Velli 24.06.2004 20:09:27 | |
---|
Minä valitsisin SG Standardin. On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee. |
Strutsi 27.06.2004 17:25:14 | |
---|
Joo kyllä se on strato noista kahesta. hyviä vehkeitä... ...kun et vaan mene ostamaan straton mexico-malleja. Muistakaa että tämä on vaan mielipide "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Härski 27.06.2004 17:38:01 (muokattu 27.06.2004 17:38:16) | |
---|
...kun et vaan mene ostamaan straton mexico-malleja. Muistakaa että tämä on vaan mielipide Mulla taasen on päinvastaisia kokemuksia... siksipä haluaisinkin kuulla hieman perusteluja tuolle mielipiteelle. |
samueld 27.06.2004 18:04:55 | |
---|
Mulla taasen on päinvastaisia kokemuksia... siksipä haluaisinkin kuulla hieman perusteluja tuolle mielipiteelle. Perustelu: Jenkit on parempia. Perustelun perustelu: Mun mielestä. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
skebajaba 27.06.2004 18:32:19 | |
---|
ite ottaisin tuon SG:n tosiaan kun ei ole yhessäkään kitarassa kahta humbuckeria.tosiaan muutkin tätä sanovat ja minä myös ELI: päätä ite mitä haluat ja kumpi sopii paremmin käteen, ja jos ei sovi kunnolla niin ei kande ostaakkaan sitten=) -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Härski 27.06.2004 18:35:43 | |
---|
Perustelu: Jenkit on parempia. Perustelun perustelu: Mun mielestä. Ihan ok, jos vain olisin sulta kysynyt, mutta samapa tuo... olisihan se pitänyt arvatakin. |
Burana2 27.06.2004 21:30:28 | |
---|
Thomannilla on tosissaan halvat hinnat, mutta kannattaako kitaroita sieltä asti tilata. Nehän ovat yksilöitä jokainen, mutta luulisi että jossain gibsoneissa ja fendereissä olisi jonkinnäköistä laaduntarkkailua vai? |
GrooveCore 27.06.2004 23:42:58 | |
---|
Tuota, kannattaa myös muistaa se, että kaikki(kalliimmatkin) kitarat ovat yksilöitä. Eli päädytpä sitten mihin hyvänsä kitaraan, niin suosittelen että käyt mahdollisia vaihtoehtoja katsastamassa jonkun kauemmin kitaraa soittaneen henkilön kanssa... Ihan vaan että saat sitten hyvän työkalun. P.S. Ittellä on Fenderin japsi-strato, ostettu kolhittuna&käytettynä komellasadalla... PARAS tatsi mihin olen seitsemässä vuodessa törmännyt! ;) Nimim. "Olethan Veijo?" |
tulipahan mieleen ku kaikki sanoo että eka pitäis olla halvempi kitara, muttaku minä ostin ekana sellasen halvan Squierin (190€) nii se olikin nii paska että pari kuukautta opettelin soittamista ja sitten se tuntui huonolta kitaralta eikä soittaminen onnistunut yhtään.. nyt uudella jacksonilla onnistuu kaikki tarpeeks hyvin... |
Strutsi 31.08.2004 12:39:10 | |
---|
Okei mulla on omassa kitarassa ohut kaula, ja kun kokeilin kaverin paksukaulaista Mexico-stratoa, se tuntu ylipaksulta. Nyt se kyllä alkaa jo pikkuhiljaa tuntua hyvältä. Mutta kyllä ne jenkit on parempia, mitä oon kokeillu ostakaa yamaha -sähkökitara |
Feggy 31.08.2004 12:48:04 | |
---|
Onhan nuo aika erilaisia soittaa. Ota se, joka tuntuu kouraan paremmalta ja jonka ulkonäöstä ja soundista pidät enemmän. Mitä tulee kalleuteen, uskon vanhaan viisauteen, jonka mukaan köyhällä ei ole varaa halpaan. Toisin sanoen kalliimmaksi tulee ostaa halpakitaroita, jotka pitää sitten vaihtaa aina parin vuoden jälkeen ja joista harvempi on kiinnostunut. Laatukitaran saa aina kaupaksi. Less is more. |
Pluto 31.08.2004 12:56:02 | |
---|
Jos tilaat Thomannilta, niin kannattanee muistaa että Gibsonin kitarat ovat ainakin minun (ja monien muidenkin) mielestä tasalaatuisempia kuin Fenderit. Eli siis Fenderiltä pääsee tehtaasta ulos välillä aivan käsittämättömiä sunnuntaikappaleita. Jotkut jenkkistratot ovat aivan täysiä susia verrattuna saman sarjan toisiin yksilöihin, mutta sen sijaan kaikki SG:t, mitä olen testannut ovat tuntuneet suurin piirtein samanlaisilta. Alkuperäiseen kysymykseen: Ota se, kumpi a) tuntuu b) kuulostaa paremmalta. Dillon, you son of a bitch! |
LesPaul70 31.08.2004 13:31:52 (muokattu 31.08.2004 13:32:21) | |
---|
Jos eka kitara kyseessä: kumpi tahansa noista olisi hyvä kitara (jopa turhankin hyvä). Yksilöiden välillä on toki eroja, mutta aloittelija niitä tuskin osaa kovin hyvin erottaa, ja myyjä harvemmin kertoo (vai oletteko kuulleet myyjän sanovan oman kauppansa kitarasta: "Älä ny ainakaa tätä ota, tässähän on nauhatkin ihan eri korkeuksilla!"). Ihan aloittelijalle suosittelisin hiuksen hienosti Stratocasteria. Perustelu: se monipuolisuus. Kyllä kolmella mikillä, 5-asentoisella kytkimellä ja kahdella tonella aukeaa monipuolisempi soundimaailma kuin SG:n kahdella humpparilla. Sitä paitsi Stratossa on kampikin, jonka käyttöä on hyvä&kiva harjoitella. Strato ei ole suotta loistavan yleiskitaran maineessa. Yksi *mutta* kuitenkin: jos omat mieltymykset ovat selvästi "rankemman" musiikin suuntaan (metalli, hard rock, jne.), niin siinä tapauksessa ehdottomasti SG. Tavallisen Straton yksikelaiset mikit eivät yksinkertaisesti riitä, mutta SG:n kaksikelaisten humbuckerien tuuhea soundi kelpaa rankempaankin rypistykseen. Sivuhuomautuksena: itse ottaisin noista kahdesta SG:n, mutta kun mulla on jo SG... (on kyllä Stratokin, että se siitä). "Lahjattomat harjoittelee." (sinfoniaorkassa kuultua) |
Mursuviiksi 31.08.2004 13:32:15 (muokattu 31.08.2004 13:35:42) | |
---|
Stratocaster. Sillä on mukava aloitella soittamista koska: se on helppo soittaa, se on monipuolinen ja mukana saat luultavasti kammen (on siis myös olemassa hardtail varusteltuja stratoja), jonka käyttö on tietysti sitten jokaisen henkilökohtainen juttu: tykkääkö vai ei? En tietenkään väheksy SG:tä kitarana (ottaisin mieluusti yhden sellaisen itsellenikin), mutta tämä on minun näkökantani ensimmäisen kitaran hankinnasta. ps. kannattaa pitää mieli avoinna muidenkin merkkien tuotteille kuin Iso G ja Iso F. Hyviä strato malleja löytyy muiltakin valmistajilta kuin Fenderiltä. Tietenkin merkki voi olla myös imago kysymys (hyvässä mielessä). Moussaka on kamalaa. |
LesPaul70 06.09.2004 08:29:55 | |
---|
No, jokos olet tehnyt valintasi, Burana2? Olisi kiva kuulla, kumman kitaran sitten valitsit ja kuinka hyvin se vastasi odotuksiasi. "Lahjattomat harjoittelee." (sinfoniaorkassa kuultua) |