Kontiak 05.02.2020 20:16:46 | |
---|
Elmon arviossa Mercury Edition: BluGuitar Amp 1 - Mercury Edition (BIG Amp, Small Size?) https://youtu.be/7oa97zz-rjI Elmo kuulostaa niin lahjomattomalta, piristävä poikkeus nykymaailmassa! "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Tami 06.02.2020 11:56:49 | |
---|
Kontiak: Elmon arviossa Mercury Edition: Elmo kuulostaa niin lahjomattomalta, piristävä poikkeus nykymaailmassa! Joo, ja mun mielestä tämä on hyvä osoitus siitä, että se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi/ miellytä toista. Ben sanoo, että AMP1 kuulostaa Benille, Blug itse kauppamiehenä vannoo ettei ole kompromissiä soundin suhteen ja taas Elmo kuulostaa tässä huonolle Marsuun verrattuna. Lähinnä ajattelen itse siten, että tänä mallintavien "axe on parempi kuin mooer"-kautena, on kuitenkin se perusjuttu: Ei mikään vehje kuulosta automaattisesti paremmalle kuin toinen ==> soundi on kokonaisuuden summa lähtien ajatuksesta soittajan ja vehkeiden kautta päätyen kuuntelutilaan. Toki toiminnallisuuksissa ja ominaisuuksissa kuin myös tarpeissakin on eroja, mutta lopputulos on se joka ratkaisee... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
LaXu 06.02.2020 16:03:39 | |
---|
Tami: Joo, ja mun mielestä tämä on hyvä osoitus siitä, että se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi/ miellytä toista. Ben sanoo, että AMP1 kuulostaa Benille, Blug itse kauppamiehenä vannoo ettei ole kompromissiä soundin suhteen ja taas Elmo kuulostaa tässä huonolle Marsuun verrattuna. Lähinnä ajattelen itse siten, että tänä mallintavien "axe on parempi kuin mooer"-kautena, on kuitenkin se perusjuttu: Ei mikään vehje kuulosta automaattisesti paremmalle kuin toinen ==> soundi on kokonaisuuden summa lähtien ajatuksesta soittajan ja vehkeiden kautta päätyen kuuntelutilaan. Toki toiminnallisuuksissa ja ominaisuuksissa kuin myös tarpeissakin on eroja, mutta lopputulos on se joka ratkaisee... Jengi keskittyy ihan liikaa halkomaan hiuksia siitä, että kuulostaako joku laite nyt täysin putkivahvarilta X vai ei. Eihän sillä ole väliä, jos ne soundit mitä siitä saa irti on sun mieleen ja tuntumakin on kohdallaan. Mulle joku vanhan liiton Marsu ei toimi koska se on mulle täysin epäkäytännöllinen laite joka tarvii keinokuormaa peräänsä joka on jo itsessään omanlaisensa kompromissi. Nautin Marsu-soundini mieluummin master volumen kanssa, jonkun muun kuin Marshallin valmistamana. Ostin BluGuitarin testiin sillä ajatuksella, että ei se kuitenkaan ole niin hyvä kuin toivon ja lähtee takaisin. Tämä olikin lähellä takia, että särökanavan gain potikan bright cap tulee kiusaamaan jos gainia vääntää liian alas. Silloin siitä tulee mielestäni soundiltaan epämiellyttävän piikikäs. Mutta keksin, että minähän voin MIDI:lla asettaa kullekin kanavalle pienemmän maksimigainin, jolloin potikan asetukset ovat maltillisemmat ja bright cap ei ole ongelma. Sen jälkeen soundit ovat toimineet hyvin. Vakioasetus on selkeästi yksikelaisille suunniteltu ja toimii paremmin niiden kanssa, mutta minä soitan enemmän humppareilla. Mainitsin tuolla aiemmassa postauksessani, että olen sitä mieltä, että BluGuitar Amp 1 Mercury on paras "Marsu" minkä voit alle tonnilla ostaa. No miksi? No siksi, että siinä on ison vahvistimen tuntuma ja bassotoisto, mutta se on pieni, kevyt ja siinä on älyttömän hyvä master volume, sisäänrakennettu keinokuorma ja monta muuta fiksua ominaisuutta. Ei tarvi valittaa, että ei tehot riitä keikalla tai että se on liian kovaääninen kotona ja roudaaminen onnistuu vaikka bussilla, kaappivalinnasta riippuen. Istuu nätisti kaapin päälle tai pedaalilautaan. |
aristoteles666 06.02.2020 22:01:38 | |
---|
