The Jack 18.01.2020 22:10:43 | |
---|
Kolme viikkoa matkusti kirjekuoressa lähetetty konsolipeli. Tein kahden viikon jälkeen katoamisilmoituksen, mutta käskivät tehdä uuden sitten kun 16 päivää lähetyksestä on kulunut (viivästykset sekaannuksineen ilmeisesti jo normi nykyisellään). Tulihan se peli sieltä lopulta, mutta loma loppui jo. Suomessa alkaa olla vähitellen ihan kehitysmaameininkiä. Jos posti ei toimi, ei toimi pian mikään muukaan. |
aslak 18.01.2020 23:33:16 | |
---|
Laulava Kylätohtori: https://www.hs.fi/talous/art-2000006376869.html Ja siitä PostNord konkkaan...? Saa mennä ja toivottavasti menee. Tilasin 26.12 kamaa ruotsista ja hätäseen lähti verkkokaupasta Postnordille Göteborgiin 27.12. Viikkoon kun ei kuulunut mitään niin katsoin seurannasta että edelleen Götessä. Kahden viikon päästä edelleen Götessä. Kysyin verkkokaupasta mikä mättää. Hirvee selittely..on matkalla..mutta maannut 2 vko yhdessä paikassa. Eilen lopulta tuli. Siis 3 viikkoa, eisssaatana. |
joku muu sikko 19.01.2020 10:37:24 (muokattu 19.01.2020 11:10:46) | |
---|
Noniiin, tulipahan kokeiltua postin reklamaatiota paketista joka on seurannan mukaan saapunut hki-vantaalle Kiinasta 18.12. Jännittää. Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni- |
zedder 27.03.2020 23:31:18 | |
---|
Jos olisi varsin kriittinen tarve hankkia jotakin ulko_mailta tässä tilanteessa, niin onko olennaista eroa siinä että kummasta tulee ryönä nopeammin perille, Saksasta vai Boris Jonhsoniasta? Hyvin resonoiva yksilö. |
joku muu sikko: Noniiin, tulipahan kokeiltua postin reklamaatiota paketista joka on seurannan mukaan saapunut hki-vantaalle Kiinasta 18.12. Jännittää. Asiakas on ollut väärässä kun/jos viikkoja myöhemmin vastaus tulee. Turhaa jännität. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
joku muu sikko 28.03.2020 14:00:09 (muokattu 28.03.2020 14:03:02) | |
---|
p130: Asiakas on ollut väärässä kun/jos viikkoja myöhemmin vastaus tulee. Turhaa jännität. Niinhän se oli. Sieltä nainen vastasi että minun täytyy selvittää asia kiinalaisen lähettäjön kansaa. Asiaan ei kuulemma vaikuta se että lähetys on kuitattu saapuneeksi postin ulkomaan terminaaliin Helsinki-Vantaalla. Kinkeille dispuutti pitäisi avata 15 päivän sisällä joten ei onnistu enää. Olisin aika vitun vihainen jos olisi kalliimpi lähetys. Olin niin pöyristynyt tuosta postin vastauksesta että en lopulta vastannut siihen mitään. Koska vastaavua tarinoita saa lukea jatkuvasti netistä niin täytyy vaan uskoa että ne lähetykset pöllitään. Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni- |
p130 28.03.2020 16:06:28 | |
---|
joku muu sikko: Niinhän se oli. Sieltä nainen vastasi että minun täytyy selvittää asia kiinalaisen lähettäjön kansaa. Asiaan ei kuulemma vaikuta se että lähetys on kuitattu saapuneeksi postin ulkomaan terminaaliin Helsinki-Vantaalla. Kinkeille dispuutti pitäisi avata 15 päivän sisällä joten ei onnistu enää. Olisin aika vitun vihainen jos olisi kalliimpi lähetys. Olin niin pöyristynyt tuosta postin vastauksesta että en lopulta vastannut siihen mitään. Koska vastaavua tarinoita saa lukea jatkuvasti netistä niin täytyy vaan uskoa että ne lähetykset pöllitään. Siis kuitenkin vastasivat ja kohtuullisen nopeasti? MIDÄVIDUA? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
LaMotta 28.03.2020 18:17:25 (muokattu 28.03.2020 19:34:55) | |
---|
joku muu sikko: Noniiin, tulipahan kokeiltua postin reklamaatiota paketista joka on seurannan mukaan saapunut hki-vantaalle Kiinasta 18.12. Jännittää. Kaikki kiinasta saapuva pitäisi tällä hetkellä viedä suoraan uuniin. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Joees 28.03.2020 19:30:45 | |
---|
LaMotta: Kaikki kiinasta saapuva pitäisi viedä suoraan uuniin. Höpö höpä, hirveesti kaikkea hyvää. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
LaMotta 28.03.2020 19:34:36 (muokattu 28.03.2020 19:35:15) | |
---|
Joees: Höpö höpä, hirveesti kaikkea hyvää. Tarkoitin tätä hetkeä. Olin epätarkka myönnän. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
jpentti 28.03.2020 22:25:19 | |
---|
Laitetaanpa tilannepäivitys edellisen sivun kirjoituksiini. Posti lopulta korvasi lähetyskuluni reklamoituani asiasta ja perusteltuani asiat tarkoin. Näiltä osin tämä tapaus sai siedettävän lopun. Luottamus laitoksen nykytoimintaan on kuitenkin edelleen hukassa, kun tavallisetkin postit on välillä naapureiden laatikoissa ja päinvastoin. |
h.e.k.a 30.03.2020 14:14:38 | |
---|
"Postissa on päätetty palkita yhtiön ylimpiä johtajia vuosina 2020, 2021 ja 2022 erityisillä 2X-bonuksilla, jossa maksimipalkkio on 60 prosenttia vuosipalkasta. Postin hallituksen puheenjohtajan Markku Pohjolan mukaan palkitsemisessa on kyse aiempien vuosien projekteista. Johdon palkkiot ovat hänen mukaansa tavoitteisiin nähden kohtuullisella tasolla." lähde: Aamulehti.fi ( https://www.aamulehti.fi/a/ddf3bf1d-f333-4427-bdd7-43e1e5a2f6cb) Ainakin kyseisen lafkan hallitus näyttää olevan tyytyväinen Postin toimintaan... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Laulava Kylätohtori 30.03.2020 15:11:49 | |
---|
h.e.k.a: "Postissa on päätetty palkita yhtiön ylimpiä johtajia vuosina 2020, 2021 ja 2022 erityisillä 2X-bonuksilla, jossa maksimipalkkio on 60 prosenttia vuosipalkasta. Postin hallituksen puheenjohtajan Markku Pohjolan mukaan palkitsemisessa on kyse aiempien vuosien projekteista. Johdon palkkiot ovat hänen mukaansa tavoitteisiin nähden kohtuullisella tasolla." lähde: Aamulehti.fi (https://www.aamulehti.fi/a/ddf3bf1d-f333-4427-bdd7-43e1e5a2f6cb) Ainakin kyseisen lafkan hallitus näyttää olevan tyytyväinen Postin toimintaan... Ketään muu ei sitten olekaan. :D Mutta onhan tuo ositus nykymeiningistä. Firma on ajettu täysin saveen, mutta johtajat vaan toistelevat, miten hienoa työtä on tehty ja nostelevat palkkojaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
jhlamm 06.05.2020 14:17:34 | |
---|
Aika nostella tätä ylös. Tässä koronan aikana tullut tilattua paljonkin tavaraa ja eipä ole postissa hurraamista. Käytännössä kotiin pitänyt toimittaa yhteensä neljä pakettia, joista yksi on tullut perille (sen toimitti itseasiassa DHL). Postin kolme muuta yritystä on ilmoitettu, että "valitettavasti emme tavoittaneet sinua" ja niin edelleen. Ongelmana on, että kaikissa toimituksissa on a) puhelinnumero b) ohje soittaa ovisummeria. Itsehän olen siis ollut sisällä talossa, joka päivä mainitun toimitusyrityksen aikana. Suoraan tullut vain ilmoitus myöhemmin, että tervetuloa hakemaan postista... Eihän mun elämä tähän kaadu, mutta näin omaehtoisesti eristäytyessä hatuttaa, että yrittää juuri välttää tuota ihmisten ilmoilla liikkumista ja sitten maksaa pientä ekstraa, että saisi tavaraa kotiinsa. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Metalkallo 06.05.2020 15:09:03 | |
---|
jhlamm: Eihän mun elämä tähän kaadu, mutta näin omaehtoisesti eristäytyessä hatuttaa, että yrittää juuri välttää tuota ihmisten ilmoilla liikkumista ja sitten maksaa pientä ekstraa, että saisi tavaraa kotiinsa. Juu, postille on ihan turhaa maksaa mistään extraa, että toisivat kotiin asti. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Shredator 06.05.2020 15:27:51 | |
---|
Metalkallo: Juu, postille on ihan turhaa maksaa mistään extraa, että toisivat kotiin asti. Mitäs asutte kerrostalossa :) Meillä postimies on jo hyvän päivän tuttu joka T-kaupan paketteja tuodessaan naureskelee että mitäs mandoliinia tällä kertaa? Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Metalkallo 06.05.2020 16:42:20 | |
---|
Shredator: Mitäs asutte kerrostalossa :) Meillä postimies on jo hyvän päivän tuttu joka T-kaupan paketteja tuodessaan naureskelee että mitäs mandoliinia tällä kertaa? Tuntuu, että posti eri kaupungeissa on eri laitos, sen mukaan miten missäkin menee. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Shredator 06.05.2020 17:54:26 | |
---|
Metalkallo: Tuntuu, että posti eri kaupungeissa on eri laitos, sen mukaan miten missäkin menee. Siihen palkkaluokkaan on varmasti vaikea saada motivoituneita ja hyviä työntekijöitä, tai ainakaan pidettyä heistä kiinni. Teknisissä välineissä ja prosesseissa on varmasti hiottu hommat niin hyväksi kuin mahdollista. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
ibnz 06.05.2020 18:01:41 | |
---|
Mulla majaili kitara ulkomaanterminaalissa reilun viikon. Käsittelymaksun (2,90e) käsittely kesti kolmatta päivää :) Japani -> Vantaa 23h. Vantaa -> Helsinki 8 pv. Ei tosiaan maksa vaivaa ottaa pikapaketteja Huomenna sitten! |
jhlamm 06.05.2020 18:03:54 | |
---|
Shredator: Mitäs asutte kerrostalossa :) Meillä postimies on jo hyvän päivän tuttu joka T-kaupan paketteja tuodessaan naureskelee että mitäs mandoliinia tällä kertaa? Anteeksi, pahoittelen köyhyyttäni. :D "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |