play 30.03.2020 21:28:34 | |
---|
Fenderillä on ollut markkinoilla varmaankin nyt jo yli vuoden ajan tone master deluxe reverb ja tone master twin reverb vahvistimet. Nämä eivät ole putkivahvistimia. Kiinnostaisi kuulla teidän mielipiteitä näistä vahvistimista koti-, treeni- ja keikkakäytössä. Oletteko olleet tyytyväisiä tai onko ollut jotain moitittavaa. Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen. |
Metalkallo 31.03.2020 13:25:31 | |
---|
Mä en ole koskaan näitä kokeillut, mutta mitä videolta kuullut, niin hyvältä kuulostavat ihan mutta silti eivät selvästikään omaa vieläkään täysin sitä putkivahvistimen dynamiikkaa ja eloa. Tone master deluxe reverb https://www.youtube.com/watch?v=GRho5j9g1tIVähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
samiko 31.03.2020 13:55:36 (muokattu 31.03.2020 13:57:17) | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 31.03.2020 14:30:01 | |
---|
samiko: https://www.youtube.com/watch?v=w9YxfcI7H24 Tässä Richie Kotzen demoaa (mainostaa) Tone Master Twin Reverbiä. Kehuja tulee kun joku siitä hälle maksaa (luonnollisesti). On niin perkuleen hyvä, mutta... Kuitenkin satuin katsomaan herran tuoreemman videon, jossa (14:50->) mainitsee että putkari ja analogisärö on "only way". https://www.youtube.com/watch?v=OxS-KIzd7Wo Mene ja tiedä. Tämähän se on yleisestikin "ongelma". Kuinka uskottavia kehut ovat, jos testaaja myy samalla sitä tuotetta tai joku tubettaja tekee ilmaispedaalidemoillaan rahaa. Kyllä ainakin henkilökohtaisesti suhtaudun näihin varauksella, vaikka ymmärrän, että sinänsä mennään ihan markkinoiden sääntöjen mukaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Metalkallo 31.03.2020 14:39:30 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tämähän se on yleisestikin "ongelma". Kuinka uskottavia kehut ovat, jos testaaja myy samalla sitä tuotetta tai joku tubettaja tekee ilmaispedaalidemoillaan rahaa. Kyllä ainakin henkilökohtaisesti suhtaudun näihin varauksella, vaikka ymmärrän, että sinänsä mennään ihan markkinoiden sääntöjen mukaan. Näinhän se on. Ainahan nuo bänditkin hehkuttaa uusinta levyään parhaimmakseen saadakseen ihmiset ostamaan. Käytettynä 400e hintaan tuommoinen tone master olis jees peli, mutta paljoa enempää en itse maksaisi. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Mielestäni nämä ovat vähän erikoisessa paikassa markkinoilla. About yhtä kalliita kuin putkiversiot ja eivät täysin hyödynnä digitaalisen ympäristön mahdollisuuksia. Markkinoilla on tilaa digivahvareille, joissa ei ole LCD näyttöjä, menuja ja presetteja, mutta Tonemasterit eivät ainakaan omaan makuuni ihan osu siihen sweet spotiin ominaisuuksien vs käytön helppouden suhteen. Ne olisivat ihan hyvin voineet olla Deluxe Reverb, Princeton ja Twin samassa boksissa yhdellä kytkimellä valittavissa ja myytynä 1x12 ja 2x12 versioina sen sijaan, että matkitaan putkiversioita erillisinä malleina. Noiden ero on käytännössä 100 vs 200W ICEPower Class D pääte, kaiuttimien määrä ja asennettu firmware. Niistä putkivermeistäkin saa hyvin painoa pois jos kotelo on tehty kevyemmästä puusta ja kaiuttimet neodymium magneeteilla. Rakensin taannoin nuppikotelon Bognerilleni keisaripuusta (paulownia) ja verrattuna viralliseen Bognerin koivuvanerikoteloon, oma versioni on n. 3,5 kg kevyempi pelkällä materiaalin vaihdolla. |
Joees 31.03.2020 15:45:43 | |
---|
Metalkallo: Näinhän se on. Ainahan nuo bänditkin hehkuttaa uusinta levyään parhaimmakseen saadakseen ihmiset ostamaan. Tottakai bändin pitää hehkuttaa uusinta levyänsä. Muuten joutaa pistää pillit pussiin jos ei omaan tekemiseensä riitä luottoa ja uskoa. Ihmiset sit päättää onko se ekan demon tasoa vai ei ja vastaushan tähän on kaikilla tiedossa. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Metalkallo 31.03.2020 16:20:22 | |
---|
Joees: Tottakai bändin pitää hehkuttaa uusinta levyänsä. Muuten joutaa pistää pillit pussiin jos ei omaan tekemiseensä riitä luottoa ja uskoa. Ihmiset sit päättää onko se ekan demon tasoa vai ei ja vastaushan tähän on kaikilla tiedossa. Tottakai pitää mainostaa, mutta se että monesti moni bändi sanoo uusinta parhaimmakseen ei oikein uppoa ainakaan meikäläiseen. Jättäisivät nuo kommentit paremmuudesta pois kokonaan jos ei totuutta tahdo tulla suusta. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Joees 31.03.2020 17:04:10 | |
---|
Metalkallo: Tottakai pitää mainostaa, mutta se että monesti moni bändi sanoo uusinta parhaimmakseen ei oikein uppoa ainakaan meikäläiseen. Jättäisivät nuo kommentit paremmuudesta pois kokonaan jos ei totuutta tahdo tulla suusta. Sä tavallaan just todistit mun edellisen viestin pointin. Mutta jatketaan aiheesta joskus jossain muualla. Tää oli vissiin fenkun mölystimistä. Tota DR vahvistinta tekis mieli päästä tekstaamaan. Valitettavasti vaan kellään tutulla ei moista liene. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
McLeach 31.03.2020 17:55:24 | |
---|
Metalkallo: Näinhän se on. Ainahan nuo bänditkin hehkuttaa uusinta levyään parhaimmakseen saadakseen ihmiset ostamaan. Aika harvoin kuulee asiasta erityistä hehkutusta. Ne kerrat kun on kuullut niin tyhmänä olen uskonut. Miksi bändi tekisi levyn, joka ei sillä hetkellä tunnu heistä kaikista parhaalta (joitain poikkeuksia joo)? Se on tietty eri asia, mitä kriitikot ja fanit sanoo. Tai bändi kahden vuoden päästä. Toisin sanoen toi on mun mielestä täysin eri asia kuin musakamojen mannekiini, jolla ei ole ollut mitään tekemistä tuotteen syntyprosessissa. |
Kefiiri 31.03.2020 18:10:55 | |
---|
McLeach: ..Miksi bändi tekisi levyn, joka ei sillä hetkellä tunnu heistä kaikista parhaalta ? Pakko niitä levyjä välillä on julkaista vaikka ei olisikaan sävelkynä parhaassa terässä. En ole musiikin asiantuntija. |
Metalkallo 31.03.2020 18:48:34 | |
---|
McLeach: Aika harvoin kuulee asiasta erityistä hehkutusta. Ne kerrat kun on kuullut niin tyhmänä olen uskonut. Miksi bändi tekisi levyn, joka ei sillä hetkellä tunnu heistä kaikista parhaalta (joitain poikkeuksia joo)? Se on tietty eri asia, mitä kriitikot ja fanit sanoo. Tai bändi kahden vuoden päästä. Toisin sanoen toi on mun mielestä täysin eri asia kuin musakamojen mannekiini, jolla ei ole ollut mitään tekemistä tuotteen syntyprosessissa. No hehkutus oli ehkä väärä sana, tarkoitin lähinnä, että bändit saattaa mainita haastattelussa tuosta. Siksihän bändit tekee levyjä koska se on niiden työtä ja vähän pakko silloin tehdä, täten välillä pakosta ei tule niin hyviä levyjä ja joskus tulee. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
play 30.04.2020 14:13:07 | |
---|
Laitoin itselleni tone master deluxe reverbin. Muutaman testipäivän jälkeen olen ihan tyytyväinen hankintaan. Saudi ei ole niin kuulas kuin Vox AC 15 vahvistimessa, mutta tavallaan se on tiukempi. Deluxe pelaa mielestäni paremmin pedaalien kanssa kuin Vox. Myös keveys on plussaa. Uskoisin, että headroom tulee riittämään ainakin pienemmillä keikoilla. Puhdas saundi on myös hyvä. En osaa verrata tätä putkelliseen vastaavaan, kun olen vain kerran semmoista kokeillut. |
hallu 30.04.2020 14:25:47 | |
---|
Kefiiri: Pakko niitä levyjä välillä on julkaista vaikka ei olisikaan sävelkynä parhaassa terässä. Pakko ja pakko, mä ajattelen että musan tekeminen on elämän kaltainen matka ja kun levy on tehty, niin on aika siirtyä eteenpäin. Jos tekijä kilpailee uusimmalla tuotannollaan menneisyyden tuotantonsa kanssa, niin se polkee paikallaan. Kun elämää ja kilometrejä kertyy, niin musakin muuttuu. Jos ei muutu, niin kannattaako sitä tehdä? Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
mike tapping 30.04.2020 16:44:49 | |
---|
Luulenpa, että suht jyrkän hinnoittelun takana on pelko siitä että tone masterin liian halpa hinta söisi putkiversioiden myyntiä. |
Pepe-13 31.03.2023 03:41:46 | |
---|
Nostetaanpas tätä ketjua, kun kerran lopulta Tone Masterin hankin. Kyseessä on mielestäni sarjan ideaalein version olohuoneen kitarasankarina toimimiseen, eli Princeton Reverb. Näissä on hinta kova, mutta selvästi putkiversioita halvempi. Vahvistin on käsittämätön kevyt ja sen saa kuulostamaan erinomaisen hyvältä useilla eri power scaling ja volan asetuksilla. Se ottaa ainakin hiljaisemmilla tehoilla ja volalla kaikki pedaalit erittäin hyvin vastaan, myös fuzzit. Mitenkäs muut, onko Tone Mastereita hankittu ja niistä pidetty vai onko ollut huonoja kokemuksia. Ei ole tarpeen tulla kertomaan, että tyhmä ostos, koska ostamalla vuonna nakki olisi putkivahvistimen saanut muutamalla satkulla tai yleisesti vain haukkumaan, jos ei ole kokemusta itse takana. Jos on rahaa ja hyvältä itsessään sekä pedaalien kanssa kuulostava vahvistin kiinnostaa, niin suosittelen ainakin tsekkaamaan sarjan ja siitä sopivan mallin. And hold on for tomorrow, singing |
msalama 31.03.2023 09:25:53 | |
---|
Miten sä Pepe vertaisit saundillisesti tota sun myllyä esmes orkkis Blackface-malliin? Tää on nimittäin kiinnostava konsepti Fenkulta kyllä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
jamu 31.03.2023 09:57:07 | |
---|
Mitens näiden huolto takuun jälkeen? Tuleeko verkonpaino? |
msalama 31.03.2023 10:25:13 | |
---|
Hyvä kysymys, koska jos siellä on piirilevyt täynnä pintaliitoskomponentteja, niin hankala on korjata. Niin tai sitten risa moduuli vaan vaihtoon korjaamatta, mene tiedä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Pepe-13 31.03.2023 20:22:30 | |
---|
jamu: Mitens näiden huolto takuun jälkeen? Tuleeko verkonpaino? Luulisin, että näitä ei siinä vaiheessa huolleta sen enempää kuin tietokoneita tai älypuhelimia. Tällainen vahvistin ei ole loppuelämän hankinta, kuten ei mikään elektroniikka. Usein kyllä 10 vuotias tietokone toimii, jos ei tarvitse järjestelmää päivittää ja on ssd kovalevy. And hold on for tomorrow, singing |