Pattari 14.02.2020 13:05:54 (muokattu 14.02.2020 13:08:22) | |
---|
paskiaispaska: "Lähitulevaisuudessa kitaristi siis voi vain kytkeä soittimensa läppäriin ja kaiuttimista kajahtaa täysin vakuuttava vahvistinääni, tutkijat arvelevat." Haluaisin ehkä nähdä tän tutkijan ilmeen, ku vuosien tutkimuksien jälkeen havahtuu todellisuuteen ja huomaa, että tollasia softia saa ihan parilla markalla internetistä :) :) :) Eiköhän tässä haettu raflaavaa tieteen popularisoimista ja demottu neuroverkkojen sekä syväoppimisalgoritmien toimivuutta myös melko arkipäivässä tarvittaviin asioihin. Tuosta saa pienellä vaivalla tieteellisen julkaisun, joka edistää akustiikkaa, äänenmallinnusta sekä neuroverkkojen soveltamista tieteenä. Tätä on hyvä lähteä soveltamaan myös muihin epälineaarisesti tai epäideaalisesti toimiviin systeemeihin, joihin ei löydy muutamalla markalla valmista simulaatiosoftaa netistä... https://research.aalto.fi/files/367 … ht_Real_time_black_box_DAFx2019.pdf |
Pattari: :) :) Eiköhän tässä haettu raflaavaa tieteen popularisoimista ja demottu neuroverkkojen sekä syväoppimisalgoritmien toimivuutta myös melko arkipäivässä tarvittaviin asioihin. Tuosta saa pienellä vaivalla tieteellisen julkaisun, joka edistää akustiikkaa, äänenmallinnusta sekä neuroverkkojen soveltamista tieteenä. Tätä on hyvä lähteä soveltamaan myös muihin epälineaarisesti tai epäideaalisesti toimiviin systeemeihin, joihin ei löydy muutamalla markalla valmista simulaatiosoftaa netistä... https://research.aalto.fi/files/367 … ht_Real_time_black_box_DAFx2019.pdf Fyysikkona lämmitti lukea tätä. Tällä voidaan ehkä päästä lähemmäs ratkaisua, jolla saadaan se reunaroso ja päätesärökin mallinnettua. Tosin tieteelliseen tapaan tuo artikkelihan on suurelle osalle melko paksua tavaraa ja äärimmäisen harmaata massaa kauniita sanoja helistellessä. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
hallu 14.02.2020 16:12:05 | |
---|
jhlamm: Fyysikkona lämmitti lukea tätä. Tällä voidaan ehkä päästä lähemmäs ratkaisua, jolla saadaan se reunaroso ja päätesärökin mallinnettua. Tosin tieteelliseen tapaan tuo artikkelihan on suurelle osalle melko paksua tavaraa ja äärimmäisen harmaata massaa kauniita sanoja helistellessä. Eikö reunaroso ja päätesärö ole mallinnettu jo aikapäiviä sitten? näin fractalin ja kemperin käyttäjät ovat antaneet ymmärtää. Minä olen luullut että mallinnin pystyy kuulostamaan miltä tahansa muulta mutta ei huonolta :-D Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
paskiaispaska 14.02.2020 17:21:05 | |
---|
hallu: Eikö reunaroso ja päätesärö ole mallinnettu jo aikapäiviä sitten? näin fractalin ja kemperin käyttäjät ovat antaneet ymmärtää. Minä olen luullut että mallinnin pystyy kuulostamaan miltä tahansa muulta mutta ei huonolta :-D On. .................. |
jhlamm 14.02.2020 19:56:56 | |
---|
hallu: Eikö reunaroso ja päätesärö ole mallinnettu jo aikapäiviä sitten? näin fractalin ja kemperin käyttäjät ovat antaneet ymmärtää. Minä olen luullut että mallinnin pystyy kuulostamaan miltä tahansa muulta mutta ei huonolta :-D Onhan noi mallinnettu, mutta siis ainakin omaan korvaan siitä jää hieman puuttumaan. Vaikea selittää. Siis sillä saa mallinnettua, mutta jotenkin erilainen tekstuuri - ei tosin huonon kuuloinen. Jollain suomalaisella (custom sounds tms?) oli joku youtube-videokin asiasta. Ja tältä osalta se on se joku tietty soundimaailma. Esim. perusrokkikoneiden reunaroso soi ainakin mun korvaan hyvin. Tämä siis kemperin puolelta, Fractalilta en tiedä. En enempää ole selvittänyt, koska en tuota soundia kaipaa :D "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
askomiko 14.02.2020 21:41:29 | |
---|
Nyt on aikamoista tietoista epärehellisyyttä tutkijoilta, jos toimittelijoiden kirjoittelu pitää alkuunkaan paikkaansa siitä mitä on sanottu. Hesarin sivuilla oli ääninäytteetkin, hyi helvetti! On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
jhlamm 15.02.2020 19:37:00 | |
---|
askomiko: Nyt on aikamoista tietoista epärehellisyyttä tutkijoilta, jos toimittelijoiden kirjoittelu pitää alkuunkaan paikkaansa siitä mitä on sanottu. Hesarin sivuilla oli ääninäytteetkin, hyi helvetti! Omasta kokemuksesta tieteen popularisointiin ja ihan tutkimukseenkin liittyen: toimittajat yleensä hakevat jotain maata järisyttävää ja tutkijan kommentit menee toimittajan "tulkinnan" läpi. Esimerkkinä: tällä neuroverkkojen mallinnuksella voidaan uudella tavalla mallintaa ääntä. Kehittyessään se voi tarjota uusia kilpailijoita perinteisille laitteille. = Mullistaa maailman! Tämä käy varsin helposti, koska toimittajat harvoin ovat mitenkään perille tieteestä. Epäilen, että tavanomaisesti ne lukee artikkelista ton abstraktin ja sitten maustaa sitä parin lisäkyssärin avulla niin, että saadaan klikkitavaraa. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |