Aihe: Pango kitarat Kiinasta ??
1 2 3 4
joku muu sikko
01.05.2020 12:44:03 (muokattu 01.05.2020 12:44:46)
VIPMetal: Kiinasta tulee nykyään laatua? Okei, no kommunismi on kyllä kehittynyt vuosien saatossa. =D

Olen itse joskus miettinyt niitä kiinan kipsoneita että kun nehän on jo viimeistelyltään suunnilleen niin lähellä esikuviaan, kuin mahdollista, niin miksi niistä ei samalla vaivalla tehdä teknisesti yhtä hyviä? Ei maksaisi enää ekstraa. Kitara on vaan puuta ja metalliosia, olkoon sitten miten hieno kitara tahansa. Ei luulisi olevan paha rasti tehdä siitä yhtä soitettava kuin oikeastakin Gibsonista. Miksi tehdä sellaisia soittimia jotka näyttää hyvältä mutta on sietämättömiä soittaa? Palkkaisivat sinne jonkun kitarasepän hieromaan prosessi kuntoon. Se suuri säästöhän tulee siitä että vinosilmien työ on lähes ilmaista. Tunkisi maailman markkinat niin täyteen hyviä kopioita että amerikan firmat kuolisi saman tien pois.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Lepinkäinen
01.05.2020 12:53:55 (muokattu 01.05.2020 12:54:33)
Kiinasta tulee myös ihan oikeita kitaroita nettikehujen perusteella Eastman pajalta. Maksavat kyllä sitten myös esikuviensa verran.
Laulava Kylätohtori
01.05.2020 12:59:16
Pinewood: Ilmeisen ahkera henkilö ja monessa mukana?

Sellaisia ne johtajat ovat. :D
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
01.05.2020 13:02:39
joku muu sikko: Olen itse joskus miettinyt niitä kiinan kipsoneita että kun nehän on jo viimeistelyltään suunnilleen niin lähellä esikuviaan, kuin mahdollista, niin miksi niistä ei samalla vaivalla tehdä teknisesti yhtä hyviä? Ei maksaisi enää ekstraa. Kitara on vaan puuta ja metalliosia, olkoon sitten miten hieno kitara tahansa. Ei luulisi olevan paha rasti tehdä siitä yhtä soitettava kuin oikeastakin Gibsonista. Miksi tehdä sellaisia soittimia jotka näyttää hyvältä mutta on sietämättömiä soittaa? Palkkaisivat sinne jonkun kitarasepän hieromaan prosessi kuntoon. Se suuri säästöhän tulee siitä että vinosilmien työ on lähes ilmaista. Tunkisi maailman markkinat niin täyteen hyviä kopioita että amerikan firmat kuolisi saman tien pois.

Koska niitä ei tippaakaan kiinnosta, millaisia ne ovat soittaa. Ne nauravat partaansa, kun hölmöt länsimaalaiset ostavat hienon kuvan perusteella (joka voi olla ihan jostain muusta kuin myytävistä soittimista) sian säkissä ja unelmoivat saavansa huippukitaran puoli-ilmaiseksi. Kiinassa kusettaminen ei ole häpeä, vaan kusetetuksi tuleminen. Siksi se, että länsimaalainen ostaa sokkona paskan, on länsimaalaisen oma häpeä. Ja juuri niinhän se onkin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
joku muu sikko
01.05.2020 15:35:30 (muokattu 01.05.2020 15:41:39)
Laulava Kylätohtori: Koska niitä ei tippaakaan kiinnosta, millaisia ne ovat soittaa. Ne nauravat partaansa, kun hölmöt länsimaalaiset ostavat hienon kuvan perusteella (joka voi olla ihan jostain muusta kuin myytävistä soittimista) sian säkissä ja unelmoivat saavansa huippukitaran puoli-ilmaiseksi. Kiinassa kusettaminen ei ole häpeä, vaan kusetetuksi tuleminen. Siksi se, että länsimaalainen ostaa sokkona paskan, on länsimaalaisen oma häpeä. Ja juuri niinhän se onkin.

