Epämuusikko 18.02.2020 12:16:32 (muokattu 18.02.2020 14:16:44) | |
---|
I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
moderndrummer88 18.02.2020 21:42:39 | |
---|
Epämuusikko: R.I.P. Jon Christensen Onkos tämä nyt kuinka varmaa tietoa? Viime viikolla jo pyöri huhumylly aiheesta, mutta ne torpattiin vääräksi tiedoksi... |
heinoha 19.02.2020 08:06:58 | |
---|
|
hollmi-5 19.02.2020 11:15:34 | |
---|
moderndrummer88: Onkos tämä nyt kuinka varmaa tietoa? Viime viikolla jo pyöri huhumylly aiheesta, mutta ne torpattiin vääräksi tiedoksi... Samassa wikilinkissä oli kuolinpäiväksi merkattu 17. ja 18.2.2020. https://en.wikipedia.org/wiki/Jon_Christensen Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 19.02.2020 12:27:33 | |
---|
I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
Epämuusikko 01.03.2020 19:02:31 (muokattu 05.03.2020 23:38:55) | |
---|
Kehveli, Pedrito Martinez olisi keikalla Turussa 6.3. Ommeinaa kova luu. Bassossa Richard Bona. kiinnostais, olisin "vain" Hkissä tuolloin. Mutta lippuja on enää kourallinen jäljellä. e: eipä olis pitäny kattoa trailereja aiheesta. Voipi olla melkoista ilotulitusta! Menkää paikalle, turkulaiset. e2: nehän oli Hgissä tänään, ja saatiin liput ja käytiin katsomassa. Oli aivan helvetin hyvä veto. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
Progressor 09.03.2020 18:08:28 | |
---|
Youtubessa tuli vastaan Drumeon video "Are you an intermediate drummer? (How to tell)". Videossa esitettyjen argumenttien mukaan olisin pääosin intermediate-tasolla, kuten arvelinkin, yhtä kohtaa lukuun ottamatta: vetäjän mielestä keskitason rumpalin on hallittava kanttilyönnit. Teen tässä nyt oman osaamattomuuteni erittäin näkyväksi, mutta tuo väite kuulosti minusta hieman erikoiselta. En ole itse tuntenut missään vaiheessa tarvetta opetella soittamaan kanttilyöntejä, koska ainakin studioäänityksissä olen mielestäni päässyt itseäni miellyttäviin tuloksiin kalvovalinnoilla ja virityksellä. Omissa bändeissäni minua ei ole ikinä pyydetty soittamaan kanttilyöntejä - tosin bändikaverit eivät ole olleet itse rumpaleita, joten he eivät välttämättä edes tiedä, mistä on kyse. Selittäkääpä tyhmälle, onko kanttilyönti oikeasti niin tärkeä juttu, että jokaisen vähänkään vakavammin rumpuja harrastavan olisi se osattava. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Seba 09.03.2020 22:16:21 | |
---|
Progressor: Youtubessa tuli vastaan Drumeon video "Are you an intermediate drummer? (How to tell)". Videossa esitettyjen argumenttien mukaan olisin pääosin intermediate-tasolla, kuten arvelinkin, yhtä kohtaa lukuun ottamatta: vetäjän mielestä keskitason rumpalin on hallittava kanttilyönnit. Teen tässä nyt oman osaamattomuuteni erittäin näkyväksi, mutta tuo väite kuulosti minusta hieman erikoiselta. En ole itse tuntenut missään vaiheessa tarvetta opetella soittamaan kanttilyöntejä, koska ainakin studioäänityksissä olen mielestäni päässyt itseäni miellyttäviin tuloksiin kalvovalinnoilla ja virityksellä. Omissa bändeissäni minua ei ole ikinä pyydetty soittamaan kanttilyöntejä - tosin bändikaverit eivät ole olleet itse rumpaleita, joten he eivät välttämättä edes tiedä, mistä on kyse. Selittäkääpä tyhmälle, onko kanttilyönti oikeasti niin tärkeä juttu, että jokaisen vähänkään vakavammin rumpuja harrastavan olisi se osattava. Oisko tää vähän samaa osastoa kuin että basisti on huono jos ei osaa släpätä. Suurinta osaa kun ei muutenkaan se läpsyttely kiinnosta pätkääkään eikä sitä niinollen jaksa treenatakaan. |
Progressor: Youtubessa tuli vastaan Drumeon video "Are you an intermediate drummer? (How to tell)". Videossa esitettyjen argumenttien mukaan olisin pääosin intermediate-tasolla, kuten arvelinkin, yhtä kohtaa lukuun ottamatta: vetäjän mielestä keskitason rumpalin on hallittava kanttilyönnit. Teen tässä nyt oman osaamattomuuteni erittäin näkyväksi, mutta tuo väite kuulosti minusta hieman erikoiselta. En ole itse tuntenut missään vaiheessa tarvetta opetella soittamaan kanttilyöntejä, koska ainakin studioäänityksissä olen mielestäni päässyt itseäni miellyttäviin tuloksiin kalvovalinnoilla ja virityksellä. Omissa bändeissäni minua ei ole ikinä pyydetty soittamaan kanttilyöntejä - tosin bändikaverit eivät ole olleet itse rumpaleita, joten he eivät välttämättä edes tiedä, mistä on kyse. Selittäkääpä tyhmälle, onko kanttilyönti oikeasti niin tärkeä juttu, että jokaisen vähänkään vakavammin rumpuja harrastavan olisi se osattava. En oikein tollasesta tasomäärittelystä tiedä, mutta kanttilyönti on kyllä aivan perusasia, jota moni alkaa opetella ja käyttää ihan soittotaipaleensa alussa. En siis tiedä voiko ajatella olevansa intermediate-tasolla, jos kanttilyönti ei tarvittaessa onnistu. Toisaalta kyllä esim metalli-/blast beat -puolella tulee vastaan kavereita, joilta ei kanttilyönti onnistu, mutta jotka ovat siitä huolimatta ihan oman tyylinsä huippuja eli kai sitä voi pärjätä aika pitkälle täysin ilmankin. Toki melkein kaikille muillekin tulee vastaan tilanteita, joissa esim jokaisen backbeatin lyöminen kanttiin ei vain toimi, mutta ei mua ainakaan kaduta yhtään, että oon käyttänyt kanttilyönnin opettelemiseen aikaa - en voisi kuvitellakaan luopuvani sen soundista kokonaan. |
Epämuusikko 10.03.2020 00:55:43 (muokattu 10.03.2020 00:56:35) | |
---|
Progressor: Selittäkääpä tyhmälle, onko kanttilyönti oikeasti niin tärkeä juttu, että jokaisen vähänkään vakavammin rumpuja harrastavan olisi se osattava. Kyllä on. Ei virhettä. e: Ei sitä aina tarvi, mutta itse ainakin soitan 99% backbeateistani sillä. Myös yleisaksentointiin ja varsinkin hiljaa soitettaessa. Kyllä. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
Jucciz 10.03.2020 01:01:41 | |
---|
Yhdyn Epiksen näkemykseen tässä. Kanttilyönti on ihan keskeinen soittotapa virvelissä ja sitä käytetään niin laajasti eri tyyleissä, että kyllä minusta rumpalilla on ihan perustavanlaatuinen aukko ihan perustyökalupakissaan ilman sitä - ja yksinkertaisesti moni biisi nyt vaan kuulostaa ihan huonolta ja väärältä ilman sitä. Ei mikään kalvovalinta tai vire aja samaa asiaa. |
Kefiiri 10.03.2020 07:50:44 (muokattu 10.03.2020 07:51:40) | |
---|
Jatsirumpalien sooloissa pitää välillä kajautella kanttilyöntejä, ja rautalankafilleissä myös. Soittaako Epis backbeatin kanttiin myös studiossa? En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 10.03.2020 08:44:20 (muokattu 10.03.2020 08:45:08) | |
---|
Kefiiri: Jatsirumpalien sooloissa pitää välillä kajautella kanttilyöntejä, ja rautalankafilleissä myös. Soittaako Epis backbeatin kanttiin myös studiossa? Lähes kauttaaltaan. Minkä ehkä soundin syvyydessä häviää, voittaa kuitenkin napakkuudessa, artikulaatiossa ja aksentoinnin yksiselitteisyydessä. On tilanteita joissa se ei ole optimaalinen, mutta ne tilanteet ovat sitten erikseen, eivätkä ne ole peruste sille ettei jakseta treenata, kuten yllä mainittiin, yhtä keskeisimmistä soittotavoista. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
Duro 10.03.2020 09:19:30 | |
---|
Kantti on kaveri. Aina ja ikuisesti. Prönts. |
Weetoz 10.03.2020 11:37:04 | |
---|
Joo kyllä minäkin pidän aika oleellisena niitä kanttilyöntejä. Sieltä vaan löytyy sellaista oikeanlaista napakkuutta, mitä on aika vaikea saada muualta kaivettua. Joskus tulee tehtyä sellaisiakin taiteellisia ratkaisuja, että soitan esim. säkeistöt pelkästään kalvoon, ja sitten kertsit kanttiin. Biisin ehdoilla pitää tehdä päätökset. |
Krice 10.03.2020 13:42:14 | |
---|
En kuule kanttilyönnin ja tavallisen eroa, tosin en usein kuule myöskään hihattia. |
hollmi-5 10.03.2020 14:13:58 | |
---|
Tuossa on Kepa Kettusen klinikka, jossa soitetaan kanttiin niin, että kanttiin ja lähelle kalvon reunaa. Kohdasta 12.30, jos et koko klinikkaa tahdo katsoa. Olin paikan päällä ja tykkäsin todella paljon. https://www.youtube.com/watch?v=SLyqstVQuV4Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 13.03.2020 13:18:25 | |
---|
hollmi-5: Tuossa on Kepa Kettusen klinikka, jossa soitetaan kanttiin niin, että kanttiin ja lähelle kalvon reunaa. Kohdasta 12.30, jos et koko klinikkaa tahdo katsoa. Olin paikan päällä ja tykkäsin todella paljon. https://www.youtube.com/watch?v=SLyqstVQuV4 14.52-15.02 upeaa. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
House Band 13.03.2020 18:52:57 | |
---|
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa. |
Epämuusikko 26.03.2020 11:13:00 | |
---|
Jotain hyvää tästäkin taudista: videointi otti takapakkia, mutta transkriptioprojekti on edennyt. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |