![]() 30.03.2020 00:36:41 | |
---|---|
Erään puolueen kunnallisvaltuutettu olisi halunnut minut joskus soittamaan mummonsa syntymäpäivillä (mummon esiintymiset oli tuttuja) ja olin suostuvainen, mutta puoluekannan takia laitoin korkeamman hinnan, ei mennyt läpi. | |
![]() 30.03.2020 14:35:47 | |
Presidentti: Kyllä niitä omaan tarpeeseen tekee, kahdensadan euron sahalla ja kunnollisella kirveellä minä olen selvinnyt. Myyntiin en haluakaan tehdä, en ota edes tontille ns. kaverin kavereita jotka "tarttis vähän takkapuita". Ainakaan enää... ensimmäisen ja viimeisen kerran kuuntelen valitusta kun havupuut eivät olekaan niin kauniita kuin huoltoaseman uunikuivatut koivuklapit. Mutta kai tuo on sama mekanismi kuin Tori.fissä, ilmaisen tavaran se vasta pitääkin olla priimaa ja kynnyksen yli kannettu. Puut on niin hankala kuljettaa tehokkaasti kuorman teon ja purun ollessa haasteita. Itse sulloin Jumperiin kotipihassa maksimaalisesti märkää puuta, eikä se meinannut jaksaa liikkua pakilla. En tiedä kelpaisiko kaikille asiakkaille puiden kippaaminen kipillä johonkin. Puiden pinoaminen ei tunnu tarpeeksi tehokkaalta kuin saunapuumittakaavassa. Mökkinaapurille kuskasin kotoa yhden koivun pieniksi pilkottuna, pinoten kuormalavalle tiiviisti. Aivan liian hidasta. Omatarve saunapuuksi riittävää. | |
![]() 31.03.2020 19:17:34 (muokattu 31.03.2020 21:14:20) | |
musamies: En tiedä kelpaisiko kaikille asiakkaille puiden kippaaminen kipillä johonkin. Ei taida, kyllä nuo sorttisäkit alkavat olla jo vakiintunut kuljetusmuoto vähänkään ammattimaisessa polttopuukaupassa. Postimerkkitonttialueilla kippaaminen ei aina noin vain onnistukaan, pitää olla Hiabia sun muuta, jos tarve saada kuutio esim. aidan yli "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska | |
![]() 31.03.2020 21:30:06 | |
WanhaWetäjä: Hupsista, kovat on liksat...oletteko te se vanhoista legendoista tuttu kaikista parhain orkesteri jolle maksetaan hyvän bandin lisää, näitä oli joskus muinaisuudessa, onko siis vieläkin? Ja mikä laiva ottaa suoraan, niillähän on yleensä vuosisopimukset, sasse. TAI mikä kylpylä maksaa moisia hintoja kun halvemmallakin saa...en väitä etteikö näin voisi olla mutta ihmettelen näin hintakilpailun aikoina miksi noin olisi. Samanlaisella nakkibassotriolla (100% live) triolla kun olin viimeksi laivalla niin ei ne hinnat olleet lähelläkään tuota enkä ole kuullut ikinä kenenkään saavan moisia hintoja normi triovedoista missään laivoilla, liksat ovat verotuksesta riippuen 100-130€ käteen. TOKI jos saatte kvartetin hinnan ja vedätte ns isolla puolella niin ok, triohinnat eivät ole todellakaan tuota luokkaa olleet koskaan. Aika monet tekevät nykyään jopa duolla koska siitä jää enemmän käteen lkuin triolla, ne ovat kylläkin näitä lihapullapuolen keikkoja. Kerro meille jotka haavi auki ihmettelemme näitä huimia liksoja (600€ kolmesta laivavedosta/äijä, täh???) MIKSI joku maksaisi selvästi enemmän kuin mitä normi liksat ovat? Mikä on teidän myyntipuheenne? 200€ käteen laivakeikasta on aika utopiaa, olet sitten solisbandilla tai bilebandilla saati triolla. Suhdetoiminnan kauttakaan ei moiset taida onnistua joten olen ymmälläni, samalla syvään kumartaen sillä nyt ollaan todellisen suurmestarin kanssa tekemisisissä,ellei peräti liimataisen ;-) tietääkseni kirjoitinkin että keskiarvolla 750€. osa on kalliimpaa, osa halvempaa. mutta kyllä voi sanoa ainakin omalta kohdalta että kyllä sitä asiallisen liksankin saa jos uskaltaa pyytää. tietenkin pitää siinä olla tarjota myös edes vähän laatuakin musiikissa, ei sillä. ja totta, laivat on tosiasiassa toimiston myymiä, mutta suurelta osin on itse saatu liksa määrittää. kyllä laivaltakin sen parisatasen/keikka/hlö ainakin saa jos on jotakin mitä tarjota siihen rahaan. Jos viittii ja haluaa ajaa satasen takia 1000 km niin ei se minun vika ole. siinä vaan hinnanpolkija kaivaa koko soittoväelle hintakuoppaa. tyytyväinen ei loppupelissä ole kuin keikan ostaja/tilaaja. vähiten tyytyväisiä ns. ammamuusikot jotka oikeesti koettaa saada elantonsa musiikilla, ja ammattityöstä ammatimaisemman palkan. | |
![]() 01.04.2020 15:55:55 | |
jtr_gtr: tietääkseni kirjoitinkin että keskiarvolla 750€. osa on kalliimpaa, osa halvempaa. Ok...pienten tiedustelujen jälkeen oletan tietäväni nyt mistä kuviosta on kyse joten voi olla, ammattimiehiä olette. Hyvä trio on paree kuin huono kvartetti joten pikkasen vajaa kvartetin hinta triolla lienee hyvinkin mahdollista joissain mestoissa. mutta kyllä voi sanoa ainakin omalta kohdalta että kyllä sitä asiallisen liksankin saa jos uskaltaa pyytää. tietenkin pitää siinä olla tarjota myös edes vähän laatuakin musiikissa, ei sillä. Ns rivibandilla joka tekee/teki vaikkapa Lappi/laivaosastoja triolla, hinnat alkavat useimmitten vitosella, kokeneena sotaratsuna olet varmasti tehnyt moisia keikkoja jos et muuten niin tuuraajana eli hinta on mikä on, ota tai jätä. Lappiosastot ovat kuivuneet triojen osalta lähes nollaan, mitä tulee etelän trioihin ja eipä ole laivakuvioissakaan kehumista. ja totta, laivat on tosiasiassa toimiston myymiä, mutta suurelta osin on itse saatu liksa määrittää. Hyvin harvassa ellei yhdessä ainoassa tapauksessa näin voi olla, ei vuosisopimusmestoissa. kyllä laivaltakin sen parisatasen/keikka/hlö ainakin saa jos on jotakin mitä tarjota siihen rahaan. Otin asioista selvää ja näin on ollut MUTTA tosiaankin vain poikkeustapauksissa ja yhdellä ainoalla laivalla. Taitaa sekin kuvio olla jo normalisoitunut liksan osalta, mitä se on sitten koronan jälkeen, sitä ei tiedä kukaan. Jos viittii ja haluaa ajaa satasen takia 1000 km niin ei se minun vika ole. Olet varmasti itsekkin joutunut ajelemaan tämän tästä pitkiä matkoja, totuus on siis taruakin ihmeellisempi, joskus joutuu nöyrtymään, itse kukin. Se mitä keikasta jää tosiasissa käteen riippuu jokaisen omasta kulutuksesta, joillakin voi olla esim vähän keskimääräistä suurempi jano ja rahaa menee siihen puoleen. Jos nyt olen oikeassa kuviossa niin on meillä ollut ainakin yksi yhteinen tuurauskeikka ja se oli suht kaukana, molemmille. Laivoilta muistan jonkun keikan samoilta lauteilta, mutta eri bandeissa. siinä vaan hinnanpolkija kaivaa koko soittoväelle hintakuoppaa. Se ei liene hinnan polkemista että tekee niitä keikkoja mitä tarjotaan, lähtöliksahan on usein esim tanssibandissa 200€ koska normi kvartetin kokonaishinta on 800-1000€ huitteilla tai vähän yli. Jonkun pitää hoitaa kamat ja auto koska reissut ovat usein aika pitkiä, kuten varmasti tiedät monessa kuviossa mukana olleena. Rippuu myös laskutavasta mitä käteen jää, senhän voi tanä päivänä valita myös miten itse kukin tykkää, käytännösähän lähes kaikilla on laskutusfirma eli harva on toimiston palkkalistoilla työntekijän statuksella. tyytyväinen ei loppupelissä ole kuin keikan ostaja/tilaaja. vähiten tyytyväisiä ns. ammamuusikot jotka oikeesti koettaa saada elantonsa musiikilla, ja ammattityöstä ammatimaisemman palkan. Tätä päiväähän on aika suurelta osin päivätyöläis/opiskelijabandit eli ammatikseen pelkästään keikkojen varassa pyöriviä on kourallinen. Se että semipro/harrastajat saavat päiväduunista eläkkeet mahdollistaa keikkojen teon vaikka pelkillä kuluilla, päätyönään tekevälle ei liene kovin järkevää toimia näin. Itse jo ehtoopuolen huonona pelimannina olen nähnyt kuvion kehityksen vuodesta 1976 kun tein ekat keikat. Nykymeno on kaukana siitä mitä se oli ns kulta-aikoina ja aina vaan huonommaksi menee. Kuoleva ala ja huono bisnes. Sinänsä outoa, soittajien taso ja sen myötä bandit paranee (suurelta osin) mutta mestat vähenee joten sillä ei liene suurta menrkitystä miten soittaa vaan mitä soittaa, joissain paikoissa näin on edelleen ja ollut aina. Ei muuta kuin tsemppia tulevaan. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 06.04.2020 15:43:55 | |
Tervehdys kaikille "osapäivämuusikoille". Juteltiin soittokaverin kanssa että me joilla on vakioduuni voitaisiin "lopettaa" keikkailu vuoden 2020 ajaksi!? Tällöin ammatikseen soittavilla olisi enemmän keikkaa(jos nyt yleensä keikkakuviot tämän vuoden aikana jotenkin elpyvät) Toki voisi omat keikat siirtää "ammattilaisille" vaikka 2021 kevääseen. Mitä mieltä ollaan, vai minkä verran edes enää on puhtaasti keikkaa tekeviä joilta nyt lähti totaalisesti leipä koronan myötä. | |
![]() 06.04.2020 20:14:44 | |
ovation1993: Tervehdys kaikille "osapäivämuusikoille". Juteltiin soittokaverin kanssa että me joilla on vakioduuni voitaisiin "lopettaa" keikkailu vuoden 2020 ajaksi!? Tällöin ammatikseen soittavilla olisi enemmän keikkaa(jos nyt yleensä keikkakuviot tämän vuoden aikana jotenkin elpyvät) Toki voisi omat keikat siirtää "ammattilaisille" vaikka 2021 kevääseen. Mitä mieltä ollaan, vai minkä verran edes enää on puhtaasti keikkaa tekeviä joilta nyt lähti totaalisesti leipä koronan myötä. Mahtaako se auttaa. Jos kyseessä taide, pitäisi olla pääasia taiteen elävyys itsessään. Toki jos joku kiistatta syö ammatista riippuvaisilta keikkoja, pieni solidaarisuus paikalla. Koviin aikoihin myös sopii taide. | |
![]() 12.04.2020 09:59:11 | |
ovation1993: Tervehdys kaikille "osapäivämuusikoille". Juteltiin soittokaverin kanssa että me joilla on vakioduuni voitaisiin "lopettaa" keikkailu vuoden 2020 ajaksi!? Tällöin ammatikseen soittavilla olisi enemmän keikkaa(jos nyt yleensä keikkakuviot tämän vuoden aikana jotenkin elpyvät) Toki voisi omat keikat siirtää "ammattilaisille" vaikka 2021 kevääseen. Mitä mieltä ollaan, vai minkä verran edes enää on puhtaasti keikkaa tekeviä joilta nyt lähti totaalisesti leipä koronan myötä. Heh! ja Hmm! Alan ammattilaisia! Näköjään kaikki keikat ja esiintymiset on peruttu.Joten edes meillä"Amatööreillä"Ei ole vientiä.Joten eipähän siitä ole juurikaan jakamaan?Alan ammattilaisilla lienee jotain studiohommia koska jengi himassa ja purkitettua musaa kuunnellaan? Mistä sitä tietää? | |
![]() 13.04.2020 19:30:49 | |
WanhaWetäjä: Ei muuta kuin tsemppia tulevaan. Sitäpä nimenommaan. Kaikille, jotka yrittää jotenki soittohommilla pärjätä. Just tuossa ite mietin, että kuinka kusessa sitä ois, jos vielä ryttyyttäis pitkin mehtiä Sprintterillä satasen perässä. Onko nuo Lapin viikkohommatki tätä nykyä ihan passé? Tai siis finito? | |
![]() 13.04.2020 21:09:37 | |
Timi: Heh! ja Hmm! Alan ammattilaisia! Näköjään kaikki keikat ja esiintymiset on peruttu.Joten edes meillä"Amatööreillä"Ei ole vientiä.Joten eipähän siitä ole juurikaan jakamaan?Alan ammattilaisilla lienee jotain studiohommia koska jengi himassa ja purkitettua musaa kuunnellaan? Juurikin näin, mutta jos luet tarkemmin niin tarkoitin että kun keikkahommat taas alkavat niin etusija "ammattilaisille", eli soittajille joiden ainoa tulonlähde on keikkailu !! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)