Aihe: UMK musiikkia vai ei?
1 2 3
EP
31.01.2020 08:15:23 (muokattu 31.01.2020 08:16:59)
Kyllä on kamalaa.. ei mun nuaruuressa!
Tommoset pitkät tukatkin ja kaikkee..!

Toi Zizzioliina oli upee olis viä vilauttanu tissiä lopussa, mut ei! :(

Melodia (siinä ol) kuulosti tuttuakin tutummalta (..en viitti sanoo mistä)?

E: Yhteenvetona samaa lätkytystä kaikki mus.. esitykset, ei eroa toisistaan.

Olen puhunut.. UGH!
Prophet
31.01.2020 22:23:20
WanhaWetäjä
01.02.2020 01:38:36

EP: Kyllä on kamalaa.. ei mun nuaruuressa!
Tommoset pitkät tukatkin ja kaikkee..!

MIKSI katselet/kuuntelet jotain joka noin ahistaa, taidat olla hieman tyhmä, täh?

Toi Zizzioliina oli upee olis viä vilauttanu tissiä lopussa, mut ei! :(
Ristus notta...poikamiehen elämä on kauheeta, se on vaaan sitä lepe-esaa, if you know what i mean...mitä epäilen.

Melodia (siinä ol) kuulosti tuttuakin tutummalta (..en viitti sanoo mistä)?
KETÄ kiinnostaa???TÄH?

E: Yhteenvetona samaa lätkytystä kaikki mus.. esitykset, ei eroa toisistaan.
Ja humppa haitarilla ei???

Olen puhunut.. UGH!
Voi vttu, et kai meinaa lopettaa??? No moni varmasti toivoisi sitä vaan eivät kehtaa sanoa ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
01.02.2020 08:22:12 (muokattu 01.02.2020 08:29:18)
Kannattaisi ottaa vaikka länsinaapuristamme mallia.
Ei läheskään noin latteata tarjontaa. Seurasin jonkin verran viime vuonna.

E: Oma suosikkini ei pärjännyt, mutta hyvä esimerkki luovuudesta biisinteossa.
Sävel /sovitus ja oikeat soittimet + hyvästä esityksestä:

https://www.youtube.com/watch?v=JEP5sU5iIPw

E2: Yllätyksenä se akustinen versio tästä ei sitten oikein toiminutkaan?
Eläkeläissoittaja
01.02.2020 09:11:17 (muokattu 01.02.2020 09:12:25)

Tapelkaa pojat oikein kunnolla euroviisuista. :D
Itse kirjoitin näkemykseni niistä Yleistä keskustelua musiikista-palstalle.
WanhaWetäjä
01.02.2020 11:39:46 (muokattu 01.02.2020 11:40:05)

Eläkeläissoittaja: Tapelkaa pojat oikein kunnolla euroviisuista. :D
Itse kirjoitin näkemykseni niistä Yleistä keskustelua musiikista-palstalle.

Juu ei...en vaan ymmärrä ihmisiä jotka kiusaavat itseään katselemalla ja kuuntelemalla musaa/elokuvia/radiokanavia tai tv-ohjelmia joiden tarjonta ei ole oman maun mukaista.
Sitten tehdään jopa topicci ja ihmetellään joukolla kuinka huonoa tarjonta on, täh?

Jo pelkkä 3 kirjainta UMK saati Erika Vikman ja Cicciolina varmistavat takuulla monen kohdalla sen että ei tarvi katsoa saadakseen tietää mitä tuleman pitää.
EP
01.02.2020 15:04:18
Pitäähän sitä seurata mitä musiikkirintamalla tapahtuu..

Jollei tuota kirjoitustani ymmärrä leikkimieliseksi niin jossakin vika?
Somessa on kai tarkoitus esittää mielipiteitä, UMK on edelleen mielestäni epäonnistunut kun vertaa vaikka sinne Ruotsiin.

Mulla ei ole E.V. :stä oikeestaan mitään pahaa sanottavaa (vaikkei minun laulajasuosikkeja olekaan), oli noista kuunnelluistakin
ainoo minkä kuuntelin loppuun asti.
Odotinko loppuhuipennusta sitten vaan, en tiedä? :D
Prophet
01.02.2020 20:49:39
WanhaWetäjä: Ja humppa haitarilla ei???

Sehän jo ikävä kyllä kerran koettiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_euroviisukarsinta_2010
EP
02.02.2020 00:35:40
Prophet: Sehän jo ikävä kyllä kerran koettiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_euroviisukarsinta_2010

No vit*u, en käsitä tätä vähättelyä?
EP
02.02.2020 17:58:18
Vertailun vuoksi.

https://areena.yle.fi/1-50389771#autoplay=true

Tosta 41 min kohdalta esim. upee biisi ja laulaja ..osaa laulaa!
Anonymous-jazz
03.02.2020 05:04:00 (muokattu 03.02.2020 05:05:20)

Katsoin myös noi Ruotsin Melodifestivalen vedot, niin tuota samaa Logic Prolla tehtyä teknohuttua tuntuu olevan miltei kaikki musiikki tänään näissä karkeloissa, joita ei minusta voisi enää kutsua sen vuoden 1995 jälkeen miksikään laulukilpailuksi.

Minusta tuo on lähinnä enää kansainvälinen eurooppalainen Freakshow feat. AUTOTUNE.

Mutta se on karu fakta, että toi KEBAPPI-komppi (Dembow-rytmi) on tätä päivää ja se teknohuttu on sitä musaa, jota nämä nykyajan nuoret kuuntelevat.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Eläkeläissoittaja
03.02.2020 05:52:07 (muokattu 03.02.2020 05:54:17)

Jokainenhan ainakin meistä lauluntekijäsoittajamuusikoista voisi tehdä osaamisellaan oman euroviisuehdokkaansa kisaan, niin saa mieleisensä tuomariston ja muiden kriitikoiden ruodittaviksi. Kokeilkaapa joskus tehdä te tiukimmat kriitikot, jos taittuu!

Monasti itsekin olen harkinnut asiaa, mutta jo kustannussyistä siitä luopunut. MIDI:nä en ala niitä värkkäämään pajassani.Tangomarkkinoille sävellyskisaan olen jonkun rallin aikoinaan tehnyt, mutta ei niillä ole menestystä tullut, joten en edes enää yritä. Mielestäni jotkut paljon huonoimmat ja oudoimmat teokset ovat siellä jonkun kerran menestyneet. Ei silti ole syytä olla katkera, kun tietää lauluntekemiseen ja niiden julkaisukynnyksen ylittämiseen liittyvät eri vaikeudet.
WanhaWetäjä
03.02.2020 10:43:40 (muokattu 03.02.2020 10:45:00)

Eläkeläissoittaja: Jokainenhan ainakin meistä lauluntekijäsoittajamuusikoista voisi tehdä osaamisellaan oman euroviisuehdokkaansa kisaan, niin saa mieleisensä tuomariston ja muiden kriitikoiden ruodittaviksi. Kokeilkaapa joskus tehdä te tiukimmat kriitikot, jos taittuu!
Eiköhän me väsyneet vanhukset olla pudottu tuosta kelkasta jo aikaa sitten, jos nyt jossain kelkassa tai tontilla koskien nykymusan tekemistä humpanvääntäjinä olemme koskaan olleetkaan. "Rakas, avaa hakas" tyyppinen iskelmähuttu on muuttunut toisenlaiseksi p..kaksi joka kelluu pinnalla aikansa kunnes hajoaa atomeiksi ja häviää unohduksiin alati nopeammalla syklillä ja uutta suolletaan pihalle kokemaan sama kiertokulku.

Monasti itsekin olen harkinnut asiaa, mutta jo kustannussyistä siitä luopunut. MIDI:nä en ala niitä värkkäämään pajassani.
Kustannukset eivät ole se suurin syy vaan se että jokainen genre ja aika vaatii siinä ajassa olevat ja elevät tekijät jotta lopputulos on uskottavaa, on se se sitten paskaa tai ei. Realismi ei ole pessimismiä, ei kannata alkaa tekemään jotain josta ei ole hajuakaan.

Tangomarkkinoille sävellyskisaan olen jonkun rallin aikoinaan tehnyt, mutta ei niillä ole menestystä tullut, joten en edes enää yritä. Mielestäni jotkut paljon huonoimmat ja oudoimmat teokset ovat siellä jonkun kerran menestyneet. Ei silti ole syytä olla katkera, kun tietää lauluntekemiseen ja niiden julkaisukynnyksen ylittämiseen liittyvät eri vaikeudet.
T-markkinat on katoavaa kansanperinnettä, kuten tanssimusakin ja tanssimuusikko ammattina, teen vielä keikkoja sillon tällön mutta se riittää noista kuvioista, kotona soi ihan eri musa kun myös soitan sillä vanhusten inhoamalla särökitarallakin omaksi iloksi. Biiseja en ole tehnyt sitten nuoruusvuosien progeaikoja, ehkä vielä joskus innostun.
Se että humppa, huttu, *Jalu ja Kossu eivät ole tehneet tuhojaan siinä määrin että kehtaa vielä käydä soittamassa julkisesti lienee sen ansiota että soitan joka päivä useita tunteja,jos mahdollista. Tässä iässä jo parin viikon breikki on takapakkia kuin myös se (liian)kauan vain keikkoja soittaneita vaivaava huono time kiilaamisineen vaanii nurkan takana jos ei ole tarkkana. Kuin myös jokaista tuurauskeikkaa valmistelen tututustumalla materiaaliin etukäteen, vastuu viihteestä nääs.
Eläkeläissoittaja
03.02.2020 12:00:26 (muokattu 03.02.2020 12:01:43)

Realismi ei ole pessimismiä, ei kannata alkaa tekemään jotain josta ei ole hajuakaan.

En epäile ollenkaan, ettenkö pystyisi halutessani jotain euroviisua vääntämään, mutta en ole kiinnostunut koko kisasta. Uskon, että minua vaatimattomimmillakin taidoilla jotkut sinne ovat koneineen rallejaan vääntäneet ehdolle. Kotipajani demokoneilla ei kannata pelkastään yrittää mitään vääntää, vaan osa sopivilla ryhmällä hyviä soittajia kehittää biisi, jos uskoo ideansa melodioineen ja teksteineen kantavan ja soittajakaverit innostuisivat yhteistyöstä. Sitten kunnon studioon vaan ja soittamaan, kun sovituskuviot ovat kasassa. Vielä, jos osaavan solistinkin löytää ja saa teoksensa hyvin laulamaan, niin mikäs siinä, etteikö uskaltaisi kisaan lähteä yrittämään. Tämän otsikon alle en enää kirjoita mitään. :)
EP
03.02.2020 12:25:21 (muokattu 03.02.2020 12:32:09)
Anonymous-jazz: Katsoin myös noi Ruotsin Melodifestivalen vedot, niin tuota samaa Logic Prolla tehtyä teknohuttua tuntuu olevan miltei kaikki musiikki tänään näissä karkeloissa, joita ei minusta voisi enää kutsua sen vuoden 1995 jälkeen miksikään laulukilpailuksi..

Jep, tämä Sonja Aldenin esityshän oli ainoa poikkeus valtavirrasta.
Siinä oli oikeasti laulettiinkin.

Minusta tuo on lähinnä enää kansainvälinen eurooppalainen Freakshow feat. AUTOTUNE.

Mutta se on karu fakta, että toi KEBAPPI-komppi (Dembow-rytmi) on tätä päivää ja se teknohuttu on sitä musaa, jota nämä nykyajan nuoret kuuntelevat.

"Musiikintekohan" näyttää nykyisin olevan helppoa.
Kone raksuttamaan taustalle, mutta mistä tanssijat?

E: Onneksi maailmassa ja Suomessa löytyy vielä ihmisiä ja nuoriakin jotka perustavat musikaalisuuden ja perinteisen oikeasti soittimilla soittamiseen.
Hannubal
05.02.2020 23:58:43
Olisi kiva nähdä ja kuulla vielä sellaista vanhan ajan Euroviisuhenkeä, että oikeasti kokonainen sinfoniaorkesteri lavalle, ja jokaiselle olisi sovitettu tarkasti viuluja, puhaltimia ja lyömäsoittimia myöden. Jotain voimaa ja kauneutta näissä vanhoissa esityksissä on, kuten Katri Helenan Katson sineen taivaan.

https://youtu.be/AdB6fdht-F8
Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme.
EP
06.02.2020 09:46:38
Pitäis ehdottomasti taustanauhat kieltää ja laulu oman maan kielellä!
Prophet
06.02.2020 18:33:27
Taustalle tulee laittaa yhtä massiivinen viihdeorkesteri kuin James Last -vainaalla.
WanhaWetäjä
06.02.2020 20:44:33

EP: Pitäis ehdottomasti taustanauhat kieltää ja laulu oman maan kielellä!

Juu...mieluusti vain akustiset soittimet eikä kytketä niitä mihinkään koneisiin kuten PA-laitteisiin, vähintään 3 haitaria ja bandille kulmahousut ja puvuntakki. Suomalaiskansallisesti joka jenkka tai humppa ja vain 3 sointua, 2 mollissa ja viides aste duuri 7.

Ja Tompereen murteella laulu, kyä nääs voitto tulis kotiin..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)