Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Positive Grid Spark
1 2 3 4 5 6
Bugsy Boy
01.02.2020 18:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...alkoi kihelmöimään G.A.S.seissa. Tarvis jonkun tarpeeksi hyväsoundisen mutta kompaktin vahvaimen kotisoitteluun aikuisten putkikamppeiden lisäksi. Katana mini oli jo listalla, mutta oisko tästä pitemmäksi aikaa hupia? Ja jos/kun pelittää myös bassottimella, voisi ehkä Visaa vinguttaa. Mitäs fiiliksiä?
 
https://www.positivegrid.com/spark
 
Sláinte
eLuuri 7
01.02.2020 18:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan sitä voinut soitella netistä taustoja tähänkin asti.
 
Ilmaiseksi.
 
Where is the beef?
 
A. Tenkanen
Eemelamsi
01.02.2020 18:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eLuuri 7: Onhan sitä voinut soitella netistä taustoja tähänkin asti.
 
Ilmaiseksi.
 
Where is the beef?

 
Tekeehän tuolla paljon muutakin...
 
Biasin fx2 ei ollu mun mielestä niin hyvät kuin porukka kehuu, niin en aio tuota kokeilla. Studio monitorit löytyy jo niin ei tarvi ku plugaria kyljeen enää.
 
Bugsy Boy
01.02.2020 18:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä tuo 10.000 vahvistinmallinnusta kiinnostaisi verrattuna esim. Katanaan. Ja joo, eihän ne alkuperäisiä vintagevehkeitä korvaa, mutta nyt onkin kyse helposta vehkeestä makkarisoitteluun.
 
Sláinte
eLuuri 7
01.02.2020 19:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selkää kylmää kun miettii, että mulla on ipädin 8 käyttövuoden aikana jäänyt ainakin sata ohjelmaa, jotka ei enää toimi, koska apple on muuttanut politiikkaansa ja käyttöympäristöä.
 
Ostetut ja ilmaisohjelmat vaan ei enää käynnisty, koska.. en tiedä miksi. Erittäin ärsyttävää, koska mitään todellista tarvetta ohjelmien dumppaamiselle ei applella ollut.
 
Soittelen mielummin ilman ios/android liitännäisiä.
 
Ja hyvinhän nuo multiefektit, yms. ovat toimineet jo häiriöittä yli kymmenen vuotta.
 
A. Tenkanen
Bugsy Boy
01.02.2020 19:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta tuokin puoli.
 
Sláinte
Lilli
06.02.2020 07:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on tämän taikalaatikon hinta Suomessa?
 
'Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt.' - Gabriel Garcia Marquez
Metalkallo
06.02.2020 08:04:52 (muokattu 06.02.2020 08:14:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemelamsi: Biasin fx2 ei ollu mun mielestä niin hyvät kuin porukka kehuu, niin en aio tuota kokeilla. Studio monitorit löytyy jo niin ei tarvi ku plugaria kyljeen enää.
 
Mikä Biasissa?
 
Ei varmaan parhaista paras, mutta mun mielestä hintansa puolesta tekee asiansa hyvin, mitä itselläni ollut nyt tuo FX2 perusversio. Todella hyvä jos haluaa soitella kotona eri bändien soundeilla, ja toki voi tehdä omiakin.

Mä en näe enää järkeä ostaa fyysistä vahvaria, jos kyse on kotona soittelusta biisien päälle huvikseen, koska nämä nyky ohjelmistot tekee asiansa sen verran hyvin soundien ja käytettävyyden suhteen, että hintansa. Kliinit on kyllä olleet paremmat ihan fyysisessä vahvarissa, mutta särö ollut hyvä esim. juuri Biaksessa.
 
Jos ei tartte käyttää kuulokkeita, ja jos tuo Spark on samanlainen kuin Bias mutta fyysisenä johon saa samat soundit, niin ei ollenkaan huono laitos silloin.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Eemelamsi
06.02.2020 18:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mikä Biasissa?
 
Ei varmaan parhaista paras, mutta mun mielestä hintansa puolesta tekee asiansa hyvin, mitä itselläni ollut nyt tuo FX2 perusversio. Todella hyvä jos haluaa soitella kotona eri bändien soundeilla, ja toki voi tehdä omiakin.

 
Kuulosti lähtökuopissa jo niin samalta ku oma POD hd500 niin en jaksanu alkaa samaan ruuvausrumbaan, kuin sillä laitteella. Testasin emissarya ja se yllätti heti positiivisesti ja jäi käyttöön. Ilmainenkin vielä.
 
aslak
06.02.2020 22:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemelamsi: Kuulosti lähtökuopissa jo niin samalta ku oma POD hd500 niin en jaksanu alkaa samaan ruuvausrumbaan, kuin sillä laitteella. Testasin emissarya ja se yllätti heti positiivisesti ja jäi käyttöön. Ilmainenkin vielä.
 
Tästä kipinän saanena imutin Emissaryn. Mukana tulevat kaappimallinnukset tosi syvältä. Paiskasin Mikon ilmaisen Best In The World IR:n niin johan aukesi. Ihan käyttökelpoinen plugari. Ei häpee Neuralin Plinille tai Nollylle.
Efektejä tässä ei ole, minua ei haittaa kun plugareita löytyy joka lähtöön.
 
'Nupin' pystyy kääntämään jolloin aukee takapaneeli. Sieltä voi valita putket EL34, 6L6 tai KT88 sekä biasin pääsee säätämään.
 
Jää käyttöön.
 
Eemelamsi
07.02.2020 07:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aslak: Tästä kipinän saanena imutin Emissaryn. Mukana tulevat kaappimallinnukset tosi syvältä. Paiskasin Mikon ilmaisen Best In The World IR:n niin johan aukesi. Ihan käyttökelpoinen plugari. Ei häpee Neuralin Plinille tai Nollylle.
Efektejä tässä ei ole, minua ei haittaa kun plugareita löytyy joka lähtöön.
 
'Nupin' pystyy kääntämään jolloin aukee takapaneeli. Sieltä voi valita putket EL34, 6L6 tai KT88 sekä biasin pääsee säätämään.
 
Jää käyttöön.

 
Juurikin sama kaappimallinnus itelläki käytössä. Latasin myös sieltä ignite ampsin sivuilta säröpedaalin ja eq:n, joilla vähän ruuvailin lisää. Jos ei hirveää määrä efektejä tarvi ja vähän jaksaa etsiä niin ilmaisista löytyy yllättävän hyviä.
 
Ja sitten vähän aiheeseen liittyvääkin:
Spark kyllä vaikuttaa silti aika näppäräktä all-in-one setiltä ja ehkä, jos en ois nuihin plugarihommiin jo siirtynyt (ja ei löytyis monitoreja valmiina) niin olisi varmaan tullut tuo ostettua testiin.
 
AaIiGee
12.02.2020 07:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sparkin foorumille alkaa tippumaan käyttäjäpalautetta tubettajien "maksettujen arvostelujen" rinnalle. Yleiskuvana näyttää olevan, että kyseessä on laadukas harkka-/matkavahvari plussineen ja miinuksineen, mutta appsi on vielä raakile (sen voi ladata esim. playsta ilmaiseksi).
 
https://forum.positivegrid.com/category/28/spark
 
Itse tilasin laitteen joulukuussa ja ilmeisesti saapuu vasta ensi kuussa, koska firmalla on toimitusvaikeuksia. Aika farssi ollut tuo laitteiden toimittaminen eli laitetta myytiin sumeilematta ilman infoa toimitusvaikeuksista.
 
Itse tilasin tämän nimenomaan matkavahvariksi retkeilyautoon. Nykyisin minulla on Voxin mini matkavahvarina ja en tykkää yhtään sen preseteistä. Tämän kanssa on varmaan hyvä opetelle efektejä, koska olen nöösialoittelija niiden ja kitaran kanssa. Nykyisin käytän kotona Bossin ME 80 multiefektiä, mutta sen kanssa on jotenkin hankala päästä kiinni siihen mitä mikin efekti tekee.
 
Joku kyseli edellä hintaa, itse maksoin tästä ja kantokassista noin 300 euroa alvin kanssa. Ilmeisesti siihen ei lävähdä tullia päälle, mutten ole varma. Mainostavat vielä preorder hintaa, mutta tulee noita alennuksia varmaan jatkossakin olemaan
 
aku06
05.03.2020 14:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AaIiGee: Sparkin foorumille alkaa tippumaan käyttäjäpalautetta tubettajien "maksettujen arvostelujen" rinnalle. Yleiskuvana näyttää olevan, että kyseessä on laadukas harkka-/matkavahvari plussineen ja miinuksineen, mutta appsi on vielä raakile (sen voi ladata esim. playsta ilmaiseksi).
 
https://forum.positivegrid.com/category/28/spark
 
Itse tilasin laitteen joulukuussa ja ilmeisesti saapuu vasta ensi kuussa, koska firmalla on toimitusvaikeuksia. Aika farssi ollut tuo laitteiden toimittaminen eli laitetta myytiin sumeilematta ilman infoa toimitusvaikeuksista.
 
Itse tilasin tämän nimenomaan matkavahvariksi retkeilyautoon. Nykyisin minulla on Voxin mini matkavahvarina ja en tykkää yhtään sen preseteistä. Tämän kanssa on varmaan hyvä opetelle efektejä, koska olen nöösialoittelija niiden ja kitaran kanssa. Nykyisin käytän kotona Bossin ME 80 multiefektiä, mutta sen kanssa on jotenkin hankala päästä kiinni siihen mitä mikin efekti tekee.
 
Joku kyseli edellä hintaa, itse maksoin tästä ja kantokassista noin 300 euroa alvin kanssa. Ilmeisesti siihen ei lävähdä tullia päälle, mutten ole varma. Mainostavat vielä preorder hintaa, mutta tulee noita alennuksia varmaan jatkossakin olemaan

 
Joko näitä Positive Gridin Sparkkeja on näkynyt suomessa asti ?
 
jiipee123
11.03.2020 12:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä tänne ainakin on yksi jo tullut mulle asti,
tässä pikkaisen kokeilleena on ihan toimiva laite raudan osalta,
softa ainakin androidilla tökkii vielä ja pahasti,,ainakin kaikkien noiden myyntipuheiden osalta..saa kyllä säädeltyä saundeja ja kikkailtua, mutta muut osiot ei toimi.
 
mutta kaikkinensa ihan tyytyväinen olen tuohon,,mukava soitella ja hyvät on saundit..imo.
 
-j
 
charvette
11.03.2020 13:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska tilasit tuon? Itse tilasin 18.1 (Players Special) eikä ole vielä näkynyt.
 
jiipee123: kyllä tänne ainakin on yksi jo tullut mulle asti,
tässä pikkaisen kokeilleena on ihan toimiva laite raudan osalta,
softa ainakin androidilla tökkii vielä ja pahasti,,ainakin kaikkien noiden myyntipuheiden osalta..saa kyllä säädeltyä saundeja ja kikkailtua, mutta muut osiot ei toimi.
 
mutta kaikkinensa ihan tyytyväinen olen tuohon,,mukava soitella ja hyvät on saundit..imo.
 
-j
 
AaIiGee
14.03.2020 10:19:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kuulla, että on Suomeenkin ainakin yksi saapunut!
 
Osaatko sanoa postitettiinko laite suoraan Kiinasta vai Jenkkilän kautta? Viimeisimmän tiedon mukaan joulukuussa tilatun laitteen pitäisi saapua huhti-toukokuussa, mutta jos postitus tapahtuu Jenkkilästä, niin lentokiellon takia voi edessä olla uusia viiveitä.
 
jiipee123: kyllä tänne ainakin on yksi jo tullut mulle asti,
tässä pikkaisen kokeilleena on ihan toimiva laite raudan osalta,
softa ainakin androidilla tökkii vielä ja pahasti,,ainakin kaikkien noiden myyntipuheiden osalta..saa kyllä säädeltyä saundeja ja kikkailtua, mutta muut osiot ei toimi.
 
mutta kaikkinensa ihan tyytyväinen olen tuohon,,mukava soitella ja hyvät on saundit..imo.
 
-j
 
velipekka
14.03.2020 10:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AaIiGee: Hyvä kuulla, että on Suomeenkin ainakin yksi saapunut!
 
Osaatko sanoa postitettiinko laite suoraan Kiinasta vai Jenkkilän kautta? Viimeisimmän tiedon mukaan joulukuussa tilatun laitteen pitäisi saapua huhti-toukokuussa, mutta jos postitus tapahtuu Jenkkilästä, niin lentokiellon takia voi edessä olla uusia viiveitä.

 
Eikös se lentokielto koske vain henkilöliikennettä euroopasta USA:han?
Ei pitäisi vaikuttaa rahtilikenteeseen varsinkaan sieltä tänne suuntaan.
 
AaIiGee
14.03.2020 14:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hesarin mukaan 80 % lentorahdista tulee sieltä matkustajakoneiden ruumassa eikä rahtikonekapasiteettia ole vapaana.
 
velipekka: Eikös se lentokielto koske vain henkilöliikennettä euroopasta USA:han?
Ei pitäisi vaikuttaa rahtilikenteeseen varsinkaan sieltä tänne suuntaan.
 
velipekka
14.03.2020 14:59:51 (muokattu 14.03.2020 15:00:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AaIiGee: Hesarin mukaan 80 % lentorahdista tulee sieltä matkustajakoneiden ruumassa eikä rahtikonekapasiteettia ole vapaana.
 
Ai ai, sittenhän voi tosiaan tulla viivettä.
 
AaIiGee
14.03.2020 18:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään tulevat suoraan Kiinasta eli Sparkin foorumilta löysin seuraavan viestin:
 
"Mine came yesterday morning, ordered Nov 10th - Order no 4594. China - Germany - UK - East Yorkshire."
 
velipekka: Ai ai, sittenhän voi tosiaan tulla viivettä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «