Laulava Kylätohtori 20.04.2020 09:41:07 | |
---|
Kyllä tuo "varattu" tai "myyty" teksti on perusteltu ja hyväkin käytäntö. Siitä muut tietävät, että se on myyty, eikä poistunut muista syistä. Kyllä mä olen joskus kysynyt pikaviestillä, että onko myyty ja samaa on kysytty multa monta kertaa, kun ilmoitus on vanhentunut tai olen sen vaan suoriltaan myynnin jälkeen poistanut. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Krice 20.04.2020 09:47:23 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä tuo "varattu" tai "myyty" teksti on perusteltu ja hyväkin käytäntö. Siitä muut tietävät, että se on myyty, eikä poistunut muista syistä. Mitä merkitystä sillä on miksi ilmoitus on poistunut? Kannattaa varmaan ostaa silloin kun ilmoitus on olemassa, eikä jälkikäteen alkaa ihmettelemään, että mitä tapahtui. Tyypillistä renkaanpotkimista. Lähes kaikki tavarat mitä itse olen myynyt on menneet niin, että joku ostaa sen parin päivänä sisällä ilmoituksen lisäämisestä. |
Krice: Mitä merkitystä sillä on miksi ilmoitus on poistunut? Kannattaa varmaan ostaa silloin kun ilmoitus on olemassa, eikä jälkikäteen alkaa ihmettelemään, että mitä tapahtui. Tyypillistä renkaanpotkimista. Lähes kaikki tavarat mitä itse olen myynyt on menneet niin, että joku ostaa sen parin päivänä sisällä ilmoituksen lisäämisestä. Voihan joku myyjä ottaa ilmoituksen pois jos ei mennyt myyjän omasta mielestä riittävän nopeasti kaupaksi. Tai sitten ilmoitus vain vanheni. Ihmisillä kuitenkin tilanteet vaihtelee. Voi olla että silloin ei ollut juuri valuuttaa ostaa kun ilmoitus vielä oli ja sitten vaikka saa myytyä jonkin toisen soittimen pois jne jne. Niissä tapauksissa voi vielä yrittää ottaa yhteyttä jos myytävä tuote oli juuri sellainen mitä ajatteli ostaa. Kyllä minä ainakin pidän siitä että ilmoituksiin on lisätty myyty/varattu. Kunhan se ei roiku sitten MYYTY-lisämaininnalla vielä kuukauden torilla. Ehkä yksi viikko on ehdoton max mitä tarvii roikottaa myynnin jälkeen. Pari päivää on ihan ok. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
hallu 20.04.2020 10:11:57 | |
---|
Presidentti: Lopullinen hinta on ostajan ja myyjän välinen sopimus, eikä se kenellekään kuulu. Se on ihan yhteisenkin edun mukaista, ettei tinkijöille jätetä tuosta korttia. Tyyliin pyynti 200 €, toteutunut 160 €, elämäntapatinkaajahan ajattelee, että voi tarjota vastaavan kamppeen nähdessään 130 €. Niinhän se on, mutta voisihan jompikumpi sen suuren salaisuuden vaikka vuotaa julkisuuteen ei kai siihen mitään vaitiolovelvollisuutta liity? lähinnä, tämänkin ketjun nimi on "turvonneet" hintapyynnit, niin miten niiden turvonneisuudesta voidaan mitään tietää jos ei tiedetä millä hinnalla sitä kauppaa käydään . Kyllä tässä on jo tullut selväksi että jengi ei halua sitä tietoa jakaa ja tietenkin se on selvinnyt jo siitäkin ettei sitä tietoa jaeta (en ole koskaan ajatellut, että ne hinnat vahingossa jäisivät julkistamatta). Eikä siinä mitään siihen on myyjillä ja ostajilla oikeutensa, mutta noi perustelut nyt on aika kirjavia ja kertoo ehkä enemmän ennakkoasenteista kuin siitä, että siihen oikeasti liittyisi jotakin riskiä. Mutta kunhan nyt tapani mukaan halisin tätäkin "maan tapaa" vähän tökkiä, ei sen kummempaa. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
hallu 20.04.2020 10:17:02 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä tuo "varattu" tai "myyty" teksti on perusteltu ja hyväkin käytäntö. Siitä muut tietävät, että se on myyty, eikä poistunut muista syistä. Kyllä mä olen joskus kysynyt pikaviestillä, että onko myyty ja samaa on kysytty multa monta kertaa, kun ilmoitus on vanhentunut tai olen sen vaan suoriltaan myynnin jälkeen poistanut. Niin joo, mulla myynti on aina ollut niin nihkeää ettei muistiinmerkkaajia ole kuin pari ja taatusti kukaan ei kysele jälkikäteen, eikä juuri etukäteenkään. Melkeen ekalle tai viimeistään tokalle kyselijälle (noin kuukauden päästä siitä ensimmäisestä) olen tuotteen myynyt ja roimalla alennuksella pyyntihintaan, joka sekään ei mielestäni ole ollut mikään kohtuuton. Niin en vain tullut ajatelleeksi että muilla täällä alkaa heti käymään puhelimet kuumina ja pikaviestit laulamaan kun vaan ilmon torille heittää :-D . Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
Laulava Kylätohtori 20.04.2020 10:19:29 | |
---|
hallu: Niinhän se on, mutta voisihan jompikumpi sen suuren salaisuuden vaikka vuotaa julkisuuteen ei kai siihen mitään vaitiolovelvollisuutta liity? lähinnä, tämänkin ketjun nimi on "turvonneet" hintapyynnit, niin miten niiden turvonneisuudesta voidaan mitään tietää jos ei tiedetä millä hinnalla sitä kauppaa käydään . Ketjuhan on nimenomaan turvonneet hinta*pyynnit*. :) Kyllä tässä on jo tullut selväksi että jengi ei halua sitä tietoa jakaa ja tietenkin se on selvinnyt jo siitäkin ettei sitä tietoa jaeta (en ole koskaan ajatellut, että ne hinnat vahingossa jäisivät julkistamatta). Eikä siinä mitään siihen on myyjillä ja ostajilla oikeutensa, mutta noi perustelut nyt on aika kirjavia ja kertoo ehkä enemmän ennakkoasenteista kuin siitä, että siihen oikeasti liittyisi jotakin riskiä. Mutta kunhan nyt tapani mukaan halisin tätäkin "maan tapaa" vähän tökkiä, ei sen kummempaa. Sama se on, onko se pyyntihinta siinä, koska ei sitä tiedä, toteutuiko se sillä. Ja jos siihen päivitettäisiin jotain muita hintoja, niin siltikään ei tiedettäisi, toteutuiko kauppa sillä. Ja kyllähän sitä voisi jollain bulvaanilla yrittää vedättää hintaa alas, jos tuollainen käytäntö olisi, että toteutuneet hinnat merkattaisiin. Bulvaani pistää ilmon tuotteesta, jonka X haluaa ja siihen toteutuneeksi hinnaksi joku erityisen halpa. Sitten X voi yrittää joltain hönöltä vedättää hintaa alas vedoten siihen. Sama toimii feikkimyynti-ilmoissakin silti. Pointtina kuitenkin, että sama se on, mitä jengi siihen kirjoittaa, silti ei voida tietää, millä hinnalla kauppa oikeasti toteutui. Joku Nettiautotyylinen anonyymi hintatilasto voisi olla ihan jees, mutta on siinäkin epävarmuutensa ja ennen kaikkea toteuttamisensa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 20.04.2020 10:21:32 | |
---|
hallu: Niin joo, mulla myynti on aina ollut niin nihkeää ettei muistiinmerkkaajia ole kuin pari ja taatusti kukaan ei kysele jälkikäteen, eikä juuri etukäteenkään. Melkeen ekalle tai viimeistään tokalle kyselijälle (noin kuukauden päästä siitä ensimmäisestä) olen tuotteen myynyt ja roimalla alennuksella pyyntihintaan, joka sekään ei mielestäni ole ollut mikään kohtuuton. Niin en vain tullut ajatelleeksi että muilla täällä alkaa heti käymään puhelimet kuumina ja pikaviestit laulamaan kun vaan ilmon torille heittää :-D . Juu, ei ala. Sama tilanne se yleensä täälläkin on. :) Tosin joskus tulee sellaisia kausia, että kaikki tuntuu menevän ihmeellisen hyvin ja sitten taas tulee pitkiä aikoja, ettei oikein mikään mene. Harmi, että ne hyvät kaudet ovat niin harvinaisia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Lepinkäinen 20.04.2020 10:54:08 (muokattu 20.04.2020 10:54:49) | |
---|
Hallulla on kyllä tavallaan pointti, sillä teorian puolesta markkinat toimivat sitä paremmin, mitä paremmin hinnat ovat julkisesti saatavilla: Miettikää vaikka pörssiä. Mutta se ei tosiaan ole välttämättä myyjän etu. |
Tinnittus 20.04.2020 13:03:13 | |
---|
Itse en tuota "varattu" tekstiä ymmärrä. Pelkkää myyntikikkaa jolla saadaan toiset kiinnostumaan tuotteesta. |
Tympee Huttunen 20.04.2020 13:07:45 | |
---|
Tinnittus: Itse en tuota "varattu" tekstiä ymmärrä. Pelkkää myyntikikkaa jolla saadaan toiset kiinnostumaan tuotteesta. Välillä tulee pyyntöjä, että sopiiko että tyyppi tulee testaamaan jne. Jos on sovittu jokin aika, niin itse laitan tuon "varattu" ihan siitä syystä ettei siinä välissä tule kyselyitä. Jokin raja toki noissakin, kun joskus on tullut pyyntöjä kuukauden päähän jne. Lisäksi laitan myös tuon "Myyty"-kohdan siinä kohtaa, kun raha on vaihtanut kerrotusti omistajaa, mutta ei näy tilillä vielä. Välillä laitan tuon yhteyteen vielä ostajan tunnuksen tai etunimen lähinnä hänen iloksi, ettei luule että markkinoilla myydään samaa laitetta useampaan kertaan. |
