Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 5 6 7 8
Topi010
31.03.2020 19:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Tietääkö kukaan!?Stratocasterin sähköjen Tuunaajaa,
Eli tietää, mitä tekee! Varsinais- Suomen alueella.Kiitos!
Ja Kevään jatkoja!
 
Metalkallo
01.04.2020 12:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topi010: Terve! Tietääkö kukaan!?Stratocasterin sähköjen Tuunaajaa,
Eli tietää, mitä tekee! Varsinais- Suomen alueella.Kiitos!
Ja Kevään jatkoja!

 
Ainakin löysin tällaisen pajan http://www.manninencustom.com/
 
Facebook sivu https://fi-fi.facebook.com/manninencustominstruments
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Vainottu
01.04.2020 16:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Ainakin löysin tällaisen pajan http://www.manninencustom.com/
 
Facebook sivu https://fi-fi.facebook.com/manninencustominstruments

 
On hyvä. :) Manninen tekee erittäin päteviä soittimia, joten eiköhän sähkötkin onnistu.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Jousipolvi
01.04.2020 16:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tube Sound, on hyvä.
 
Hengissä hoidosta huolimatta!
Vainottu
01.04.2020 19:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jousipolvi: Tube Sound, on hyvä.
 
Oli hyvä. :) Nalle on käsittääkseni lopettanut kitaroiden roplaamiset ja hän samalla testamenttasi asiakkaansa Kaarinassa sijaitsevalle Kodian Guitarsille. Joka on muuten myöskin hyvä. Kävin heidän soittimiaan käpälöimässä tuossa joku aika takaperin ja pirun laadukasta jälkeä tekevät.
 
Tuossa oli liikkuvaa kuvaa jossa Nalle asiasta kertoi:
https://www.facebook.com/tubesound.fi/videos/428987184371137/
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Laulava Kylätohtori
11.04.2020 16:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avasin Fenderin Avri 60's straton pleksin ja siinä oli Pure Vintage '65 tallassa ja PU '56 keskellä. Sinänsä outoa, koska Fenderin speksien mukaan pitäisi olla toisinpäin. Tuo on siis räpeltämätön ja tehtaan juotoksissa. Omituinen virhe mielestäni.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
73nd3r
11.04.2020 19:32:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AVRI Hot Rod 60's?
 
Service diagram kyl sanoo että:
28 PICKUP ASSY 65 STRAT VINT WHITE 0094006000 (talla)
29 PICKUP ASSY 56 STRAT VINT WHITE 7701254000 (keski)
30 PICKUP ASSY 59 STRAT VINT WHITE 0094005000 (kaula)
 
Laulava Kylätohtori
11.04.2020 19:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: AVRI Hot Rod 60's?
 
Service diagram kyl sanoo että:
28 PICKUP ASSY 65 STRAT VINT WHITE 0094006000 (talla)
29 PICKUP ASSY 56 STRAT VINT WHITE 7701254000 (keski)
30 PICKUP ASSY 59 STRAT VINT WHITE 0094005000 (kaula)

 
Ok, aika jännä, että kaikissa (useissa) vastaan tulleissa kaupoissa, ym. on mainittu väärin nuo. Hyvä tietää, että virhe ei ole tapahtunut Fenderin kokoonpanossa. Tässä nyt yksi random-esimerkki.
 
https://www.scmusic.com.au/product/ … three-colour-sunburst-in-hard-case/
 
Vielä jännempää on, että mulla on tuossa punaisessa japanilaisessa stratossa sama mikki ja soundi on varsin erilainen. Eikä kyse ole mikkikorkeudesta, niitä ruuvailin joka suuntaan. Tämä avri soi muutenkin huomattavasti lujempaa (vahvarista). Varmaan 6-point Gotohin talla vaikutta osaltaan. Molemmissa on samat D'addarion kielet.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
erty
11.04.2020 20:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Vielä jännempää on, että mulla on tuossa punaisessa japanilaisessa stratossa sama mikki ja soundi on varsin erilainen. Eikä kyse ole mikkikorkeudesta, niitä ruuvailin joka suuntaan. Tämä avri soi muutenkin huomattavasti lujempaa (vahvarista). Varmaan 6-point Gotohin talla vaikutta osaltaan. Molemmissa on samat D'addarion kielet.
 
Mitäs jää jäljelle? Puut.. ;-D
 
Basifisti
11.04.2020 21:52:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Mitäs jää jäljelle? Puut.. ;-D
 
Muut säädöt ja niiden tuloksena Break angle?
 
Laulava Kylätohtori
11.04.2020 22:02:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Mitäs jää jäljelle? Puut.. ;-D
 
No nehän ne. Leppä vs. lehmus. Nyt ratkesi tämäkin mysteeri. :D
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Metalkallo
12.04.2020 01:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on 250k volume ja 2x 500k tonet stratossa, niin vaikuttaako mitään toneihin ja tai muuten jos pistää 250k niihinkin?
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Kefiiri
12.04.2020 09:06:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkiseltään tuntuisi että sointi muuttuu tumpummaksi, kun tonepotikka kirkkaimillaankin hukkaa maihin enemmän trebleä kuin 500K potikka. Mutta voi olla jokin niksi jota en huomaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Laulava Kylätohtori
12.04.2020 10:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa Avrissa näyttäisi olevan Fenderin omat tonekonkat, tuollaiset isot mollukat molemmille tonepotikoille omansa. Tallassa on 0,05 uF ja keskimikissä 0,1uF. Mitenkäs nämä nyt sitten vaikuttavat soundiin? Tone täysillä ei mitenkään, mutta tummentaako (varsinkin keskimikin) kapasitaattori nyt normaalia enemmän, kun vääntää tonea?
 
https://muusikoiden.net/dyn/users/165278.jpg
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Metalkallo
12.04.2020 17:07:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Äkkiseltään tuntuisi että sointi muuttuu tumpummaksi, kun tonepotikka kirkkaimillaankin hukkaa maihin enemmän trebleä kuin 500K potikka. Mutta voi olla jokin niksi jota en huomaa.
 
No sittenhän suunta olisi juuri oikea mulle koska 250k vola + 2x 500k tonet Squjussa kuulostaisi olevan yhä liian kirkas. Kiitos.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
73nd3r
12.04.2020 19:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: 250k vola + 2x 500k tonet Squjussa kuulostaisi olevan yhä liian kirkas
 
Minä ymmärrän todella vähän kytkentöjen sielusta, mutta nyt olen ihan ymmälläni. Siis liian kirkas vaikka tonepotikka on nollalla..?
 
Tuohon Kylätohtorin kysymykseen, täs on aika hauska lainaus Premier Guitarsin jutusta:
*Depending on the caps value, or capacitance, the effect can go from slightly warmer (2200 - 6800pF) to a 'woman tone' (0.01 - 0.047uF) up to completely dark and 'clinically dead' (0.1uF and higher).*
 
Ja kierros umpeen: mitkä konkat siinä Metalkallon Squierissa on?
 
Kefiiri
12.04.2020 22:40:17 (muokattu 12.04.2020 22:42:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Minä ymmärrän todella vähän kytkentöjen sielusta, mutta nyt olen ihan ymmälläni. Siis liian kirkas vaikka tonepotikka on nollalla..?
 
Ei kai siinä potikan nolla-asennosta puhuttu... itse ymmärsin että tonepotikka kympillä sointi on käyttökelvottoman kirkas. Potikkaa pakittamalla saisi tietty tummemman soundin, mutta Metalkallo haluaa eroon täysillä-asennon ylitreblekkyydestä?
 
(Itse kyllä kompensoisin kirkkautta sillä vanhalla tonepotikalla... ei sitä tiedä milloin ylimääräiselle treblereserville on tarvetta!)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Metalkallo
12.04.2020 23:03:45 (muokattu 12.04.2020 23:04:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ei kai siinä potikan nolla-asennosta puhuttu... itse ymmärsin että tonepotikka kympillä sointi on käyttökelvottoman kirkas. Potikkaa pakittamalla saisi tietty tummemman soundin, mutta Metalkallo haluaa eroon täysillä-asennon ylitreblekkyydestä?
 
(Itse kyllä kompensoisin kirkkautta sillä vanhalla tonepotikalla... ei sitä tiedä milloin ylimääräiselle treblereserville on tarvetta!)

 
Juu, en puhunut nolla-asennosta vaan täysillä on kirkas, tosin ei käyttökelvoton. Olen kyllä rullannut tonea alaspäin 500k:lla, mutta asensin kuitenkin 250k tonet kitaraan ja olen tyytyväinen. Mulla ei tarvetta ylimääräiselle treblelle, ja sitä saa kyllä vahvistimestakin aivan tarpeeksi.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
fox
12.04.2020 23:21:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluaa kokeilla eri arvoisia tone-kondensaattoreita enemmänkin, tai laittelee noita konkkia jonkun skeboihin, tuohon on hyvä "lisälaite". Menee johonkin komponenttimyymälään ja hommaa 12-asentoisen kiertokytkimen ja 12 erikokoista konkkaa, pikkusen piuhaa, 2 hauenleukaa ja sopivaksi katsomansa lootan. Sitten juottelee konkat toisesta päästään kiertokytkimen nastoihin ja toisesta päästä yhteen. Johdot sitte toisen tuohon yhteispisteeseen ja toisen kiertokytkimen "ulostulonapaan". Sen työn alla olevan soittimen olemassa olevan konkan tilalle tuo "testeri" hauenleuolla kiinni, ja kas, voi kokeilla tone-piirin toimintaa erikokoisilla konkilla. Kun löytyy se, joka eniten miellyttää tahi on muuten sopivin, niin juottaa sen kokoisen konkan sitten paikalleen..
Tuota testerilootaa sitten voi seuraavassa kohteessa hyödyntää. Homma nopeutuu huomattavasti kun ei niitä tonekonkka-ehdokkaita tarvitse sinne kiinni juottaa/irroitella.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mikki73
13.04.2020 07:10:01 (muokattu 13.04.2020 07:11:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tää mikä hommeli. Valehteleeko mun silmät vai onko toi floikka tossa joteskin hassusti, toiseksi onkohan tuota myyty scalloppina ihan kaupasta?
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1546606
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «