Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5324 325 326 327 328444 445 446 447 448
TTV
24.02.2020 10:37:26
hallu: Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mikä tuon kuvioinnin taustalla on? huomaan, että kuviointi jotenkin toistuu lavan ja otelaudan upotuksissa. Sehän on upea ja sen nökertämisessä on varmasti mennyt aikaa ja palanut tupakkia. Mutta lähinnä siis tarkoittaako nuo kuviot jotakin? toinen juttu, että laukku näyttää yheksänkytlukulaiselta Gibsonin laukulta, mutta tuon kitaranhan ei pitäisi sellaiseen pitkän skaalansa kanssa mahtua, niin tekikö kitaran rakentaja myös tuon laukun?

Tiedän, että myyntipuheissa ei kannata myyntiartikkelia haukkua. En vain voi olla kysymättä, että mikä sinua alkoi tuossa kepissä vituttamaan? kitarahan on kuin taideteos, onko siinä jotakin vikaa tai heikkauksia miksi juuri se saa lähetä kokoelmistasi?

En tiedä kuvioinnin alkuperää, koska en ole sitä itse alunperin tilannut, vaan olen kitaran toinen omistaja. Laukku kuuluu kitaraan ja sopii siihen täydellisesti. Ei siinä mikään vituta, käytän sitä vaan vähemmän kuin muita ja kamaston päivitys on arkipäivää...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
iec
24.02.2020 13:16:05

MXR eq-pedaali meni viimein kaupaksi kun otin kunnon kuvat (siis minun asteikolla kunnon kuvat. Ammattikuvaajat ovat varmasti eri mieltä asiasta) ja laitoin uuden ilmoituksen. Ensimmäisessä ilmoituksessa oli huonossa valossa otettu kuva ja en ollut putsannut pedaalin päältä pölyjä. Uuteen ilmoitukseen laitoin neljä kuvaa pedaalista ja puhdistin enimmät pölyt. Jälleen kerran korostui riittävän hyvien kuvien merkitys.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
24.02.2020 13:56:26
TTV: En tiedä kuvioinnin alkuperää, koska en ole sitä itse alunperin tilannut, vaan olen kitaran toinen omistaja. Laukku kuuluu kitaraan ja sopii siihen täydellisesti. Ei siinä mikään vituta, käytän sitä vaan vähemmän kuin muita ja kamaston päivitys on arkipäivää...

Kiitos joo niin arvelinkin, toi laukku on vaan tosi hieno myös. Totanoin, sana "vituttaa" taisi olla vähän jyrkkä ilmaisu, kun lähinnä tarkoitin vaan että joku juttu siinä kitarassa on miksi juuri se saa lähteä sun kaikista kitaroista. Mutta eihän se tietenkään mitään erityistä syytä tarvitse jos skitta vaan tuntuu olevan ylimääräinen. Olen itsekin myynyt kamaa pelkästään siksi, että joku laite tai soitin on ollut vaan liikaa. Esimerkiksi myin Mesan TA15 vahvistimen sillä tavalla että en erityisesti halunnut päästä eroon siitä vaan vahvistimia oli jo kolme niin yksi oli liikaa, mutta sen myynti on vähän jopa kaduttanut. Kitaroissa on sama juttu, että liika on liikaa ja sitten pitää vaan päättää mistä luopuu.
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
VIPMetal
24.02.2020 21:39:06

iec: MXR eq-pedaali meni viimein kaupaksi kun otin kunnon kuvat (siis minun asteikolla kunnon kuvat. Ammattikuvaajat ovat varmasti eri mieltä asiasta) ja laitoin uuden ilmoituksen. Ensimmäisessä ilmoituksessa oli huonossa valossa otettu kuva ja en ollut putsannut pedaalin päältä pölyjä. Uuteen ilmoitukseen laitoin neljä kuvaa pedaalista ja puhdistin enimmät pölyt. Jälleen kerran korostui riittävän hyvien kuvien merkitys.