velipekka 20.04.2020 13:28:54 | |
---|
Tinnittus: Itse en tuota "varattu" tekstiä ymmärrä. Pelkkää myyntikikkaa jolla saadaan toiset kiinnostumaan tuotteesta. En näe tuossa kyllä mitään myyntikikkaa. Päinvastoin, tuohan karkottaa kaikki muut ostajat. Itse käytän "varattu" huomautusta, kun nouto on sovittu parin päivän päähän tai lähetettäessä ostajan pankki on eri kuin oma josta voi seurata parin päivän viive, että maksu näkyy tilillä. |
MusikMan 20.04.2020 18:10:59 | |
---|
velipekka: Itse käytän "varattu" huomautusta, kun nouto on sovittu parin päivän päähän tai lähetettäessä ostajan pankki on eri kuin oma josta voi seurata parin päivän viive, että maksu näkyy tilillä. No näin juuri! Sellainen lisävakuuttelu, että värkki on sun, kunhan rahat on tilillä tai handussa. Käytän itse ja kannatan. "When in doubt... C4!" |
kojones 22.04.2020 11:41:11 | |
---|
Nykyään ei noille Varattu tai myyty -merkkauksille ole varsinaista tarvetta kun ilmoituksen voi piilottaa. |
opel99 22.04.2020 12:40:22 | |
---|
kojones: Nykyään ei noille Varattu tai myyty -merkkauksille ole varsinaista tarvetta kun ilmoituksen voi piilottaa. nyt viimeksi tuli laitettua varattu-teksti kun vaihtarit oli sovittu,mutta toteutus toteuttamatta,olishan sen ilmon tietty voinu piilottaakin kunnes on selvää että kauppa toteutuu mutta en nyt nähnyt sen varattu-tekstin olevan siinä haitaksi ei se ikä vaan asenne |
Shredator 22.04.2020 12:55:10 | |
---|
kojones: Nykyään ei noille Varattu tai myyty -merkkauksille ole varsinaista tarvetta kun ilmoituksen voi piilottaa. Ja sitten alkaa tulla hätääntyneitä Missä se ilmo on? - viestejä. Kokemusta on. Mun mielestä se varattu/myyty-teksti on ihan ok ja välttää turhat väärinkäsitykset. Sen sijaan sitä en ymmärrä että myyty-tekstillä oleva ilmoitus pomppaa viikko toisensa jälkeen listan kärkeen .D Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Alfons Åberg 22.04.2020 13:19:29 | |
---|
MusikMan: No näin juuri! Sellainen lisävakuuttelu, että värkki on sun, kunhan rahat on tilillä tai handussa. Käytän itse ja kannatan. Ehdottomasti. Monen monista kaupankäynneistä on sen oppinut, että kauppa-akti katsotaan tapahtuneeksi vasta kun raha on kourassa tai tilisuoritteena. Mihinkään "parin viikon päästä voisin kun ohi ajelen" -lupauksiin ei kannata vielä luottaa. "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
velipekka 22.04.2020 13:53:40 | |
---|
Shredator: Ja sitten alkaa tulla hätääntyneitä Missä se ilmo on? - viestejä. Kokemusta on. Mun mielestä se varattu/myyty-teksti on ihan ok ja välttää turhat väärinkäsitykset. Sen sijaan sitä en ymmärrä että myyty-tekstillä oleva ilmoitus pomppaa viikko toisensa jälkeen listan kärkeen .D Juurikin näin. Itse pidän tuon "Varattu/Myyty" tekstin 1-2 päivää ja sitten poistan koko ilmoituksen ellei poikkeuksellisesti ole sovittu pidempää noutoaikaa tjms. |
JohnnyLee 22.04.2020 15:15:42 (muokattu 22.04.2020 15:16:36) | |
---|
Saadaan aasinsilta tästä keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, kun mielenkiinnolla odotellen niitä päiviä, jolloin jäsenten m*lli*lli ja r*ssik*s myynnissä oleville järjettömän hintaisille ja pitkään täällä keikkuviiin ilmoihin ilmestyy nämä maagiset "varattu" tahi "myyty"-lisäykset! |
JuSu 22.04.2020 17:14:58 | |
---|
JohnnyLee: Saadaan aasinsilta tästä keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, kun mielenkiinnolla odotellen niitä päiviä, jolloin jäsenten m*lli*lli ja r*ssik*s myynnissä oleville järjettömän hintaisille ja pitkään täällä keikkuviiin ilmoihin ilmestyy nämä maagiset "varattu" tahi "myyty"-lisäykset! En ehkä pidättelis hengitystä odotellessa. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
tuskiz 22.04.2020 17:24:44 | |
---|
Olisin ollut valmis ostamaan molliollin Iommi SG:stä mikit muutama vuosi sitten, mutta ei myynyt. Siellä se sama kitara edelleen roikkuu samalla hinnalla. Tyhmä jätkä. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |