Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mooer GE200 + Mooer Baby Bomb 30 + Marshall 1922 2 x 12 cab
1
Dragonhead
24.02.2020 09:35:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkästä aikaa tulee tänne kirjoiteltua ja en oikein haun perusteella löytänyt kysymykseeni vastausta joten päätin pistää aiheen pystyyn ja kysyä asiantuntijoilta:
 
Saanko Mooer GE200 mallintavan etuastepedaalin lyötyä kiinni Mooer Baby Bomb 30 pääteastepedaaliin ja siitä Marshall kaappiin? Toimiiko tuo noin ja riittääkö mökä kenties jopa bändihommiin? Kotikäytössä nuo tulisi suurimmaksi osaksi olemaan, mutta tosiaan kiinnostaa myös kuuluvuus bändihommissa. Budjetti on niukka joten nämä on sellaisia joita voisin ajatella hankkivani. Kaappi löytyy jo kotoa. Peavey 6505 nupin raahaus ei hirveästi kiinnostaisi kun nykyisin on helpompiakin ratkaisuja tarjolla (näitä ns. reppuun sopivia kokonaisuuksia nimittäin).
 
Matias.
24.02.2020 10:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa kiinni ja juurikin noin ketjutettuna. Minulla on GE200 ja siinä riittää soundeja ja mallinnuksia. Baby Bomb on pelkkä pääte joten säädöt sitten GE200:sta. Potku riittänee ellei ole tarkoitus vetää treeniksellä kilpailla isojen marsujen tai vastaavien kanssa.
 
JohnJ
24.02.2020 11:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matias.: Saa kiinni ja juurikin noin ketjutettuna. Minulla on GE200 ja siinä riittää soundeja ja mallinnuksia. Baby Bomb on pelkkä pääte joten säädöt sitten GE200:sta. Potku riittänee ellei ole tarkoitus vetää treeniksellä kilpailla isojen marsujen tai vastaavien kanssa.
 
No mulla on tuo Baby Bomb Helix Stompin perässä ja todellakin riittää kilpailemaan. BB:n volumea avattu vain hitusen ja silläkin tulee jo todella kovaa.
 
Eli kyllä tuolla pärjää bändikäytössä. Tietenkään headroom ei sinällään pärjää isommille päätteille joten äänenlaatu kovemmilla volatasoilla voi kärsiä, mutta kompaktina treeniratkaisuna toimii varsin hyvin.
 
Metal meets the bone!
Dragonhead
24.02.2020 13:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Onko tuo Baby Bomb 30 mielestänne liian kovaääninen kotikäyttöön? Tai noh, ehkä pitäisi vain kävästä musamaailmassa niin kuulisi itse miten kovaääninen keksintö on kyseessä.
 
JohnJ
24.02.2020 14:17:45 (muokattu 24.02.2020 14:18:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dragonhead: Kiitos vastauksista. Onko tuo Baby Bomb 30 mielestänne liian kovaääninen kotikäyttöön? Tai noh, ehkä pitäisi vain kävästä musamaailmassa niin kuulisi itse miten kovaääninen keksintö on kyseessä.
 
En ole varsinaisesti tällaista testannut kun ei ole kotona kaappia, mutta kuvittelisin kyllä sopivan hyvin kotikäyttöönkin. Ainakin kun pistää siitä etuasteesta volumet tarpeeksi alas (siitä GE200:stakin varmaan löytyy master/output volume?).
 
Metal meets the bone!
Dragonhead
24.02.2020 14:25:42 (muokattu 24.02.2020 14:26:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JohnJ: En ole varsinaisesti tällaista testannut kun ei ole kotona kaappia, mutta kuvittelisin kyllä sopivan hyvin kotikäyttöönkin. Ainakin kun pistää siitä etuasteesta volumet tarpeeksi alas (siitä GE200:stakin varmaan löytyy master/output volume?).
 
Kyllä siinä näyttäisi master volume olevan. Pitää mennä testaamaan Musamaailmaan laitteet niin sittenpä tuon tietää. Kiitos avusta!
 
Jaa niin, onkohan tuon GE200 liittäminen Macbook Air 2019 koneeseen kitaran äänittämistä varten monimutkainen juttu? Siis USB-johdolla se laitetaan koneeseen kiinni, mutta onkohan Mooerilla joku oma softa jolla kitaraa voi nauhoittaa?
 
Matias.
24.02.2020 16:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta volumesta vielä. GE200 on mallintava ja siellä on toki mastervolume mutta siellä on myös iso liuta eri vahvistinmallinnoksia ja niiden gain-säädöllä saa aikaa mureutta soundiin vaikka päätteenä olevan vahvistimen vola olisi pienelläkin. Ja GE200:ssa on erilaisia overdriveja ja boosterikin joten säätömahdollisuuksia löytyy että soundaa hiljaisellakin volumella.
 
Sabbathologist
31.08.2023 15:43:36 (muokattu 31.08.2023 15:44:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku sanoi että tuota Baby Bombia ei voi käyttää DI-äänitykseen. Miksei? Minulla on Mooer Brown Sound esiaste-pedaali. Ajattelin jos hommaisi ja laittaisi tuon Baby Bombin sen perään ja siitä suoraan äänikorttiin.
 
Laihdutuskuuri on vähän sama asia kuin tipaton tammikuu rappioalkoholistille. 
Jeszse
31.08.2023 20:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabbathologist: Joku sanoi että tuota Baby Bombia ei voi käyttää DI-äänitykseen. Miksei? Minulla on Mooer Brown Sound esiaste-pedaali. Ajattelin jos hommaisi ja laittaisi tuon Baby Bombin sen perään ja siitä suoraan äänikorttiin.
 
Baby bomb on päätevahvistin joka tuuttaa signaalia 30W teholla ulos joten se todennäköisesti nostaa savut siitä sun äänikortista. Noilla kamoilla muutenki se fiksu ratkasu on vaan pistää se brown sound kitaran ja äänikortin väliin.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «