Kuumottaa kyseinen kitara, mutta kun nyt olen perehtynyt niihin Gibsonin kaulojen maailman, menee silmien edessä aika kirjoksi. Tuurista tai taidosta olen ollut Fender-mies, paitsi yksi Gibson. Kitaroita on ollut kaulojen mukaan: 1) 2014 MIM Statocaster, 9.5" C. 2) 2017 SG standard, 12" slim taper. 3) 2014 Am Stratocaster Deluxe, 9.5" - 12"? C-D compound. 4) 2017 Am Telecaster 64 RI, 7.25" C. 5) 2019 Am Teleacaster Pro, 9.5", deep C. Paksuin niistä on ollut se deep C-lla, myös deluxe stratin kaula tuntui paksemmalta, kun muut, mikä on ollut tai on. Nyt on kyse siittä, että kuinka paksu on niihin verrattuna se Gibsonin vintage 50s kaula? Olen lukennut, että on kuvattu aika paksuksi, mutta tarkempia tietoja ei löytynyt, kun penkosin myös Gibsonin sivuja. Paras siihen asti on seesama 7.25" C, mutta on muillakin oma tuntuma ja mojo, vaikka sormet onkin lyhkaiset. Kiitos avusta! |
Kuha: Kaula on paksumpi kuin tuossa listallasi olevat kaulat, jos tästä nyt mitään apua on. Hei Kuha, jaksaisitko mitata oman saman kitaran kaulan paksuudeen 1. ja 12. nauhasta? Voisin sitten kokeilla vaikka teipilla, otan gibsonin pohjaksi? |