Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5321 322 323 324 325444 445 446 447 448
Laulava Kylätohtori
13.02.2020 14:27:56
Kai/Musamaailma: Gibson kitaroita ei valmisteta Amerikassa. Ne kasataan Amerikassa.

Tällaisille väitteille olisi hyvä laittaa jotain vähän kättä pidempää väitteiden tueksi. Ei sillä, etteikö asia olisi näin, mutta jos sulla on jotain tarkempaa tietoa, niin kerro ihmeessä lisää? Mitkä osat tehdään ja missä? Entä kuka ne tekee? Uskon, etten ole ainut, ketä tämä kiinnostaa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
zedder
13.02.2020 14:31:31
Edustaako tämä alle linkitetty kertomus nyt siis

A. Trump-tyyppistä totuutta

B. Perinteistä totuutta

asiaa koskien:

https://www.vintagejapanguitars.com … -in-japan-or-made-in-china-guitars/
Hyvin resonoiva yksilö.
T_V_H
13.02.2020 14:33:46 (muokattu 13.02.2020 15:39:39)
Minä en ole koskaan kuullutkaan Gibsonin käyttävän mukamas muualla muotoon tehtyjä runkoja ja kauloja. En tosin tiedä, että viitattiinko täällä kitaran puuosiin, vai muihin komponentteihin. Jos komponentteihin, niin siihen ei voi muuta todeta kuin "ihanko totta?".

Tuskin taitaa Gibsonin takapihalla Tenneseessä kasvaa se mahonkikaan. Ihan mielestäni Made in USA silti. En edes googlaamalla löytänyt aiheesta mitään foliohattuspekulaatiota.

Jollain nyt vaan on oma lehmä ojassa :)

P.S: Jokainen voi googlata Fenderin Coronan tehtaan ja tarkastella sen sijaintia Meksikon rajaan nähden. Saattaa siellä joskus mennä vähän vellit sekaisin ;)
T_V_H
13.02.2020 15:49:16 (muokattu 13.02.2020 15:58:18)
Metalkallo: Mun mielestä made in pitäisi tulla siitä mistä puut on peräisin, koska runko sekä kaula on isoimmat osat koko kitarassa.

Minulle on ihan sama vaikka näin olisi, mutta menisi kyllä aikalailla päälaelleen leimat suurimmassa osassa kitaroita. Saisin kyllä suurta nautintoa sitä seuraavasta paskamyrskystä.

Ja mitäs kun monessa tulee puut ja komponentit monesta maasta? Made in USA, Canada, Brazil, India & China ja prosentit perään? Aika hölmöä eikös vaan?

Eiköhän se ole viisain leimata sen perusteella, missä se on raaka-aineistaan ja kompomenteistaan liimattu tai ruuvattu kasaan. Tietyin toleranssein suuntaan tai toiseen. Näistä on ihan sääntöjäkin olemassa.

E: Kaikista paras olisi lakata murehtimasta siitä leimasta
Ikihonka
13.02.2020 15:50:40 (muokattu 13.02.2020 16:02:46)
Kai/Musamaailma: Sitten tulevat valmistajat ( isotkin ), jotka mainitsevat kitaroissaan ympäripyöreitä lauseita. Kitaroissa ei lue lainkaan Made in ..., vaan esim. "Corona California". Tässä uskotellaan kuluttajalle, että kitara olisi valmistettu Amerikassa, mutta se ei ole.

Nyt kun kerroit, katsoin että American Standard-sarjassa luki lavassa vielä "Made in USA" mutta nykyisessä Pro-sarjassa se on "Corona California"...

Onko muuten mitään tietoa missä ne nykyään tehdään? Aikamoista kusetusta Fenderiltä jos pitää paikkansa..

EDIT: Onhan tästä näemmä ollut juttua, mennyt vain itseltä ohi...
https://www.thegearpage.net/board/i … sional-made-in-usa-no-more.1771845/
Metalkallo
13.02.2020 15:59:18 (muokattu 13.02.2020 16:01:34)
T_V_H: Minulle on ihan sama vaikka näin olisi, mutta menisi kyllä aikalailla päälaelleen leimat suurimmassa osassa kitaroita. Saisin kyllä suurta nautintoa sitä seuraavasta paskamyrskystä.

Juu, mietin itsekin kirjoitustani ja editoin sitä. Mun mielestä made in pitäisi tulla siitä missä puut on tehty kitaran muotoon.

Mulle on aivan sama mitä siinä kitarassa lukee made innissä tai lavassa, kunhan tyydyttää minun mieltymykseni. On kuitenkin ihan kiinnostavaa tämä made in keskustelu.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Laulava Kylätohtori
13.02.2020 16:03:14 (muokattu 13.02.2020 16:03:34)
Lukuvirhe..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
13.02.2020 16:05:14
T_V_H: E: Kaikista paras olisi lakata murehtimasta siitä leimasta

Ongelma tässä lienee, että siitä kiinalaisesta pyydetään kuitenkin japanilaisen/amerikkalaisen "brändilisä"..
T_V_H
13.02.2020 16:12:20 (muokattu 13.02.2020 16:15:42)
Laulava Kylätohtori: Ongelma tässä lienee, että siitä kiinalaisesta pyydetään kuitenkin japanilaisen/amerikkalaisen "brändilisä"..

Totta ja ymmärrän kyllä yskän. Itseänikin yskittäisi juuri siksi, että on olemassa myös se Grass Roots ja MIJ on nyt lähtökohtaisesti arvokkaampi. Jos ostin Edwardsin juuri tämän "made in" -leiman perusteella ja käy ilmi, että samaa kauraa ovat (en väitä näin olevan kuitenkaan) kuin Grass Rootsitkin, niin suututtaisi minuakin. Tämä efekti kävi minulla sen yhden Turku-Kiina mikstuuran kanssa. Eli tiedän tunteen valitettavasti liiankin hyvin.

Tosin olen alunperin läheltä Laihaa kotoisin, eli olisin kuitenkin ostanut sen Grass Rootsin. ;)

E: Taitaa Edwardseissa kuitenkin paremmat raudat olla kiinni, kuin alemmassa sarjassa? Toivoisin ainakin näin nimittäin jos ei ole, niin aika kökkö diili.
Metalkallo
13.02.2020 16:16:34 (muokattu 13.02.2020 16:20:45)
T_V_H: Totta ja ymmärrän kyllä yskän. Itseänikin yskittäisi juuri siksi, että on olemassa myös se Grass Roots ja MIJ on nyt lähtökohtaisesti arvokkaampi. Jos ostin Edwardsin juuri tämän "made in" -leiman perusteella ja käy ilmi, että samaa kauraa ovat (en väitä näin olevan kuitenkaan) kuin Grass Rootsitkin, niin suututtaisi minuakin.

Laadullisesti Grassroots on halvempi selvästi kuin Edwards, tiedän, kun olen käsissäni hypistellyt sekä kokeillut kumpaakin joten tuon osalta ei ole kyse samanlaatuisesta kitarasta. Siltihän tuo vähän käy korvaan, jos Edwardsin kaulat sekä rungot veistetään Kiinassa eikä Japanissa, mutta koska Edwards on halvempi kuin Navigator, niin eipä se yllätä jos veistelyt tehtäisiin Edwardsin osalta Kiinassa ja viimeinen hienosäätö sekä tarkistus Japanissa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Ikihonka
13.02.2020 16:31:01
T_V_H: Tämä efekti kävi minulla sen yhden Turku-Kiina mikstuuran kanssa.

Kerro nyt toki valmistaja etteivät muut tee samaa virhettä. Ei kai se tieto salaista ole...
T_V_H
13.02.2020 16:41:47
J2280: Kerro nyt toki valmistaja etteivät muut tee samaa virhettä. Ei kai se tieto salaista ole...

Siitä miehestä ja pajasta on keskuteltu tällä palstalla aikaisemmin. Ei ole vaikea löytää kun googlaa esimerkiksi "custom guitars Turku". Eiköhän sille puoskarille löydy omat puolustajansa, kun niitä tuotoksia välillä näkyy myynnissä ja joku sitä joskus suosittelikin. Eikä välttämättä kaikki ole skeidaa, kun tekee se muutakin kuin Stratokopioita. Omassa nyt oli todella amatöörimaisia virheitä, mitä ei näe edes Affinity Squierissa.

Laitan kuitenkin pikaviestillä ;)
Kai/Musamaailma
13.02.2020 16:54:20
Laulava Kylätohtori: Tällaisille väitteille olisi hyvä laittaa jotain vähän kättä pidempää väitteiden tueksi. Ei sillä, etteikö asia olisi näin, mutta jos sulla on jotain tarkempaa tietoa, niin kerro ihmeessä lisää? Mitkä osat tehdään ja missä? Entä kuka ne tekee? Uskon, etten ole ainut, ketä tämä kiinnostaa.

Moi,
Pyydän lukemaan ajatuksella koko kirjoittamani tekstin. Ei vain yhtä lausetta. Yhden lauseen irrottaminen kokonaisuudesta ei kerro totuutta siitä, mistä kirjoitin. Asia muuttuu ja tekstistä tulee tosiaan "Trump tekstiä". Kiitos. Kai Saarikko / Musamaailma Oy
hallu
13.02.2020 16:56:35 (muokattu 13.02.2020 16:59:55)
EDIT: oho mä sekaannuinkin erehdyksessä ihan väärään keskusteluun ja puhuin asian vierestä. Tsori.
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
Laulava Kylätohtori
13.02.2020 17:31:06
Kai/Musamaailma: Moi,
Pyydän lukemaan ajatuksella koko kirjoittamani tekstin. Ei vain yhtä lausetta. Yhden lauseen irrottaminen kokonaisuudesta ei kerro totuutta siitä, mistä kirjoitin. Asia muuttuu ja tekstistä tulee tosiaan "Trump tekstiä". Kiitos. Kai Saarikko / Musamaailma Oy

Totta tämä. Lähinnä halusin kyseenalaistaa Gibsonin nimen vetämistä tähän keskusteluun. :)

Mutta on hienoa erityisen hienoa, että olet täällä maahantuojan ominaisuudessa avaamassa tätä keissiä ja tuomassa virallista dataa mukaan keskusteluun. 5/5.
lavaamo
13.02.2020 20:12:13 (muokattu 13.02.2020 20:56:51)
Pitääkö huhu paikkansa, että musamaailman kiinalaisista edwardseista on vaarana saada korona tartunta?
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡
Kontiak
13.02.2020 21:37:09 (muokattu 13.02.2020 21:47:33)
Jaz: Hitaasti tuntuu käyvän, tai sitten minulla on vääränlaista kamaa myytävänä. Koska jos hinta on liian korkea, niin ainahan sitä voi tinkiä.

Voxin ja H&K putkivahvistimet, Behringerin mikseri ja Takaminen elektroakkari torilla eikä tule kauppoja

Aika paljon on torilla kamaa myytävänä alustuksella "bändihommat loppu/ei ehdi soittaa/siirryin mallintaviin". Silti pyyntihinnasta tätä kamoista eroon pääsemisen tarvetta harvoja tapauksia lukuun ottamatta ei huomaa.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Jaz
14.02.2020 09:34:45

Niin... pitänee varmaan pudottaa hintaa noilla

Kontiak: Aika paljon on torilla kamaa myytävänä alustuksella "bändihommat loppu/ei ehdi soittaa/siirryin mallintaviin". Silti pyyntihinnasta tätä kamoista eroon pääsemisen tarvetta harvoja tapauksia lukuun ottamatta ei huomaa.
Laulava Kylätohtori
14.02.2020 09:52:53
Ihmeen hyvin on mennyt. Kauan oli hiljaista, mutta nyt on mennyt taas nopealla tahdilla paljon tavaraa. Ja ihan jees hintaan, ettei ole myynnin jälkeen tarvinnut vitutuksesta kärsiä.

Ainoa ongelma on, että olen sen verran tyhmä, että olen ostanut tuplasti romua tilalle. :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)