Jemppa 01.07.2003 13:34:00 | |
---|
Moi kitaristikolleekat! Olen tässä raapinut päätäni (jo melkein kaljuuntumiseen asti)jo pari kuukautta kun tarkoitus olisi lisätä tuota kitarakalustoa. Tarkoitus olisi laskea jo tuo 13 vuotias Jem ainakin osa-aika eläkkeelle =) Nyt olen tässä lukenut tuota Ibanezin 2003 kataloogia jo hiirenkorville asti ja lähinnä tuo S470 (tai S470DX) kiinnostaisi. Hinnaksihan levytukku on ilmoittanut 650 € (DX 805 €) jotenka ihan kuravellilinjalle ei tarviaisi ensi kuussa ryhtyä. Mikithän on varmaan tuossa hintaluokassa arvoitus, mutta ne olisi tarkoitus vaihtaa, jos ovat ihan kuraluokkaa. Tämän vuoden mallissahan on tuo ZR- talla, joka kiinnostaisi kovasti. Eli jos jollakulla teistä on näppi-kokemusta ko. kepakosta, oisin infosta ma kovasti kiitollinen. |
hanipai 26.06.2004 00:19:28 | |
---|
Moi kitaristikolleekat! Olen tässä raapinut päätäni (jo melkein kaljuuntumiseen asti)jo pari kuukautta kun tarkoitus olisi lisätä tuota kitarakalustoa. Tarkoitus olisi laskea jo tuo 13 vuotias Jem ainakin osa-aika eläkkeelle =) Nyt olen tässä lukenut tuota Ibanezin 2003 kataloogia jo hiirenkorville asti ja lähinnä tuo S470 (tai S470DX) kiinnostaisi. Hinnaksihan levytukku on ilmoittanut 650 € (DX 805 €) jotenka ihan kuravellilinjalle ei tarviaisi ensi kuussa ryhtyä. Mikithän on varmaan tuossa hintaluokassa arvoitus, mutta ne olisi tarkoitus vaihtaa, jos ovat ihan kuraluokkaa. Tämän vuoden mallissahan on tuo ZR- talla, joka kiinnostaisi kovasti. Eli jos jollakulla teistä on näppi-kokemusta ko. kepakosta, oisin infosta ma kovasti kiitollinen. Nostanpa tämän ylös, koska itsekin olen kyseistä keppiä miettinyt. Kokemuksia? Entä talla, millainen? Hannu |
Niskamies 26.06.2004 14:38:05 | |
---|
S470 oli todella hyvä peli. Erittäin toimiva floikka ja loistava tuntuma. Ja hienokin oli se, oli punanen loimuvaahterakannella. Loistavia kepukoita. Ite meinaan ehkä sellasen ostaa, mutta on ostoslistalla ekana JS tai Jem. Pitänee kahtoa mitä tulee kohdalle. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Antti90 26.06.2004 18:54:39 | |
---|
Ibzu-S on yksi parhaista kitaramalleista ikuna. Ohut body takaa erittäin mukavan soittotuntuman,kaula mukavan ohkanen sopii minun käteeni. Hyvä talla ja mikit,kaikin puolin loistopeli Jotta perkele! |
hanipai 26.06.2004 19:23:17 | |
---|
Ibzu-S on yksi parhaista kitaramalleista ikuna. Ohut body takaa erittäin mukavan soittotuntuman,kaula mukavan ohkanen sopii minun käteeni. Hyvä talla ja mikit,kaikin puolin loistopeli Jännä, että tällä palstalla hehkutetaan aina vain rg5xx malleja. Onkohan toi Zr-talla millanen verrattuna Edge pro:hon? Eikös S-sarjassa ollut enenn tuo Edge pro. Miksiköhän vaihtoivat? |
hanipai 26.06.2004 19:49:04 (muokattu 26.06.2004 19:49:32) | |
---|
Jännä, että tällä palstalla hehkutetaan aina vain rg5xx malleja. Onkohan toi Zr-talla millanen verrattuna Edge pro:hon? Eikös S-sarjassa ollut enenn tuo Edge pro. Miksiköhän vaihtoivat? Jännä, että RG on niin suosittu, kun se bodykin on niin lankkumainen verrattuna esim. S-sarjaan. |
PekKampela 26.06.2004 21:11:45 | |
---|
Kävin katsomassa Ibanezin sivuilta tietoa noista s470-malleista, ja niistä näyttää löytyvän psnd-mikit, mitkä tietääkseni eivät ole kovin kummoiset. Todennäköisesti haluaisit vaihtaa ne jossain välissä, ja hinta nousisi uusien, hyvien mikkien myötä paljon kovemmaksi, ja kenties pikavelli-linjalla voisi joutua 2vrk/viikko olemaan. Tiedä sitten. Zero Point tallatsydeemistä en tiedä mitään, on siitä täälläkin joskus ollut jotain puhetta, ja muistaakseni positiivista sellaista. Suosittelen kokeilemista, jos siihen löytyy mahdollisuus. Loppuun: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=29455 Pahoittelen. Mainosta taas. Kysy lisää, jos kiinnostaa. Vanhempi S-sarjalainen, 540 ltd. |
hanipai 26.06.2004 22:27:04 | |
---|
Kävin katsomassa Ibanezin sivuilta tietoa noista s470-malleista, ja niistä näyttää löytyvän psnd-mikit, mitkä tietääkseni eivät ole kovin kummoiset. Todennäköisesti haluaisit vaihtaa ne jossain välissä, ja hinta nousisi uusien, hyvien mikkien myötä paljon kovemmaksi, ja kenties pikavelli-linjalla voisi joutua 2vrk/viikko olemaan. Tiedä sitten. Zero Point tallatsydeemistä en tiedä mitään, on siitä täälläkin joskus ollut jotain puhetta, ja muistaakseni positiivista sellaista. Suosittelen kokeilemista, jos siihen löytyy mahdollisuus. Loppuun: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=29455 Pahoittelen. Mainosta taas. Kysy lisää, jos kiinnostaa. Vanhempi S-sarjalainen, 540 ltd. no joo, oon nähnyt ton sun skittas torilla, mutta en kyllä aatellut maksaa 600e. Jos jostain sais S470 käytettynä. Mulla on kyllä aikaa odotella. Mulla löytyy jo Dimarziot seuraavaa kitaraa varten, joten ei ongelmaa sen puolesta :) |
Man1ac 27.06.2004 14:20:06 | |
---|
Jemsiteltä kannattaa hakea lisää tietoa tuohon ZR-tremoloon liittyen. Se on todettu vieläkin paremmaksi kuin lo-pro edge. Miksiköhän RG-sarjaan ei ole otettu mukaan tuota vibraa..? ,,/, , ,,/ |
Jemsiteltä kannattaa hakea lisää tietoa tuohon ZR-tremoloon liittyen. Se on todettu vieläkin paremmaksi kuin lo-pro edge. Miksiköhän RG-sarjaan ei ole otettu mukaan tuota vibraa..? ZR toimii kyllä loistavasti. Tuohon RG kysymykseen tämmöinen diagnoosi: Todennäköisesti ovat halunneet jotain erilaista vähän S-mallisiin ettei kaikkia herkkuja RG'hen Jotta perkele! |
Niskamies 27.06.2004 15:27:08 | |
---|
Mä en taas ymmärrä Iban logiikkaa S-sarjassa. EI ollenkaan "hyviä" kitaroita missä olisi vakiona vaikka Dimarziot, ja muutenkin ei ole kuin kaksi Prestigeä. Eikä niissäkään ole kuin yksi väri kummassakin. Toista oli ennen, ja vanhemmat S:t on hienomman näkösiä. Niissä ei vaan ole ZR:ää. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Velli 27.06.2004 16:23:43 | |
---|
Eikös S-sarjassa ollut enenn tuo Edge pro. Miksiköhän vaihtoivat? Ei ole S-sarjassa koskaan ollut Edge-Pro:ta. Niissä oli ennen Edge:ä ja Lo-Pro Edge:ä. On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin. |
Da Make 27.06.2004 16:47:55 | |
---|
Eräällä tutulla on tosi vanha S-650, Edgellä ja Di Marzioilla. Sellainen kirkkaan "kasari" keltainen. Todella makee ja hyvä soittoinen/soundinen skitara. Sellainen on joskus saatava... |
Strutsi 27.06.2004 17:21:40 | |
---|
Kyllä mä tykkäsin S:stä kun joskus Flangerissa kokeilin. hyvä soundi lähtöö... "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Velli 27.06.2004 21:01:20 (muokattu 27.06.2004 21:04:51) | |
---|
Eräällä tutulla on tosi vanha S-650, Edgellä ja Di Marzioilla. Sellainen kirkkaan "kasari" keltainen. Todella makee ja hyvä soittoinen/soundinen skitara. Sellainen on joskus saatava... Mulla on samanvärinen S540 Edge:llä ja Seymour Duncaneilla varustettuna =). www.angelfire.com/bug/kaavio/S540esittely.html edit. Niin minkä näköinen tuo S650 oikein on? En ole koskaan kuullutkaan moisesta.. On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin. |
Da Make 27.06.2004 21:05:39 (muokattu 27.06.2004 21:06:54) | |
---|
Mulla on samanvärinen S540 Edge:llä ja Seymour Duncaneilla varustettuna =). www.angelfire.com/bug/kaavio/S540esittely.html Helvetin helvetti! Tämä on juuri niin aaah samanlainen, täydellinen kitara... Saakeli, olisi vielä massia. ed: 650 on jokin spesial malli kait. Ainakin omistajansa mukaan. |
Antti90 28.06.2004 08:52:41 | |
---|
Niin että jos itse olisin ostamassa S-sarjan kepukkaa etsisin mielellään käytetyn missä on edge talla vaikka ei tuo Zr mikään huono ole. Ja tietty niillä iban "jääpuikko" kuvioinneilla otelaudassa...ahh.. Jotta perkele! |
McNulty 28.06.2004 09:28:55 | |
---|
miun pitää kyllä sanoa että ne S-sarjan bodyt on niin ohkasia etten tykännyt pitää sitä sylissä jostain kumman syystä... jotenkin se oli turhan kaulapainoinen ja muutenkin sellanen paistinpannu sylissä (huom: ei sit sekoiteta legendaariseen frying pan-malliin =)) Itse suosin samassa tyyliluokassa olevaa JS:ää eli Satriani-modelia. Muuten se S kyllä soi yllättävänkin hyvin (niillä iban omilla mikeilläkin), eihän se nyt tietysti ollut akustisesti lähelläkään PRS:ää tai muuta paksumpaa (ja kalliimpaa) bodyä. Sellainen peruslankku =) T-Bone |
goose 28.06.2004 11:02:21 | |
---|
Mulla on pitkään jo ollut SC420. Mukavan kevyt pitkillä keikoilla. Bonecrusherin kokemuksista poiketen akustinen sointi paperinohuesta bodysta huolimatta on parempi kuin monissa prs:issä! Kitara näyttäisi olevan omassa kuvassa. |
Eemil 28.06.2004 15:29:41 | |
---|
Mulla taas on S570wnsol, johon olen vaihtanut Dimarzion humpparit. Lisäksi vaihdan keskisinkkarin pian Dimarzioon myös. Kitarasta ei ole pahaa sanottavaa. |