Ite oon vuosikausia myyny torilla hyvillä kuvilla kamaa melko helposti. Kuitenki sitä myydään enimmäkseen sitä mielikuvaa.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
miikamustanaamio
25.02.2020 12:36:56
Myynti-ilmoitusten toistuva uusiminen.

Mitä mieltä?

Itseä ärsyttää suunnattomasti. Toisella foorumilla jota seuraan aktiivisesti on käytäntö että ilmoituksen saa "nostaa" viikon jälkeen. Jos teet sen ennen sitä niin pitää hintaa alentaa -10%. Jos siis uusit ilmotuksesi joka päivä niinkuin täällä monella on tapana niin viikossa alkuperäinen hinta tippuu 60%.

Otetaan nyt esimerkiksi tuo vaihtoilmotus B.C Rich Mockingbird kitarasta. Sitä on viikon sisään muokattu ja uusittu jo sen 10 kertaa. Tämä kyseinen kitara oli siis vielä kaksi viikkoa sitten minun joten kyseinen ilmotus pistää helposti omaan silmään.
Eet Fuk.
mikki73
25.02.2020 12:45:50 (muokattu 25.02.2020 12:48:02)
miikamustanaamio: Myynti-ilmoitusten toistuva uusiminen.

Mitä mieltä?

Itseä ärsyttää suunnattomasti. Toisella foorumilla jota seuraan aktiivisesti on käytäntö että ilmoituksen saa "nostaa" viikon jälkeen. Jos teet sen ennen sitä niin pitää hintaa alentaa -10%. Jos siis uusit ilmotuksesi joka päivä niinkuin täällä monella on tapana niin viikossa alkuperäinen hinta tippuu 60%.

Otetaan nyt esimerkiksi tuo vaihtoilmotus B.C Rich Mockingbird kitarasta. Sitä on viikon sisään muokattu ja uusittu jo sen 10 kertaa. Tämä kyseinen kitara oli siis vielä kaksi viikkoa sitten minun joten kyseinen ilmotus pistää helposti omaan silmään.

Ei kai täälläkään pysty kuin 5 kertaa viikossa ylipäätään jättämään ilmoituksen, tai en ainakaan mä pysty. Itse tiputankin aina väh. 10% hintaa kun nostan ilmoitukseni, joten et ole mulle sitten vihainen :) Itse asiassa 20% viime nostolla.
Siksihän nuo samat tuossa kiertää kun se hinta ei tipu. Kun se on kerran nähty, ja se hinta ei maistu, miksi se maistuisi uudestaan seuraavana päivänä.
miikamustanaamio
25.02.2020 12:56:21 (muokattu 25.02.2020 12:56:43)
mikki73: Ei kai täälläkään pysty kuin 5 kertaa viikossa ylipäätään jättämään ilmoituksen, tai en ainakaan mä pysty. Itse tiputankin aina väh. 10% hintaa kun nostan ilmoitukseni, joten et ole mulle sitten vihainen :) Itse asiassa 20% viime nostolla.
Siksihän nuo samat tuossa kiertää kun se hinta ei tipu. Kun se on kerran nähty, ja se hinta ei maistu, miksi se maistuisi uudestaan seuraavana päivänä.

5 ilmoitusta viikossa mahdollistaa neljä ilmoituksen uusimista viikossa. Siinä on 4 kertaa liikaa. :D
Eet Fuk.
mikki73
25.02.2020 13:24:55
miikamustanaamio: 5 ilmoitusta viikossa mahdollistaa neljä ilmoituksen uusimista viikossa. Siinä on 4 kertaa liikaa. :D

Muuttaa systeemin niin, että yks ilmoitus per viikko per nimimerkki.
Ilmoitukseen vaan voi laittaa enemmän tavaraa, useita kitaroita tai muita laitteita, eli enemmän kuvapaikkoja, ja otsikolle lisää tilaa myös.

Muokkaa sitten omaa ilmoitustaan miten paljon tykkää, ja nostaa viikon päästä ylös.
Silloinhan kaikilla pysyy muistiinmerkinnätkin tallessa kun ei kohteet hypi koko ajan ylös.
Tähän syyllistyy kaikki, myös allekirjoittanut, mutta jos kaikille samaa, olen IN.
Laulava Kylätohtori
25.02.2020 13:30:36
miikamustanaamio: Myynti-ilmoitusten toistuva uusiminen.

Mitä mieltä?

Samaa mieltä. Muutamia tyyppejä, jotka myy ihan asia kamaa ja vaikuttavat muutenkin asiallisilta, mutta vituttaa, kun niitä nostetaan jatkuvasti etusivulle. Nosto toimii, mutta vain tarpeeksi harvoin toteutettuna. Jatkuva nostelu varmasti aiheuttaa ennemmin vastareaktion ja vitutuksen kuin ostohalun.

Ja tosiaan, kun se hinta on kuukaudesta toiseen sama, mutta spämmätään vaan koko ajan etusivulle. Jos on niin kiire myydä, niin laskisivat hintaa.

Toisaalta se on tyhmää rajata uusimisia ja ilmoitusten määriä muutaman ääliönkään takia, kun pääasiassa homma toimii kuitenkin. Ehkä pitää siten vaan pistää ko. ilmoittajat estolistalle, niin loppuu spämmäys. Itse en vaan pahemmin kannata tuollaisia listoja ja jaksaisi sellaisten kanssa pelata. Mutta ihmettelenpä vaan, että miksi tuollaista pidetään.

Itse keräsin joskus ne, jotka eivät vastanneet viesteihin, estolistalle, mutta en sitten jaksanut sellaistakaan.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jannipaali
25.02.2020 13:47:53
Parempi tämä viiden ilmon viikkorajotus on verrattuna siihen mitä se meno oli silloin 10+ vuotta sitten, kun torille pystyi laittamaan ilmoja rajattomasti.
"Normaalisti mäyrän ääni on tuhiseva, röhkivä, muriseva ja ähkivä."
Laulava Kylätohtori
25.02.2020 14:12:08
Jannipaali: Parempi tämä viiden ilmon viikkorajotus on verrattuna siihen mitä se meno oli silloin 10+ vuotta sitten, kun torille pystyi laittamaan ilmoja rajattomasti.

Siinä ei varmaan parille ensimmäiselle sivulle mahtuisi kuin muutaman nimimerkin ilmoitukset. Ekalla sivulla viisi samaa ilmoitusta peräkkäin, jos kuitenki menisi paremmin kaupaksi. :D

Tuo estolista on hyvä. Pistää nimimerkin estolistalle, jos alkaa liikaa vituttaa. Itsellä on siinä rajoilla. Periaatteessa ei väliä, mutta onhan tuo tympeää, eikä siinä mitään järkeä ole jatkuvasti niitä nostella - varsinkaan alentamatta hintaa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Snapo
25.02.2020 16:19:38 (muokattu 25.02.2020 16:20:03)
Ei mittään.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
MaxDamage
25.02.2020 17:18:39
Jannipaali: Parempi tämä viiden ilmon viikkorajotus on verrattuna siihen mitä se meno oli silloin 10+ vuotta sitten, kun torille pystyi laittamaan ilmoja rajattomasti.

Juurikin näin, yhä ne ajat mielessä. Parhaimmillaan/pahimmillaan oli vielä miljoona samaa ilmoitusta tietyillä käyttäjillä.

Ainiin, miten menee kaupaksi? Hyvin meni superhalvat rummut heti. Kitaroissa perinteinen lähivuosien meininki. Muistiin merkkaajia riittää, ostajia taas ei näy. Välillä aidosti kaipailee vuotta 2009, jolloin oletetun laman keskellä kepit vaihtoi omistajaa muutamassa tunnissa.
Nykyään tuntuu kaikilla olevan rahat tiukassa, kaikki jo hankittu ja ostajia noin 90% markkinoilla ylipäätään vähemmän.
saapet
25.02.2020 19:21:29
Hyvin menee kaupaksi kitarat. Kolme kappaletta n. 1,5 viikon aikana. Kaikki menneet päivän tai parin päivän sisällä ilmon jättämisestä. Niissä on kyllä varmaan ollut hinta ns. kohdillaan.

Itse poistaisin tuon muistiinmerkkauksen täältä, jos pitäisi valita bumppien ja merkkauksien väliltä. Ei paljoa mieltä lämmitä 7 muistiinmerkkausta, jos ei edes viestiä kiinnostuksesta tule. Ennemmin jauhan mukavia viesteillä, entä seurailen statistiikasta, että joku voisi ehkä mahdollisesti olla kiinnostunut.
Laulava Kylätohtori
25.02.2020 19:32:15
saapet: Hyvin menee kaupaksi kitarat. Kolme kappaletta n. 1,5 viikon aikana. Kaikki menneet päivän tai parin päivän sisällä ilmon jättämisestä. Niissä on kyllä varmaan ollut hinta ns. kohdillaan.

Itse poistaisin tuon muistiinmerkkauksen täältä, jos pitäisi valita bumppien ja merkkauksien väliltä. Ei paljoa mieltä lämmitä 7 muistiinmerkkausta, jos ei edes viestiä kiinnostuksesta tule. Ennemmin jauhan mukavia viesteillä, entä seurailen statistiikasta, että joku voisi ehkä mahdollisesti olla kiinnostunut.

Toisaalta, onhan tuo muistiin merkitseminen on ostajan kannalta kätevä, kun on ne kiinnostuksen kohteet heti näkyvillä, eikä tarvitse aina haulla yrittää hakea. Ehkä olisi hyvä, jos omien ilmoitusten merkkaukset saisi valikosta joko näkyviin tai pois näkyvistä, niin ei alkaisi ne oman ilmoituksen merkkaukset vituttaa. :)
saapet
25.02.2020 19:44:17
Laulava Kylätohtori: Toisaalta, onhan tuo muistiin merkitseminen on ostajan kannalta kätevä, kun on ne kiinnostuksen kohteet heti näkyvillä, eikä tarvitse aina haulla yrittää hakea. Ehkä olisi hyvä, jos omien ilmoitusten merkkaukset saisi valikosta joko näkyviin tai pois näkyvistä, niin ei alkaisi ne oman ilmoituksen merkkaukset vituttaa. :)

Mjoo, tätä voisi jo komppailla. Siitä olen tosin samaa mieltä, että saman hinnan kanssa on kyllä turhaa nostella päivän välein ylös.
Gary the pine
25.02.2020 21:10:05
Tää on kyllä semmonen mysteerikeissi että oksat pois. Kysyin sälliltä taannoin että onko joku erityinen syy miksi nostelee ilmoa kuukaudesta toiseen vahvarista joka on myyty, vastasi : on

No minäpä sitten että kehtaatko valaista, vastasi : en

Mitäpä tuohon nyt sit...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1455155
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
25.02.2020 21:19:34
Gary the pine: Tää on kyllä semmonen mysteerikeissi että oksat pois. Kysyin sälliltä taannoin että onko joku erityinen syy miksi nostelee ilmoa kuukaudesta toiseen vahvarista joka on myyty, vastasi : on

Mitäpä tuohon nyt sit...

Joo'o, että sellanen tapaus. Ei nyt heti kyllä tule mieleen, mikä tuossa on järki, mutta samapa tuo...
miikamustanaamio
26.02.2020 06:55:21 (muokattu 26.02.2020 06:59:40)
Gary the pine: Tää on kyllä semmonen mysteerikeissi että oksat pois. Kysyin sälliltä taannoin että onko joku erityinen syy miksi nostelee ilmoa kuukaudesta toiseen vahvarista joka on myyty, vastasi : on

Mitäpä tuohon nyt sit...

Itse olin kysymässä samaa myyjältä mutta en sitten jaksanut vaivautua. Mukavahan se on myydä haamuvaffaria. :D Ostaja tietenkin vähän heikossa asemassa..

Ps: On taas Mockingbird nostettu etusivulle.
Eet Fuk.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)