Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5261 262 263 264 265419 420 421 422 423
Laulava Kylätohtori
01.03.2020 12:36:37
Kauan himoitsemani Full-Drive 2 V2 tuli kotiutettua. Erinomainen peli, joka huokuu laatua, mutta en tiedä, onko tälle soundille tarvetta tällä hetkellä. Ostin tämän 10 vuotta liian myöhään.

Jensenin N12/100 TRS Tornadot 2x12" kaappiin. Hyvät on, mutta soitetaan nyt sisään ja katsotaan sitten.

Skreddy Top Fuel on tulossa. Skreddyt on kyllä ihan parhautta, joten ei kai tämäkään voi olla kuin loistava.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Joees
01.03.2020 15:59:26
Laulava Kylätohtori: Kauan himoitsemani Full-Drive 2 V2 tuli kotiutettua. Erinomainen peli, joka huokuu laatua, mutta en tiedä, onko tälle soundille tarvetta tällä hetkellä. Ostin tämän 10 vuotta liian myöhään.

Jensenin N12/100 TRS Tornadot 2x12" kaappiin. Hyvät on, mutta soitetaan nyt sisään ja katsotaan sitten.

Skreddy Top Fuel on tulossa. Skreddyt on kyllä ihan parhautta, joten ei kai tämäkään voi olla kuin loistava.

Mulla oli joskus jossain ajassa kaksi Fulldriveä, diggasin kovasti. Rahapulassa möin kummatkin yli kymmenen vuotta sitten. Kelpais kyllä vieläkin, jos päädyt myymään niin ilmottele. Jos ei ole paha tilanne niin saattaisin ehkä ostaakin.

Toisaalta se aiheuttaisi ongelman koska mulla ei ole stratoa tällä hetkellä... straton kaulamikin kanssa se oli muistaakseni oikein erinomainen.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Jeszse
01.03.2020 16:02:04
Mitähän mä just ostin. Mooerin noise killerin ja schallerin s-lock hihnalukot ainaki ja gotohin TOM-tallan. Ehkä vielä jotain, thomannin paketti on vielä bändikaverilla.

Pari hihnaa pitäis vielä hakee paikallisesta.
Laulava Kylätohtori
05.03.2020 08:00:06
Vihdoin ja viimein tuli hankittua Strymon Mobius.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
05.03.2020 08:48:37
Joees: Mulla oli joskus jossain ajassa kaksi Fulldriveä, diggasin kovasti. Rahapulassa möin kummatkin yli kymmenen vuotta sitten. Kelpais kyllä vieläkin, jos päädyt myymään niin ilmottele. Jos ei ole paha tilanne niin saattaisin ehkä ostaakin.

Toisaalta se aiheuttaisi ongelman koska mulla ei ole stratoa tällä hetkellä... straton kaulamikin kanssa se oli muistaakseni oikein erinomainen.

Pidetään mielessä. Mulla on niin paljon säröspeduja, että jotain täytyy myydä, joten varmaan tuo jossain kohtaa menee myyntiin.

Testasin tuota 18 voltilla mikä tuntuisi tuovan mukavasti headroomia ja "selkeyttä" soundiin. Tämä vaikuttaa spedulta, jolle 18 volttia tuo lisäarvoa..
PIM
05.03.2020 10:20:08
Laulava Kylätohtori:

Testasin tuota 18 voltilla mikä tuntuisi tuovan mukavasti headroomia ja "selkeyttä" soundiin. Tämä vaikuttaa spedulta, jolle 18 volttia tuo lisäarvoa..

Vastaavasti ihan kaikista pedaaleista tulee futseja kun tiputtaa jännitteen tarpeeksi alas.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
atct
05.03.2020 11:38:51 (muokattu 05.03.2020 21:54:17)
Mulla on ollut toi Full-drive yli vuoden mutten ole huomannut tota mahdollisuutta käyttää jopa 18 voltilla, jolla se kuulostaakin paremmalta.
Jaketsu
05.03.2020 15:59:28
Vähän isompi hankintarypäs tällä kertaa: Bossin Katana 212 mk2 + GA-FC jalkakytkin, Ibanezin As93 -puoliakustinen keskipalkilla sekä pari kovaa laukkua. Thomannilta lähti paketti matkaan tottakai.

Katanan luulisi olevan mainio peli treeni/keikkakäyttöön hinnan, saundin sekä kannettavuuden suhteen (makuasioita, mutta meikästä alle 20kg 212-combosta on varsin jees). Ainakin paikallisessa F-musassa ihastuin positiivisesti 112 combon saundista. En olisi voinut kuvitella pari vuotta sitten hankkivani digimallintavaa vahvistinta, mutta näin se mieli muuttuu. Toivottavasti en pety.

Ibanez on eka 335 -tyylinen kitara ittelläni. Arvoin pitkään tämän ja Hagströmin Vikingin välillä, mutta Ibanezin perinteisempi estetiikka vei sittenkin voiton. Hintaluokassaan pitäisi olla pätevä peli. Toivottavasti.
Myrkrid
06.03.2020 09:25:12 (muokattu 06.03.2020 09:49:52)
TTV: Kerro kokemuksistasi tuon WAZAn osalta, mielenkiintoinen laite.

Setuppi: https://imgur.com/a/wKs7okZ

En ole vieläkään ehtinyt ihan kaikkeen tutustumaan, esim. tuo ohjelma on vielä testaamatta mikä laajentaa käyttömahdollisuutta ja säätöjä huomattavasti. Mutta pari kertaa olen pistänyt soittokamat kasaan ja testaillut, ja kyllähän tuo perhana tuntuu olevan hieno laite.

Eilen illalla jammailin pari-kolme tuntia kuulokkeet päässä, ja soundi jonka Boss tuo kuulokkeista korviin miellytti kyllä kovin. Samaten toisena päivänä ajelin signaalia kaappiin, ja sain kyllä oikein mieluisan soundin siitä. Rectifierissa sai olla output sillä tasolla että se oikeasti kuulostaa hyvältä, mutta silti oli helppoa olla samassa huoneessa ilman kuulonsuojausta kun Speaker Out -tason sai säädettyä korvaa miellyttävälle tasolle. Ja mikä parasta eilisessä soittelussa oli se, että sain hyvää soundia korvaan ja samaan aikaan tyttö nukkuu viereisessä huoneessa.

Efektit kuulostaa hyviltä ja etupaneelin Reverb -säädin on mukava ja soundaa hyvältä. En ole siis vielä säätänyt ohjelmalla noita rigejä jotka ovat edellisen omistajan jäljiltä, mutta koitan vielä siihenkin perehtyä lähiviikkoina. Laitteessa valmiina olleet rigit olivat selkeästi erilaisia ja kaikki kuulostivat hyviltä. Niitä kun vielä mieleisekseen säätelee niin rassattavaakin on (kuka siitä tykkää, itse en ole niin säätämisen ystävä, siksi en hanki esim. Kemperiä).

Yksi syy mikä sai minut valitsemaan Boss > UA OX oli (paitsi että oli Torilla tarjolla) se, että saan tässä säädettyä volumet kaappiin, linjaan tai kuulokkeisiin (kaikkiin eri säätimistä) portaattomasti kun taas OXissa on vain muutama eri lähtötaso.

Jos joku muu pähkii OXin tai Bossin ostoa, niin tämä on aika hyvä video jossa molemmat laitteet on esitelty: https://www.youtube.com/watch?v=aSwYynCXTHE . Siitä voi sitten miettiä mitkä on itselle ne tärkeimmät jutut.

Kaikenkaikkiaan Boss tuntuu olevan todella monipuolinen laite ja menee vielä joku tovi että itsekin ehdin kaikkiin ominaisuuksiin tutustumaan.
"Let the lager decide what is wrong, what is right."
TTV
06.03.2020 17:42:38
Myrkrid: Setuppi: https://imgur.com/a/wKs7okZ

En ole vieläkään ehtinyt ihan kaikkeen tutustumaan, esim. tuo ohjelma on vielä testaamatta mikä laajentaa käyttömahdollisuutta ja säätöjä huomattavasti. Mutta pari kertaa olen pistänyt soittokamat kasaan ja testaillut, ja kyllähän tuo perhana tuntuu olevan hieno laite.

Eilen illalla jammailin pari-kolme tuntia kuulokkeet päässä, ja soundi jonka Boss tuo kuulokkeista korviin miellytti kyllä kovin. Samaten toisena päivänä ajelin signaalia kaappiin, ja sain kyllä oikein mieluisan soundin siitä. Rectifierissa sai olla output sillä tasolla että se oikeasti kuulostaa hyvältä, mutta silti oli helppoa olla samassa huoneessa ilman kuulonsuojausta kun Speaker Out -tason sai säädettyä korvaa miellyttävälle tasolle. Ja mikä parasta eilisessä soittelussa oli se, että sain hyvää soundia korvaan ja samaan aikaan tyttö nukkuu viereisessä huoneessa.

Efektit kuulostaa hyviltä ja etupaneelin Reverb -säädin on mukava ja soundaa hyvältä. En ole siis vielä säätänyt ohjelmalla noita rigejä jotka ovat edellisen omistajan jäljiltä, mutta koitan vielä siihenkin perehtyä lähiviikkoina. Laitteessa valmiina olleet rigit olivat selkeästi erilaisia ja kaikki kuulostivat hyviltä. Niitä kun vielä mieleisekseen säätelee niin rassattavaakin on (kuka siitä tykkää, itse en ole niin säätämisen ystävä, siksi en hanki esim. Kemperiä).

Yksi syy mikä sai minut valitsemaan Boss > UA OX oli (paitsi että oli Torilla tarjolla) se, että saan tässä säädettyä volumet kaappiin, linjaan tai kuulokkeisiin (kaikkiin eri säätimistä) portaattomasti kun taas OXissa on vain muutama eri lähtötaso.

Jos joku muu pähkii OXin tai Bossin ostoa, niin tämä on aika hyvä video jossa molemmat laitteet on esitelty: https://www.youtube.com/watch?v=aSwYynCXTHE . Siitä voi sitten miettiä mitkä on itselle ne tärkeimmät jutut.

Kaikenkaikkiaan Boss tuntuu olevan todella monipuolinen laite ja menee vielä joku tovi että itsekin ehdin kaikkiin ominaisuuksiin tutustumaan.

Kiitos kokemusten jaosta ja onnittelut hyvän laitteen hankinnasta! Tuollainen saattaa päätyä myös itselleni :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
paskiaispaska
06.03.2020 18:36:42

https://muusikoiden.net/dyn/users/164765.jpg

Aiettä :PP Ihanan kevyt 1x10" celestionin alnico gold elementillä, ja mitkä blues rapinat tosta vielä lähtee :)

Halusin ostaa sellasen siistin ja pienen vahvarin mitä voi olkkarissaki pitää, ni muijan ensimmäinen kommentti "Onha toi nätti, mutta mä tykkäisin enemmän olkkarissa sellasesta tosi isosta mitä teillä on treenikselläki".... Teki mieli kippaa vessanpönttöön toi kukkakimppu minkä annoin ennenku kannoin salaa ostamani uuden vahvarin sisälle.
T_V_H
06.03.2020 21:49:57
Nyt saa varmaan sanoa ihan luvan kanssa, että keuli mopo. Tai no, satasen ritsoja niin ei ehkä tarvitse vielä kadulle muuttaa.

http://imgur.com/a/P8750sQ

Jokseenkin hengellinen kokemus tapahtui kun näitä "Mustangeja" pääsi ihailemaan hieman tuttavallisemmin. Vaikea kuvailla. Tuntuu vain jotenkin oikealta kun ottaa kouraan. Lienee varmaan se skaala ja yleinen virtaviivaisuus. Ei tässä näin pitänyt käydä perhana. Nyt on ne kauhuistuttavat ajat käsillä, kun pitää päättää mistä vanhasta luopuu, että ei ihan ikkunoista ala kitaroita tursuamaan.

Pelkkää ruusuillatanssimista ja kiihkeää romanssia tämä ei tietenkään ole, sillä Squiereissa riittää kyllä nipotettavaa. Karheimmat nauhat, sekä mahdollisesti ihmiskunnan historian korkein nauha löytyy tuosta "Sonic-Graysta" ja ralliraidassa samaa yskää vakavan shimmintarpeen kera. Tallapalat aika kuraa. Samaten elektroniikka. Kaikki muu on kuin tehty minulle, eli ei voi kauheasti valittaa tässä hintaluokassa. Yhden tummansinisen lähetin totaalisen kelvottomana takaisin, mutta jo senkin hipelöinti aiheutti tuntemuksia jonka vuoksi näitä on nyt sitten kolme.

Harley Benton on oma lukunsa. Raavin jo kolmatta päivää päätäni, sillä en käsitä miten voi 120 euron kitara olla näin hyvin viimeistelty. Luultavasti kävi tuuri, mutta jos yhtään kiinnostaa vastaava kitara, niin suosittelen laittamaan testiin.

Meni kitaramieltymykset uusiksi.

Nyt sitten vain floikalla ja 24 jumbonauhalla jostain tällainen.
Metalkallo
07.03.2020 00:02:40
T_V_H: Harley Benton on oma lukunsa. Raavin jo kolmatta päivää päätäni, sillä en käsitä miten voi 120 euron kitara olla näin hyvin viimeistelty. Luultavasti kävi tuuri, mutta jos yhtään kiinnostaa vastaava kitara, niin suosittelen laittamaan testiin.

Sama mulla, kun joitakin kuukausia sitten tilasin oman HB:n 450plus les paulin. Ei voi käsittää sitäkään, että pysyy vireessä. Samaten mun HB35 on todella toimiva, et ei tässä nyt ihan pelkästä tuurista enää kyse ole.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Krice
07.03.2020 09:14:09

T_V_H: Harley Benton on oma lukunsa. Raavin jo kolmatta päivää päätäni, sillä en käsitä miten voi 120 euron kitara olla näin hyvin viimeistelty.

Kitaroita valmistetaan paljon Kiinassa, joten työntekijöiden ammattitaito on varmasti ihan hyvä. Tekemällä oppii. Mutta jokainen voi pohtia minkälainen se palkka ja työolosuhteet muuten on niillä ihmisillä, kun hinnat on tuota tasoa. Toisaalta ongelma ei ole meidän tavallisten ihmisten käsissä, vaan pääosin poliitikkojen ja eliitin ansiota. Nehän avasivat markkinat ja ns. "kilpailun" 1980-luvulla. Sitä ei käytä hyväkseen pelkästään halpatuotanto, vaan jos haluat olla vastuullinen kuluttaja niin joudut maksamaan naurettavia summia kitaroista, jotka on tehty länsimaissa. Eli tavallaan normaali kilpailu hävisi kokonaan, tilalle on tullut joko erittäin halvat tai sitten ylihintaiset "vastuulliset" tuotteet.
iec
07.03.2020 16:46:57 (muokattu 07.03.2020 16:51:02)

Kylyma: https://muusikoiden.net/dyn/users/164786.jpg

Eka gibson les paul saapui taloon. Vuoden 1993 studio, josta löytyy ruttua ja rupia melkein tarpeeksi mutta se on mun mielestä vaan plussaa, sähköissä vähä häikkää kun kaulamikin volapotikka ei toimi ollenkaan ja vähä vain kuuluu ääntä kaulamikiltä. En tätä ennen ollut yhtään lp miehiä mutta tämä on kyllä mainio kitara kunhan fiksaan nuo sähköt, toki mulla on ollut 'vain' kiinan/korean tokaita ja ltd verrokkina.

On varmasti mainio soitin ja käytön jäljet siellä täällä kertovat sen, että kitara on ollut mieluisa soittaa. Potikat on edullisia ja mikkivalitsin helppo huoltaa myös. Joskus volapotikka on vain pyörähtänyt akselinsa ympäri rungossa niin, että johdot on oikkarissa, tai maadoittunut johonkin, niin että mikistä ei kuulu mitään. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun noin on käynyt. Mikkivalitsimessa voi olla kontaktipinnat hapettuneet ja siihen auttaa joku 1500-2000 karkeusasteen hiomapaperi ja kontaktispray (käytä laadukasta, esim ostat Uraltonelta nimenomaan elektroniikalle tarkoitettua ).
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Kylyma
07.03.2020 17:14:45

iec: On varmasti mainio soitin ja käytön jäljet siellä täällä kertovat sen, että kitara on ollut mieluisa soittaa. Potikat on edullisia ja mikkivalitsin helppo huoltaa myös. Joskus volapotikka on vain pyörähtänyt akselinsa ympäri rungossa niin, että johdot on oikkarissa, tai maadoittunut johonkin, niin että mikistä ei kuulu mitään. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun noin on käynyt. Mikkivalitsimessa voi olla kontaktipinnat hapettuneet ja siihen auttaa joku 1500-2000 karkeusasteen hiomapaperi ja kontaktispray (käytä laadukasta, esim ostat Uraltonelta nimenomaan elektroniikalle tarkoitettua ).

Kiitos vinkeistä. Pitää alkaa illalla tutkimaan että mikäs tässä ois. Alotan nuista mitä laittelit ja pitää tilata/käydä kaupasta katteleen tuota spraytä, sitä ois moneen hommaan tarvinnut tähänki mennessä mutten oo saanu aikasesi haettua.
Laulava Kylätohtori
07.03.2020 22:54:01
Laulava Kylätohtori: Vihdoin ja viimein tuli hankittua Strymon Mobius.

Tämähän vaikuttisi olevan oikeasti hyvä.
Kjukka
07.03.2020 23:12:11

Kaikennäköstä ja -kokosta tullu viime aikoina hankittua ja myytyä, ostopuolella viimeisimpinä

-Horizon Devices Precision drive
-Lundgren Black Heaven -setti
-Revv G20 ennakkotilaus
korvaoo
08.03.2020 10:11:30
Tuli ostettua muistaakseni eka elixir setti sitten ikinä, pitää sanoa että taidan pysytellä dean markleyn bluesteeleissä, jotka nyt vaan tuntuu kaikin puolin paremmalta ja maksaa alle puolet :S myöskin 6V6:t tuili hommattua bluetoneen EL34:sien tilalle ja uralin junnuun testiputkeksi kaiulle TAD:n 12at7. Soundin metsästys junnulla jatkuu, kielimerkkiäkään tokko tulen vaihtamaan ja Fried eye soi jopa nätimmin nyt mitä 34:lla :)
kaikki paitsi on turhaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)