Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5269 270 271 272 273419 420 421 422 423
McNulty
26.04.2020 18:32:15
Socialite: Ootko ollut tyytyväinen lunariin? Source audion vehkeistä olen kovasti tykännyt ja phaserille voisi olla tarvetta.

Aika lyhyen aikaa laitos vasta ollut käytössä, mutta ensivaikutelmat ovat kyllä suuresti plussan puolella.

Todella hyväsoundinen laitos (sekä vibe että classic phaser, multistage phaser on mulle liian "moderni" muljutus). Mahtavuutta vielä kun on 3 preset-paikkaa, näistä yhteen tallensin oman suosikki-phaserin ja kahteen muuhun nappasin Neuro-softalla flangerin ja choruksen.

Jätin laudasta vanhan VoodooLab Analog Choruksen kokonaan pois.

Helppo käyttää, hyvät soundit, pari muistipaikkaa, ei liian iso rasia, kivan värinen. Vahva peukku siis.
moving in stereo
Socialite
26.04.2020 19:45:59
McNulty: Aika lyhyen aikaa laitos vasta ollut käytössä, mutta ensivaikutelmat ovat kyllä suuresti plussan puolella.

Todella hyväsoundinen laitos (sekä vibe että classic phaser, multistage phaser on mulle liian "moderni" muljutus). Mahtavuutta vielä kun on 3 preset-paikkaa, näistä yhteen tallensin oman suosikki-phaserin ja kahteen muuhun nappasin Neuro-softalla flangerin ja choruksen.

Jätin laudasta vanhan VoodooLab Analog Choruksen kokonaan pois.

Helppo käyttää, hyvät soundit, pari muistipaikkaa, ei liian iso rasia, kivan värinen. Vahva peukku siis.

Ai niin joo, siihen saa tallennettua myös niitä muita one-sarjan modulaatioita! Todella iso plussa siitä. Kiitos raportista, laitan vahvasti harkintaan tämän lunarin.
Laulava Kylätohtori
26.04.2020 20:35:19
Rämppy: Kokonaiskuvan täydentämiseksi kandee tutustua myös P90-mikillä varustettuun lyhyempiskaalaiseen liimakaulalla. Ainakin mulle etenkin SG tuollaisilla mikeillä on parhautta, mitä soundeihin tulee. Samoin LP Junior tai Special -tyyppinen kapistus.

Mulla oli kiikarissa SG P90:illä, mutta ei oikein löytynyt sopivaa. Stratomiehenä sitten tuli tartuttua tähän.

Mutta ei auta, pakko se on sitten tuollainenkin jossain kohtaa hankkia. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
26.04.2020 20:37:06
Olen vähentänyt hankintoja, mutta Wamplerin Terraform tuli hankittua. Ja tänään hain WGS:n G12Q:n, Jensenin C12R:n ja Eminencen Ragin Cajun 10".
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
LaXu
27.04.2020 12:31:17
Victory VC35 "The Copper" tuli taloon tuossa viime viikolla ja täytyypä sanoa, etten uskonut koskaan olevani Vox-tyyppisen soundin fani. Olen aina ollut enemmän Fenderin ja Marsun soundien suuntaan kallellaan, mutta tämä vahvari muutti tuon käsityksen.

VC35 nimittäin kuulostaa aivan pirun hyvältä! Siitä saa fuzzmaisia soundeja irti jos humpparikitaralla kääntää gainin kaakkoon ja se silti puhdistuu erinomaisesti kevyemmin kieliä näppäilemällä. Bass cut kytkin auttaa pitämään alakerran tiukempana.

Miinuksia tulee middle-potikasta, se nimittäin ei tunnu tekevän paljoa mitään vaikka kuinka veivaisi, välillä mietin toimiiko se lainkaan mutta soundieroa on hitusen ääripäissä. Treble ei myöskään vaikuta kovin merkittävästi, joten pääasialliset tonen muokkaimet ovat bass ja tone (kuin Voxin high cut potikka, mutta toimii päinvastoin eli potikka nollilla on tumpumpi soundi ja täysillä kirkkain) gainin, volumen ja bass cut sekä mid boost kytkinten ohella.

Master volume on hyvä. Olen luukuttanut tätä Bluetonen Loadboxin kautta ja mielestäni päättärisärö ei ole mitenkään olennainen tämän vahvistimen kanssa. Vastaavasti masterin toiminta-alue on hyvä, eli ei ole kotikäytössäkään mitään "ei ääntä -> liian lujaa" ongelmia. Kokeilemassani Victory Krakenissa tämä oli iso ongelma, joten hyvä, että ovat parantaneet toimintaa.

Vahvistin menee särölle aika herkästi, joten kitaran volumepotikan kanssa on syytä tehdä tuttavuutta. Kitaran vola alempana siitä saa heleää puhdasta soundia lujallakin.

12W low power mode ei vaikuta volaan olennaisesti, voi vääntää masteria ehkä yhden askelman ylös 35W high power moden desibelilukemaan päästäkseen. Low power tuntuu kuitenkin erilaiselta soittaa ja soundaa erilaiselta, ehkä voisi kuvitella AC15 vs AC30 eroa.
Vilpur1
27.04.2020 12:32:30
Rämppy: Kokonaiskuvan täydentämiseksi kandee tutustua myös P90-mikillä varustettuun lyhyempiskaalaiseen liimakaulalla. Ainakin mulle etenkin SG tuollaisilla mikeillä on parhautta, mitä soundeihin tulee. Samoin LP Junior tai Special -tyyppinen kapistus.

