auroranna 04.02.2020 16:42:34 | |
---|
Hei, kärsimätön aloittelija täällä päivää. Joitain vuosia taaksepäin hankin Alesis Q61 MIDI keyboardin pianon korvikkeeksi. Silloinen elämänkumppani (nörtti) asensi silloiseen läppäriin jonkun ohjelman ja sain soitettua sieluni kyllyydestä. Mies jäi matkan varrella, läppäri hajosi. Nyt ei miestä, läppäri uusi. Tarvitsen apua. Ostamani laitteen pakettiin kuului ilmainen XPand!2, jota en kuitenkaan ole millään ilveellä saanut asennettua. En itkunkaan kanssa (sääli). Kysymys kuuluu: onko vinkkejä hyvistä ohjelmista, joilla saisin tuosta keyboardista parhaan ilon irti, kun tarkoituksena on nimenomaan korvata sillä akustinen piano. Muuhun ei varsinaisesti tarvitse pystyä. Kaikki vinkit otetaan ilolla ja kiitollisuudella vastaan. Myös XPand!2:n asennusohjeita voi jakaa. Niistäkin tykkäisin. |
iec 04.02.2020 18:09:31 | |
---|
Jaa tuo Xpand2 on ihan kätevä. Mulla toimii ihan normisti win 10 , Reaper DAWin ja Roland quad capture audiointerfacen kanssa. En muista että olisi asennuksessa ollut mitään ihmeellistä. Onko sulla jokin audiointerface vai käytätkö ihan läppärin omaa äänikorttia? En nyt muista mitkä kaikki plugarit toimivat ihan yksinään mutta onhan noita kaikenlaisia pianosoftia ja syntikkasoftia ilmaisena VST-plugareina. Eli silloin tarvii jonkin DAW-ohjelman kaveriksi. Olikohan muuten niin että Xpand2 ei toimi yksinään... saattoi olla. Reaperia käytän itse DAW-softana ja se on ilmainen (maksamalla 60 e pääsee eroon käynnistyksen 10s odotusajasta) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
anapena 04.02.2020 23:10:13 | |
---|
xpand2-lisenssi maksaa tällä hetkellä noin 12-15€, joskus sitä on saanut eurollakin. Itse asennus on varmaan helppoa, tarvittavan ilok managerin kanssa voi olla vaikeampaa. Ensin pitäisi vapauttaa sieltä se jo asennettu lisenssi, jos asennuksia ei ole enää jäljellä. Jos tämä ei onnistu, niin voi supportilta pyytää tilin nollausta. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
auroranna 05.02.2020 01:18:42 | |
---|
Just tämä iLok-manageri tökkii. Olen jumissa tässä vaiheessa. En saa muka aktivoitua sitä. En osaa. Uin käsipohjaa. |
anapena 05.02.2020 10:53:41 | |
---|
auroranna: Just tämä iLok-manageri tökkii. Olen jumissa tässä vaiheessa. En saa muka aktivoitua sitä. En osaa. Uin käsipohjaa. Itse en kanssa joskus osannut sitä. Pyysin softavalmistajaa ja/tai ilok-supportia nollaamaan aktivoidut lisenssit. En muista niin tarkkaan että osaisin neuvoa. Veikkaan, että ensin pyydät AIRilta xpandin resettiä, sen jälkeen asia siirtyy ilokin supportille. Mutta pääsetkö nyt ihan ekaks ilokiin "epä"aktivoimaan sen vanhan asennuksen? Sen jälkeen voit aktivoida sen uudelleen toiselle koneelle. Tätä tulee itse käytettyä niin harvoin, että homma ei tosiaankaan ole selkärangassa. Siksi tämä lisenssikäytäntö ei tunnu ollenkaan kivalta, ehkä se tikkumuotoisena olis iisimpi. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
mhelin 06.02.2020 00:32:34 | |
---|
Modartt Pianoteq vois olla hyvä mutta ei ilmainen pianosofta. https://www.modartt.com/buy Tuolta jostain löytyy ilmainen demosofta jota kannattaa kokeilla aluksi... |
Kasu-_- 06.02.2020 08:50:43 (muokattu 06.02.2020 08:52:29) | |
---|
Onko Xpand2 aktivoitu joskus jollekin koneelle aiemmin? Jos on, niin pitäisi deaktivoida ensin. Onnistuu iLok Managerin kautta. Jos ei ole, niin iLok Managerissa pitäisi näkyä Xpand2, josta hiiren toista nappia klikkaamalla voit painaa Activate. Mitä tapahtuu kun yrität tätä? Jos pyytää aktivointikoodia, niin se pitäisi varmaan löytää jostain. Lisäksi tarvitset jonkun alustan, jolla avaat Xpandin virtuaali-instrumentiksi. Eli joku DAW-ohjelmisto, esim. Reaper. Ilmaisia vst-instrumenttejakin löytyy vaikka kuinka. Siitä vain selailemaan ja kokeilemaan: http://www.vst4free.com/index.php?plug-ins=Piano/Strings |
iec 06.02.2020 14:05:59 (muokattu 06.02.2020 14:08:02) | |
---|
Tuossa on pieni vertailu ilmaisista vst-pianoplugareista: https://youtu.be/fXwvX8u0ESc Mulla taitaa olla ainakin tuo Keyzone Classic, mutta en osaa siitä kommentoida oikein mitään, kun itseäni kiinnostaa enemmän synasoundit. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
auroranna 07.02.2020 22:49:23 | |
---|
Mulla tulee iLok managerissa aktivoinnin kohdalla uusi ikkuna, jossa lukee aktivoi kohteeseen, mutta mitään kohdetta en pysty valitsemaan enkä kirjoittamaan. Onkohan tähän nyt joku kikka jollakulla? |
mhelin: Modartt Pianoteq vois olla hyvä mutta ei ilmainen pianosofta. https://www.modartt.com/buy Tuolta jostain löytyy ilmainen demosofta jota kannattaa kokeilla aluksi... Tää on kyllä hintansa väärti, hyväsoundinen eikä kuormita konetta saati vie tilaa. |
auroranna 09.02.2020 12:53:55 | |
---|
Olen päässyt nyt niin pitkälle, että midi keyboard aiheuttaa jonkinlaisen reaktion Reaperissa, kun olen luonut uuden raidan ja painan midikiipparin koskettimia. Opetusvideoiden tapaan en saa kuitenkaan näkymään koskettimia näytöllä (v6.03/x64) eikä ääntä tule ulos. Reaper-osaajat: mistä nyt kiikastaa? |
Kasu-_- 09.02.2020 14:36:25 | |
---|
auroranna: Olen päässyt nyt niin pitkälle, että midi keyboard aiheuttaa jonkinlaisen reaktion Reaperissa, kun olen luonut uuden raidan ja painan midikiipparin koskettimia. Opetusvideoiden tapaan en saa kuitenkaan näkymään koskettimia näytöllä (v6.03/x64) eikä ääntä tule ulos. Reaper-osaajat: mistä nyt kiikastaa? Paina hiiren oikeaa nappia siinä vasemmalla tyhjässä kohtaa raitojen kohdalla ja valitse "insert virtual instrument on a new track". Valikko pompsahtaa näkyville ja sieltä valitset vst instrumenttisi jonka olet oletettavasti jo asentanut koneelle. Eli Xpand tai joku mitä tässä on ollut esillä. Pitäisi toimia suoraan. Jos ei, niin paina raidan kohdalta rec päälle. |