Bosambo 29.01.2017 16:16:15 | |
---|
Jemppa: se näytti lähinnä yököttävän erikoiselle... Mitvit? Toihan on törkyhieno! Mulla on japsi San Dimas joka ei saa juurikaan peliaikaa, kun olen nykyään mieltynyt vähän leveämpiin kauloihin. Mutta joka kerta kun sen malttaa kaivaa laukusta, niin myyntiajatukset kaikkoaa saman tien. Yhtä hyvää soitinta ei saa läheskään samalla rahalla tilalle. |
Jormaz 29.01.2017 16:43:42 | |
---|
Mulla on mexicolainen Pro Mod SD ja se on kyllä oikeasti aika helvetin hyvä kitara. Siis sitä aiempaa mallia missä kaularautaa ei saa säädettyä ilman kaulan irroitusta. Käsittelemätön kaula tuntuu hyvältä ja työn jälki on ihan moitteetonta. Floikkaa on kuritettu urakalla ja vielä ei ole näyttänyt mitään väsymisen merkkejä vaikka ei olekaan mitään nahkahousun käsin takomaa preussilaista terästä. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
passe 29.01.2017 17:24:29 (muokattu 29.01.2017 17:57:48) | |
---|
Bosambo: Mitvit? Toihan on törkyhieno! Mulla on japsi San Dimas joka ei saa juurikaan peliaikaa, kun olen nykyään mieltynyt vähän leveämpiin kauloihin. Mutta joka kerta kun sen malttaa kaivaa laukusta, niin myyntiajatukset kaikkoaa saman tien. Yhtä hyvää soitinta ei saa läheskään samalla rahalla tilalle. Jempan Charvel on nimenomaan härskillä tavalla hieno! Tuosta San Dimaksen kaulan leveydestä, jos tämän pitäminen johonkin itselläni kaatuu niin juurikin siihen. Liian aikaista sanoa vielä. Kaulan paksuus ja profiili ovat ihan perfect, mutta vähän leveämpi saisi olla tällaiselle vähän isompikätiselle soittajalle. Näissähän ei ole ollenkaan mikään Ibanez tulitikku kaula kuitenkaan. Otelauta on myös todella paksu. Liekö sitten noissa Japseissa ja Jenkeissä suht samanlaiset kaulat, anyone? Laatuvaikutelma kitaraa soittaessa ja tutkiessa on kauttaaltaan hyvä, ei ollenkaan muovinen nitinati fiilis. Viimeistelyssä ainut huomauttamisen aihe on mikkisyvennysten kaiverrukset. Niitä ei ole tehtaalla jaksettu ihan loppuun asti viimeistellä. Löysin muuten tuosta yhdestä katalogikuvasta kuvan Silloisen Ontarion pajan työntekijöistä. Kuvatekstissä kaverien nimet ja löytyihän sieltä omasta kitarastani löytyvïä nimikirjaimia vastaava nimikin. Tuollainen iso kala aina lämmittää monen päivän intensiivisen Googletuksen jälkeen! "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
Jemppa 29.01.2017 19:56:31 | |
---|
passe: Jempan Charvel on nimenomaan härskillä tavalla hieno! Kiitos! Juuri samalla tavalla itsekin ajattelen ;) Eikä mulla ole varaa huudella erikoisuuksista kun kuitenkin Jemejä olen pitänyt jo varsin kauan. Kyllä tuo kitara soitettavuudeltaan on ihan täysi kymppi mutta tuo sähköistetty soundi on jotenkin minun makuun ohut. Mutta jospa tässä kevään korvilla saisi ajoiksi vaihdettua uudet mikit ja passiivisellaiset. Jospa se siitä iloksi muuttuisi! Kieltämättä muutama So Cal malli kuumottelisi.... Jemit on jees! |
Jemppa 11.03.2017 21:42:53 | |
---|
Jemit on jees! |
destruction 29.03.2017 15:02:18 | |
---|
|
kylaenmies 29.05.2019 14:20:44 | |
---|
|
joku muu sikko 29.05.2019 16:25:38 | |
---|
Onko kukn kuullut mitä Charvelin tehtaalle kuuluu? Sehän kai kärsi pahasti viim Californian metsäpaloissa. :( Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
J_Mantyla 30.05.2019 01:44:02 | |
---|
Kyseessä oli Wayne Charvelin paja ... Ellei tänään niin sitten huomenna |
Jormaz: Mulla on mexicolainen Pro Mod SD ja se on kyllä oikeasti aika helvetin hyvä kitara. Siis sitä aiempaa mallia missä kaularautaa ei saa säädettyä ilman kaulan irroitusta. Käsittelemätön kaula tuntuu hyvältä ja työn jälki on ihan moitteetonta. Floikkaa on kuritettu urakalla ja vielä ei ole näyttänyt mitään väsymisen merkkejä vaikka ei olekaan mitään nahkahousun käsin takomaa preussilaista terästä. Nosto. Made in Mexico -Charvelin osto kuumottelisi. Vieläkö kitara on pitänyt kutinsa? Kellään muulla mnetiläisellä kokemusta noista? |
L.H 04.05.2020 19:19:08 | |
---|
|
Epi 05.05.2020 00:55:22 (muokattu 05.05.2020 01:02:18) | |
---|
horseface: Mulla on ollut sekä tuollainen 88 että loimukantinen 750 XL. Hyviä olivat molemmat. Onneksi en hukannut jälkimmäistä velipoikaa kauemmas, jotta pysyi edes suvussa. Katso omat kuvat. Oheinen kuva netistä, mutta kyseessä aivan samanlainen laite (tosin tekniikka vaihettu passiiviseksi ja mikitys SD Jazz+JB). Pitopeli monestakin syystä. Kun miehet rumenee niin soitto kovenee! |
Kontiak 04.11.2021 19:05:06 (muokattu 04.11.2021 19:05:15) | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
zedder 05.11.2021 11:11:40 | |
---|
Kontiak: Nyt on Charvelillakin RG-malli #takki
https://youtu.be/sDensKf8i5s Mitäs uutta tuossa nyt varsinaisesti on? Onhan stratolavalla varustettuja Dinkyjä ollut aiemminkin? VIIMEINEN HINTA TAULUSSA!
OK, starbuck. |
McNulty 05.11.2021 13:10:54 | |
---|
zedder: Mitäs uutta tuossa nyt varsinaisesti on? Onhan stratolavalla varustettuja Dinkyjä ollut aiemminkin? Soittajan nimi ja sen initiaalit. R.G. Get it? Got it? Niiiice :) moving in stereo |
zedder 05.11.2021 13:23:31 | |
---|
McNulty: Soittajan nimi ja sen initiaalit. R.G. Get it? Got it? Niiiice :) No enpä tuota aatellut... >toppatakki.. VIIMEINEN HINTA TAULUSSA!
OK, starbuck. |
zedder 30.12.2021 22:43:44 | |
---|
Ihan omasta puolestani ujosti kyselen: Minkähänlaiset pleksit niissä muinaisissa ja legendaarisissa Charvelin ja Jacksonin stratokopioissa mahtoi olla? Oliko 3-kerroksinen paksu perinteinen plektrasuoja? Meksikolaisissa "härveleissä" on varsin ohut ja ärsyttävän herkästi kopiseva "1-ply" muovilevy. Jos tavoittelisi jonkinlaista 80-lukulaista autenttisuutta, niin millainen tuon pleksin "kuuluisi" olla? Mikään valmis tuote ei taida sopia modaamatta So-Cal:iin? Eli arkkitavaraa täytyisi varmaankin hommata, jos asiaan haluaa parannusta? Howdy Ho! |
mettän peikko 14.03.2022 11:13:39 | |
---|
Saako mistään kotimaisesta liikkestä Charvelia? F-musiikilla näytti olevan muutama malli, mutta niistä en innostunut. Mikään valmis tuote ei taida sopia modaamatta So-Cal:iin? Eli arkkitavaraa täytyisi varmaankin hommata, jos asiaan haluaa parannusta? Ei minun tietääkseni sovi. Suosiolla olen tehnyt pleksit itse omaan so-caliin. |
mettän peikko 06.04.2022 15:11:46 | |
---|
Tulipas tilattua Thomanilta uusi Charveli kolmisen viikkoa sitten. Se lähti heti ensi töikseen takaisin kun talla ei pitänyt virettä. Alaspäin kammettaessa kielet jäivät alavireeseen ja ylös päin kammettaessa ylävireeseen. Tänään sain korvaavan kalikan tilalle, ensi töikseen kokeilin kampea ja siinä on sama vika. Onko muilla ollut samaa ongelmaa 1000-sarjan floikkien kanssa tai Charvelien kanssa? Onko tuohon mitään muuta konstia tuon uuden takaisin lähettäminen tai tallan vaihtaminen? Aikaisemmin 1000-sarjalaiseen olen törmännyt kahdessa kitarassa ja niissä se on pelittänyt ongelmitta. |
zedder 06.04.2022 15:31:46 (muokattu 06.04.2022 15:32:04) | |
---|
Katsoitko että lukkosatula on varmasti ruuvattu tiukasti paikalleen? Tsekkasitko että kielet eivät luista satulan lukkopalojen alla? Eli nouseeko vire jos kieltä painaa lukon ja virittimien välissä? Leo Tolstoi: Sotilaallinen erikoisoperaatio ja rauha |