Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 542 43 44 45 4671 72 73 74 75
Invader
21.04.2020 11:05:07
LaXu: Tämä ei yleensä ole kovin kummoinen ongelma. Siinä vaiheessa, kun softatukea ei enää ole, voit todennäköisesti pyöräyttää Windows 10 virtuaalikoneen käyntiin ja käyttää sitä kautta.

Suurin osa näiden kamojen kohdeyleisöstä ei tiedä mikä on virtuaalikone, joten tuo ei varsinaisesti ole mikään yleispätevä ratkaisu.
Tai sitten ei..
Invader
21.04.2020 11:09:54
Pod HD olisi kyllä ihan varteenotettava kotisoitteluvehje edelleen jos siinä olisi tuki IR:lle. Toki ne IR:t voi ottaa DAW:ssa ketjuun mukaan mutta sitten olisi jo melkein sama käyttää plugareita ihan lähtökohtaisesti.

Helixistä olen itse saanut parhaat soundit ihan vain laittamalla ketjuun jonkun OD:n, vahvarimallin, ja hyvän IR:n. Sitten jos haluaa hifistellä niin voi vähän ottaa eq:lla veemäisiä taajuuksia pois. Mutta tosiaan, mulle riitti fyysin Helixin omistaessani kevyesti toi kolme blokkia itse pääsoundille. Efektit toki sitten siihen päälle vielä.
Tai sitten ei..
WanhaWetäjä
21.04.2020 13:43:12 (muokattu 21.04.2020 13:43:36)

PekkaM: Kaikin puolin hieno laite. Mutta itselleni ei ihan avaudu, että miten tää nyt sitten on kaksi hintaluokkaa kalliimpi laite kun ei tämä varsinaisesti mitään mullistanut.
Juu, toimiva vehje on kyllä vaikka säätää saa alkuun todella rankasti ja opettelua riittää vieläkin.
Riippuu käyttötarkoituksesta onko värkissä jotain mitä ei esim HD 500 sarjalaisella saanut tehtyä. Mulla on Helix myös "apumikserina" himassa eli sen kautta menee koneelle audiona myös kiipparit, ko vermettä voi käyttää myös 2. äänikorttina jos on tarvis useamalle kuin kahdella kanavalle.
Keikkaosastoilla voi sanoa että aikamoinen loikka on tehty HD sarjasta, mm säätäminen jakakytkimillä vaikka kesken biisin tai soundtsekissä niin että ei tarvi kumarrella perse pystyssä on aika jees + snapshotit on todellla mullistava juttu. Myös kahen vahvarimallinnuksen käyttö eri kaapeilla/IRreilla stereona PA:seen ja PowerCap 212 vahvariin tekee soittamisesta kivempaa, himassa rakennetut stereosoundit toimii lähes sellasenaan livenä.

Okei, onhan tuohon rakenteeseenkin panostettu paljon mutta vielä huolettomampi poljettava tuo metallinen FBV3 mielestäni on. Ei tartte ainakaan säätönuppeja pelätä potkivansa. Joku turvakaari tässä olisi voinut olla kyllä.
Tuskin noita ite tulee potkittua mutta voin kuvitella että joku känniääliö saattaa hyvinkin kaatuilla siihen malliin kamojen päälle että vaara on olemassa.

Joku 2000€ tästä Fasulle olisi kyllä ihan päätön summa, jonka toisaalta olisin saattanut gaseissani maksaa...
Ite maksoin Fasulla 2018 joulukuussa jotain + 1300€ eli sen aikasen Thomannin hinnan, onko hinnat nousseet noin paljon noista ajoista?
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
PekkaM
21.04.2020 15:06:24
WanhaWetäjä:

Ite maksoin Fasulla 2018 joulukuussa jotain + 1300€ eli sen aikasen Thomannin hinnan, onko hinnat nousseet noin paljon noista ajoista?

Itse taisin Thomannille suunnilleen tuon myös maksaa, Fasulla oli jo monta sataa lisähintaa tuolloin. Nyt näkyis olevan 1999€.
crockett
22.04.2020 07:55:39
Näköjään uusi firmaware 2.90 on julkaistu. Onko joku jo ehtinyt asentaa?
crockett
22.04.2020 08:08:57
Mitä tulee noin muuten Helixiin niin pääasiassa varsin intuitiivinen peli käyttää. Mutta signal path split ei kyllä mennyt ihan intuitiolla mutta onneksi nykyään on youtube eli sieltä filmiä kehiin ja onnistuihan se. Samoin input signaalin jakaminen kahteen eri vahvistimeen ja niistä output XLR kautta kahteen eri kaiuttimeen piti luntata youtuben kautta. Toki nyt kun tietää miten tuo menee niin ihan helpostihan se jatkossa hoituu. Ei tainnut manuaalissakaan tätä selittää? No, manuaali on jo jossain hukassa...

Näyttäisi tosi mukavat soundit löytyvän kun heittää just od+amp+cab/IR. Tuohon sitten lisäksi esim joku kaiku löytyi siten että kävin vaan listaa läpi ja se joka kuulosti hyvältä niin otin käyttöön.

Itse en hirveästi myöskään tykkää niin tuosta säätämisestä, mutta kyllä se tässä laitteessa onneksi kohtuudella onnistuu eli jos on vaikka 1-2 kk taukoa ettei ole käyttänyt niin kyllä tätä vielä osaa käyttää. Eli ei ole niitä "pidä tuota nappia pohjassa ja sitten paina tuota nappia" tyyppisiä toimintoja jotka pitäis niin sanotusti muistaa.
JohnJ
22.04.2020 20:45:24 (muokattu 22.04.2020 20:47:20)
crockett: Näköjään uusi firmaware 2.90 on julkaistu. Onko joku jo ehtinyt asentaa?

Asensin Stomppiin mutta en vielä ole testannut. Ainakin itse päivitys meni todella jouhevasti ekaa kertaa. Aiemmilla kerroilla on tullut aina jotain säätöä ja joutunut palauttelemaan tehdasasetuksia yms. Osaksi tietty alussa oli myös omista mokista johtuvaa.

Huomenna ehtii testaamaan sitten käytännössä, joskaan en tiedä vielä kuinka paljon nuo uudet ominaisuudet omaan käyttöön vaikuttavat.
Metal meets the bone!
LaXu
22.04.2020 21:00:22
crockett: Näköjään uusi firmaware 2.90 on julkaistu. Onko joku jo ehtinyt asentaa?

Asentelin, mutta en ehtinyt ihmetellä juuri muuta kuin uusia send/return blokkien mittareita. Pitää selkeästi säätää jotain sillä efektiluupin levelit olivat aivan liian alhaiset.

Paras päivitys tähän mennessä on huomattavasti lyhentynyt boottausaika.
crockett
23.04.2020 07:57:30
Ei vielä eilen tullut itselläkään päivitettyä, mutta pitää tässä varmaan viikonloppuna päivittää.

Facebookin Line6 Helix ryhmässä oli joku onnistunut tekemään tiiliskiven päivittämällä, näytössä vaan vilkkui joku laatikko. Oli kuitenkin loppupeleissä onnistunut kun teki homman uudestaan. Tais olla jollain muillakin jotain pienempää ongelmaa. Niin ja tuo tiiliskivikaveri oli tehnyt päivityksen useasti aikaisemminkin, eli ei ollut ensimmäistä kertaa asialla.
PekkaM
23.04.2020 09:04:40
crockett: Ei vielä eilen tullut itselläkään päivitettyä, mutta pitää tässä varmaan viikonloppuna päivittää.

Facebookin Line6 Helix ryhmässä oli joku onnistunut tekemään tiiliskiven päivittämällä, näytössä vaan vilkkui joku laatikko. Oli kuitenkin loppupeleissä onnistunut kun teki homman uudestaan. Tais olla jollain muillakin jotain pienempää ongelmaa. Niin ja tuo tiiliskivikaveri oli tehnyt päivityksen useasti aikaisemminkin, eli ei ollut ensimmäistä kertaa asialla.

En mä nyt näe, että mikä tuossa voisi mennä pieleen paitsi jos oikeasti siis joku menee pieleen, mihin ei itse voi vaikuttaa. Viallinen johto, virtasyöttö katkeaa, asennussofta kaatuu tms.

Kai tuo kuitenkin päivittyy niin, että kaikki data siirretään ensin Helixiin, joka sitten päivittää itsensä verifioituaan datan ja sitten vain sähkönsyöttö on kriittinen?
crockett
23.04.2020 10:05:34
PekkaM: En mä nyt näe, että mikä tuossa voisi mennä pieleen paitsi jos oikeasti siis joku menee pieleen, mihin ei itse voi vaikuttaa. Viallinen johto, virtasyöttö katkeaa, asennussofta kaatuu tms.

Kai tuo kuitenkin päivittyy niin, että kaikki data siirretään ensin Helixiin, joka sitten päivittää itsensä verifioituaan datan ja sitten vain sähkönsyöttö on kriittinen?

Ei muuta kuin rohkeasti päivittämään! Kerrohan sitten miten kävi. Jonnin verran on kyllä ongelmia raportoitu. Jos ongelmia on niin uudelleenkäynnistys on se mikä kannattaa ensimmäisenä tehdä ja katsoa onko ongelma sen jälkeen vielä olemassa.
aape-
23.04.2020 10:24:53
Päivitin eilen ja kaikki meni lopulta ok. HX edit piti poistella ja asentaa uusiksi, mutta muuten kaikki toimi hienosti ja Revv Gen Purple kuulosti lupaavalta!
PekkaM
23.04.2020 12:56:03 (muokattu 23.04.2020 12:57:12)
crockett: Ei muuta kuin rohkeasti päivittämään! Kerrohan sitten miten kävi. Jonnin verran on kyllä ongelmia raportoitu. Jos ongelmia on niin uudelleenkäynnistys on se mikä kannattaa ensimmäisenä tehdä ja katsoa onko ongelma sen jälkeen vielä olemassa.

