Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Täyteläinen 2x12 combo (suosittele)
1 2 3
Timo JM
30.03.2020 20:48:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli kesällä hankittua viiskymppinen Boss Katana, kun täällä kyselin suosituksia. Vaan eihän se sitten sopinutkaan omiin tarpeisiin. Aika riipivä soundi, eikä riittänyt bändisoitossa. Siis kun käytin Vampia edessä. Okei, Vamp 2 on mikä on, mutta jätetään se nyt makuasiaksi.
 
Eli uusi yritys. Pitäisi siis olla enemmän potkua, 2x12 kaiutinta ja täyteläisempää soundia kuin Katanassa. Poppia väännetään puhtaasta soundista säröön, mutta paino puhtaalla soundilla. Mitähän suosittelisitte? Hinta mielellään alle 500 € ja käytettykin käy.
 
P.S. Katana laitetaan myyntiin.
 
LaMotta
30.03.2020 20:54:33 (muokattu 30.03.2020 20:55:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähes mikä tahansa 2x12 putkivahvistin. Ja pedaalilautaan oma stdratkaisuni soundin hienosäätöön eli eq.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
JuSu
30.03.2020 20:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Classic 50.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Metalkallo
30.03.2020 21:09:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox AC30 tai 15, ei pitäisi jäädä jalkoihin.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
LaMotta
30.03.2020 21:11:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AC15 on riipivä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
elon arska
30.03.2020 21:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Blues Deville tai Hot Rod Deville. Käytettynä löytyy siihen viiteen sataan.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Icy-Sun
31.03.2020 07:40:52 (muokattu 31.03.2020 07:41:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VOX AC30 kahden kajarin malli. Täyteläisyyttä saapi toki yhdelläkin 12 tuuman elementillä. :)
 
Icy-Sun
31.03.2020 07:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: AC15 on riipivä.
 
JJ:n putket sisään ja EGS et65 tms pehmeä elementti, niin on täyteläinen, eikä jääpuikko. Jos on budjettia niin WGS Blackhawk alnico, joka on paras ämyri nyky-Voxiin.
 
steelduck
31.03.2020 08:11:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hot Rod Deluxe voisi olla hyvä vaikka onki 1x12" Täyteläistä cleania saundia ainakin minun mielestä.
 
steelduck
31.03.2020 08:12:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Fender Blues Deville tai Hot Rod Deville. Käytettynä löytyy siihen viiteen sataan.
 
Tämä on kyllä hyvä suositus.
 
Kefiiri
31.03.2020 08:49:17 (muokattu 31.03.2020 08:56:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Hot Rod Deluxe voisi olla hyvä vaikka onki 1x12" Täyteläistä cleania saundia ainakin minun mielestä.
 
Juu joku tollanen Fenderi niin ääntä riittää ja hyvät kliinit.
 
AC30 toki myös, painoa ja täyteläistä sointia löytyy taatusti riittävästi, mutta taitaa mennä hinta yli budjetin?
 
Itse en edes tykkää kovaäänisestä soitosta mutta esimerkiksi rautalankapuhtosoundi vaatii yllättävän paljon headroomia, muuten näppäyksen alku menee murolle.
 
En ole musiikin asiantuntija.
PJS
31.03.2020 11:06:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiwatt SA212, Maailman parasta puhdasta saundii sellasella teholla joka skaalautuu treenikseltä pikkubaariin ja siitä isoille klubeille. Pedaalit eteen ja säröpuoli haltuun, ja studio-olosuhteissa overdrivee laitteesta itsestään.
 
Ainoa miinus on se että laite on isokokoinen ja painaa paljon.
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1540833
 
Esim tosta. Voi vaikuttaa kalliilta mut ei se oo.
 
I still love rock and roll
JuSu
31.03.2020 11:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: H
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1540833
 
Esim tosta. Voi vaikuttaa kalliilta mut ei se oo.

 
Kyl se on kallis, jos budjetti on n. 500 euroa. =)
 
Voi toki olla kahden tonnin väärti silti, ei tietty sulje sitä pois.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
kojones
31.03.2020 11:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riipiväkin on sikäli mielenkiintoinen termi, että mun korvaan kaikki ehdotetut vahvistimet on riipiviä tuota Hiwattia lukuunottamatta. Elementtien valinta vahvistinta tärkeämpää, munsta.
 
JuSu
31.03.2020 11:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Riipiväkin on sikäli mielenkiintoinen termi, että mun korvaan kaikki ehdotetut vahvistimet on riipiviä tuota Hiwattia lukuunottamatta. Elementtien valinta vahvistinta tärkeämpää, munsta.
 
+
 
Peaveyn kohdalla kannattaa estottomasti harkita elementtien vaihtamista - mutta samaan hengen veteen totean, että ei ne Blue Marvelit ihan niin huonot ole, kuin monesti näkee mainittavan. Eikä ne riipivät mun gorfaan olleen, mieluummin tumput... Vaikkakaan nuo ei välttämättä ole toistensa vastakohdat tai toisiaan poissulkevat ominaisuudet.
 
Olipas taas ympäripyöreä kommentti. =)
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
LaMotta
31.03.2020 11:18:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eq poistaa riipivyyden.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Timo JM
31.03.2020 12:15:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Eq poistaa riipivyyden.
 
Ei mene ihan noin. Esimerkiksi tossa mun Katanassa (joka nyt menee vaihtoon) kun ei teho riitä, niin se alkaa kirkua kuin hännästä vedettävä rotta volaa nostaessa. Sen tehot on siinä ja siinä bändisoitossa. Särösoundeilla kyllä riittää potkua, mutta cleanissa tehot ei tahdo oikein riittää. Eli Katana toimii kyllä jazz, blues ja rokkenroll styrkkarina ja varmaan funk meiningissäkin, mutta poppiin ei ihan riitä.
 
kojones
31.03.2020 12:23:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Ei mene ihan noin. Esimerkiksi tossa mun Katanassa (joka nyt menee vaihtoon) kun ei teho riitä, niin se alkaa kirkua kuin hännästä vedettävä rotta volaa nostaessa. Sen tehot on siinä ja siinä bändisoitossa. Särösoundeilla kyllä riittää potkua, mutta cleanissa tehot ei tahdo oikein riittää. Eli Katana toimii kyllä jazz, blues ja rokkenroll styrkkarina ja varmaan funk meiningissäkin, mutta poppiin ei ihan riitä.
 
Mikähän sen Katanan orkkiselementin herkkyys mahtaa olla?
 
LaMotta
31.03.2020 12:26:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Ei mene ihan noin. Esimerkiksi tossa mun Katanassa (joka nyt menee vaihtoon) kun ei teho riitä, niin se alkaa kirkua kuin hännästä vedettävä rotta volaa nostaessa.
 
Eikös se ole trankku? Riipivyys on mukana jo hybrideissä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Timo JM
31.03.2020 12:28:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Mikähän sen Katanan orkkiselementin herkkyys mahtaa olla?
 
Ei mitään hajua.
 
En sano, että Katana olis huono. Siinä on paljon hyviä ominaisuuksia ja perussoundikin ihan jees. Sopii varmasti monelle, mutta omaan tarkoitukseen se ei riittänyt.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «