aevarr 02.05.2020 14:25:31 | |
---|
Olen aikeissa aloittaa rumpujen soiton treenaamisen kotioloissa. Sähkörummut ainoa vaihtoehto. Kokeilin musiikkiliikkeessä Rolandin TD-17KV-settiä ja tykästyin soittotuntumaan. Hintalappu vain on vähän korkea aloittelijan ekaan settiin. Onko yhtään halvemmalla saatavissa vastaavalla tuntumalla ja kerrostetuilla soundeilla olevia settejä? |
Progressor 03.05.2020 10:54:45 | |
---|
aevarr: Olen aikeissa aloittaa rumpujen soiton treenaamisen kotioloissa. Sähkörummut ainoa vaihtoehto. Kokeilin musiikkiliikkeessä Rolandin TD-17KV-settiä ja tykästyin soittotuntumaan. Hintalappu vain on vähän korkea aloittelijan ekaan settiin. Onko yhtään halvemmalla saatavissa vastaavalla tuntumalla ja kerrostetuilla soundeilla olevia settejä? Sähkörummuissa ikävä fakta tahtoo olla, että hyvä soittotuntuma maksaa paljon. Ehkä tuossa tilanteessa kannattaa etsiskellä käytettyjä vanhemman sukupolven settejä, kuten Rolandin TD-9 tai TD-11, jotka ovat uutena olleet suunnilleen samassa hintaluokassa. Itselläni on kokemusta käytännössä vain Rolandista, mutta käsittääkseni myös Yamaha ja Alesis ovat ainakin tutustumisen arvoisia vaihtoehtoja. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Progressor: Sähkörummuissa ikävä fakta tahtoo olla, että hyvä soittotuntuma maksaa paljon. Jep, eikä se kalleimmissakaan Rolandin seteissä tai sähkörummuiks konvertoiduissa akustisissa ole yhtään sama kuin akustisella setillä soittaessa. Varsinkaan symbaalien osalta. Tää kandee pitää aina mielessä ku näiden kanssa pelaa. Mut on sähkörummuille paikkansa ja kenkuttaa kun nykyisessä asunnossa ei moisten kolaaminen onnistu ja jouduin muuton yhteydessä omat Rolleni myymään. Ehkä tuossa tilanteessa kannattaa etsiskellä käytettyjä vanhemman sukupolven settejä, kuten Rolandin TD-9 tai TD-11, jotka ovat uutena olleet suunnilleen samassa hintaluokassa. Näin iteki tekisin. Niitä saa yllättävän halvalla välillä. Ainoo huono puoli noissa vähänkään vanhemmissa sähköläjissä on on se, ettei niihin omia sampleja saa oikeen muuten kuin tietokoneen ja erillisen midikontrollerin avulla. Itselläni on kokemusta käytännössä vain Rolandista, mutta käsittääkseni myös Yamaha ja Alesis ovat ainakin tutustumisen arvoisia vaihtoehtoja. Itellä kokemusta myös Alesiksista ja Yamahoista. Oman kokemuksen perusteella Roland on ylivoimainen ykkönen markkinoilla, mutta Yamahan sähköseteissäki on hyvä boogie ja kilpailukykyinen hinta Rolleihin verrattuna. Alesiksen seteissä pädien tuntuma ollut järestään aivan karmea, samoin työn jälki. Podissa ihan hyvät soundit oli mitä paria oon testannu, mut niiden käytettävyys on aika onnetonta ja ku vertaa Yammuihin tai Rolandiin. Prönts. |
xerxes 03.05.2020 21:22:06 | |
---|
Ja aina pitää muistaa se, että niitä padeja voi hankkia ajan oloon parempia. Itse hankin aikanaan jammun aivon ja siihen käytetyn casion padisetin (1 bassari, 4 lyömäpadia ja rumpuräkki). Sitten hankin rolandin mesh-padin virveliksi (käytettynä sekin) ja se yksi casio siirtyi tomiksi. Sitten sattui vielä halvalla kohdalle pari rollen kumilätkää, joissa on lähinnä 'efekti-soundeja'. Nyt on aivona td-8. Niin ja symbaalit taitaa olla milleniumia. Relax. Prediction is very difficult, especially about the future. |
jaskasi 27.08.2021 16:33:45 (muokattu 27.08.2021 16:42:05) | |
---|
Käytettynä varmaan löytyy edullisempana, tämä on hyvä setti ja laadukas. Itse olen laajentanut lisäämällä pari peltiä ja drum tec kaupan tekemän akustisen 18" oikean kokoisen basarin ja 13" pikkolo virvelin jotka toki ovat trigattuja ja mesh kalvoilla. samasta paikasta löytyy soundilaajennuksia jotka on helppo ladata muistikortille ja td 17 aivoon. Toimii hyvinkin bändillä kun ajetaan kaikki soittimet pa kautta pikkukeikolla. Jos hinta on este niin Millenium tms. edukkaat setitkin voi olla ihan hyviä kun katsoo että on mesh kalvot edes kaikissa rummuissa ja laadukkaat telineet. td 17 räkki on huono |
rintapek 03.09.2021 19:26:55 | |
---|
Torin käytettyjen tarjonnasta mä kävisin testaamassa ton: https://muusikoiden.net/tori/?category=19&offset=45 Vaikea sanoa mitä tykkäät tuon tuntumasta, mutta hintalappu on uusia paremmalla hehtaarilla. Ei, en tunne myyjää enkä noista tiedä, vilkaisin vain toria. Noit vanhempia voi päivittää osa kerrallaan jos haluaa tai kun on paremmin pelihilloa niin voi ostaa mimmoisen tahtoo.. Nois vanhemmissa on se hyvä puoli, et soittamaan pääsee heti menemättä konkurssiin ja kun on aika vaihtaa, niin tuommoisen saa tuupattua seuraavalle jokseenkin samaan hintaan kun vaan pitää ehjänä. Et ei o hirveesti riskiä menettää mitään. Voi kun sais aikaan jotain niin coolia, että siitä tulis hottia. |