Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tietäjät selittäkää: miten Feedback Detroyer toimii?
1
Mösjöö
04.03.2020 10:35:28 (muokattu 04.03.2020 10:51:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon lukenu Behringer Feedback Destroyer FBQ1000:n käyttöohjeen läpi kaks kertaa mutta asia ei mulle oo selvinny.
https://media63.music-group.com/med … ys_master/h31/h41/8850211242014.pdf
(Syy voi aivan hyvin olla se että en osaa lukea. Mutta silti.)
Myöskään YouTube-videoiden katselu ja keskustelupalstojen selailu ei oo tuonu mitään lisävalaistusta asiaan.
Siksipä toivoisin että joku vehjettä (tai tarpeeksi vastaavaa) oikeasti käyttänyt selittäisi tän jutun nyt kertaheitolla.
 
Oon ymmärtänyt että laite jakaa taajuusvasteen 60 kaistaan ja tarkkailee niitä aktiivisesti. Liikkeelle lähdettäessä taajuusvaste on suora mutta havaittuaan kiertopiikin, vehje pamauttaa siihen kohtaan syvän ja kapean kuopan näin estäen kierron.
 
Mitä tämän jälkeen tapahtuu on mulle epäselvää.
 
a) Kierron loputtua laite jättää kyseisen kuopan taajuusvasteen kyseiseen kohtaan. Näin taajuskaistassa olis lopulta esimerkiksi 12kpl syvää pysyvää kuoppaa eri kohdissa.
 
b) Kierron loputtua laite palauttaa taajuusvasteen suoraksi mutta pitää visusti mielessään nuo kiertoalttiit taajuudet ja leikkaa niitä uudelleen heti jos huomaa jotain epäilyttävää.
 
Kumpi?
 
Hjälp. Kiitos jo etukäteen!
 
nightbird
04.03.2020 11:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan että useimmiten vaihtoehto a.
 
Mösjöö
04.03.2020 11:27:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kiitos. Täytyy painottaa että nyt en oikeastaan tarvitsisi ollenkaan veikkailu-arvailuja vaan ihan oikeaa tietoa ja käyttökokemusta.
 
Einherjar
04.03.2020 12:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta, mutta yleensä niissä on kahdenlaisia filttereitä: 1) kiinteät filtterit, jotka pysyy paikallaan kun ne on asetettu, 2) haistelevat filtterit, jotka kierrättävät vuoroaan (esim. kolme filtteriä ja neljännen kierron kohdalla eka vapautetaan ja lukitaan neloseen)
 
Olikohan Sabinessa niin, että se teki 3-9dB:n kuopan siihen kiertokohtaan aina kierron vakavuuden mukaan. Ei ne siis välttämättä ihan hirveän syviä kuoppia ole.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
musamies
04.03.2020 21:32:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikku digimikserissä tuli kierron tappo toiminto ja itselle ok on on ollut, että vehje ehdottaa taajuuden, joka kiertää ja voi painaa vaimennuksen siihen.
 
Jos enempikin kiertelee, niin perusteellisemmin kannattaa ratkaista, mutta ihan ok jos muuten on aika hyvin ja joku hassu kierto meinaa käynnistyä kun pitäisi vaikka treenata.
 
Pauli Lappalainen
05.03.2020 09:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mösjöö: Oon lukenu Behringer Feedback Destroyer FBQ1000:n käyttöohjeen läpi kaks kertaa mutta asia ei mulle oo selvinny.
https://media63.music-group.com/med … ys_master/h31/h41/8850211242014.pdf
(Syy voi aivan hyvin olla se että en osaa lukea. Mutta silti.)
Myöskään YouTube-videoiden katselu ja keskustelupalstojen selailu ei oo tuonu mitään lisävalaistusta asiaan.
Siksipä toivoisin että joku vehjettä (tai tarpeeksi vastaavaa) oikeasti käyttänyt selittäisi tän jutun nyt kertaheitolla.
 
Oon ymmärtänyt että laite jakaa taajuusvasteen 60 kaistaan ja tarkkailee niitä aktiivisesti. Liikkeelle lähdettäessä taajuusvaste on suora mutta havaittuaan kiertopiikin, vehje pamauttaa siihen kohtaan syvän ja kapean kuopan näin estäen kierron.
 
Mitä tämän jälkeen tapahtuu on mulle epäselvää.
 
a) Kierron loputtua laite jättää kyseisen kuopan taajuusvasteen kyseiseen kohtaan. Näin taajuskaistassa olis lopulta esimerkiksi 12kpl syvää pysyvää kuoppaa eri kohdissa.
 
b) Kierron loputtua laite palauttaa taajuusvasteen suoraksi mutta pitää visusti mielessään nuo kiertoalttiit taajuudet ja leikkaa niitä uudelleen heti jos huomaa jotain epäilyttävää.
 
Kumpi?
 
Hjälp. Kiitos jo etukäteen!

 
Käyttöohjeen sivulla 8 tuon toiminta kerrotaan.
Oletuksena taitaa olla osa lukkiutuvia ensimmäiseen kiertotaajuuteen ja osa vapaita.
 
Sax-pappa
05.03.2020 09:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Käyttöohjeen sivulla 8 tuon toiminta kerrotaan.
Oletuksena taitaa olla osa lukkiutuvia ensimmäiseen kiertotaajuuteen ja osa vapaita.

 
Single shot modessa (SI) lukkituu pysyvästi havaittuun taajuuteen. AU-modessa kanava vapautuu uutta taajuutta varten.
 
Mösjöö
05.03.2020 10:18:57 (muokattu 05.03.2020 10:22:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos keskitytään nyt vaikka single shotiin niin kumpi pätee: a) vai b)?
Ja: tieto vai oma tulkinta?
 
Sax-pappa
05.03.2020 11:30:10 (muokattu 05.03.2020 11:37:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mösjöö: Jos keskitytään nyt vaikka single shotiin niin kumpi pätee: a) vai b)?
Ja: tieto vai oma tulkinta?

 
Edit: En jaksa nyt manuaalia tavata.
 
E2: No tavasin kuitenkin: Lukittuu taajuuteen ja "keeps eye on it" mtä tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaneekaan.
 
Mösjöö
05.03.2020 11:47:40 (muokattu 05.03.2020 11:48:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: mtä tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaneekaan.
 
Niinpä niin.
 
Sax-pappa
05.03.2020 11:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mösjöö: Niinpä niin.
 
Tulkitsen nyt tuon kuitenkin jonkinlaiseksi aktiiviseksi toiminnaksi, eikä pysyväksi kuopaksi taajuudelle. Mutta tämä on tulkintaa....
 
musamies
05.03.2020 11:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mösjöö: Jos keskitytään nyt vaikka single shotiin niin kumpi pätee: a) vai b)?
Ja: tieto vai oma tulkinta?

 
Manuaalissahan luki, et vehkees eri vaihtoehtoja, mutta onko niil mitään väliä sen jälkeen kun on käytännössä kokeillut onko jostain hyötyä omissa käyttötarkoituksissa.
 
Uudemmissa miksereissä ominaisuus rupeaa jossain muodossa olemaan ilman erilistä laitetta.
 
Ominaisuuden hyödyt näkisin yllättävissä tilanteissa kuten hölmö mikin käyttö vaikka mikkiä lainatessa. Omissa toimissa kierrot kannattaa estää muulla tavoin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «