Aihe: GAS Guitarworks
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
kimurantti1
11.01.2020 02:25:57
Haeroe: Maailman historian ensimmäinen GAS Keeper on mun:
https://www.facebook.com/gasguitarw … 391952304312700/?type=3&theater

Lyödäänkö vetoa, montako kuukautta menee, että samasta kitarasta keskustellaan ketjussa "Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia"? :-D
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Haeroe
11.01.2020 10:27:39

kimurantti1: Lyödäänkö vetoa, montako kuukautta menee, että samasta kitarasta keskustellaan ketjussa "Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia"? :-D

Tilastojen valossa homma menee näin. Mulla on ollut 6.5 GAS:n kitaraa, joista olen myynyt pois 2. Tällä laskennalla todennäköisyys on 2/6.5 = 0.31. Jos otetaan huomioon, että olen myymässä yhtä tai puolikasta, tuo todennäköisyys tietysti nousee, mutta edelleen ollaan alle 0.5:n todennäköisyydessä.

Oli miten oli, validi pointti tuo on. Kamarunkkaus on ikuista.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
benny
11.01.2020 11:07:19

Haeroe: Tilastojen valossa homma menee näin. Mulla on ollut 6.5 GAS:n kitaraa, joista olen myynyt pois 2. Tällä laskennalla todennäköisyys on 2/6.5 = 0.31. Jos otetaan huomioon, että olen myymässä yhtä tai puolikasta, tuo todennäköisyys tietysti nousee, mutta edelleen ollaan alle 0.5:n todennäköisyydessä.

Tarkoittaako tämä 0.5 kitaraa siis ihan suomeksi sanottuna: palacaster?
shitfuck inc.
Haeroe
11.01.2020 11:12:17

benny: Tarkoittaako tämä 0.5 kitaraa siis ihan suomeksi sanottuna: palacaster?

Kyllä, sitä se nimenomaan tarkoittaa.
petteri m
12.01.2020 06:21:33
Jokainen pulttikaulainen caster on palacaster riippumatta siitä missä ne palat on tehty.
Jymi
12.01.2020 07:40:12
petteri m: Jokainen pulttikaulainen caster on palacaster riippumatta siitä missä ne palat on tehty.

Miten liimakaulaiset? Muuttaako liiman käyttäminen ruuvien sijasta palojen välissä mitään?
kimurantti1
12.01.2020 10:19:41
Haeroe: Tilastojen valossa homma menee näin. Mulla on ollut 6.5 GAS:n kitaraa, joista olen myynyt pois 2. Tällä laskennalla todennäköisyys on 2/6.5 = 0.31. Jos otetaan huomioon, että olen myymässä yhtä tai puolikasta, tuo todennäköisyys tietysti nousee, mutta edelleen ollaan alle 0.5:n todennäköisyydessä.

Sanoisin, että verrattuna moneen muuhun uhkapeliin ja vedonlyöntiin, todennäköisyys voittaa on tässä instanssissa huomattavan korkea! Niin sitä itsellenikin oon vannonut moneen kertaan, että "tää on nyt tässä". Paskanlapat, kohta on taas jotain uutta kiikarissa. :-)
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Joees
12.01.2020 10:27:22
kimurantti1: Sanoisin, että verrattuna moneen muuhun uhkapeliin ja vedonlyöntiin, todennäköisyys voittaa on tässä instanssissa huomattavan korkea! Niin sitä itsellenikin oon vannonut moneen kertaan, että "tää on nyt tässä". Paskanlapat, kohta on taas jotain uutta kiikarissa. :-)

Mulla on edelleen kaikki uutena ostamani ritsat omistuksessa. Tarkoittaa myös siis teetettyjä joita mulla ei tokikaan ole kuin kaksi. Käytettynä ostetut ovat hyvin pitkälti jatkaneet matkaansa jos on ollut rahalle tarvis.

Oon ennenkin sanonut että oon laiska ja huono kamarunkku.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Haeroe
12.01.2020 10:34:07

kimurantti1: Sanoisin, että verrattuna moneen muuhun uhkapeliin ja vedonlyöntiin, todennäköisyys voittaa on tässä instanssissa huomattavan korkea! Niin sitä itsellenikin oon vannonut moneen kertaan, että "tää on nyt tässä". Paskanlapat, kohta on taas jotain uutta kiikarissa. :-)

Näin on, ja sen olen aikapäiviä sitten itselleni myöntänyt. Styrkkari / spedu -osastolla juuri mikään ei ole liikkunut Helixin oston jälkeen eli melkein kahteen vuoteen. Nyt on sitten paukkuja sijoittaa suomalaiseen käsityöhön.
petteri m
14.01.2020 20:33:11
Jymi: Miten liimakaulaiset? Muuttaako liiman käyttäminen ruuvien sijasta palojen välissä mitään?

Muuttaa paljonkin. Palacasterin käsite sisältää ajatuksen että se on kasattu kaulasta ja bodysta ja näitä osia voidaan myöhemminkin vaihtaa. Samoin soittimen kokoonpano on helppoa ja nopeaa ilman erikoisia työkaluja, tiloja tai osaamista. Toki soittimessa on muitakin osia kuin kaula ja body mutta se ei ole tässä se pointti.
Kefiiri
14.01.2020 21:26:45 (muokattu 14.01.2020 22:35:42)
Edit: horinat pois... ei liittynyt aiheeseen!
En ole musiikin asiantuntija.
Vladi
04.03.2020 10:19:10
Trus-T kävi vierailulla, on tää huikea kitara!

https://youtu.be/wIT9hBQ-xoM

Tykkään todella paljon siitä, että about kaikki mun testaamat GAS-kitarat on aina kuulostaneet omalta jutultaan, vaikka muotokieli onkin perinteistä strato/tele/jazzmaster-osastoa.

Tuli myös samalla opittua uppopuista ja että kaikki puu ei mätäne vedessä. :D
Laulava Kylätohtori
04.03.2020 13:52:09
Vladi: Trus-T kävi vierailulla, on tää huikea kitara!

https://youtu.be/wIT9hBQ-xoM

Tykkään todella paljon siitä, että about kaikki mun testaamat GAS-kitarat on aina kuulostaneet omalta jutultaan, vaikka muotokieli onkin perinteistä strato/tele/jazzmaster-osastoa.

Noissa puissa on MoJoa, jestas sentään, uskoi sitten puihin tai ei. Hienoja kitaroita muutenkin.

Tuli myös samalla opittua uppopuista ja että kaikki puu ei mätäne vedessä. :D

Se mätänee huonon soittajan käsissä?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Vladi
04.03.2020 13:58:24
Jucciz: Ansiokasta duunia Vladi! :)

Kiitoksia kovasti!
Vladi
04.03.2020 13:59:35
Laulava Kylätohtori: Noissa puissa on MoJoa, jestas sentään, uskoi sitten puihin tai ei. Hienoja kitaroita muutenkin.

Joo jos ei muuta, niin tuossa hankkii kirjaimellisesti palan historiaa, tää kokonaisuus sattuu myös kuulostamaan todella hyvältä.

Se mätänee huonon soittajan käsissä?

Aivan, tää selittää mädän hajun videota kuvatessa...
Laulava Kylätohtori
04.03.2020 14:08:07 (muokattu 04.03.2020 14:08:44)
Vladi: Aivan, tää selittää mädän hajun videota kuvatessa...

Joo, sorry, en siis missään tapauksessa viitannut sinuun, vaan että huono soittaja "mädännyttää" parhaankin kitaran. Siis noin yleensä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jucciz
04.03.2020 14:23:58
Tuota(kin) kitaraa pariin otteeseen soittaneena täytyy todella toivoa, että Vladin video (ja tulevatkin videot, toivottavasti!) aukaisisivat ovia maailmalle. Puhutaan nimittäin sen laatuluokan soittimista, että olisi suuri vääryys, mikäli nämä jäisivät ainoastaan kotimaisten asiakkaiden iloksi. Pitäisi vaan saada jollain tapaa pää auki esim. jossain tuolla rapakon takana.

Toki yksi askel voisi olla se, että jokin uskottava kotimaan printtimedia laatisi ja julkaisisi jutun ja nostaisi GAS-kitarat myös suuren yleisön tietoisuuteen edes kansallisella tasolla. Riffi-lehti ja vastaavat tulevat tässä kohtaa mieleen. Soittimina näiden ei nimittäin todellakaan tarvitse hävetä muiden tämän maan huippurakentajien taidonnäytteiden rinnalla.
Vladi
04.03.2020 14:26:11
Laulava Kylätohtori: Joo, sorry, en siis missään tapauksessa viitannut sinuun, vaan että huono soittaja "mädännyttää" parhaankin kitaran. Siis noin yleensä.

Juu juu tiedän, yritin olla hauska...
Laulava Kylätohtori
04.03.2020 14:27:09
Vladi: Juu juu tiedän, yritin olla hauska...

Jaahas, sarkasmitutka kalibroitavaksi. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)