Tyhmiähän ne on jos noin ajattelevat koska hyvin tehdystä voisi pyytää x5 hintaa joka on siltä ehkä 1/4 aidon hinnasta. En usko että kukaan tuolta kitaran tilaava kokee itseään kusetetuksi. Tietää jokainen kyllä mitä ne on. Vähän epäilen sitäkin että lähettävätkö jotain muuta kuin mitä kuvassa on.
Toki sellaisiakin kauppoja ehkä löytyy mutta kuluttajakin voi sen verran nähdä vaivaa että katsoo Tunnetumman kaupan jossa on asiakaspalautteita näkyvillä jne. Ja googlettaa vähän firmaa ennen tilaamista. Sitä paitsi 200€ on niin vähän rahaa että voisin maksaa sen hyvän näköisestä les paulista joka ei edes toimi, vaikka seinäkoristeeksi. Ei sillä rahalla kummoista tauluakaan saa. Eikä nuo ole koskaan kuitenkaan laadukkaalle soittimelle edes vaihtoehto. Läpällä tilaavat jotka tilaavat ja ihan uteliaisuuttaan.

Muuten mitä kiinaan tulee niin nuo typerät kiina sitä kiina tätä stereotypiat voisi jo unohtaa kun siellä tehdään hyvää ja halpaa tavaraa. Sanon melkein 50 tilauksen kokemuksella että olen aina saanut sitä mitä olen tilannutkin . Ainoa riski matkalka on Suomen Posti
joku muu sikko
01.05.2020 18:31:28 (muokattu 01.05.2020 18:31:51)
samiko: Läpällä?! :D Aika hyvä läppä. Sen takia tilailevat kiinasta "Gibsoneita", koska ovat pihejä, köyhiä, moraalittomia, itsensä huijaajia tai kaikkia noita.

Ei oo synti olla köyhä. Enpä usko että kiinan *Gibsoneiden* takia jää yhtään usa Gibsonia myymättä. Toinen juttu jos tekisivät kilpailukykyisiä kunnon kitaroita siellä. tuoteväärennös sinänsä on tietysti väärin jos sitä tapahtuu.
Laulava Kylätohtori
01.05.2020 21:35:33
joku muu sikko: Tyhmiähän ne on jos noin ajattelevat koska hyvin tehdystä voisi pyytää x5 hintaa joka on siltä ehkä 1/4 aidon hinnasta. En usko että kukaan tuolta kitaran tilaava kokee itseään kusetetuksi. Tietää jokainen kyllä mitä ne on. Vähän epäilen sitäkin että lähettävätkö jotain muuta kuin mitä kuvassa on.
Toki sellaisiakin kauppoja ehkä löytyy mutta kuluttajakin voi sen verran nähdä vaivaa että katsoo Tunnetumman kaupan jossa on asiakaspalautteita näkyvillä jne. Ja googlettaa vähän firmaa ennen tilaamista. Sitä paitsi 200€ on niin vähän rahaa että voisin maksaa sen hyvän näköisestä les paulista joka ei edes toimi, vaikka seinäkoristeeksi. Ei sillä rahalla kummoista tauluakaan saa. Eikä nuo ole koskaan kuitenkaan laadukkaalle soittimelle edes vaihtoehto. Läpällä tilaavat jotka tilaavat ja ihan uteliaisuuttaan.

Muuten mitä kiinaan tulee niin nuo typerät kiina sitä kiina tätä stereotypiat voisi jo unohtaa kun siellä tehdään hyvää ja halpaa tavaraa. Sanon melkein 50 tilauksen kokemuksella että olen aina saanut sitä mitä olen tilannutkin . Ainoa riski matkalka on Suomen Posti

Jos ne tehtäisiin paremmin, niin hinta nousisi, eikä ketään enää ostaisi niitä. Tuollaisten tilaajille vain hinta merkitsee. Kyse ei ole läpästä, vaan ahneudesta, itaruudesta, lapsellisista kuvitelmista ja itsensä pettämisestä. Sitten voi kirjoitella nettiin, kuinka mahtavia Gibsonin tappajia ne ovat ja yrittää itse uskoa niitä juttuja.

Kyllä sieltä Kiinasta pääasiassa silkkaa paskaa tilataan puoli-ilmaiseksi, turha yrittää muuta väittää.
joku muu sikko
01.05.2020 22:06:21
Laulava Kylätohtori: Jos ne tehtäisiin paremmin, niin hinta nousisi, eikä ketään enää ostaisi niitä. Tuollaisten tilaajille vain hinta merkitsee. Kyse ei ole läpästä, vaan ahneudesta, itaruudesta, lapsellisista kuvitelmista ja itsensä pettämisestä. Sitten voi kirjoitella nettiin, kuinka mahtavia Gibsonin tappajia ne ovat ja yrittää itse uskoa niitä juttuja.

Kyllä sieltä Kiinasta pääasiassa silkkaa paskaa tilataan puoli-ilmaiseksi, turha yrittää muuta väittää.

En ole lukenut yhdestäkään joka olisi väittänyt niiden olevan hyviä tai että olisi edes odottanut niiden olevan hyviä. 200 eurolla saa kahdensadan kitaran. Luulen että kiinan kahdensadan euron les paul on aika lailla yhtä hyvä kuin thomannin samanhintaiset soittimet.
Laulava Kylätohtori
02.05.2020 10:31:00
joku muu sikko: En ole lukenut yhdestäkään joka olisi väittänyt niiden olevan hyviä tai että olisi edes odottanut niiden olevan hyviä. 200 eurolla saa kahdensadan kitaran. Luulen että kiinan kahdensadan euron les paul on aika lailla yhtä hyvä kuin thomannin samanhintaiset soittimet.

Kyllähän niitä hehkutuksia löytyy. Ainahan näitä selitellään läpällä, pelkällä mielenkiinnolla, koristeena, mutta kyllä siellä taustalla on toive ja kuvitelma saada sillä rahalla parempi kitara kuin muualta saisi. Tai toki pelkkä kusetusyrityskin voi olla jonkun motiivi. Kyllähän näitä läpällä ostettuja myydään aina välillä torilla aitoina.

Itse en usko, että kiinalaiset no-namet/piraatit ovat yhtä hyviä kuin esim. Thomannin HB:t. Ensinnäkin kiinalaisilla ei ole brändiä, jonka maineesta tarvitsisi välittää. He voivat myydä mitä vain paskaa ja hetken päästä vaihtaa nimeä ja jatkaa saman paska myyntiä. Aina vaan jengi tilaa niitä suurin toivein, vaikka netissä kerrottaisiin kuinka paljon Kiinasta tilatuista soittokelvottomista ritsoista.

Thomannille taas esim. HB on tärkeä brändi, jonka mainetta varjellaan, että myynti käy. Sillä on merkittäviä taloudellisia insentiivejä ylläpitää parasta mahdollista laatua. Kiinalaisilla ei vastaavia ole. Ei Thomann voi lanseerata aina uusia tuotemerkkejä, kun vanhan maine on pilalla. Samoin Thomann on iso toimija, joka saa merkittäviä skaalaetuja, jotka helposti kiinalaisilta toimijoilta puuttuvat. Samoin kiinalaisilla piraattitoimijoille ei ole mitään väliä sen kitaran laadulla, koska kyse rikollisesta kusetustoiminnasta.

Samoin Thomannin kanssa toimii takuut, palautukset, ym. paljon nopeammin ja varmemmin kuin kiinalaisen satunnaisen myyjän kanssa (vaikka sillä olisi paljon positiivisia (maksettuja?) palautteita.

Jokainen ostaa tietysti, mistä haluaa ja mitä haluaa ja saatan olla väärässäkin, mutta em. syistä itse en tilailisi kiinalaisia kitaroita. En pidä millään tasolla realistisena, että sieltä voisi saada halvemmalla parempia kitaroita, mitä Thomannilta, ym. saa.
high_society
02.05.2020 23:01:25
Hirveetä nysväilyä !

Hyvännäköisiä bling bling halppis keppejä. tsaundi ku lähtee sormista, ni o ihan sama millä soittaa.
Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten
lukeman
05.05.2020 07:33:19
Ensimmäiseksi tuosta tulee mieleen pingo pango bongo.
Kefiiri
05.05.2020 07:59:25
Kongossa kitaroita rakentaa Frank Nyongona.

https://www.youtube.com/watch?v=6IIxEMNhoWI
En ole musiikin asiantuntija.
Gary the pine
05.05.2020 21:31:27
Kefiiri: En tiennytkään että Custom Shop Fendereitä saa tuossa hintaluokassa

Saa, ja Gibsoneita myös, ne tehdään siinä Mr. Ann Jiangin veljen putkassa naapuritalossa. Ovat sikälikin erittäin tasalaatuisia, että sarjanumerokin niissä on kaikissa sama.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
05.05.2020 21:33:20
Gary the pine: Saa, ja Gibsoneita myös, ne tehdään siinä Mr. Ann Jiangin veljen putkassa naapuritalossa. Ovat sikälikin erittäin tasalaatuisia, että sarjanumerokin niissä on kaikissa sama.

Ja ne kaikki pesee ja linkoaa cs Gibsonit ja Fenkut niin soundissa kuin viimeistelyssä.
ituvirtanen
06.05.2020 11:09:49

Laulava Kylätohtori: Kyllähän niitä hehkutuksia löytyy. Ainahan näitä selitellään läpällä...

LKT puhuu isosti (a)asiaa. Nimettömän firman ei tarvitse toteuttaa laadullisia vaatimuksia elleivät he itse halua niin. Länkkäri talossa tarkoittaa yleensä laatutarkastelua ja sitä, että tavara on vaatimusten mukaista. Satunnainen kävijä ei välttämättä saa pidettyä tilannetta mallillaan, ellei rahaa liiku tarpeeksi. T-kaupan koko ja rahamäärät ovat jo sitä luokkaa, että he voivat olettaa saavansa haluamansa - ja tarvittaessa voivat olla maksamatta, jos tavara ja speksit eivät kohtaa.

Laatu ei ole vieras käsite Kiinassa mutta se maksaa ihan samalla tavalla kuin länsimaissakin ja sitä pitää seurata. Työ on myös kallistunut ja siksi on siirrytty esimerkiksi Vietnamiin, jossa työläisen palkka on Kiinaa pienempi.

Halpa = hinta ei vastaa laatua (vrt. halpuutus)
Kallis = suuri hinta ei vastaa odotuksia tuotteesta
On myös edullinen. Huomautan, että näihin termeihin ei automaattisesti kytkeydy mitään rahasummaa. 5000 € voi olla edullinen ja 20 € kallis.
joku muu sikko
07.05.2020 13:13:27 (muokattu 07.05.2020 13:15:53)
Ja brandiuskovaisuus on myös tärkeää. Kaikkihan toki uskoo että Applekin on tarkka siitä mitä Kiinassa teettää. Niinpä vain sitten vedettiin takaisinkutsu miljoonille iphone4 latureille kun alkoivat kuumenemaan niin että meinasi taloja palaa ympäri maailmaa niiden kuumenemisen kanssa. Taisi jokunen tulipalokin syttyä. Että edes sitä ei jaksettu testata että kuumeneeko ne vai ei. Ei edes sitä.
Pakko olla hyvä kun on Apple. Hieno valkoinen laatikko.
Eli uskoo kuka mihin haluaa.
Uskotaan Harley Bentoniin sitten sauraavaksi.
Laulava Kylätohtori
07.05.2020 13:34:50
joku muu sikko: Ja brandiuskovaisuus on myös tärkeää. Kaikkihan toki uskoo että Applekin on tarkka siitä mitä Kiinassa teettää. Niinpä vain sitten vedettiin takaisinkutsu miljoonille iphone4 latureille kun alkoivat kuumenemaan niin että meinasi taloja palaa ympäri maailmaa niiden kuumenemisen kanssa. Taisi jokunen tulipalokin syttyä. Että edes sitä ei jaksettu testata että kuumeneeko ne vai ei. Ei edes sitä.
Pakko olla hyvä kun on Apple. Hieno valkoinen laatikko.
Eli uskoo kuka mihin haluaa.
Uskotaan Harley Bentoniin sitten sauraavaksi.

Applen hypetys on kyllä mysteeri minulle. Vaihtu töissä puhelimet Samsungista iPhoneen ja alkuodotukset muuttuivat kyllä aika äkkiä pettymykseksi.
LaMotta
07.05.2020 13:38:17

Laulava Kylätohtori: Applen hypetys on kyllä mysteeri minulle. Vaihtu töissä puhelimet Samsungista iPhoneen ja alkuodotukset muuttuivat kyllä aika äkkiä pettymykseksi.

Kerro toki lisää.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
joku muu sikko
07.05.2020 14:04:48
Laulava Kylätohtori: Applen hypetys on kyllä mysteeri minulle. Vaihtu töissä puhelimet Samsungista iPhoneen ja alkuodotukset muuttuivat kyllä aika äkkiä pettymykseksi.

Itse puhelimethan on pomminkestäviä.
Applekin pakottaa käyttäjät käytännössä vaihtamaan uusiin sillä tavalla että tahallaan hidastaa vanhojen toimintaa päivityksillä kun ei ne laitteet muuten hajoa. Ja ovat jopa myöntäneet asian. Tämä on jo käynyt iphone4:lle että sen datakäyttö alkaa olla aivan mahdotonta. Samaa tekee nyt muutaman vuoden vanhat ipadit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)