Aihe: Ibanez SR3006
1 2 3
Niskamies
28.06.2004 13:02:50
Mä haluun kuuskielisen basson, joka on hyvä ja halpa. Ja hyvä ulkonäkö ois jees. No, tunnin päästä lähen levytukkuun testaamaan.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Karlsson
28.06.2004 13:03:59
Mä haluun kuuskielisen basson, joka on hyvä ja halpa. Ja hyvä ulkonäkö ois jees.

Harley-benton?

No, tunnin päästä lähen levytukkuun testaamaan.

Pitäisköhän lähtee vakoilemaan?
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
balzary
28.06.2004 13:04:50

Mä haluun kuuskielisen basson, joka on hyvä ja halpa. Ja hyvä ulkonäkö ois jees. No, tunnin päästä lähen levytukkuun testaamaan.

noni, siinähän ne tarkat speksit tulikin. kiitos. koitappa muuten samalla sitä gary willis signature-fretlessiä. samanlainen on myynnissä kenyllä kokonaisedulliseen hintaan :)
Mitähän mä vielä tarvitsen?
Niskamies
28.06.2004 13:10:56
Pitäisköhän lähtee vakoilemaan?

Siitä vaan.
Niskamies
28.06.2004 13:11:55
noni, siinähän ne tarkat speksit tulikin. kiitos. koitappa muuten samalla sitä gary willis signature-fretlessiä. samanlainen on myynnissä kenyllä kokonaisedulliseen hintaan :)

Toista nauhatonta en halua, kun yksi on jo. Tallamikille on tullut tarvetta nauhallisen basson kanssa, ja onhan ne ylimääräset kielet kivoja:)

Hihhei, kolmelta oon Levytukussa.
balzary
28.06.2004 13:13:44 (muokattu 28.06.2004 13:15:06)

Toista nauhatonta en halua, kun yksi on jo. Tallamikille on tullut tarvetta nauhallisen basson kanssa, ja onhan ne ylimääräset kielet kivoja:)

Hihhei, kolmelta oon Levytukussa.

meinaatko vetästä tunteellista tilutusta :) kannattaa varmistaa ettei oo bootleggarit liikenteessä.

ylimääräiset kielet ei ole kivoja vaan, no, ylimääräsiä :)

edit: ruukkaa siihen jammuus tallamikki niin ei iskän kukkaro laihene liikaa.
Karlsson
28.06.2004 13:16:02
Siitä vaan.

Jeps, otan nauhoitussydeemit mukaan ja myyn nauhat Ebäyssä hirveellä hinnalla 20 vuoden päästä. Sitte ku sä oot ollu kuuluisa ja kuollu kielistä saatuun nikkelin yliannostukseen.
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
Teijo K.
28.06.2004 13:17:02 (muokattu 28.06.2004 13:17:17)

meinaatko vetästä tunteellista tilutusta :) kannattaa varmistaa ettei oo bootleggarit liikenteessä.

ylimääräiset kielet ei ole kivoja vaan, no, ylimääräsiä :)

edit: ruukkaa siihen jammuus tallamikki niin ei iskän kukkaro laihene liikaa.

Olet muuten asioiden ytimessä tuon ylimääräisiä kieliä koskevan lausuntosi kanssa. Munsta. Kelle sitten mitkäkin kielet on ylimääräisiä, on hyvinnin tapauskohtaista. Kylläpä se siitä yhdestä kielestä lähtee, se tuskin on kellään ylimääräinen.
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
balzary
28.06.2004 13:20:57

Olet muuten asioiden ytimessä tuon ylimääräisiä kieliä koskevan lausuntosi kanssa. Munsta. Kelle sitten mitkäkin kielet on ylimääräisiä, on hyvinnin tapauskohtaista. Kylläpä se siitä yhdestä kielestä lähtee, se tuskin on kellään ylimääräinen.

näi se o. nimim. "yksi 5-kielinen ostettu, kun onhan se extra-kieli ihan kiva." myyntiin meni vaikka muuten hyvä jatsari olikin. mutta hyvää opetusta se oli vuoden verran, jos ei muuten niin soittimien eroista sun muusta. sain vielä saman verran rahaa takasin myydessä.
lfc
28.06.2004 13:54:43
Kulman takana väijyy uhkaavasti keskustelu kielten "sopivasta" määrästä....
Life is a game, that's never too lame.
Niskamies
28.06.2004 20:10:16
Noniin, kävin bassoa testaamassa. Erittäin hyvä vehje oli kaikinpuolin. Soi eikä tuntunut lelulta. Soitto oli vain hirveää räpellystä kun oli kaksi extra-kieltä. Pitänee käydä vielä YAmahan TRB testaamassa.
Teijo K.
28.06.2004 20:33:42

Noniin, kävin bassoa testaamassa. Erittäin hyvä vehje oli kaikinpuolin. Soi eikä tuntunut lelulta. Soitto oli vain hirveää räpellystä kun oli kaksi extra-kieltä. Pitänee käydä vielä YAmahan TRB testaamassa.

Onko sinulla jokin visio, mihin käyttäisit niitä kahta kieltä? Toisaalta leluja pitää pojilla olla, joten ymmärrän senkin aspektin täysin. Minullehan kaikki nämä soittimet, PA, ehfektit yms. on leluja. :)
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
Incarnation
28.06.2004 21:15:54
Niskis, toivottavasti sulla oli kypärä päässä. Tuli sen verran paskaa niskaan...
Nyt olen hiljaa.
"Tää on tää perkeleen levyraati-asetelma: Ai se oli kotimaista, no sitten vielä vähän kovemmalle!" -Marko Annala (Tavastia 7.4.2004)
absqua
28.06.2004 21:16:15

Ibanezit on välillä ihan hämmästyttävän asiallisia ellei suorastaan loistavia pelejä hintaansa nähden, ainakin hintahaitarin alapäässä.
Silloin kun itse aloittelin basson pilitystä niin ei jollain 350-400 euroa vastaavalla rahalla saanut oikein mitään järkevää uutena. Sen sijaan halvimmillakin kokeilemillani Ibanezeilla pystyy oikeasti soittamaan!

Niskikselle: jos kerran haluat 6-kielisen niin anna pala vaan.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantanhuja. (Tosin mä olen kokeillut tanhujakin.)

Ne "ylimääräiset" kielet tosiaan lähinnä haittaa soittamista ainakin aluksi. Sen jälkeen kun ensin on oppinut soittamaan niin että ne eivät enää haittaa, niin siitä eteenpäin on sitten ihan oma haasteensa oppia käyttämään niitä kaikkia. Ja tämähän on tietenkin soittajakohtaista/musatyylisidonnaista etc.

Tosiasia on myös se että 6-kielisen ne "4 tavallista" kieltä siellä keskellä soivat ihan eri tavalla kuin perus 4-kielinen basso, mikä voi jo sinänsä olla hankinnan syy jollekulle.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
absqua
28.06.2004 21:21:42
Onko sinulla jokin visio, mihin käyttäisit niitä kahta kieltä? Toisaalta leluja pitää pojilla olla, joten ymmärrän senkin aspektin täysin. Minullehan kaikki nämä soittimet, PA, ehfektit yms. on leluja. :)

Ei kai tuollaista tarvitse mitenkään perustella? Kukin taaplaa tyylillään! Kyllä minäkin aika heikoille jäille joutuisin jos pitäisi julkisesti ripittäytyä aiheesta: "mihin oikein ajattelit käyttää noita kaikkia bassojasi? entä tuota efektiläjää? mihin sitten tarvitaan useampia vahvistimia??"
Kai sitä olisi pakko tunnustaa että sitä minimaalista heppiä tässä vaan yritetään venyttää...
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
28.06.2004 21:28:12 (muokattu 28.06.2004 21:33:48)

Ei kai tuollaista tarvitse mitenkään perustella? Kukin taaplaa tyylillään! Kyllä minäkin aika heikoille jäille joutuisin jos pitäisi julkisesti ripittäytyä aiheesta: "mihin oikein ajattelit käyttää noita kaikkia bassojasi? entä tuota efektiläjää? mihin sitten tarvitaan useampia vahvistimia??"
Kai sitä olisi pakko tunnustaa että sitä minimaalista heppiä tässä vaan yritetään venyttää...

Ei tietenkään tarvitse, minä käsitän tämän laitteista ja niiden käytön visioista puhumisen vain aivan olennaiseksi osaksi muusikoiden.netin toimintaa. Ns. kamarunkkausta jos ei olisi, niin tuskin täällä edes viihtyisin.

Ihan yritin positiivisessa hengessä kysellä Niskiksen motiiveja tuohon asiaan. Minulla on molemmissa nauhallisissa ns. pääsoittimissani 6-kieltä. Näkyy kuvauksestakin, eli niinpoispäin. Jos Niskis olisikin keksinyt jonkin oivan perustelun niin voisinpa käyttää sitä itsekin. :)

Siihen asti se vanha, -kiusallani. Ja lelut on kivampia.

Ps. Olen sen Helsinkin Fazerin 6-kielisen Jamahan TRB testannut, ja en pitänyt yhtään. Ei ollenkaan muns kropalle tai käsille sopiva soitin. Hyvää soundia en löytänyt millään ruuvaamisella, mutta syynä voi olla myös huonohkot ja vanhahkot kielet. Mutta jotenkin se elektroniikka ei vain minusta oikein... Ja säädöt ihan sieltä. Taas kerran.
Niskamies
28.06.2004 23:42:58
Ne "ylimääräiset" kielet tosiaan lähinnä haittaa soittamista ainakin aluksi. Sen jälkeen kun ensin on oppinut soittamaan niin että ne eivät enää haittaa, niin siitä eteenpäin on sitten ihan oma haasteensa oppia käyttämään niitä kaikkia. Ja tämähän on tietenkin soittajakohtaista/musatyylisidonnaista etc.

Ajattelin tällain. Tarvitsen basson, jossa on ne perus neljä kieltä, nauhat, ja tallamikki. Ajattelin Jazz bassoa. Huomasin Iban Sr-sarjan, ja ihastuin. Katoin hintoja, ja nelikielisen ja kuuskielisen hinta-ero ei ole kuin noin 150 dollaria. ja siihen hintaan saa vielä toimivan h-kielen ja c-kielen. Ajattelin että mikäettei, eihän niitä ole pakko käyttää.

Tarvitsisin jonkiverran h-kieltä, kun soitetaan jonkinverran kamaa Toivelaulukirjoista, joidenka sovitukset ovat suhteellisen matalista sävellajeista, ja olen monta kertaa jäänyt kaipaamaan matalaa c:tä ja d:tä.

C-kieltä taas tarvitsen pikkasen erilaisiin kulkuihin. Ei se niitä mitenkään ehkä paranna, mutta voin soittaa enemmän asemista ja asemia tarvitsee vaihtaa vähemmän. Joten soitosta tulee sujuvampaa kun voi pysyä pitkään samoissa asemissa.

ja vielä lopuksi. Ei kaikilla tavaroilla ole "tarkoitusta". Pärjäisin ihan hyvin behringerin kombolla ja halvalla Squierilla. Muttakun en halua. En myöskään tarvitsis sähkökitaraa enkä rumpuja, mutta niitä on kiva soittaa. Mä tykkään siitä että voin valita sen soittimen millä mä soitan silläkertaa.

Ja, toi Iba on niin mahtavan ja miehekkään näkönen ettei sitä voi olla haluamatta. Iso runko näyttää ja tuntui erittäin mukavalta.

Toivottavasti selvennin jonkinverran motiivejani.
Niskamies
28.06.2004 23:45:11
Ainiin, mä kysyin että onko toi hyvä basso. Mä en kysynyt syitä mihin mä tarviin sitä, tai miten mun faija ostaa mulle soittimia, tai miten mä säästän rahaa, tai minkäväriset rummut mulla on. Mutta olkoon, jos teillä on kivaa mollata ja olla kateellisia kun mä saan sitä mitä mä haluan. Tietäisittepä vaan kuinka helvetin paljon duunia mä oon tehnyt noiden eteen. Emmä turhaan treenaa tunteja päivässä enkä pääse kahdelle levylle 16-vuotiaana.
Johannes_t
29.06.2004 00:00:26 (muokattu 29.06.2004 00:00:41)

Olet tasan tarkkaan oikeassa.

Ulosantisi on vain ollut, no, "kulmikasta" ja itsesi alleviivaaminen, tapahtui se sitten kamojen tai tekojen kautta, on tod.näk. ärsyttänyt joitakin tahoja.

"Emmä turhaan pääse kahdelle levylle 16-vuotiaana".
Nöyryys on muusikon (ihmisen ylipäätään) tärkein ominaisuus (IMO), paljon tärkeämpi kuin soittotaito. Ja nöyryys tulee kokemuksen kautta. Asiat kun usein menettävät merkityksensä, jos niistä huudellaan turhanpäiten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)