Aihe: Chamsys MagicQ PC tomimaan Enttec Open DMX USB:illa?
1
VeikkoF
13.02.2020 20:12:13
Hei,

Olen hommannut vähän täydennystä valokalustoon (muutama led bar, ja muutamia perusledejä) ja nyt olisi ideana alkaa ohjailemaan valoja Chamsysin MagicQ:lla. Ostin tuota varten Enttecin Open DMX USB -palikan, jolla en nyt kuitenkaan saa mitään valoa lampuista pihalle.

Olen yrittänyt määrittää palikkaa Chamsysin puolelta, mutta homma tyssää tuohon View DMX I/O -kohdalle: Mikäköhän palikka minun pitäisi tuolta valita, kun tuota Enttecciä ei itse näy listalla? Pro -versiohan siellä on, muttei tuota halvempaa versiota.. Olen koittanut kyllä noilla kaikilla muillakin, muttei onnistu.

Onkohan joku asetus Chamsysin puolelta tai mahdollisesti jokin ajuri nyt pielessä? Vai onko tosiaan nyt niin, että tuo open dmx- versio ole yhteensopiva Chamsysin kanssa?

Freestyler -ohjelmalla toimii, eli vika ei tod. näk. ole lampuissa tai ohjaimessa. On tuo ohjelmointi vain vähän ikävää tuolla Freestylerilla..

Ja jos ei onnistu tällä palikalla Chamsysin kanssa, niin olisiko kenelläkään vinkkejä jostain toisesta dmx-ohjelmasta, tai että mistä noita Chamsysin omia dmx-dongleja voi ostaa?

Terveisin, Veikko
Rallattelija
14.02.2020 00:22:47 (muokattu 14.02.2020 17:15:25)
Mun käsityksen mukaan ei toimi kuin sillä PRO versiolla mutta minä mistään mitään tiedä.
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
turunenmikko
14.02.2020 06:49:04
Veikko, valitettavasti pitää olla mallia Pro Chamsysille. Sinun Open-malli ei mene hukkaan - kokeileva QLC Plus -ohjelmaa, siinä se toimii hyvin. Mielestäni freestyleriä joustavampi tapaus ja sitten kun QLC käy rajoittavaksi, niin ostat Chamsysin sinistä hardista.
SteveHarris
14.02.2020 10:57:49

Pro palikan vaatii sysi, Onyx (entinen martin m-pc) saattaisi toimia openilla (pro mangerilla kääntää artnetin dmx:ksi niin pro palikat ainakin toimivat vielä.
Onyxin ohjelmoiminen vieläpä IMHO loogisempaa ja helpompaa kun sysillä.
VeikkoF
14.02.2020 23:02:52
Kiitos kaikille vastauksista!

Näin arvelinkin, että ei varmaan sitten toimi tuon Chamsysin kanssa, kun ei onnistunut. QLC plussalla toimii hyvin, ja softa näyttää myös hyvältä pienemmän musikaali -produktion valoajoon.

Kiitos!
Qoshovius
14.02.2020 23:27:43

Itse asiassa vanha softaversio 1.5.4.0 pitäisi toimia Enttec Openilla. Mutta Chamsys on kyllä mennyt noista ajoista aika reilustikin eteenpäin, että sikäli en voi suositella.

Jos projektisi ei vaadi kummoisia, voit kuitenkin kokeilla etsiä tuota softaversiota (tai aiempaa) - ilmeisesti sitä on vielä jossain epävirallisilla teillä liikkeellä juuri tästä syystä.
Responsible people don't go around their nipples twisted.
Einherjar
15.02.2020 10:54:51
Joo. Vanhan version tarvii.

Käsittääkseni jotkut on sen ajurin erottaneet vanhasta versiosta ja saaneet kikkailtua uudempiakin toimimaan sillä. Hirveän tarkkaa muistikuvaa ei tästä kuitenkaan ole, kun ei ole tullut niin tarkasti seurailtua.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)