Aihe: Verenkierto lakkaa
1 2
hessurf
27.06.2004 16:31:43
No pystyykö sillä soittaan jossa onj käsi puuduksissa?
Antti1997
27.06.2004 16:53:53
Epäilen että mulla tuon puutumisen ainakin aiheuttaa kahvinjuonti ja liikunnan puute.

Ai niin, silloin yhdellä kerralla, olin mennyt nukkumaan, ja aina kun olin vähän aikaa paikallaan, alkoi molemmista käsistä ja jaloista lähteä tunto. Nukkumisesta ei tullut mitään. Lopulta vasemmasta kädestäni lähti tunto sormista kyynärpäähän asti, ja hieroin sitä ihan paniikissa. Verisuonet olivat langanohuet. Lopulta kuitenkin onnistuin nukahtamaan, nukuin sinä yönä n. 3h ja aamulla oli matikankoe. Tästä on nyt n. 3kk aikaa.
höö?
Torniojaws
27.06.2004 17:59:39

Ei siinä ole mitään jos verenkierto lakka. SIis mitään haittaa. Vai onko?

Ei kai siinä, mutta ei se mukavaakaan ole kun on soittointo kovimmillaan niin kroppa paiskoo tahtoa vasten.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Keke Urlaub
27.06.2004 18:13:22

Oletkos treenannut käsivarren lihaksia? Gripmasterit ym. ja käsipainoharjoitteet voisivat parantaa verenkiertoa. Tupakointi heikentää ääreisverenkiertoa.
If you can't beat the silence, be quiet.
toxic
27.06.2004 18:31:11
Oletkos treenannut käsivarren lihaksia? Gripmasterit ym. ja käsipainoharjoitteet voisivat parantaa verenkiertoa. Tupakointi heikentää ääreisverenkiertoa.

Niin, ja talvella käy avanto uinnissa. Se auttaa "verenkiertoon" *Vink* *Vink*
Jackson Dinky
27.06.2004 20:11:27
Se on muuten karsea tunne kun oikein kunnolla rupee kättä pistelemään. Joskus jalkaakin. Mitä voi tehä ku tulee oikein paha tämmönen?
Kirjoittakaa minulle kommentti. (Sielä on jo mitä pitää kirjottaa)
hessurf
27.06.2004 20:48:40
Koko ajan hötkyttelee vartaloaan, ei oo koko ajan paikollaan vaan
Antti1997
27.06.2004 21:51:12
Se on muuten karsea tunne kun oikein kunnolla rupee kättä pistelemään. Joskus jalkaakin. Mitä voi tehä ku tulee oikein paha tämmönen?

Monesti yöllä kun käsiä pistelee, niin mä ainakin laitan käsiä nyrkkiin ja auki aika nopeaan tahtiin, niin saattaa helpottaa. Ennaltaehkäisynä liikunta ja venyttely varmaan auttaisi.
höö?
Torniojaws
27.06.2004 23:05:28

Taisi sittenkin olla vain taukokankeutta (2 viikkoa oli taukoa yhdessä välissä), nyt menee taas entiseen malliin sahaus.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
nneeoo
29.06.2004 02:11:20
Yhdellä tutulla oli käsi monta viikkoa "kuoliossa" kun oli nukkunut sen päällä...
Lääkäritkin oli vaan sanonu että ei toivoa... vielä toimii :D
Unofficial TIISTAI fan
iGor123
29.06.2004 13:04:06
hmm, kahvista ei ainakaan johu-.
-JiiTee-
29.06.2004 14:36:12
Kaverilla oli sama, mutta käsi oli kyynärpäästä asti pystyssä seinää vasten. Oli sitten vähän säikähtänyt kun oli herännyt ja liikauttanut itseään, kun oli ihan tunnoton käsi läsähtänyt rintakehän päälle. :)

Mulle käynyt kans sama muutaman kerran, eka kerta hieman säikäytti...

Soittaessa voi puutua käsi jos sulla on joku Les Paulin mallinen keppi ("terävät", viistoamattomat reunat) ja soitat sitä istuallaan. Silloin monesti käsi nojaa ranteen ja kyynärpään välistä body "yläreunaan" koko painollaan, jolloin paksut valtimot voivat joutua puristuksiin. Omituista kyllä jos kokonaan menee tunto ennen kuin huomaa mitään...
Jimi
29.06.2004 17:20:32

Jostain ihmeen syystä pikkauskäteni verenkierto lakkaa kun soitan nyt täsmälleen samoja kappaleita kuin viimeiset pari vuotta. Sama asento, sama tekniikka, saman paksuinen plektra, vastaavanpaksuiset kielet, sama kitara. Muutaman kerran päivässä joutuu lopettamaan soittamisen pariksi minuutiksi koska kädestä on melkein tunto lähtenyt.

Mistä ihmeestä tällainen on yhtäkkiä tullut?

oon joskus kuullu jostai et johtuis jostai rytmihäiriöistä.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Torniojaws
30.06.2004 17:11:39

Ei ole rytmihäiriötä ollutkaan.
Keke Urlaub
30.06.2004 17:13:55

Eipä ole rytmihäiriöllä mitään tekemistä tämän kanssa. Olkaatten huoleti.
Keke Urlaub
30.06.2004 17:14:57

Mulle käynyt kans sama muutaman kerran, eka kerta hieman säikäytti...

Soittaessa voi puutua käsi jos sulla on joku Les Paulin mallinen keppi ("terävät", viistoamattomat reunat) ja soitat sitä istuallaan. Silloin monesti käsi nojaa ranteen ja kyynärpään välistä body "yläreunaan" koko painollaan, jolloin paksut valtimot voivat joutua puristuksiin. Omituista kyllä jos kokonaan menee tunto ennen kuin huomaa mitään...

Tässä on esimerkki todella huonosta soittoasennosta. Kyllä plekukäden pitäisi suhteellisen vapaana saada olla, jos ei mistään ihmetilanteesta kyse ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)