues junnujen tai kinukki ac15:n kanssa. Parilla sadalla saa komboja tuolta torilta ja kotinurkassa ne pihistelyvolyymillä on jees-vehkeitä.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Stone
17.05.2020 23:17:50

o0o: Ostaisin heti noista ainakin toisen jos olisi tarve vahvarille.

Tuo on halpa hinta handwired by Rikstone vahvistimesta.
petteri m
18.05.2020 14:23:14
o0o: Ostaisin heti noista ainakin toisen jos olisi tarve vahvarille.

Ja minä sen toisen. No, yksihän siellä on jäljellä. Nyt on hyvä ja halpa samassa paketissa.
skittamies123
19.05.2020 20:33:51
Vastaanpa nyt näin kun vastauksia tulikin noin paljon. Eli soitan suhteellisen"kevyttä" musaa eli juurikin noi cleanit pitäisi olla kohillaan ja säröt yms tulee laudasta. Kiitoksia vaan eipä taida Blues Deluxe olla meikäläisen valinta sitten. Kysyisin vielä, kun tietoa näköjään löytyy, että mitä eroa normi mustalla blues junioirlla vs tweed malliin? Omaan korvaan tweedissä korostui yläpää enemmän, tiedä sitten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)