Mulla oli joskus aikoinaan SG johon vaihdoin humppareiden tilalle Seymorin Phat Catit, eli P90 humpparikoossa. Oli varsin pätevä setti ja pirun hyvä kitara.
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Laulava Kylätohtori
27.04.2020 13:30:29 (muokattu 27.04.2020 13:31:01)
Vilpur1: Mulla oli joskus aikoinaan SG johon vaihdoin humppareiden tilalle Seymorin Phat Catit, eli P90 humpparikoossa. Oli varsin pätevä setti ja pirun hyvä kitara.

Kuinkas lähellä nuo ovat aitoja. Mulla oli joskus hetken aikaa tuollaiset, mutta en nyt enää muista niistä mitään, eikä niillä pahemmin tullut muutenkaan soiteltua.

blueskille: Jos Ragin Cajun ei jää pitopeliksi, niin laita mulle pikaviestiä! Tuollainen juurikin hakusessa.

Ok, pidetään mielessä.
Kivijalka
27.04.2020 13:56:00
Hei! Ostin taas Solarin. Tällä kertaa A-sarjan malli:

https://imgur.com/0ijfjPX
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Antti1
27.04.2020 13:58:15
Kivijalka: Hei! Ostin taas Solarin. Tällä kertaa A-sarjan malli:

Kaatuuko se, jos ajaa kovaa vähän jyrkempään kurviin?
McNulty
27.04.2020 14:03:22
Kivijalka: Hei! Ostin taas Solarin. Tällä kertaa A-sarjan malli:

Kaunis viimeistely, vaikka muuten ei ihan mun juttu.
Onko heillä Tele-mallisia?
moving in stereo
Kivijalka
27.04.2020 15:44:58
McNulty: Kaunis viimeistely, vaikka muuten ei ihan mun juttu.
Onko heillä Tele-mallisia?

Telejä ei liene, ainoastaan mörköhevimalleja.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Vilpur1
27.04.2020 16:05:33
Laulava Kylätohtori: Kuinkas lähellä nuo ovat aitoja. Mulla oli joskus hetken aikaa tuollaiset, mutta en nyt enää muista niistä mitään, eikä niillä pahemmin tullut muutenkaan soiteltua.

Tarkoitit varmaan kuinka lähellä Phat Catit ovat aitoja P90:siä? Siihen en osaa vastata kun mulla ei koskaan saippuapaloja ole ollut :)
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
VIPMetal
28.04.2020 13:44:15

Jahas, Mesan Mark V nuppi tuli taloon. Joskos se soittointo alkais palailemaan pikkuhiljaa... =D
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
ibnz
28.04.2020 13:45:47
VIPMetal: Jahas, Mesan Mark V nuppi tuli taloon. Joskos se soittointo alkais palailemaan pikkuhiljaa... =D

Siitä saa kyllä todella makeita saundeja ihan kerrostalossakin. Potkua riittää kyllä niim perkuleesti :)
Huomenna sitten!
korvaoo
28.04.2020 17:50:15
loopperin kaipuuta tuli korjaamaan Mooerin groove loop. Onhan tuo simppeli mutta vähän looppaaja-aloittelijalle mielenkiintoinen säädettävä :)
kaikki paitsi on turhaa.
MusikMan
28.04.2020 18:22:13
Varausmaksuna lähti toimintatonni Vain uudesta Envy Green PIAsta. Syyskuussa näillä näkymin ensitesti. Toivottavasti pitkä kuuma kesä sitä ennen.
"When in doubt... C4!"
Progressiveland
29.04.2020 15:24:21

Randallin RD20 combo tuli himaan.
PIM
29.04.2020 16:11:12
Vilpur1: Tarkoitit varmaan kuinka lähellä Phat Catit ovat aitoja P90:siä? Siihen en osaa vastata kun mulla ei koskaan saippuapaloja ole ollut :)

Aina voi laittaa humppareiksi Duncanin P-Railsit ja kun asentaa ne vielä Triple Shot mikkikehyksillä niin ei ihan heti lopu soundivaihtoehdot kesken.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
18is9
29.04.2020 16:15:53 (muokattu 29.04.2020 16:17:03)

PIM: Aina voi laittaa humppareiksi Duncanin P-Railsit ja kun asentaa ne vielä Triple Shot mikkikehyksillä niin ei ihan heti lopu soundivaihtoehdot kesken.

Sanoisin että p-rails kuulostaa enemmän p90:ltä kuin phat cat. Mutta ei se phat cat ole minusta ollenkaan huono mikki, omanlaisensa vaan. Yhdessä kitarassa on p-railssit ja tekisi mieli laittaa toiseenkin just noitten triple shottien kera. Ovat vaan verraten hintavia.

Yhteen Gibsoniin tulee nyt bkp:n supermassivet. Saas nähdä ovatko massiiviset vaiko not.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)