Päivitin omani jo eilen aamulla. Backupin otin koko laitteesta ja ennen sen ottamista ei kannata HX Editiä päivittää (siitäkin tuli uusi versio) koska en ole varma että toimiiko uusi softa vanhan Helix-firmiksen kanssa.

aape-: Päivitin eilen ja kaikki meni lopulta ok. HX edit piti poistella ja asentaa uusiksi, mutta muuten kaikki toimi hienosti ja Revv Gen Purple kuulosti lupaavalta!

Ainakin Win10:ssä nuo voi vedellä surutta vanhan päälle eikä tartte poistaa. Säästyy minuutti elämää ;)
WanhaWetäjä
23.04.2020 13:35:49

PekkaM: Päivitin omani jo eilen aamulla. Backupin otin koko laitteesta ja ennen sen ottamista ei kannata HX Editiä päivittää (siitäkin tuli uusi versio) koska en ole varma että toimiiko uusi softa vanhan Helix-firmiksen kanssa.
Juu ei toimi...en sitten muistanut että backupit pitää ottaa juurikin vanhalla HX Editillä ja latasin tuon uuden ennen varsinaista päivitystä joten jotain pientä harmia tuosta tuli MUTTA mun presetit on osa jo parin vuoden takaa eikä ne mihinkään hävinneet ja osasta on vanhat backupit eli ei suurempaa häpiää tapahtunut, jotain kuitenkin eli joutuu vähän säätämään.

Nyt kun ei ole keikkoja tiedossa niin voisi hyvin alkaa rakennella kaiken uusiksi vanhojen pohjalta, snapshotit ainakin hävisivät näkyvistä joten ne pitää väännellä uusiksi, onneksi omia presetteja ei ole kuin muutama joissa noita on.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
JohnJ
23.04.2020 14:03:29
WanhaWetäjä: Juu ei toimi...en sitten muistanut että backupit pitää ottaa juurikin vanhalla HX Editillä ja latasin tuon uuden ennen varsinaista päivitystä

Eikö se HX Edit pakota tekemään backupin ennen päivitystä, jos sillä päivittää? Joten pakkohan sen varmuuskopioinnin on toimia uudellakin versiolla vanhasta firmwaresta.
Metal meets the bone!
PekkaM
23.04.2020 14:08:20 (muokattu 23.04.2020 14:09:26)
JohnJ: Eikö se HX Edit pakota tekemään backupin ennen päivitystä, jos sillä päivittää? Joten pakkohan sen varmuuskopioinnin on toimia uudellakin versiolla vanhasta firmwaresta.

Päivitys tehdään Updaterilla (ja sekin pitää ensin päivittää). Updater kyllä antaa ohjeet että tee backup mutta sitä varten pitää taas Updater sulkea ja avata oikea versio Editistä jne. jne. Tää ei ole koskaan ollut Line6:n smoothein osa.

Ikävä jo sitä Monkey-softaa, joka hanskas kaikkien osien versiot.
Jaska1972
23.04.2020 19:45:50

PekkaM: Päivitys tehdään Updaterilla (ja sekin pitää ensin päivittää). Updater kyllä antaa ohjeet että tee backup mutta sitä varten pitää taas Updater sulkea ja avata oikea versio Editistä jne. jne. Tää ei ole koskaan ollut Line6:n smoothein osa.

Ikävä jo sitä Monkey-softaa, joka hanskas kaikkien osien versiot.

Uusin firmware päivitetään HX Editillä. Kun kirjaudut sillä Line6-tilillesi, ilmestyy oikeaan alakulmaan update available - viesti ja siitä päivittyy muutamalla ok:n klikkauksella. Meni erittäin sujuvasti ainakin omalla Macilla.
"The brighter the flame the deeper the shadows."
PekkaM
23.04.2020 21:45:13
Jaska1972: Uusin firmware päivitetään HX Editillä. Kun kirjaudut sillä Line6-tilillesi, ilmestyy oikeaan alakulmaan update available - viesti ja siitä päivittyy muutamalla ok:n klikkauksella. Meni erittäin sujuvasti ainakin omalla Macilla.

Ai se hoituu silläkin nykyään? Tottuneesti avasin suoraan Updaterin kun tuli sähköpostia uudesta firmiksestä.

Editiä en kovin usein tule nykyisin edes avanneeksi.
JohnJ
24.04.2020 14:12:04
PekkaM: Ai se hoituu silläkin nykyään? Tottuneesti avasin suoraan Updaterin kun tuli sähköpostia uudesta firmiksestä.

Editiä en kovin usein tule nykyisin edes avanneeksi.

Joo, tosiaan HX Editillä pystyy nykyään myös asentamaan. Itseasiassa en nyt aivan varma ole kummalla hoidin tuon viimeksi. Mutta nyt tosiaan ei tarvinnut muuta kuin ensin ladata uusin versio HX Editistä, asentaa se ja sieltä vaan laittaa päivitys laitteeseen. Ja ennen varsinaisen päivityksen asentamista HX Edit pakotti ottamaan backupin.
Metal meets the bone!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)