Aihe: 24/13/16 rock setit. Keskikasti ja kalliimmat.
1 2
Jucciz
12.02.2020 01:53:05
Weturi: Aion jatkossakin viljellä acryyli-termiä, kun puhutaan rummuista.

Mikäs siinä, jos haluat käyttää kieltämme väärin. En voi täältä käsin estää sinua, mutta varaudu jatkossakin poikkipuolisiin sanoihin, sillä akryyli on suomea, acryyli ei - se ainoastaan näyttää tosi typerältä. Hollström tuossa myös opasti sinua aiheesta, halusit tai et.
Kefiiri
12.02.2020 16:16:16
Valituksemme ei taida saada Weturia armahtamaan meitä. Hän kärsii akryyli-sanan tuottamasta mielleyhtymästä, me taas acryyli-ilmaisun aiheuttamasta ahdistuksesta.
En ole musiikin asiantuntija.
Juhani_t
12.02.2020 21:26:09
Kefiiri: Valituksemme ei taida saada Weturia armahtamaan meitä. Hän kärsii akryyli-sanan tuottamasta mielleyhtymästä, me taas acryyli-ilmaisun aiheuttamasta ahdistuksesta.

Miten ois kompromissina agryyli?
Weturi
12.02.2020 22:35:30 (muokattu 12.02.2020 22:36:46)
Hauskaa sanailua täällä...

Tomeista, varsinkin etutomeista selvästi paras saundi legacy mahogany. Kokonaisuutenakin paras.
Mutta, club daten basarille niukka voitto.
Tarvii etsiä club datesta ääninäytteitä numeroa suuremmasta setistä. Ja erilaisilla kalvoilla, viritys jne.
Pieniähän noissa seteissä erot oli, mutta kuultavissa. Erilaisimmat club date ja mahonki. Ne jos voisi yhdistää...

Palataan astialle.
hollmi-5
13.02.2020 07:18:29 (muokattu 13.02.2020 07:22:26)
Weturi: Hauskaa sanailua täällä...

Tomeista, varsinkin etutomeista selvästi paras saundi legacy mahogany. Kokonaisuutenakin paras.
Mutta, club daten basarille niukka voitto.
Tarvii etsiä club datesta ääninäytteitä numeroa suuremmasta setistä. Ja erilaisilla kalvoilla, viritys jne.
Pieniähän noissa seteissä erot oli, mutta kuultavissa. Erilaisimmat club date ja mahonki. Ne jos voisi yhdistää...

Palataan astialle.

Club Datea ei taideta enää tehdä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weturi
13.02.2020 20:06:04
hollmi-5: Club Datea ei taideta enää tehdä.

Ok.

Otsikon mukaisten settien vertailu ;

https://m.youtube.com/watch?v=t55ihVKTZZw

Gretsch BIG Rock Shootout: Broadkaster vs. Brooklyn vs. USA Custom.

Hienoja saundeja.
Erityisesti broadkasterin basarisaundi on jäätävän muhkea.
Hyvä raina. Kannattaa tsekata. Ei oo niin pitkä, kuin edellisen sivun ja saman lafkan tekemä vertailuvideo koskien niitä "pikku ludareita" mikä oli ihan vain havainnollistamis mielessä esillä.
Weturi
17.02.2020 23:28:01
Ihan pöhköksihän tässä tulee, kun kuuntelee noita you tuben ihmeellisen mailman ääninäytteitä.
Kesä tulee ja laitumille pitäisi päästä.
Juhani_t
18.02.2020 08:52:10
hollmi-5: Minä en ole ostanut koskaan mitään internetin ääninäytteiden perusteella. Ne eivät kerro käsinkosketeltavista asioista ja niistä, mitä livenä näke ja kuulee.

Samoin. Ajan haaskausta kun esim. samasta symbaalista tai virvelistä saattaa löytyä 10 erilaiselta kuulostavaa versiota. Niinpäin kylläkin että olen vertaillut oman vekottimeni ääntä netin näytteisiin.
majuku
18.02.2020 13:03:33
Aloituksessa puhutaan olennaiseen keskittymisestä, mutta sitten alkaa epäolennainen järmääminen runkomateriaaleista? :)

Kukaan kuolevainen ei PA:n läpi kuule yleisöön mistä rungot on tehty. Tieteellistä lähestymistapaa tähän on turha ottaa, tunnepohjalta jokainen tekee valinnat. Ei ne kokitkaan leikkuulautojen runkomateriaaleista väännä.
aap
18.02.2020 15:56:43 (muokattu 19.02.2020 14:43:13)
Weturi: Ai niinkuin mitä?.

Unohdin mainita, että, ei sinisiä, punaisia, keltaisia eikä oransseja. Eikä vihreitä.
Kiitos kuitenkin huomiosta.

Mä voisin myydä 70-Luvun lopun Ludwig Vistalitet. Mustat .

14"x10", 16"x14", 18"x16" ja 24"x14"

Löytyy kaveriksi saman aikakauden 6,5" supra.
Kaikki ovat teräväreunaisella Blue/Olive badgella.
hollmi-5
18.02.2020 20:11:32 (muokattu 18.02.2020 20:34:26)
aap: Mä voisin myydä 70-Luvun lopun Ludwig Vistalitet. Mustat .

14"x10", 16"x14", 18"x16" ja 24"x16"

Katos! Nyt on ilmeisesti asiallista. Mutta mustat... Eli Smoke Black?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weturi
18.02.2020 21:14:57
hollmi-5: Minä en ole ostanut koskaan mitään internetin ääninäytteiden perusteella. Ne eivät kerro käsinkosketeltavista asioista ja niistä, mitä livenä näke ja kuulee.

Olis melkoinen homma tällä tietämyksellä edes yrittää käpistellä ( kaikkia) kiinnostavia asioita läpi, saatika kuulla loppuja livenä ja vetää niistä johtopäätöksiä.
Ymmärrän kyllä pointin.
Saanen pyytää huomauttaa, että sen lisäksi että kuuntelen paljon ja olen kuunnellut paljon, niin luen lähes kaikki arvostelut ja kommentit. Niistä oppii paljon. Siinä youtube on korvaamaton.

Aika hyvin on muodostunut käsitys äänimailmasta josta pidän ja mistä kaikista seikoista sellainen muodostuu. Ihan vain kuntelemalla, katselemalla ja lukemalla, you tubesta.
Laitoithan sääkin ne ääninäytteet...-wink-

Mulla on todella hyvät kuulokkeet. Eivät tietysti korvaa liveä.
Youtube helpottaa ja nopeuttaa asioita.
Weturi
18.02.2020 21:36:18
Juhani_t: Samoin. Ajan haaskausta kun esim. samasta symbaalista tai virvelistä saattaa löytyä 10 erilaiselta kuulostavaa versiota. Niinpäin kylläkin että olen vertaillut oman vekottimeni ääntä netin näytteisiin.

Ihan totta. Ja mielenkiintoista. Mutta mulle se ei ole ajanhaaskausta.
Nytkin oon sairaslomalla, ainakin viikon. Kuulokkeet on päässä, paljon.
Lisäetuna voisi mainita, että kielitaito kohenee kummasti ymmärryksen lisäksi.
Mainitsin, että tulee ihan pöhköksi. Totta. Mutta tarkoitin lähinnä vanhaa fraasia, tieto lisää tuskaa.
Saundeihin vaikuttaa niin moni asia. Siinä pitää keskittyä, laittaa korvat ja aivot koetukselle. Välillä meinaa olla vähän pöhkö olo...

Mutta ei se hukkaan mene.
Tänään opiskelin noita reunaviisteiden merkityksiä. Siitä on olemassa täällä oma ketju. Laitan sinne havaintoja ja varsin hyviä you tube- videoita aiheesta.
Weturi
18.02.2020 21:45:47
aap: Mä voisin myydä 70-Luvun lopun Ludwig Vistalitet. Mustat .

14"x10", 16"x14", 18"x16" ja 24"x16"

Varmasti hieno setti. Menee jo vähän isoksi toi "pikkutomi" ja muutenkin haluan vain yhden lattiatomin. Mieluummin 16".
Mutta kiitos huomiosta ja tarjouksesta.

Ludwig teki tosiaankin myös kokomustaa vistaliteä. Katsoin you tubesta...
Nämäkö on sellaiset?
Weturi
18.02.2020 22:23:15
majuku: Aloituksessa puhutaan olennaiseen keskittymisestä, mutta sitten alkaa epäolennainen järmääminen runkomateriaaleista? :)

Kukaan kuolevainen ei PA:n läpi kuule yleisöön mistä rungot on tehty. Tieteellistä lähestymistapaa tähän on turha ottaa, tunnepohjalta jokainen tekee valinnat. Ei ne kokitkaan leikkuulautojen runkomateriaaleista väännä.

Niin, ämpäreistä lähtee tuhdit ja kovat saundit. Niistä vain on vaikea löytää mitään otsikonmukaisessa koossa.
Siksi juttua puurunkoisista vaihtoehdoista.
Pahoitteluni, jos aloitusviesti oli epäselvä tai epäjohdonmukainen.
Minkään pa-kamojen läpi niitä en soita. En näe kristallipallosta mitään sellaista, ainakaan lähitulevaisuudessa. En soita bändissä. Soitan itselleni ja joskus satunnaisesti mahdollisuuksien mukaan kitaristi-työkaverin kanssa keikoilla. Työkeikolla. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Melko varmasti triggaan kylläkin, tarpeen mukaan.

Semmoista selvennystä.

Hommalla ei ole mikään kiire.
aap
19.02.2020 14:39:07 (muokattu 19.02.2020 14:39:46)
hollmi-5: Katos! Nyt on ilmeisesti asiallista. Mutta mustat... Eli Smoke Black?

Ei kun Solid Black. Vähän tylsät tavallaan, mut tavallaan ihan hienot ja hauskatkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)