Aihe: Köyhän miehen digitaalipiano? Kisai DP-88 -digitaalipiano
1
cibuli
30.03.2020 18:53:05
Elikkä kysymässä suht. aloitteleva pianisti.
Olen ostamassa kerrostaloyksiööni sopivaa digitaalipianoa pienellä budjetilla. Verkkokaupassa näyttäisi olevan 150 euroa tuommonen Kisain digitaalipiano ja haluaisinkin kuulla kokemuksia tästä kyseisestä soittimesta. Edullinenhan tuo on joo, mutta tekeekö sillä mitään muuta kun soittaa kissanpolkkaa tai antaa lapsille leluksi muutaman soittokerran jälkeen?
Linkki soittimeen tässä : https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … 80/mktrk/Kisai-DP-88-digitaalipiano

Jos haluat suositella minulle jotain edullista mutta soivahkoa digitaalipianoa niin olen kuulolla! Toiveena olisi, että digitaalipianossa olisi samantyyliset painavat koskettimet kuin akustisessa pianossa.
musamies
18.04.2020 20:14:30
cibuli: Elikkä kysymässä suht. aloitteleva pianisti.
Olen ostamassa kerrostaloyksiööni sopivaa digitaalipianoa pienellä budjetilla. Verkkokaupassa näyttäisi olevan 150 euroa tuommonen Kisain digitaalipiano ja haluaisinkin kuulla kokemuksia tästä kyseisestä soittimesta. Edullinenhan tuo on joo, mutta tekeekö sillä mitään muuta kun soittaa kissanpolkkaa tai antaa lapsille leluksi muutaman soittokerran jälkeen?
Linkki soittimeen tässä : https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … 80/mktrk/Kisai-DP-88-digitaalipiano

Jos haluat suositella minulle jotain edullista mutta soivahkoa digitaalipianoa niin olen kuulolla! Toiveena olisi, että digitaalipianossa olisi samantyyliset painavat koskettimet kuin akustisessa pianossa.

Oletko missään netissä nähnyt jotain videota tai ääninäytettä, joka tukisi ideaa?

Jos et, voisi käytetyn etsiminen olla hyvä vaihtoehto laittaen kuitenkin joku 500 euroa.

Minkälaiseen tyylisuuntaan meinaat suuntautua? Jos jazz, klassinen tai edes Toivelaulukirjakamaa, saisi soitin olla siedettävä. Jos idea jotain ihan muuta, siihen voi olla ideoita jollain muulla.
lundsberg
05.06.2020 12:41:58 (muokattu 05.06.2020 12:45:40)
Kävin tossa Pirkkalan Verkkokauppakomissa testaamassa Kisai DP-88. Keyboard oli asetettu hyllyyn polven korkeudelle, ja ajattelin heti että se on tarkoitettu 5-10 vuotiaille (jos innostus jatkuu niin kannattaa sitten ostaa lapselle laadukkaampi laite). Empä ollut väärässä kun laitetta näpyttelin.

Verkkokauppa Thomann tarjoaa hyviä vaihtoehtoja suht edulliseen hintaan. Toki kannattaa vertailla löytyykö omasta kaupungista sama laite lähes samaaan hintaan. Thomannin etu on se että hintaan sisältyy kuljetus kotiin.
musamies
05.06.2020 12:47:48
lundsberg: Kävin tossa Pirkkalan Verkkokauppakomissa testaamassa Kisai DP-88. Keyboard oli asetettu hyllyyn polven korkeudelle, ja ajattelin heti että se on tarkoitettu 5-10 vuotiaille (jos innostus jatkuu niin kannattaa sitten ostaa lapselle laadukkaampi laite). Empä ollut väärässä kun laitetta näpyttelin.

Verkkokauppa Thomann tarjoaa hyviä vaihtoehtoja suht edulliseen hintaan. Toki kannattaa vertailla löytyykö omasta kaupungista sama laite lähes samaaan hintaan. Thomannin etu on se että hintaan sisältyy kuljetus kotiin.

Miksi valita soitin johonka ei varaa? Soittimia saa käytettynä halvalla. Tarkoitan sitä ettei hyödytä korvata soitinta näennäisesti sitä muistuttalla jos ei aja samaa asiaa.
Murgo
07.06.2020 08:02:23 (muokattu 07.06.2020 08:08:19)

Kyllähän tuolla budjetilla kannattaisi tosiaan varmaan käytettyihin suunnata. Noita isoja ja painavia "mööpelimalleja" ainakin saa välillä suunnilleen poisviennin vaivalla kun on hankittu esim. lapselle ja innostus loppunut, oma Yamahani (Clavinova CVP 55) maksoi vuosia sitten 50 euroa ja näin ei-pianistin näkökulmasta on aivan mahtavan laadukas laite vaikka aika iäkäs onkin.

Tietty jos tila on kortilla niin ehkä sitten joku keikkamalli olisi parempi, tuo painaa ainakin 50 kiloa ja vie aikalailla lattiatilaa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
musamies
08.06.2020 10:05:32
Murgo: Kyllähän tuolla budjetilla kannattaisi tosiaan varmaan käytettyihin suunnata. Noita isoja ja painavia "mööpelimalleja" ainakin saa välillä suunnilleen poisviennin vaivalla kun on hankittu esim. lapselle ja innostus loppunut, oma Yamahani (Clavinova CVP 55) maksoi vuosia sitten 50 euroa ja näin ei-pianistin näkökulmasta on aivan mahtavan laadukas laite vaikka aika iäkäs onkin.

Tietty jos tila on kortilla niin ehkä sitten joku keikkamalli olisi parempi, tuo painaa ainakin 50 kiloa ja vie aikalailla lattiatilaa.

Pianisti on nykyisin niitä harrastuksia, jotka sopii muillekin kuin varakkaille ja ei tarvi lapsenkaan olla menevä ja suosittu. Matalan kynnyksen harrastus, jossa silti kova haaste jos hyväksi haluaa.
iec
08.06.2020 10:50:11 (muokattu 08.06.2020 10:59:46)

cibuli: Elikkä kysymässä suht. aloitteleva pianisti.

En ole verkkiksessä testannut kyseistä soitinta, mutta olen kyllä samoilla linjoilla kuin muutkin tässä keskustelussa. Joku Yamaha, Roland, Korg, Kawai, Casio tai vastaava käytettynä voisi olla parempi vaihtoehto. Ehkä halvin käytetty olisi Thomannin SP-5600-malli (uutena 375 euroa).

Nykyään löytyy ainakin Oulun seudulta lähinnä vain käytettyjä akustisia pianoita ja ryöstöhintaisia 20 vuotta vanhoja kosketinsoittimia. Niitä pianoita saa joskus jopa ilmaiseksi jos vain hakee pois. Se vain ei ole käytännöllisin ratkaisu kerrostaloyksiöön.

Tuossa Tori.fi tarjonta Oulun seudulla:
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanm … mp;st=g&c=4074&sp=1&w=1

Näyttäisi Oulussa tori.fi halvin Casion sähköpiano olevan tällä hetkellä 350 euroa ja sitten Rolandilta löytyi seuraavaksi halvin 550 euroa.

Muusikoiden.netin torilla ei ollut juuri nyt yhtään tarjolla.

Edit: Yksi mahdollisuus on tietenkin ostaa MIDI-kiippari, jossa on painotetut tai osittain painotetut koskettimet ja sitten siihen DAW ja audiointerfacen kautta tietokoneella pianoplugari, kuten esim Keyzone Classic Free: https://vstplug-ins.com/keyzoneclassic.html

Toki kunnolliset painotetut midikiippari maksavat paljon. En tiedä sitten kuinka hyvä esim tällainen olisi: https://www.thomann.de/fi/swissonic_controlkey_88.htm

Tämäkin ratkaisu maksaa kuitenkin ihan reilusti, ellei ole jo valmiina audiointerfacea omasta takaa. Lisäksi perinteinen digipiano on näppärämpi kun se on heti käyttövalmis. Tietokone pitää aina käynnistellä avata ohjelmisto jne jne. Äkkiä tuollekin ratkaisulle tulee hintaa uutena noin 500 euroa (midikiippari, audiointerface, siedettävät kuulokkeet.)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
09.06.2020 11:14:43
Mä olen itsekin aloittelija joten en varsinaisesti ole kukaan neuvomaan. Mutta tuli mielee, että jos halvalla pitäisi päästä niin midikiippari voisi olla ratkaisu jolla saisi paketoitua ainakin kohtalaista laatua halvahkoon hintaan. Käytettynä saa pianomitassa (88 kosketinta) jopa vasarakoneistolla pariin sataseen ja jopa alle. Tämän ratkaisun heikkous on tietenkin siinä, että tarvitsee kaverikseen tietokoneen ja ohjelmiston jota ei oletuksena jokaiselta enää löydy kun monet hoitaa jollain kännykällä, tabletilla tai telkkarilla tietokonetarpeensa. Vanhoja tietsikoita joilla voi pyörittää tarvittavia softia löytää edullisesti myös, mutta tämä tietenkin on aloittelijalle konstikas ratkaisu joka ei toimi ihan heittämällä vaan vaatii pikkuisen perehtymistä asiaan.

Mutta jos tietsikka ja jokin ääniohjelmisto on olemassa valmiina (kuten itselläni oli) esimerkiksi mac tietokoneissa tulee tehtaalta jo mukaan Garageband josta löytyy oikein kelvolliset pianot ja vähän muutakin herkkua. Niin midikiippari on edullinen ja ainakin macin kanssa aika helppokin vaihtoehto (olen itsekin aloittelija ja tällaisen kanssa olen pärjännyt).
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
Murgo
09.06.2020 21:18:50

Jos soundien ei tarvitse olla aivan viimeistä huutoa ja kuulokkeilla on enimmäkseen tarkoitus soittaa niin yksi vaihtoehto voisi olla myös painotettu midikiippari+joku vanhempi synamoduuli joita varmaan saa puoli-ilmaiseksi kun kaikki (paitsi minä :) nykyään vissiin käyttävät tietokonetta ja softasynia.

Silloin ei tarvitse tietokonetta eikä interfacea ja systeemi on soittovalmis kun vain laittaa virrat päälle. Moduleissa on kuulokeliitäntä yleensä itsessään, jos haluaa kaiuttimiin niin sitten pitää olla jonkinlainen vahvistinsysteemi, simppeleimmillään tietokonekaiuttimet.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
musamies
09.06.2020 23:36:35 (muokattu 10.06.2020 10:09:43)
Murgo: Jos soundien ei tarvitse olla aivan viimeistä huutoa ja kuulokkeilla on enimmäkseen tarkoitus soittaa niin yksi vaihtoehto voisi olla myös painotettu midikiippari+joku vanhempi synamoduuli joita varmaan saa puoli-ilmaiseksi kun kaikki (paitsi minä :) nykyään vissiin käyttävät tietokonetta ja softasynia.

Silloin ei tarvitse tietokonetta eikä interfacea ja systeemi on soittovalmis kun vain laittaa virrat päälle. Moduleissa on kuulokeliitäntä yleensä itsessään, jos haluaa kaiuttimiin niin sitten pitää olla jonkinlainen vahvistinsysteemi, simppeleimmillään tietokonekaiuttimet.

Ennemminkin näkisin niin, että äänillä varustettu koskettimisto on myös tarvittaessa midikoskettimisto. Softasynillä homma tuskin kunnolla toteutettuna tulee erityisen halvaksi.

Eikös joku Casio Privia ole vähän kuin köyhän miehen digipiano.
https://youtu.be/4v_rbhlKJdg

Niitä om eri ikäisiä ja hintaisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)