Aihe: Nightwish
1 2 3 4 5177 178 179 180 181207 208 209 210 211
Regalis Apertura
11.04.2020 13:10:49
Sori niin tietysti liidiä tarkoitinkin;)...
RäikeäSammakko
11.04.2020 17:12:33 (muokattu 11.04.2020 17:54:04)
Nyt on levyä tullut kuunneltua vähän enemmän, ja jotkut biisit on jääneet paremmin mieleen. (How's the Heart ja Noise) Muuten tämä levy jäi mullakin vähän pettymykseksi.

Kakkoslevyn sinfoniat on minusta täyttä ajan hukkaa, en ymmärrä ollenkaan miksi tuollainen on lisätty mukaan, kun edes bändi ei soita siinä. Tuntuu siltä että Holopainen olisi väkisin lisännyt oman sooloprojektinsa mukaan levylle. Ei aukea mulle yhtään.

Ei vaan kolahtanut meikäläiselle tämä lätty vaikka ihan ajatuksen kanssa kuulokkeet päässä kuuntelin tätä.
MPU
11.04.2020 19:39:21
RäikeäSammakko: Nyt on levyä tullut kuunneltua vähän enemmän, ja jotkut biisit on jääneet paremmin mieleen. (How's the Heart ja Noise) Muuten tämä levy jäi mullakin vähän pettymykseksi.

Kakkoslevyn sinfoniat on minusta täyttä ajan hukkaa, en ymmärrä ollenkaan miksi tuollainen on lisätty mukaan, kun edes bändi ei soita siinä. Tuntuu siltä että Holopainen olisi väkisin lisännyt oman sooloprojektinsa mukaan levylle. Ei aukea mulle yhtään.

Ei vaan kolahtanut meikäläiselle tämä lätty vaikka ihan ajatuksen kanssa kuulokkeet päässä kuuntelin tätä.

Vähän samat fiilikset tuon kakkoslevyn suhteen. En löydä mitään funktiota tuolle Nightwish-levynä.
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Regalis Apertura
11.04.2020 22:05:07 (muokattu 11.04.2020 22:08:16)
Mitä tuohon kakkoslevyyn (myös painoksesta riippuen kolmoslevyyn missä eka cd instrumentaalina) tulee niin en itsekään ymmärrä miksi se piti tunkea ikään kuin väkisinkin mukaan... Kerran tulee kuunneltua ja sitten unohdettua. Kyllähän tuo toimii sinänsä lähinnä hyvänä unilääkkeenä. En ilmeisesti kuulu em. kaltaisen klassispohjaisen instrumentaalimusan kannattajien kohderyhmään?
Jeszse
11.04.2020 22:17:54
Regalis Apertura: (myös painoksesta riippuen kolmoslevyyn missä eka cd instrumentaalina)

Naurattaa muuten kokolailla kovaa hintaero näissä ainakin äxän sivuilla. 2CD digibook 21,99e ja 3CD digibook 49,99e. Molemmissa sama 48 sivun kansivihko ja saman näkönen kotelo. Hurja hinta instrumentaalilevyllä.
Rontteli
11.04.2020 23:11:49
Naurattaa muuten kokolailla kovaa hintaero näissä ainakin äxän sivuilla. 2CD digibook 21,99e ja 3CD digibook 49,99e. Molemmissa sama 48 sivun kansivihko ja saman näkönen kotelo. Hurja hinta instrumentaalilevyllä.

Kotelo on saman näköinen, mutta 2CD on käsittääkseni CD levyn kokoinen digibook ja 3CD versio on isompi earbook, suunnilleen 12" kokoinen.
Shredator
11.04.2020 23:18:09

Regalis Apertura: En ilmeisesti kuulu em. kaltaisen klassispohjaisen instrumentaalimusan kannattajien kohderyhmään?

itselleni tämä oli taas koko lätyn pelastus. Muuten olisi jäänyt biiseiltään aika keskiverroksi, joskin tekninen toteutus on huippuluokkaa.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Jeszse
11.04.2020 23:43:10
Rontteli: Kotelo on saman näköinen, mutta 2CD on käsittääkseni CD levyn kokoinen digibook ja 3CD versio on isompi earbook, suunnilleen 12" kokoinen.

Aah, okei no se selittää jo jotain.
Jeszse
12.04.2020 08:52:30
https://www.soundi.fi/uutiset/tuoma … 3cmC36kN6cEN5afK7gZPofzKaTOKIanWU1Y

Nightwish-kippari toteaa heti videon kärkeen, että orkesterin keikat ovat jäissä ainakin kesäkuun loppuun saakka ja jatkoa katsotaan vasta sen jälkeen. Tämä on sangen huomionarvoinen tokaisu, sillä mainitulle ajanjaksolle mahtuu muun muassa 5.-7. kesäkuuta Tampereella järjestettävä Rockfest, jonka järjestäjätaho ei ole toistaiseksi tiedottanut tapahtuman peruuntumisesta.

Liekö tää sit tieto koko festin perumisesta vai pelkästään nightwishin.
Shredator
12.04.2020 10:38:34

Jeszse: https://www.soundi.fi/uutiset/tuoma … 3cmC36kN6cEN5afK7gZPofzKaTOKIanWU1Y

Festareiden järjestäjien ei kannata peruuttaa ennen kuin viranomaiset kieltää. Näin ei joudu maksumiehiksi.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Jeszse
12.04.2020 10:47:29
Shredator: Festareiden järjestäjien ei kannata peruuttaa ennen kuin viranomaiset kieltää. Näin ei joudu maksumiehiksi.

Näinhän se.
Espmarshall
12.04.2020 11:09:34
Jeszse: https://www.soundi.fi/uutiset/tuoma … 3cmC36kN6cEN5afK7gZPofzKaTOKIanWU1Y

Mitä suurimalla todennäköisyydellä festarit perutaan kesäkuulta eli Rockfestiä tuskin tänä vuonna pidetään Eikös Nightwishin lisäksi myös Iron Maiden ole perunut kaikki keikat heinäkuulle asti, joten esiintyjienkin puolesta aika paha paikka, kun kaksi pääesiintyjää ei olisi tulossa. On vain ajan kysymys, että millon festareita aletaan urakalla perumaan.

Muttaaaa kommenttia itse Human/Nature levystä. Kuuntelin levyn Radio Rockin keskiyön kuuntelussa, ja ensimmäinen kuuntelu meni ihan ohi sinkkuja ja How's the heart? uutta sinkkua lukuunottamatta, koska muissa enemmän purtavaa eikä auennut heti. Nyt neljän kuuntelun ja yhen instrumentaaliversion kuuntelun jälkeen levy on ihan top 3 materiaalia minulle. Vähän enemmän progea osittain ja ei niin simppeliä rallattelua kuin EFMB. Todella lennokkaita ja vaikeasti laulettavia melodioita ja ajoittain taas raskasta kitarariffiä ja Kailta pientä välättelyä taidoistaan muutamassa kappaleessa. Empulta yksi lyhyt soolo ja kaksi lead-melodiaa Troyn kanssa, mutta tämänhän pitikin olla "laulajien albumi" ja saa nähdä mitä luvassa seuraavalla levyllä!
MPU
12.04.2020 16:54:53
Muutaman päivän kestosoitolla levy on osoittautunut eka kuuntelun reaktioita paremmaksi. Sellaisia sing along- festarihittejä ei ole vielä löytynyt mutta onhan tämä melko täynnä hienoja biisejä. Toteutus ihan huippua, mielellään näitä kuuntelee.
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Samjos
12.04.2020 20:07:22
Espmarshall:Eikös Nightwishin lisäksi myös Iron Maiden ole perunut kaikki keikat heinäkuulle asti, joten esiintyjienkin puolesta aika paha paikka, kun kaksi pääesiintyjää ei olisi tulossa. On vain ajan kysymys, että millon festareita aletaan urakalla perumaan.

Iron Maidenin keikkakalenterissa on tällä hetkellä 2 Euroopan festarikeikkaa on peruttuna samoiten 3 Japanissa sekä Indonesian keikka, Australian ja Uuden-Seelannin keikat siirtyvät. Iron Maiden:hän noita ei ole perunut vaan järjestäjä.
Kyllä se niin on että Rockfest perutaan tältä vuodelta ja Iron Maiden tulee ensi vuonna omalle keikalle Suomeen ehkäpä jo uuden leyvn tiimoilta.
besamme
13.04.2020 04:18:58
On tässä muutama päivä otettu tyyppejä jo. Ja pettymyksen puolelle pyörähtää.
Music, shoemaker, pan, how's the heart(niistä perkeleen irkkupilleistä huolimatta) ja tribal olivat niitä positiivisen puolen biisejä.
Edellinen plätty oli kyllä parempi, erittäinkin pirteä tapaus jopa.

Tää on vähän möhkäle, vähempi ois ollut enempi monessa biisissä.
Ja toi kakkoslevy on aivan käsittämätön veto, pliisuja klasari lällätyksiä. Jos nuo ovat Holopaisen kynästä, niin todella käy ilmi miten keskinkertaisesti herra säveltää. Mä en löydä mitään punaista lankaa noista instruista.
Sekin vituttaa että Flooria yritetään uittaa johonkin within temptation-muottiin, typistää väkevää ilmaisua lussumpaan poppistyyliin. Ilahduttavia asioita ovat Floorin luovemmat laulattamiset joissain biiseissä. Mutta toi perkeleen hönkäily pitäis julistaa pannaan.
Lähinnä nyt näyttää siltä että Holopainen on jäänyt omalle saarelleen säveltämään Oncen jälkeen ja nyt alkaa puhti hyytyä jo tossa omien riffien kierrätyksessäkin.
Levy ois aivan hyvin voinut loppua jo tossa 53 minuutin kohdalla.
Mä itse ootin sitä "perinteistä" pitkää eeppistä biisiä levyn loppuun ja kun sitä ei kuulunut, jäi aika pettynyt fiilis. Toi vajaa puoltuntinen Holopaisen keskinkertaisia sävellyksiä orkalle ei auttanut siihen yhtään. Ehkä seuraavalla taas osutaan paremmin ja kootaan kokonaisuus järkevämmin.
Sawez
13.04.2020 16:15:02

besamme: On tässä muutama päivä otettu tyyppejä jo. Ja pettymyksen puolelle pyörähtää.
Music, shoemaker, pan, how's the heart(niistä perkeleen irkkupilleistä huolimatta) ja tribal olivat niitä positiivisen puolen biisejä.

Ja toi kakkoslevy on aivan käsittämätön veto, pliisuja klasari lällätyksiä. Jos nuo ovat Holopaisen kynästä, niin todella käy ilmi miten keskinkertaisesti herra säveltää. Mä en löydä mitään punaista lankaa noista instruista.
Sekin vituttaa että Flooria yritetään uittaa johonkin within temptation-muottiin, typistää väkevää ilmaisua lussumpaan poppistyyliin. Ilahduttavia asioita ovat Floorin luovemmat laulattamiset joissain biiseissä. Mutta toi perkeleen hönkäily pitäis julistaa pannaan.
Lähinnä nyt näyttää siltä että Holopainen on jäänyt omalle saarelleen säveltämään Oncen jälkeen ja nyt alkaa puhti hyytyä jo tossa omien riffien kierrätyksessäkin.
Mä itse ootin sitä "perinteistä" pitkää eeppistä biisiä levyn loppuun ja kun sitä ei kuulunut, jäi aika pettynyt fiilis. Toi vajaa puoltuntinen Holopaisen keskinkertaisia sävellyksiä orkalle ei auttanut siihen yhtään. Ehkä seuraavalla taas osutaan paremmin ja kootaan kokonaisuus järkevämmin.

Aamen! Itse olen täsmälleen samaa mieltä.
"Ei sillä ole väliä onko kova puoltahtia edessä tai takana, kunhan vaan on kova." -slipoilfan-
santa
13.04.2020 18:20:30
besamme: On tässä muutama päivä otettu tyyppejä jo. Ja pettymyksen puolelle pyörähtää.

Amen to that! Plussaa napsahti välittömästi.
VeeKoo
13.04.2020 20:27:38

Ensikuuntelu jätti kylmäksi. Nyt jonkun 10-20 kertaa on soinut levy taustalla ja täytyy myöntää, että ennkkopettymys on kääntynyt päälaelleen. Pidän kovasti. Melkein kaikki biisit ovat hyviä, Music ja procession ei oikein lähde, muuten pidän. Orkesterilevyä en laske edes mukaan.
Dirtyh
15.04.2020 14:32:18 (muokattu 15.04.2020 14:33:13)

Eipä tämä ensikuuntelun jälkeen iske kyllä yhtään. Harvest oli ainoa kappale jolle vähän tuli nyökyteltyä. Tribal oli kivasti sovitettu mutta sävellyksenä niin vaisu että miinukselle jäi. Ehkäpä tämä on niitä levyjä jotka todella vaativat monta pyöritystä mutta eri asia sitten on että miten sitä enää tässä iässä jaksaa kuunnella levyä hyväksi. Eihän tässä oikein jaksa niitä hyviäkään uusia levyjä kuunnella. Noh, katsotaan nyt josko muutaman kerran vielä jaksaisi.

Ennakkohehkutuksesta saa kyllä sen kuvan että siellä oli toimittajia juotettu sen verran että arviot perustuivat kestityksen laatuun... V***u mitä pellejä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)