Aihe: Cubasen Export Audio mixdown alkuperäistä hiljaisempi!
1
Timo JM
28.06.2004 01:26:44

Tämä on mystinen juttu:

Piti säästää prossessoria ja tehdä skittaraidasta uusi versio jossa styrkkarimallinukset on prosessoitu mukaan. Törmäsin kuitenkin ongelmaan jossa uusi raita on alkuperäistä hiljaisempi. Niinpä päätin testata asiaa oikein kunnolla.

Jos teen Cubasessa (SX 2) uuden audioraidan komennolla Export Audio mixdown, niin uusi file on hiljaisempi kuin alkuperäinen. Kokeilin samaa aiemmalla (SX 1) versiolla ja sama juttu. Sitten kokeilin vieläkin vanhemmalla (VST 5) ja siinä homma toimi niin kuin pitääkin.

Mitään automaatioita, efektejä tms. en käyttänyt. Alkuperäinen raita oli täysin koskematon, eli feideri nollassa jne.

Mitä ihmettä tämä oikein on?
...siis mun mielestä.
Timo JM
28.06.2004 10:49:18 (muokattu 28.06.2004 14:36:09)

Entäs masterfaderi? Heiluttele sitäkin varmuuden vuoksi ja tsekkaa että se on nollassa. Exporthan menee siis masterin läpi ellet exportoi Cubase 2:ssa suoraan raidasta ulos (ykkösessä tuota ei voi tehdä).

Kaikki feiderit on nollassa. Homma näyttäisi kuitenkin toimivan silloin kun exporttaa suoraan raidasta, joten kiitti vinkistä. En kuitenkaan voi olla ihmettelemättä miksei se onnistu kunnolla bussin/masterin läpi (mikä ilmeisesti olisi se normaali tapa) kuten vanhemmassa VST versiossa.

Tehtävä:

Olisi kiva jos joku voisi toistaa tämän simppelin Cubase SX kokeen omalla koneellaan. (Aikaa kuluu vain muutama minuutti.)

1. Avaa ensin uusi projekti.

2. Lataa yhdelle mono audioraidalle joku suht tasaisesti soiva lyhyt äänipätkä.

3. Exporttaa se Audio mixdownilla ja valitse Import to Audio Track.

4. Vertaile alkuperäisen ja uuden raidan volumea.

Onko uusi raita alkuperäistä hiljaisempi?
...siis mun mielestä.
Aki
10.07.2004 23:01:19

Kaikki feiderit on nollassa.

Tarkistas vielä ettei master-kanavassa (tai groupeissa) ole plugareita tai mitn. Tein tuon testin SX:llä, ja samalla voimakkuudella se on. Analyysi ilmoittaa täysin saman peak volumen.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
Timo JM
11.07.2004 09:49:23

Tarkistas vielä ettei master-kanavassa (tai groupeissa) ole plugareita tai mitn. Tein tuon testin SX:llä, ja samalla voimakkuudella se on. Analyysi ilmoittaa täysin saman peak volumen.

Hämärää! Kyllä mulla on kaikki efektipaikat tyhjänä. Mitenkäs muilla?
...siis mun mielestä.
Insomnia_
11.07.2004 11:29:40
Tein tuon testin SX:llä, ja samalla voimakkuudella se on. Analyysi ilmoittaa täysin saman peak volumen.

Näinhän se on.
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
samulijp
13.07.2004 14:08:21
Tuliko matkanvarrella mitään konversioita. esim 32bit=>16bit tai 96,2khz j=> johonkin muuhun..?
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Timo JM
17.07.2004 09:47:34

Tuliko matkanvarrella mitään konversioita. esim 32bit=>16bit tai 96,2khz j=> johonkin muuhun..?

Ei tullut. Tää on kyllä tosi kummallinen juttu.
...siis mun mielestä.
Timo JM
09.06.2005 22:49:17

Palaanpa tähän vanhaan aiheeseeni koska en ole keksinyt vieläkään syytä omituiseen volumekatoon, vaikka äänikortti ja käyttiskin ovat matkan varrella päivittyneet uudempiin.

Olen huomannut, että ongelma ei esiinny jos teen monoraidasta stereon. Silloin volume pysyy samana kuin alkuperäisessäkin raidassa. Monosta mono volume putoaa kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä korvinkuultavasti. (Ja käppyrästä silmin nähtävästi.)

Hermo menee...
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)