Aihe: Ibanez SR3006
1 2 3
Niskamies
27.06.2004 15:21:46 (muokattu 27.06.2004 15:22:04)
Elikkä uusi basso on hankinnassa, ja toi näyttää sopivalta. Eli kuusi kieltä olisi tarkoitus olla, kun se kuudes kieli ei maksa paljoa lisää verrattuna vitoseen. Onko kenelläkään kokemuksia tosta bassosta? Kerran oon sitä kokeillut, mutta ei jäänyt muistikuvaa H:n toiminnasta. Ja tossahan on Bartolinin mikit, eivätkös ne ole tunnettuja keskialueen murinasta? Mutta kuitenkin, onko suhteellisen monipuolinen ja hyvä basso?

EDIT: siis tällanen:
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SR3006E
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Incarnation
27.06.2004 16:19:40
Ootko ryöstäny pankin tai jotain kun rahaa liikenee niin usein tuollaisiin suurostoksiin?
"Tää on tää perkeleen levyraati-asetelma: Ai se oli kotimaista, no sitten vielä vähän kovemmalle!" -Marko Annala (Tavastia 7.4.2004)
chief
27.06.2004 16:26:45 (muokattu 27.06.2004 16:58:27)
Kuinkas paljon kenenkään raha-asiat liittyy aiheeseen?

EDIT: Jos nyt jotain aiheestakin... Mä kokeilin tollasta vanhempaa Ibanezin kuusikielistä ja se oli kyllä niin kaulapainoinen että sillä soittamisesta ei tullut yhtään mitään. Toi on kyllä tietysti aivan eri basso. Mitenkäs tossa oli balanssi kun sitä kokeilit?
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
Type-XHP
27.06.2004 16:37:43

Itseasiassa kun Levytukussa olin kokeilemassa Ibanezin BTB406:sta niin siinä sivussa päätin verrata tuohon kyseiseen Soundgeariin ja hämmästyttävän vähän oli niillä eroa soitettavuudessa. Kumpaakin kuitenkin kokeilin ilman vahvistusta, että jos sen SR3006:n suuri lisäys on soundissa ja luultavasti myös on pitkällä aikavälillä luotettavampikin kuin 700e luokassa pyörivä BTB-406. Ja onhan tietysti se mahdollisuus että BTB oli setupissa käyny, mutta SR on vaan otettu laatikosta ja tungettu hyllyyn heti virittämisen jälkeen. Mutta jotenkin jäi sellanen mielikuva että en siitä lähtisi ihan kahtatuhatta euroa maksamaan, kun oli mahdollisuus saada vain hieman heikompi laitos seitsemälläsadalla vieresestä hyllystä. Nämä kommentit perustaen noin tunnin soitteluun, eli ei pitkäaikaisemmasta soittamisesta sitten mitään tarkempaa tietoa. Ei siinä mitään kyllä se SR3006 hyvä soitin ehdottomasti oli :-D
Ei lähde liikapaino kitaristin egosta edes sahan avulla.
Niskamies
27.06.2004 17:34:02 (muokattu 27.06.2004 17:36:13)
EDIT: Jos nyt jotain aiheestakin... Mä kokeilin tollasta vanhempaa Ibanezin kuusikielistä ja se oli kyllä niin kaulapainoinen että sillä soittamisesta ei tullut yhtään mitään. Toi on kyllä tietysti aivan eri basso. Mitenkäs tossa oli balanssi kun sitä kokeilit?

Mä soitin sitä vaan istualtaan ja vähän aikaa, joten en muista tarkemmin. Pitänee käydä kokeilemassa uudestaan.

Ja Jenkeistähän mä jonkun soittimen tuon ens vuoden alussa. Kitaraa ajattelin eka, mutta basson päätin tuoda. Ja toihan ei oo uutena siellä kun 920 euroa, joten ei kovain kalliskaan ole. Se joku BTB 6-kielinen on jenkeissä kalliimpi.

EDIT: http://www.music123.com/Ibanez-SR3006E-i51161.music?match=1
http://www.music123.com/Ibanez-BTB1006E-i90438.music
Incarnation
27.06.2004 17:36:11
Ja Jenkeistähän mä jonkun soittimen tuon ens vuoden alussa. Kitaraa ajattelin eka, mutta basson päätin tuoda. Ja toihan ei oo uutena siellä kun 920 euroa, joten ei kovain kalliskaan ole. Se joku BTB 6-kielinen on jenkeissä kalliimpi.

Paljos maksaa Levytukussa? Niiden nettisivuilta kun ei hintoja löydy.
"Tää on tää perkeleen levyraati-asetelma: Ai se oli kotimaista, no sitten vielä vähän kovemmalle!" -Marko Annala (Tavastia 7.4.2004)
Niskamies
27.06.2004 17:50:52
Paljos maksaa Levytukussa? Niiden nettisivuilta kun ei hintoja löydy.

Alta 2000, olikos se joku 1700. Tiistaina käyn testaamassa taas.
Type-XHP
27.06.2004 17:55:49

Joo siis tämä BTB 406 BTB-sarjasta (http://www.ibanez.co.jp/world/products/eb/page/BTB406QMBBL.html) on se laite jota minä pääasiassa lähdin kokeilemaan ja tuo Soundgear Prestige-sarjan 6-kielinen edustaja SR3006 (http://www.ibanez.co.jp/world/products/eb/page/SR3006ESOL.html) oli se johon vertasin. Sitten Ibanezilta on vielä BTB Prestige-sarja jossa 6-kielisenä mallina on BTB 1006 (http://www.ibanez.co.jp/world/products/eb/page/BTB1006EOL.html), jota en Levytukussa ole tavannut, enkä siisen ole sitä kokeilemaan ja vertaamaan muihin päässyt. Levytukussa hinnat olivat muistaakseni suunnilleen seuraavat: BTB 406 n.750e, SR3006 n.1900e ja BTB 1006:n hinnasta ei ole mitään havaintoa. Kysymällä myyjältä nämä periaatteessahan pitäisi saada tietää. Toivottavasti hieman selkeytin mahdollisesti aiheuttamaani sekaannusta ;-)
Ei lähde liikapaino kitaristin egosta edes sahan avulla.
Niskamies
27.06.2004 18:26:45
Kun prestigen haluan, ja noi BTB:t on mun mielestä senverran rumia, etten sellaiseen rahojani käytä. Ja toi 6-kielinen SR on varmaan maailman toiseksi kaunein basso.
JK
27.06.2004 22:22:07
Tästähän vois tehdä pysyvän Topicin.
"Mitä Niskamies "tuo" Jenkeistä menemättä sinne itse ollenkaan?" :)
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Niskamies
27.06.2004 23:06:47
Tästähän vois tehdä pysyvän Topicin.
"Mitä Niskamies "tuo" Jenkeistä menemättä sinne itse ollenkaan?" :)

No okei, mä pyydän porukoita tuomaan mulle, mutta sama se on:) Mutta mie maksan, tietysti.
Johannes_t
28.06.2004 10:11:00

ja myös se sbassossa on neljä kieltä slogani :D
Niskamies
28.06.2004 10:22:27
ja myös se sbassossa on neljä kieltä slogani :D

Mielipiteet vaihtuu. Sitäpaitsi, onhan tossa neljä kieltä;) Psykan kakkoskurssi oli mielenkiintoinen.
balzary
28.06.2004 10:27:38

Mielipiteet vaihtuu.

näinhän ne näköjään tekee.

np: danny - tuuliviiri
Mitähän mä vielä tarvitsen?
Karlsson
28.06.2004 10:28:43
Kannattaa varmistaa myös sitte ettei se iba oo muovinen.
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
balzary
28.06.2004 10:32:11

ennustan niskissaagassa näkeväni seuraavanlaisia lööppejä:

"niskis ei syö tarpeeksi, ashdown ei liiku!!!
-selkä meni, au (kuvareportaasi sivulla 3)"

"niskis: no, olihan se 4x10 aika overkilliä"

"niskis: ebs:n neo-kaapit, ammattipelejä ovat"

"niskis osti neo-kaappeja"

"niskis: ashdown on paska."

ja :)
Karlsson
28.06.2004 10:39:51
ennustan niskissaagassa näkeväni seuraavanlaisia lööppejä:

"niskis ei syö tarpeeksi, ashdown ei liiku!!!
-selkä meni, au (kuvareportaasi sivulla 3)"

"niskis: no, olihan se 4x10 aika overkilliä"

"niskis: ebs:n neo-kaapit, ammattipelejä ovat"

"niskis osti neo-kaappeja"

"niskis: ashdown on paska."

ja :)

"Niskis Pori-jazzin pääesiintyjä"

"Niskis sai miljoonasopimuksen bassosoololevyista EMI:lle"
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
N_Bates
28.06.2004 10:49:38

"niskis pakeni maksamattomia veroja Gayman-saarille"
Stein und Brötchen!
balzary
28.06.2004 12:49:06

jos taas palataan aiheeseen niin:

onko ton basson valinnalla nyt sitten muuta perustetta kuin että
-6 kieltä
-näyttää hienolta
-siinä lukee että prestige ja hintaa löytyy = ei huano

jotenkin vaan vaikuttaa että et välttämättä oikeen tiedä mitä haluat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)