Aihe: Peruselektroniikan korjaajaa Helsingissä?
1
Kolmogorov
18.03.2020 10:17:01
Tervehdys Mnet jäsenet! Koronaviruksen pirulainen varmaan tarttunut allekirjoittaneen Motu 828 mk3 hybrid äänikorttiin, kun tuolla tuntuu olevan hengitysvaikeuksia :-(

Sisäinen virtalähde siis rätisee käynnistettäessä. Konepellin alle katsottaessa 33mikroF 400v konkassa läpilyönti. Vastukset näyttää silmämääräisesti OK, ja piirilevy ei ehtinyt kärventyä. Laite itse asiassa toimii tästä huolimatta.

Löytyykö Helsingistä elektroniikan taitajaa, joka euroja vastaa tsekkaisi tuon, ja vaihtaisi ainakin kyseisen konkan?

Laite sijaitsee Laajasalossa. Laite on siirretty karanteeniin, ja sosiaalisia kontakteja on vähennetty erityisesti basistien osalta..

Pikaviestit OK
041-5447840

Yt.
Tony Schildt
blaekie
20.03.2020 12:47:26

Kolmogorov: Tervehdys Mnet jäsenet! Koronaviruksen pirulainen varmaan tarttunut allekirjoittaneen Motu 828 mk3 hybrid äänikorttiin, kun tuolla tuntuu olevan hengitysvaikeuksia :-(

Sisäinen virtalähde siis rätisee käynnistettäessä. Konepellin alle katsottaessa 33mikroF 400v konkassa läpilyönti. Vastukset näyttää silmämääräisesti OK, ja piirilevy ei ehtinyt kärventyä. Laite itse asiassa toimii tästä huolimatta.

Löytyykö Helsingistä elektroniikan taitajaa, joka euroja vastaa tsekkaisi tuon, ja vaihtaisi ainakin kyseisen konkan?

Laite sijaitsee Laajasalossa. Laite on siirretty karanteeniin, ja sosiaalisia kontakteja on vähennetty erityisesti basistien osalta..

Pikaviestit OK
041-5447840

Yt.
Tony Schildt

Kun olet jo tuon verran saanut selville, niin mikset vaihda itse ?, varsinkin näin korona-aikoina, jolloin niitä sosiaalisia kontakteja pitää vähentää.

Tuolta konkka -> https://www.partco.fi/fi/1649-elkot … 105c#/jannite-400v/kapasitanssi-33f

ja jos työkaluja ei vielä ole, löytyy samasta paikasta kolvikin - >https://www.partco.fi/fi/juottaminen/juottimet/17524-vts30lf.html

Ei pitäisi olla kovin paha rasti kun on huolellinen, ja tarkistaa napaisuuden.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
nightbird
20.03.2020 18:41:20
Onko konkka pullistunut vuotanut?
Ehkä siitä on vain juotos korttiin revennyt joka aiheuttaa ritinää tärinästä?
Yleensä jos tuo konkka hajoaa ( aika harvinaista, joissain tosi vanhoissa tullut vastaan kuivuneita) ei virtalähde starttaa ollensgana, DC jännite navoissa about 320 V ja jos paljon alle 300 volttia on powerilla liian paha yskä....
Kolmogorov
22.03.2020 14:17:53
blaekie: Kun olet jo tuon verran saanut selville, niin mikset vaihda itse ?, varsinkin näin korona-aikoina, jolloin niitä sosiaalisia kontakteja pitää vähentää.

Tuolta konkka -> https://www.partco.fi/fi/1649-elkot … 105c#/jannite-400v/kapasitanssi-33f

ja jos työkaluja ei vielä ole, löytyy samasta paikasta kolvikin - >https://www.partco.fi/fi/juottaminen/juottimet/17524-vts30lf.html

Ei pitäisi olla kovin paha rasti kun on huolellinen, ja tarkistaa napaisuuden.

Kiitos vastauksesta ja linkeistä! Napaisuus tarkistettu, mutta alkuperäinen asentaja ei ole säästellyt silikoonin käytössä komponenttien juotosten suojaamisessa. Ehkäpä kokeilen itse... raportoin miten kävi, eli jouduinko ostamaan uuden laitteen :-)
Kolmogorov
22.03.2020 14:21:41
nightbird: Onko konkka pullistunut vuotanut?
Ehkä siitä on vain juotos korttiin revennyt joka aiheuttaa ritinää tärinästä?
Yleensä jos tuo konkka hajoaa ( aika harvinaista, joissain tosi vanhoissa tullut vastaan kuivuneita) ei virtalähde starttaa ollensgana, DC jännite navoissa about 320 V ja jos paljon alle 300 volttia on powerilla liian paha yskä....

Kiitos vastauksesta! En osaa kyllä sanoa... rätinää tulee ja pieni valokaari komponentin alla poltti piirilevyä. Katsotaan mitä (tuhoa) saan aikaiseksi. Edelleen saa vinkata korjaajaa, tänks!
nightbird
22.03.2020 15:20:20
Kolmogorov: Kiitos vastauksesta! En osaa kyllä sanoa... rätinää tulee ja pieni valokaari komponentin alla poltti piirilevyä. Katsotaan mitä (tuhoa) saan aikaiseksi. Edelleen saa vinkata korjaajaa, tänks!
Moi
Laitoin sinulle pikaviestin :=)
Voin katsoa sitä.
Pauli Lappalainen
22.03.2020 15:57:30
nightbird: Moi
Laitoin sinulle pikaviestin :=)
Voin katsoa sitä.

Ookko varma, että taittuu
Pauli Lappalainen
22.03.2020 17:05:39 (muokattu 22.03.2020 17:06:54)
nightbird: Emmä tiiä Pauli ?
Haluukko nää kattoa?
Mähän sanoin vaan että voin kattoa, eihän sillä mitään riko....:=)

En halua, liian kaukana ja sitäpaitsi
En minä nää enää noin pieniä kikkareita ja kädetkin tärisee niin että tina roiskuu seinille.
nightbird
22.03.2020 17:26:21
Pauli Lappalainen: En halua, liian kaukana ja sitäpaitsi
En minä nää enää noin pieniä kikkareita ja kädetkin tärisee niin että tina roiskuu seinille.

Ookkonää vanhettunut ?
Ajattelin että näinä aikoina kun asiakaskenttä on hiljentynyt meistä riippumattomista syistä niin ehtii siinä sivussa jotain parempaakin tehdä.....
Pauli Lappalainen
24.03.2020 19:09:13 (muokattu 24.03.2020 19:10:05)
nightbird: Ookkonää vanhettunut ?
Ajattelin että näinä aikoina kun asiakaskenttä on hiljentynyt meistä riippumattomista syistä niin ehtii siinä sivussa jotain parempaakin tehdä.....

Olkapäät paskana liiasta puulaatikoiden kantamisesta ja ulkonäön lisäksi näkökin menee.
Teen vaan johtotehtäviä, xlr:n näkee vielä tehdä ja speakonin.

Kolvaa sinä noita pieniä kun osaat ja pystyt.....
nightbird
24.03.2020 20:12:45 (muokattu 24.03.2020 21:58:41)
Pauli Lappalainen: Olkapäät paskana liiasta puulaatikoiden kantamisesta ja ulkonäön lisäksi näkökin menee.
Teen vaan johtotehtäviä, xlr:n näkee vielä tehdä ja speakonin.

Kolvaa sinä noita pieniä kun osaat ja pystyt.....

No voihan perskuta rallaa saakeli !
Koetahan ystävä hyvä pärjäillä, onneks itsellä ei tuo selkä vielä istumatyötä estä
vaikka vihotteleekin välillä..
Jos liikut Espoossa päin niin piipahdahan kylässä.
Nyt ne tosin laittoi uudenmaan läänin kiinni !
EDIT: jos pitävät kiirettä niin tulis voimaan perjantaina
Kolmogorov
26.03.2020 13:06:23
Case Closed, laite taas kunnossa. Pari konkkaa meni vaihtoon, ja palanut folio piti fiksata. Lämmin kiitos Mnet jäsen nightbird laitteen korjaamisesta
nightbird
26.03.2020 13:41:44
Ole hyvä, autoin mielelläni kun pystyin.
hannu.alhovuori
04.05.2020 08:39:57
Tämä edellinen tapaus tulikin jo hoidettua. Totean, että olen harrastuksena korjannut kitaravahvistimia, miksereitä ja audiovahvistimia, sekä muuta elektroniikkaa aina, kun rikkinäisiä laitteita on sattunut jostakin vastaan tulemaan. Olen koulutukseltani tietotekniikka/elektroniikka insinööri. Putkilaitteista ei ole toistaiseksi kokemusta. Jos jollakin on tarvetta saada korjatuksi jotain tämän tyyppistä tavaraa, niin saattaisin olla tuossa avuksi. Asun Sipoossa, jonne autolla ajaa Helsingistä noin puolessa tunnissa. Minut tavoittaa parhaiten sähköpostilla.
nightbird
04.05.2020 12:09:17
Minä myös autan päivätyöni ohessa kun kiireiltä ehdin tietysti.
Päivätyö Espoossa.Audiosta yli 30 vuoden kokemus.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)