Stone 13.12.2018 14:01:22 | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Kyllikki 13.12.2018 14:12:15 | |
---|
Stone: Päädyin lopulta tuohon ja tilaus pistetty tulille. Kiitos paljon vinkistä! Eipä mtn. Toivottavasti laite vastaa odotuksia. Jännityksellä odotammekin kommentteja tälle palstalle... Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko. |
Stone 13.12.2018 14:55:47 | |
---|
Kyllikki: Eipä mtn. Toivottavasti laite vastaa odotuksia. Jännityksellä odotammekin kommentteja tälle palstalle... Testaillaan ajan kanssa, niin pistän omia ajatuksia sitten tänne myös ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone 19.12.2018 22:07:58 | |
---|
Kyllikki: Eipä mtn. Toivottavasti laite vastaa odotuksia. Jännityksellä odotammekin kommentteja tälle palstalle... No niin, nyt vasta ensimmäiset parin tunnin testit NUX tape core deluxella otettu. Mitään syvääluotavaa analyysia en vielä laittaisi, mutta ensi fiilikset 2:lla sanalla sanottuna ovat Erittäin positiiviset! Jos täällä on esim. The Shadows musiikin ystäviä, niin mielestäni tuolla kaiulla pääsee riittävän lähelle sitä soundia. Kyllä se ihan nauhakaiulta minusta ainakin kuullostaa. Testit kuitenkin jatkuvat... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Kyllikki 21.12.2018 14:47:17 | |
---|
Stone: No niin, nyt vasta ensimmäiset parin tunnin testit NUX tape core deluxella otettu. Mitään syvääluotavaa analyysia en vielä laittaisi, mutta ensi fiilikset 2:lla sanalla sanottuna ovat Erittäin positiiviset! Jos täällä on esim. The Shadows musiikin ystäviä, niin mielestäni tuolla kaiulla pääsee riittävän lähelle sitä soundia. Kyllä se ihan nauhakaiulta minusta ainakin kuullostaa. Testit kuitenkin jatkuvat... Mielenkiintoista, mutta arvattavissahan jo olikin, että nauhakaikumaista tavaraa purkista ulos sinkoaa. Kytkimen asento 5 antaa sen säksätyksen, josta "tavallinen pulliainenkin" tykkää, eli toistopäät 2 & 3 käytössä samanaikaisesti. Näinköhän oma Bossilaiseni, RE-20, lähtee kierrätykseen... Innolla odottelen lisäkommentteja, ja saavathan toki muutkin laitteen hankkineet kertoa omia mielipiteitään. Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko. |
Stone 21.12.2018 17:42:28 (muokattu 21.12.2018 17:43:22) | |
---|
Kyllikki: Mielenkiintoista, mutta arvattavissahan jo olikin, että nauhakaikumaista tavaraa purkista ulos sinkoaa. Kytkimen asento 5 antaa sen säksätyksen, josta "tavallinen pulliainenkin" tykkää, eli toistopäät 2 & 3 käytössä samanaikaisesti. Näinköhän oma Bossilaiseni, RE-20, lähtee kierrätykseen... Innolla odottelen lisäkommentteja, ja saavathan toki muutkin laitteen hankkineet kertoa omia mielipiteitään. Boss re-20 kaikua en ole omistanut, mutta eri yhteyksissä olen sitä kuullut, niin hyvin samalle tontille näin mutu tuntumalta tämä NUX pääsee myös. Hyvää jälkeä ovat kaukoidän pojat taas tehneet. Myöskin kooltaan inhimillisen kokoinen pedaalilautaan. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Rämppy 23.12.2018 11:30:30 | |
---|
Stone: No niin, nyt vasta ensimmäiset parin tunnin testit NUX tape core deluxella otettu. Mitään syvääluotavaa analyysia en vielä laittaisi, mutta ensi fiilikset 2:lla sanalla sanottuna ovat Erittäin positiiviset! Jos täällä on esim. The Shadows musiikin ystäviä, niin mielestäni tuolla kaiulla pääsee riittävän lähelle sitä soundia. Kyllä se ihan nauhakaiulta minusta ainakin kuullostaa. Testit kuitenkin jatkuvat... Syökö soundia? Eli vaikuttaako pedaali soundiin kun on signaaliketjussa mutta ei päällä? In Finland we have this thing called "diu diu". |
Stone 23.12.2018 13:10:46 (muokattu 23.12.2018 13:12:01) | |
---|
Rämppy: Syökö soundia? Eli vaikuttaako pedaali soundiin kun on signaaliketjussa mutta ei päällä? No en kyllä ainakaan ole havainnut sellaista. Joskaan en ole koskaan kuullut itse, että Digitech bad monkeykaan söisi varsinaisesti soundia, vaikka jotkut tälläkin palstalla niin kokee. Jokatapauksessa täsä NUXissa on ainakin true bypass. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
pulisong 23.12.2018 13:44:13 (muokattu 23.12.2018 14:20:59) | |
---|
Behkun EM600 (line6 echopark kopsu) Toimii, saundit o.k. Keikkailtukin on. Satunnaiseen tarpeeseen ja yleiseen efektityyppi tutustumiseen hyvä. Omat tarpeet täyttää, jos paremman haluaa, niin rahaa alkaa palaa triplasti. Edit: Näköjään poistunut myynnistä, liekö tekiänoikeudet tms... Soittakaa mitä haluatte, mä soita mitä sattuu irtoomaan. |
Rämppy 23.12.2018 21:59:51 | |
---|
Stone: No en kyllä ainakaan ole havainnut sellaista. Joskaan en ole koskaan kuullut itse, että Digitech bad monkeykaan söisi varsinaisesti soundia, vaikka jotkut tälläkin palstalla niin kokee. Jokatapauksessa täsä NUXissa on ainakin true bypass. No tuohan on todennettavissa kun kokeilee peräjälkeen ko. spedu signaaliketjussa ja ilman. Joitkut pedaalit latistaa soundia bypass -asennossa, mikä ei ole kivaa. Toi apinaspedu syö sen verran soundia, että dynamiikan latistuminen häiritsee basson kanssa, kitaralla ei haittaa samalla tavalla. Olis muuten ihan hyvä bassosäristin. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Stone 24.12.2018 15:02:40 (muokattu 24.12.2018 15:18:13) | |
---|
Rämppy: No tuohan on todennettavissa kun kokeilee peräjälkeen ko. spedu signaaliketjussa ja ilman. Joitkut pedaalit latistaa soundia bypass -asennossa, mikä ei ole kivaa. Toi apinaspedu syö sen verran soundia, että dynamiikan latistuminen häiritsee basson kanssa, kitaralla ei haittaa samalla tavalla. Olis muuten ihan hyvä bassosäristin. Voin testailla kyllä tässä joulupyhien jälkeen, jos puukorvana jotain eroa kuulen. Tuo Nux kaiku kuin bad monkeykin on ittelläni pelkkänä koti/autotalli fiilistely setuppina, jossa ainoastaan 3 purkkia ketjussa....treeniksellä sitten toisentyyppinen setuppi. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Tami 26.12.2018 12:04:56 | |
---|
Rämppy: Syökö soundia? Eli vaikuttaako pedaali soundiin kun on signaaliketjussa mutta ei päällä? Eikös tuossa ole true bypass valittavissa... Sen verran nyt itseänikin kiinnostava laite, että tilailin joululahjaksi... Näemmä siellä editorissa pääsee muutamaan muuhunkin parametriin käsiksi, sikäli on tarve ruuvata. http://www.nuxefx.com/show-49-27-1.html En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Stone 26.12.2018 21:06:00 (muokattu 26.12.2018 21:07:06) | |
---|
Rämppy: No tuohan on todennettavissa kun kokeilee peräjälkeen ko. spedu signaaliketjussa ja ilman. Joitkut pedaalit latistaa soundia bypass -asennossa, mikä ei ole kivaa. Toi apinaspedu syö sen verran soundia, että dynamiikan latistuminen häiritsee basson kanssa, kitaralla ei haittaa samalla tavalla. Olis muuten ihan hyvä bassosäristin. Kokeilin NUXin kanssa ketjussa ja ilman (jolloin ei ollut kuin piuha suoraan vahvistimeen), niin ainakaan minä en kuullut mitään eroa. Ei silti kannata pitää tätä mitenkään absoluuttisena totuutena, mutta minun korva oli silti tätä mieltä. Huomattava kuitenkin, etten kuullut bad monkeyn kanssa ketjussa/pois ketjusta myöskään eroa. Ehken ole kovinkaan hifi, minä lähinnä soitan vaan ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Rämppy 26.12.2018 21:26:30 (muokattu 26.12.2018 21:27:05) | |
---|
Stone: Kokeilin NUXin kanssa ketjussa ja ilman (jolloin ei ollut kuin piuha suoraan vahvistimeen), niin ainakaan minä en kuullut mitään eroa. Ei silti kannata pitää tätä mitenkään absoluuttisena totuutena, mutta minun korva oli silti tätä mieltä. Huomattava kuitenkin, etten kuullut bad monkeyn kanssa ketjussa/pois ketjusta myöskään eroa. Ehken ole kovinkaan hifi, minä lähinnä soitan vaan ;) No tuohan kuulostaa lupaavalta. Apinasta sen verran, että ei se kitaran kanssa munkaan mielestä syö soundia ainakaan ongelmaksi asti. Basson kanssa sen sijaan havaitsee dynamiikan latistumisen. Sääli koska tuo olis muuten toimiva purkki myös basson kanssa. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Stone 26.12.2018 21:58:52 (muokattu 26.12.2018 22:02:30) | |
---|
Rämppy: No tuohan kuulostaa lupaavalta. Apinasta sen verran, että ei se kitaran kanssa munkaan mielestä syö soundia ainakaan ongelmaksi asti. Basson kanssa sen sijaan havaitsee dynamiikan latistumisen. Sääli koska tuo olis muuten toimiva purkki myös basson kanssa. Juu olen kuullut myös, että bad monkey toimii basson kanssa, mutta sepä perin ikävää mikäli dynamiikka häviötä esiintyy silloin. Itselläni on joskus ollut bändin kanssa bad monkey ja toimi jopa hiukan paremmin kuin ocd klooni omassa setupissani silloin. Nyt hommasin sen uudestaan puhtaasti autotalli fiilistelyihini, edullisia kun ovat ja soundi ok. Mutta sananen tuosta NUX Tape Core pedaalista, niin onhan se suhteutettuna ainakin hintaansa melkoinen hitti. En ainakaan itse tiedä tuohon hintaan kilpailukykyisempää nauhakaiku tyyppistä pedaalista, joka kuulostaisi kutakuinkin "aidolta asialta". "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
vekotin75 04.01.2019 21:48:43 | |
---|
Tervehdys Tästä keskusteluketjusta innostuneena tilasin itselleni Nuxin Tape Coren. Hinta/laatu on kyllä kohdillaan. Itselläni on myös Bossin re-20 ja ilokseni huomaan ettei Nuxilla tapahdu samanlaista signaalin hiljentymistä kuin kaikissa Bossin pedaaleissa. Nux on ainakin vielä hiljainen, eli jalkakytkin ei pauku tai ritise, niin kuin yleensä halvat pedaalit. Mutta aika näyttää miten tämän hintaluokan laite kestää. Jos pedaalilaudassa on tilaa yhdelle pikkupedaalille, tämä tekee kyllä tyylikkäästi hommansa. Itse en ole perinnerautalankakitaristi, eli purismi asian suhteen ei vaivaa. |
RJU 18.04.2020 17:28:43 | |
---|
Millaisia kokemuksia muilla NUX:in Tape Coresta on, kun aikaa on kulunut? Ostin samalla kertaa yhden itselleni ja kaverille toisen olisiko vuosi sitten. Molemmat toimivat pitkään moitteettomasti. Kaveri hommasi jopa toisen samanlaisen käyttöönsä, koska Tape Core vastasi tarpeisiin (yksi kotona, toinen treenikämpällä). Minua enemmän säköisesti soittava ystäväin vinkkasi, että pitempään soittaessa säädöt katovat kesken kaiken. Tarkemmin katsottuna lootan päällä oleva valo alkaa vilkkua ja signaaliketju alkaa särisemään ja rätisemään. Testasin tänään omani. Soittelin parikymmentä minuuttia ja jätin kamat pälle muiden kiireiden ajaksi. Noin tunnin päästä kävin soittamaan. Kävi, kuten kaverini kuvasi. Kaverini toinen Tape Core on ostettu eri kaupasta ja eri kaupungista, kuin nuo ostamani kaksi. Olisiko kyse maanantaikappaleista vai tyyppiviasta tai jostain muusta vaivasta? |
aristoteles666 18.04.2020 17:34:41 | |
---|
RJU: Millaisia kokemuksia muilla NUX:in Tape Coresta on, kun aikaa on kulunut? Ostin samalla kertaa yhden itselleni ja kaverille toisen olisiko vuosi sitten. Molemmat toimivat pitkään moitteettomasti. Kaveri hommasi jopa toisen samanlaisen käyttöönsä, koska Tape Core vastasi tarpeisiin (yksi kotona, toinen treenikämpällä). Minua enemmän säköisesti soittava ystäväin vinkkasi, että pitempään soittaessa säädöt katovat kesken kaiken. Tarkemmin katsottuna lootan päällä oleva valo alkaa vilkkua ja signaaliketju alkaa särisemään ja rätisemään. Testasin tänään omani. Soittelin parikymmentä minuuttia ja jätin kamat pälle muiden kiireiden ajaksi. Noin tunnin päästä kävin soittamaan. Kävi, kuten kaverini kuvasi. Kaverini toinen Tape Core on ostettu eri kaupasta ja eri kaupungista, kuin nuo ostamani kaksi. Olisiko kyse maanantaikappaleista vai tyyppiviasta tai jostain muusta vaivasta? tarkista muuntaja että se antaa tarpeeksi virtaa. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Tällaiset specsit Nux tape Core virransyötön suhteen: Power consumption: 103 mA Power supply with 9 V battery or 9-18 V DC power supply (not included, matching power supply available under Article Nr #409939#) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
RJU 19.04.2020 18:43:33 | |
---|
Kiitos kommenteista. ^^ ja ^ Omani on patterikäyttöinen. Aika vähän olen vuodessa NUX:ia käyttänyt, mutta vaihdoin patterin. Käynnistys alkaa suhinalla, jossa on viivesäksätystä mukana ja pian vahvistimesta tulee ulos kierron tyyppinen kova ääni. Sitä ei pysty hallitsemaan, kuten kiertoa. Soitosta ei tule mitään. Testasin kahdella combolla. Sama ongelma on molemmissa. Kaverillani on 100mA virtalähde pedaaliin, joten asian pitäisi olla kunnossa. Vai onko tuo 3mA puute tämän kokoinen haitta? Ongelma ei alkanut hänellä kerralla, vaan pikku hiljaa. |