Aihe: Korona/ bänditreenit?
1
Stone
19.03.2020 15:21:55 (muokattu 19.03.2020 15:23:14)

Millainen kanta muilla täällä on tällaisena poikkeustila 'korona' aikana eli uskaltaudutteko bänditreeneihin vai ovatko ne tyystin jäissä?
Kysyn ihan mielenkiinnosta tätä, että millainen henki yleisesti ottaen meidän harraste ja miksei ammattimuusikoidenkin keskuudessa vallitsee asian tiimoilta..
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Jeszse
19.03.2020 15:55:26 (muokattu 19.03.2020 15:55:52)
Niin kauan ku ei kukaan oireile ni uskalletaan. Toki asianmukaisten "karanteenien" jälkeen, meillä esim nyt on tilanne semmonen että laulajan puoliso on ainakin altistunu ja joutunu kotikaranteeniin ja laulajalla itellään oli jotain keuhkohommia ollu, basistin vaimo taas on pahan astmansa takia riskiryhmäläinen ja mun puolison työpaikalta oli yks tartunta löytyny, joten ei me kolme nyt ainakaan viititä kauheesti vierekkäin notkua.

Sunnuntaina ois tarkotus olla reenit, katotaan ny millä porukalla vedetään. Toistaseks toi laulaja ny on ainoo jolla on mitään koronaan viittaavaa ollu, mut ei sekään vissiin mikään real deal oo.
Rämppy
19.03.2020 16:25:54 (muokattu 20.03.2020 11:26:00)
Mä tulin viime maanantaina espanjasta, joten olen 2 viikkoa karanteenityyppisessä kotiarestissa. Bänditreenit on luonnollisestikin mun osalta seis. Ja joka tapauksessa kevään keikat peruttu. Mun mielestä nyt kannattaa kaikkien jättää bänditreenit väliin. Ja jos jonkun kotona joku vähänkin flunssaoireilee, niin sitäkin suuremmalla syyllä, vaikka itsellä olisikin ihan terve olo.
Koronavirusta voi kantaa ja levittää tietämättään. Useimmilla oireet ovat lieviä ja joillakin korona on oireeton, mutta joillekin tämä tauti on kohtalokas. Kyse ei ole vain omasta terveydestä, vaan siitä että että tämän äärimmäisen helposti tarttuvan viruksen leviäminen pysäytetään.
In Finland we have this thing called "diu diu".
GiovanniDiRondo
19.03.2020 19:45:32 (muokattu 19.03.2020 19:50:52)

Kyllä mun mielestä ammatikseen soittavat voi nyt jatkaa töitään sellaisessa muodossa kuin se nyt tässä tilanteessa on mahdollista. Nyt vois vaikka pitää pidempää studiosessiota ja laittaa tuotosta jakoon eli siis myyntiin sopiville alustoille.

Virallisten suositusten mukaan bänditreenejä voivat harrastemielessäkin soittavat pitää. Jos bändi on pieni ja/tai tilat sallivat lähikontaktien välttämistä, niin mikä ettei. Aika monilla meistä tosin on nyt monenlaisia oireita, niin silloin suositellaan olla erillään kaikenlaisesta kanssakäymisestä.

Omassa bändissä on nyt just treenitauko, mutta piti taas aloitella. En ole kysellyt muiden mielipiteitä asiasta, mutta voi olla että kun nyt voimassa valmiuslaki, niin voihan sen myötä toki tämänkaltaistakin toimintaa alkaa rajoittaa.

edit: Ei tässä nyt tosin ole uskaltamisesta kysymys. Vaikka mulla alkaa olla jo ikää mittarissa, niin en näe mitään syytä eriryisesti pelätä kyseistä sairautta. Onhan niitä viruksia saatavilla aina ja influenssastakin voi seurata vakava tila.Mutta tässähän on nyt tarkoitus osallistua tähän pandemian leviämisen hallitsemiseen, ja kaikki teot oikeaan suuntaan vaikuttavat siihen osaltaan.
Olen käynynnä Piutissa, Lousissa, Retulaatsissa, Miiamissa
Kylyma
20.03.2020 09:28:28

Me päätettiin vähä aikaa katsella tilannetta etäältä ja jättää reenit nyt käymättä. Mää en uskalla ottaa ylimääräistä riskiä että jotain kautta altistaisin vaimon koronalle, ja hän veisi sen työpaikalleen vanhustentaloon. Muilla jäsenillä oli sama kanta mutta omat syyt. Tehdään sitte uusia biisejä reenattavaksi näin joutoaikana!
LaMotta
20.03.2020 12:54:50

Viru leviää ennen oireilua . Tämä kannattaa muistaa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
22.03.2020 14:32:28 (muokattu 22.03.2020 14:34:44)
Jeszse: Niin kauan ku ei kukaan oireile ni uskalletaan. Toki asianmukaisten "karanteenien" jälkeen, meillä esim nyt on tilanne semmonen että laulajan puoliso on ainakin altistunu ja joutunu kotikaranteeniin ja laulajalla itellään oli jotain keuhkohommia ollu, basistin vaimo taas on pahan astmansa takia riskiryhmäläinen ja mun puolison työpaikalta oli yks tartunta löytyny, joten ei me kolme nyt ainakaan viititä kauheesti vierekkäin notkua.

Sunnuntaina ois tarkotus olla reenit, katotaan ny millä porukalla vedetään. Toistaseks toi laulaja ny on ainoo jolla on mitään koronaan viittaavaa ollu, mut ei sekään vissiin mikään real deal oo.

Kantaja voi olla myös oireeton, ainakin aluksi jonkin aikaa, joten kannatan treenien jättämistä väliin. Voi kyllä hyvin olla jo sullakin.

Kaikkien pitää vaan nyt pysyä kotona sisällä ja vain kaupassa käydä nopiaa, kun tarvis. Monet ei näemmä ole Suomessakaan sitä vieläkään tajunnut.

Mutta saamme olla iloisia ettei kyse ole Ebolasta.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Mikko_AAA
22.03.2020 21:03:55 (muokattu 22.03.2020 21:05:02)
Itsestäänselvyys. Kaikki treenit ja bänditoiminnat jäihin.

Huomisen tai tiistain jälkeen tätä ei tarvi miettiä edes veikkaisin.
SLRocker
29.03.2020 08:32:38
Keikat ja treenit jäissä. Onko kellään kokemusta treenata bändin kesken "on-line" netin välityksellä? Ilmaisia ohjelmiakin löytyy ja homma tuntuu olevan helpon näköistä. Jopa
sounditkin tuntuu olevan ihan mukiinmenevät. Käytännön toteutus vaan silti vähän mietityttää. Kaikilla pitäis olla mikit, että voi laskee biisien aloitukset yms. yms.

Esimerkkiohjelma löytyypi tästä:

https://youtu.be/ylYcvTY9CVo
"Jos tökkii, niin aina voi sovittaa..."
JoeQPublic
01.04.2020 22:02:28
SLRocker: Keikat ja treenit jäissä. Onko kellään kokemusta treenata bändin kesken "on-line" netin välityksellä? Ilmaisia ohjelmiakin löytyy ja homma tuntuu olevan helpon näköistä. Jopa
sounditkin tuntuu olevan ihan mukiinmenevät. Käytännön toteutus vaan silti vähän mietityttää. Kaikilla pitäis olla mikit, että voi laskee biisien aloitukset yms. yms.

Esimerkkiohjelma löytyypi tästä:

https://youtu.be/ylYcvTY9CVo

Just funtsailin samaa, pistin studiotyöskentely-alueelle, kun ajattelin että siellä saattaisi porukka tietää tosta tekniikkapuolesta
GiovanniDiRondo
08.04.2020 07:52:35

Mikko_AAA: Itsestäänselvyys. Kaikki treenit ja bänditoiminnat jäihin.

Huomisen tai tiistain jälkeen tätä ei tarvi miettiä edes veikkaisin.

Tämä voi ehkä olla yleisohje siellä pääkaupunkiseudulla, jossa on meneillään epidemia, ja leviämistä on syytä hidastaa. Useimmissa maakunnissa täällä ei ole siitä viitteitä.

Keskusteltiin yhden kaverin kanssa jonka bänditreenit ovat nyt myös tauolla: treenejä jarruttaa arvio joidenkin jäsenten kuulumisesta riskiryhmään, mutta toisaalta kenties sekin, että osa on saanut hetkellisesti elämäntilanteensa nyt sellaiseksi, että kontakteja on täysin minimaalisesti. Silloin ei kuormaa tietenkään halua lisätä. Itse pystyn omaa työtäni tekemään täysin ilman ihmiskontakteja, mutta suurelle osalle se ei ole mahdollista, ja töihin täytyy palata kuitenkin täysipainoisesti jossakin vaiheessa, tai oikeastaan siis aika pian.

Omalta osaltani silti arvioin tilanteen sellaiseksi, että bänditreenien järjestäminen ei lisäisi kuormaa kovin paljoa. Realistisesti ottaen en pysty kuitenkaan kiristämään omaa karanteeniani tästä juurikaan, ja tartuntariskejä kuitenkin on.

Hengityssuojien puute toki on myös yksi ongelma kaikessa mahdollisessa kanssakäymisessä. Huivin kietominen naaman eteen on olllut ainoa suojavaruste. Ja itse oireilin muutaman viikon, niin silloin toki treenitauko on ollut perusteltu.

Vielä sanon senkin, että on toki kunnioitettavaa, jos tekee kaikkensa ettei tartunta leviä. Tilastoista päätellen suomalaiset ainakin tekevät koko lailla.
Olen käynynnä Piutissa, Lousissa, Retulaatsissa, Miiamissa
Korkki74
23.05.2020 02:30:37

Tässä on nyt mennyt kolme kuukautta ilman bänditreenejä kun rumpali ei uskalla tulla treenikselle "ettei tartuttaisi vanhempiaan". Se vaan että täälläpäin on kohta mennyt kuukausi ilman yhtään tartuntaa. Kaikenlaista muutakin selitystä siitä miten bändissäkin on muita riskiryhmäläisiä jne on kuultu. Se vaan että nämä muut riskiryhmäläisetkin treenaavat toisen bändinsä kanssa ihan normaalisti.

Oikeasti tuolla ei ole aikaa, mutta kun ei voi sitä myöntää. Olisi paljon helpompi tilanne kaikille että voitaisiin vaikka etsiä sellainen rumpali jolla on aikaa bänditouhuille.

Hankalampaa tilanteesta tekee vielä se että soitan tuon kaverin kanssa kahdessa samassa bändissä eli meikäläiselläkin on ollut pakollista soittotaukoa tuo kolme kuukautta ja viimeinen vuosikin on menty sellaista parin treenin kuukausivauhtia mikä on kyllä ihan saatanan vähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)