Tami: Joo, ja mun mielestä tämä on hyvä osoitus siitä, että se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi/ miellytä toista. Ben sanoo, että AMP1 kuulostaa Benille, Blug itse kauppamiehenä vannoo ettei ole kompromissiä soundin suhteen ja taas Elmo kuulostaa tässä huonolle Marsuun verrattuna. Lähinnä ajattelen itse siten, että tänä mallintavien "axe on parempi kuin mooer"-kautena, on kuitenkin se perusjuttu: Ei mikään vehje kuulosta automaattisesti paremmalle kuin toinen ==> soundi on kokonaisuuden summa lähtien ajatuksesta soittajan ja vehkeiden kautta päätyen kuuntelutilaan. Toki toiminnallisuuksissa ja ominaisuuksissa kuin myös tarpeissakin on eroja, mutta lopputulos on se joka ratkaisee... Elmo olisi voinut vahan kayttaa tone potikoita, tuossa ei ole marsun tonepotikat joilla ei ole paljoakaan vaikutusta, tuossa niilla on vaikutusta, "kaikki kello 12 sta " on aika typera lahtokohta jos siihen kanssa jaadaan. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Tami 06.02.2020 23:19:01 | |
---|
LaXu: Jengi keskittyy ihan liikaa halkomaan hiuksia siitä, että kuulostaako joku laite nyt täysin putkivahvarilta X vai ei. Eihän sillä ole väliä, jos ne soundit mitä siitä saa irti on sun mieleen ja tuntumakin on kohdallaan. Just näin.... saati sitten ne "axe on aina parempi kuin ...."-hopinät... kaikille on paikkansa. Hupaisaa kun Ola kuulostaa tällä uudella videolla ihan samalle junttasurisijalle kuin aina. Tässä on pod2.0 ja toisilla videoilla axe tms plugi ==> aina kuulostaa vanhuksen korvaan ihan yhtä hirv... no siis ei oman maun mukaiselle. https://www.youtube.com/watch?v=o6AUf_MvLxE Elmon videot ovat kuitenkin hatunnoston arvoinen suoritus kun osaamista ja viitseliäisyyttä löytyy, ja asennekin on sopivan "neutraali" eikä ylitsehehkuttava kuten niin monessa youtuben kanssavideossaan. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Kontiak 07.02.2020 11:30:46 (muokattu 07.02.2020 11:53:16) | |
---|
LaXu: Jengi keskittyy ihan liikaa halkomaan hiuksia siitä, että kuulostaako joku laite nyt täysin putkivahvarilta X vai ei. Eihän sillä ole väliä, jos ne soundit mitä siitä saa irti on sun mieleen ja tuntumakin on kohdallaan. Mulle joku vanhan liiton Marsu ei toimi koska se on mulle täysin epäkäytännöllinen laite joka tarvii keinokuormaa peräänsä joka on jo itsessään omanlaisensa kompromissi. Nautin Marsu-soundini mieluummin master volumen kanssa, jonkun muun kuin Marshallin valmistamana. Ainakin valmistajat voisivat lopettaa "esikuviin" viittaamisen! Jospa se käyttäjäkunta seuraisi perässä. Tässä videossa vertailua myös vintage-Marsuun: Andreas Kloppmann A/B Comparison BluGuitar AMP1 vs AMP1 Mercury Edition https://youtu.be/r2VrM06SZZU "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
LaXu 07.02.2020 17:16:01 (muokattu 08.02.2020 23:18:54) | |
---|
Kontiak: Ainakin valmistajat voisivat lopettaa "esikuviin" viittaamisen! Jospa se käyttäjäkunta seuraisi perässä. Line6 tyypit jossain haastattelussa sanoivat, että eivät haluaisi viitata näin esikuviin, mutta tämä formaatti myy. Helppo uskoa, kun katsoo minkä tahansa mallintavan toivelistaketjuja, jotka ovat täynnä "hei lisätkää vahvistin X malli!" kamaa vaikka siitä mallintavasta löytyy jo satoja mallinnuksia. |
Kontiak: Ainakin valmistajat voisivat lopettaa "esikuviin" viittaamisen! Jospa se käyttäjäkunta seuraisi perässä. Miksipä ottaa riskiä, kun käyttäjakunta mieluummin seuraa niitä vahvistinten nimiä. Varmaan "nimettömiä" soundejakin on joku kokeeksi yrittänyt markkinoida, mutta kukaan ei edes muista semmoisia kokeiluja. En ole musiikin asiantuntija. |
sebu 20.02.2020 21:12:34 | |
---|
Kefiiri: Miksipä ottaa riskiä, kun käyttäjakunta mieluummin seuraa niitä vahvistinten nimiä. Varmaan "nimettömiä" soundejakin on joku kokeeksi yrittänyt markkinoida, mutta kukaan ei edes muista semmoisia kokeiluja. Ne demot, joissa Thomas Blug itse on ruuvaamassa soundeja ja joissa samalla tehdään A/B vertailua jonkin tietyn vahvarin kanssa, ovat aika hyviä. Osoittavat, että tällä saa monenlaista soundia. Blug etsii matchin käyttäen kanavan kaikkia säätimiä, myös niitä mini custom namiskoja. Eikä sokkotestissa välttämättä enää erota kumpi on kumpi, tai no, ehkä erottaa, mut erot on tosi pieniä. Minusta amp1 on sopivan suoraviivainen multihärpäkkeiden joukossa. Ja niinku kaikkien vermeiden kanssa, niitä pitää osata säätää että se koko oma setuppi kuulostaa hyvältä. Ite tykkäsin soundista, mikä tuli luureihin. |
sonata 19.04.2020 21:31:00 | |
---|
Ostin itselle Iridiumin, todella kova laitos! Todella kompaktin kokoinen ja monipuolinen pakkaus :) 4 kanavaa jotka suunniteltu nimenomaan metallimusiikin ystäviä. Clean on todella kirkas ja erotteleva, loistava alusta isoille kaiulle. 3 särökanavaa toimii kyllä loistavasti ja vaikka mennään Modern-kanavalle niin silti soundi pysyy maltillisena eikä mene kyllä överiksi. Laitteen kyljessä hienosäätöruuvit tuo kyllä kanavista paljon irti! Niiden avulla saa todellakin soundin mieluisaksi :) Hieno peli, suosittelen! Leevi Band @ Youtube |
masterhat 05.07.2020 09:54:42 | |
---|
Tää alkanut kiinnostelemaan! Riittääkö mökä bändisoitossa metallimusaa? |
aristoteles666 05.07.2020 21:41:02 | |
---|
masterhat: Tää alkanut kiinnostelemaan! Riittääkö mökä bändisoitossa metallimusaa? kevyesti. . " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
LaXu 06.07.2020 12:29:10 | |
---|
masterhat: Tää alkanut kiinnostelemaan! Riittääkö mökä bändisoitossa metallimusaa? Eiköhän. Mittasin yhdistelmällä BluGuitar Amp 1 Mercury Edition -> Bogner 1x12 jossa Eminence Maverick kaiutin (100 dB herkkyys) n. 120 dB @ 1m kun vahvari on täysillä. Vertailukohdaksi 45W Bognerin putkivahvari pukkasi n. 117 dB samassa tilanteessa, joka menee aika hyvin yksiin tuon 100W päätteen +3dB äänentason noususta. Lisää saa käyttämällä 2x12 tai 4x12 kaappia yhtä herkillä kaiuttimilla. Tällöin vola nousisi vielä +3 dB (2x12) tai +6dB (4x12). |
aristoteles666 06.07.2020 14:04:35 | |
---|
Tässä Thomas vertaa Amp 1 viiteen 60 luvun marsuun ja kaivaa saman soundin Amp 1 sta. editoimalla lyhyemmäksi olisi saanut paremman, mutta asia tulee selväksi. marsu soundi pienessä kompaktissa muodossa. https://www.youtube.com/watch?v=9UcPj2J-FRg" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Juzpe 06.07.2020 19:53:18 | |
---|
aristoteles666: Tässä Thomas vertaa Amp 1 viiteen 60 luvun marsuun ja kaivaa saman soundin Amp 1 sta. editoimalla lyhyemmäksi olisi saanut paremman, mutta asia tulee selväksi. marsu soundi pienessä kompaktissa muodossa. https://www.youtube.com/watch?v=9UcPj2J-FRg Ois vielä siistimpi video jos ne kuulostas samalta. |
Kefiiri 06.07.2020 19:56:54 | |
---|
Juzpe: Ois vielä siistimpi video jos ne kuulostas samalta. Tämä nauratti ja videon katsomisen vaiva säästyi :D En ole musiikin asiantuntija. |
Juzpe 06.07.2020 20:17:18 | |
---|
Kefiiri: Tämä nauratti ja videon katsomisen vaiva säästyi :D Älä ymmärrä väärin, BluGuitar AMP 1 on vitun hyvä laite ja tolla videolla soittava ukko ihan parasta A-ryhmää, joten helvetinmoista soundia luvassa. Mutta ei se 60-luvun marsuilta kuulosta. |
hallu 06.07.2020 20:31:56 | |
---|
Juzpe: ......Mutta ei se 60-luvun marsuilta kuulosta. Kuulostaako edes kaksi 60-luvun marsua keskenään samanlaisilta? Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
Juzpe 06.07.2020 20:43:26 | |
---|
hallu: Kuulostaako edes kaksi 60-luvun marsua keskenään samanlaisilta? No ei tietenkään. En mä itsekään kuulosta saman viikon tiistaina ja keskiviikkona samalta samassa studiossa, samalla nupilla ja kaapilla, mikitettynä samalla tavoin ja äänitettynä saman laitteiston läpi. Inhimillinen tekijä on tässäkin hommassa vahvasti läsnä. |
jhlamm 07.07.2020 00:03:57 (muokattu 07.07.2020 00:04:07) | |
---|
Juzpe: Älä ymmärrä väärin, BluGuitar AMP 1 on vitun hyvä laite ja tolla videolla soittava ukko ihan parasta A-ryhmää, joten helvetinmoista soundia luvassa. Mutta ei se 60-luvun marsuilta kuulosta. Kuka edes haluaa kuulostaa 60-luvun marsulta... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |