Samjos 08.04.2020 21:11:14 | |
---|
Jeszse: Uutukainen oli kilahtanu postiluukusta jo tänään, ykköslevyn viimenen biisi soi. Melkolailla enemmän sulateltavaa ku edellisessä, kuulostaa odotetusti hyvältä. Onko minkälainen soundi ja masterointi? |
Jeszse 08.04.2020 21:20:17 | |
---|
Samjos: Onko minkälainen soundi ja masterointi? Karmila & Jussila |
RäikeäSammakko 08.04.2020 21:34:03 (muokattu 08.04.2020 21:38:26) | |
---|
Jeszse: Uutukainen oli kilahtanu postiluukusta jo tänään, ykköslevyn viimenen biisi soi. Melkolailla enemmän sulateltavaa ku edellisessä, kuulostaa odotetusti hyvältä. Melkolailla samat fiilikset täällä. Kuulostaa hyvältä kun Holopainen ei osaa huonoa musiikkia tehdä, mutta vaatii useamman kuuntelukerran auetakseen kunnolla. Sama juttu oli mulla Noise-sinkun kanssa, ja se on helpoin biisi sisäistää tältä levyltä. Edellinen albumi oli parempi. Ehkä vähän liikaa kaikkea laitettu biiseihin? Tuntuu että useassa biisissä alkupuolisko on Troyn pillipiiparointia ja loppupuoli sitten raskasta mättöä. |
VeeKoo 09.04.2020 01:37:28 (muokattu 09.04.2020 01:42:16) | |
---|
Ensikuuntelulla ei varsinaisesti pölähtänyt täysillä. Onhan tää vaihtelua kaikkeen aikasempaan Nightwishiin, siitä plussaa. Mutta se kaikki ennakkohehkutus ei täysin auennut. Harvest edelleen melkeen levyn paras. Tribal oli kans aivan räyhäkäs. Jotenkin jäin odottamaan sitä eeppistä levyn päätösraitaa, joka räjäyttää pankin. Ei tää Planet Earth- soundtrack sitä oikein tee. Jos haluaa kuunnella hyvää orkesteri- tai elokuvamusiikkia, kuuntelee varmaan Zimmeriä tai klasaa vuosisatojen takaa. E: Kauhean negatiivinen sävy viestissä. Olihan toi nyt hyvä levy ja aukeaa varmasti enemmän kun laittaa nyt tehokuunteluun. En vaan oikein saa kiinni niistä ylisanoja tihkuvista ennakkoarvioista, jotka kieltämättä nostivat odotukset huippuunsa ja antoivat odottaa jotain käänteentekevää teosta. Kaitsunkin piti olla ihan irti. Täh, töh, perus komppailua, muutama räväkämpi komppi ja filli. Tyylitajuista tosin kaik. |
Jeszse 09.04.2020 06:18:27 | |
---|
VeeKoo: En vaan oikein saa kiinni niistä ylisanoja tihkuvista ennakkoarvioista, jotka kieltämättä nostivat odotukset huippuunsa ja antoivat odottaa jotain käänteentekevää teosta. Kaitsunkin piti olla ihan irti. Täh, töh, perus komppailua, muutama räväkämpi komppi ja filli. Tyylitajuista tosin kaik. No tää se vähän itellekin jäi kertakuuntelulla. Vuorisellekin kuulemma piti antaa enemmän tilaa ja roolia mut enpä nyt äkkiä muista tähän hätään oliko koko lätyllä ees yhtään kitarasooloa tai jotain pääosassa olevaa leadimelodiaa. |
Akiman 09.04.2020 12:45:23 (muokattu 09.04.2020 12:47:07) | |
---|
Nightwishin Marko Hietala, Floor Jansen, Troy Donockley, Emppu Vuorinen, Kai Hahto ja Tuomas Holopainen kertoivat Infernolle suhteestaan luontoon. https://www.inferno.fi/uutiset/uude … enet-kertovat-suhteestaan-luontoon/ Lisäksi koko Nightwishin kuusikko ja äänittäjä Tero Kinnunen kertovat uudesta Human :II: Nature -albumista pitkässä haastattelussa huhtikuun Infernossa, joka ilmestyy perjantaina 17.4. |
paskaa kevyttä lehmänhönkäystä. onneksi kreatorin ja testamentin uudet levyt potkii. Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) |
Regalis Apertura 09.04.2020 15:06:06 | |
---|
Ehkäpä Angran kannattaisi pysytellä ihan muissa (esim. Testamentin) topikeissa? Me muut digataan täällä Nightwishiä. Että silleen. |
Angra Mainyu 09.04.2020 15:12:46 (muokattu 09.04.2020 15:14:03) | |
---|
Regalis Apertura: Ehkäpä Angran kannattaisi pysytellä ihan muissa (esim. Testamentin) topikeissa? Me muut digataan täällä Nightwishiä. Että silleen. vapaa mielipide saa olla. olen kyllä kuunnellut nightwishhiä. eka keikka oli vuonna 1998 siilinjärven huvikummussa missä olin ja se oli kyllä paras nightwish keikka millä olen ollut. oli intiimi ja hyvä. turusen tissit oli noin 20cm päässä mua :) wishmaster- levyn jälkeen jokainen levy on ollut pettymys, tää uusin on pohjanoteeraus Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) |
Dirtyh 09.04.2020 18:33:48 | |
---|
Angra Mainyu: vapaa mielipide saa olla. olen kyllä kuunnellut nightwishhiä. eka keikka oli vuonna 1998 siilinjärven huvikummussa missä olin ja se oli kyllä paras nightwish keikka millä olen ollut. oli intiimi ja hyvä. turusen tissit oli noin 20cm päässä mua :) Alkaisko olla aika vaihtaa tarralenkkarit nauhallisiin malleihin? |
Artturi 09.04.2020 23:18:05 | |
---|
On muuten saatanan hyvä levy, jos silleen okein otatte aikaa ja kuuntelette. Paras Mike Olfield albumi sitten Tubular Bellsin. Kun sen hevikortin poistaa mielestään, niin on kyllä loistavaa staffii.. |
Angra Mainyu 10.04.2020 01:37:44 | |
---|
Dirtyh: Alkaisko olla aika vaihtaa tarralenkkarit nauhallisiin malleihin? ?? miksi. ? pentele, jotta on epäkätevää sitoo nauhoja Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) |
Hannubal 10.04.2020 17:16:06 (muokattu 10.04.2020 20:12:25) | |
---|
Itselläni ei ollut ennakko-odotuksia uuden levyn suhteen, joten levy soi korvissani hyvän kuuloisena Nightwish-levynä, jossa on useita mieleenjääviä biisejä. Tarttuvimmat kipaleet ovat Noise, Hows the heart ja Harvest. Shoemaker ja Pan vievät välittömästi fantasiaelokuvien maailmaan Disney-prinsessojen ja tutkimusmatkailijoiden hengessä. Pan on ehkä oma suosikkini tällä hetkellä, väliosassa on loistavia aarioita, jos se on oikea termi tässä sinfoniametallissa. Bändi soi kokonaisuutena hyvin, mutta niitä yksilösuorituksia ei tosiaan juuri ole, jos jotain sooloja etsitään. Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
VeeKoo 10.04.2020 19:52:36 (muokattu 10.04.2020 19:53:10) | |
---|
Tänään soinut pitkin päivää taustalla. Alkaa se jo kuulostamaan hyvältä. Edelleenkään semmosta huippubiisiä en meinaa löytää, mitä odottelin. Harvest, Pan, Shoemaker ja Tribal oikein hyviä. E: Nii ja noise myös. |
Angra Mainyu 11.04.2020 07:32:57 | |
---|
Jotenkin huokuu sellainen keskeneräisyys koko albumista, niin musiikista, sanoituksista kuin siitä ettei biiseille ole edes jaksettu keksiä oikeita nimiä vaan ne vaikuttaa joltain työnimiltä. Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) |
Regalis Apertura 11.04.2020 10:50:12 (muokattu 11.04.2020 10:54:39) | |
---|
Olenko kuuro vai miten on kun Marcon ääntä en kuullut kuin yhdellä biisillä (oliko Tribal vai Endlessness)? Troy kuuluu taas yllättäen useammallakin... Floor käyttää mun mielestä paremmin koko äänialaansa kuin edellisellä levyllä. |
mrk 11.04.2020 11:51:33 | |
---|
Regalis Apertura: Olenko kuuro vai miten on kun Marcon ääntä en kuullut kuin yhdellä biisillä (oliko Tribal vai Endlessness)? Kuulostaa lupaavalta, täytyykin laittaa levy kuunteluun. "Short On Long Term Goals" |
FatSam 11.04.2020 12:08:57 | |
---|
Mulle toimi heti tämä levy kyllä! Mieleen jäivät oikein hyvinä noiden jo aiemmin julkaistujen lisäksi mm. Pan, Tribal ja Endlessness. Tänään lisää. "Mullekin on heterous ollut aina hyvin luonnolinen asia." -joku musikko |
Samjos 11.04.2020 12:36:57 | |
---|
Marcon piisin lopussahan tais olla pientä black-metal henkeä siinä riffissä. |
VeeKoo 11.04.2020 12:42:22 | |
---|
Regalis Apertura: Olenko kuuro vai miten on kun Marcon ääntä en kuullut kuin yhdellä biisillä (oliko Tribal vai Endlessness)? Onhan nuita stemmoja enemmänkin, lähes joka biisissä. Mutta liidaavana laulajana on vaan Endlessnessissä, jossa on kyllä aikamoista shaibaa tuo laulupuoli säkeistöissä. Kertsissä ihan jees. Stemmat ylipäätään melko hyvät tällä levyllä! |