Laulava Kylätohtori 23.01.2020 12:19:26 | |
---|
hallu: Sä olet taitavampi kauppias, koska itselleni kipurajalla ei mene mikään. Selvästi täytyy alle mennä...... eli kipukynnystä kehittää. Tosin vaihtokauppa on kaikkein paras koska siinä ei ole kipurajoja vaan sekä ostaja että myyjä ovat sama henkilö ja molemmat saavat uuden lelun niin tilanne on aina vinvin :-D Vaihtokauppa on hyvä, mutta kaikessa vähänkään kiinnostavassa on aina, että "Ei vaihtoja." Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 23.01.2020 14:32:33 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vaihtokauppa on hyvä, mutta kaikessa vähänkään kiinnostavassa on aina, että "Ei vaihtoja." Se johtuu siitä, että kiinnostava siis hittikama on mahdollista kaupata rahallakin..... noin niinkuin teoriassa. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... |
Juhani_t 23.01.2020 14:44:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vaihtokauppa on hyvä, mutta kaikessa vähänkään kiinnostavassa on aina, että "Ei vaihtoja." Tai "Nouto Korsosta. En lähetä" |
Gary the pine 23.01.2020 14:58:14 | |
---|
Juhani_t: Tai "Nouto Korsosta. En lähetä" Korsohan menee että heilahtaa, mutta noi Oululaiset... ;-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
iec 23.01.2020 15:31:40 | |
---|
Gary the pine: Korsohan menee että heilahtaa, mutta noi Oululaiset... ;-) Eiku nouto Oulusta menee, mutta nuo Korsolaiset.... Ongelma on sama kumpaankin suuntaan. ;) Itse olen todennut jo ajat sitten, että kauppaa syntyy eniten pääkaupunkiseudun suuntaan, joten kannattaa nähdä pakkaamisen vaiva jos haluaa myydä jotain. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
lefa79 23.01.2020 16:50:56 | |
---|
mikki73: Melko hyvin liikkuu kun hinta sopiva.Kaikki on menny kaupaksi, tosin kipurajahinnoilla. Tuli ostettua vahingossa basso tänään, oisko jollakin tietoa mitä tommosesta vois pyytää, kun en osaa hintaa laittaa.Käyttöa ei ole. (vähän topicin ohi)) https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1523061 (myyty) Saman olen huomannut. Kun hinta kiikkuu kipurajoilla ja ylipäätään hinta on normikansalaiselle 'heräteostoshinnoissa' niin silloin kama liikku ihan ok. Kun tavaran hinta lähetelee 500€, niin tuntuu, että lähinnä merkkaillaan muistiin ja jäädään odottelemaan... |
Jukka Häikiö 23.01.2020 18:01:37 | |
---|
Heh, kauankohan vie et toi mun vähän tyyriimpi pedalboard vaihtaa omistajaa? Tähän mennessä kaikki on kyllä mennyt, meni se toinenkin lauta kun aikansa roikotti. Jopa ihan äidyin lähettämään. Myyntiajat on pitkät, jos meinaa käypää hintaa saada, tietty poislukien kulloisetkin hypelisaattorit, taitaa nekin olla aika kaposen sektorin kamaa. Taitaa näin olla juu näppäimet, jos jotain meinaa nopsaan myydä, puolittain ilmasin on annettava. Villi veikkaus on, ettei kitarakamamarkkinat enää kummemmin tästä lämpene, eikä pahemmin nuori sukupolvi näytä kitaralaukkuja kanniskelevan. Vaatiiko tää jonkun punkin kaltaisen uuden tulemisen, jotta kitara on taas kurssissaan??? En muuten henk.koht usko noiden tietokonepohjaisten Kempereiden, sun muiden vempeleiden, syrjäyttävän perinteistä putkaria pitkällä aikajänteellä, nehän on kuitenkin vain tietokoneita, eikä noin fiilispohjalta niistä ole aidon asian haastajiksi, olkootkin monipuolisia etc...fiiliksestähän hommassa on pitkälti kyse, eikö? No höh |
Metalkallo 23.01.2020 18:54:29 (muokattu 23.01.2020 18:56:30) | |
---|
Jukka Häikiö: En muuten henk.koht usko noiden tietokonepohjaisten Kempereiden, sun muiden vempeleiden, syrjäyttävän perinteistä putkaria pitkällä aikajänteellä, nehän on kuitenkin vain tietokoneita, eikä noin fiilispohjalta niistä ole aidon asian haastajiksi, olkootkin monipuolisia etc...fiiliksestähän hommassa on pitkälti kyse, eikö? No jos fyysisten vahvareiden myynti vähenee liiaksi, niin silloin ehkä voi ollakin et niiden myynti vähenee, tai jopa joskus loppuu. Samat liikkeet ehkä siinä tapauksessa siirtyvät myymään ohjelmistoja tietokoneille sun muille laitteille jotta pitävät bisneksen pystyssä. Hassuahan tuota on edes ajatella, mutta tiedä vaikka joku päivä olisi todellisuutta tulevaisuudessa missä autotkin jo lentää :) Itsekin vaikka tykkään fyysisestä vahvarista olen silti enemmän soitellut Bias FX2 ohjelmiston kautta, kun on niin helppo pistää se vaan päälle ja siellä on kaikki mahdolliset soundit mitä voi pyytää. Sounditkin on hyvät ja oikealta kuulostavat jo monissa ohjelmistoissa ja säädettävää riittää myös mikäli haluaa värkkäillä. Kotisoittelijalle erittäin toimivaa, en tiedä sitten keikkailijalle? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
VIPMetal 25.01.2020 17:39:56 | |
---|
Metalkallo: Hassuahan tuota on edes ajatella, mutta tiedä vaikka joku päivä olisi todellisuutta tulevaisuudessa missä autotkin jo lentää :) ? Vaimon isovanhemmat kertoivat, että olivat 60-luvulla varmoja, että vuonna 2000, kaukana tulevaisuudessa, autot lentävät. =D |
Guitarfreak 25.01.2020 18:12:57 | |
---|
VIPMetal: Vaimon isovanhemmat kertoivat, että olivat 60-luvulla varmoja, että vuonna 2000, kaukana tulevaisuudessa, autot lentävät. =D Parhaiten edelleen lentää huonot läpät :/ Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Kaihua 25.01.2020 18:53:38 | |
---|
Guitarfreak: Parhaiten edelleen lentää huonot läpät :/ Läppä lentää mutta kauppa se ei käy. Persaukisten.net tämä taitaa nykyään olla. Itse ainakin olen :D Tein henkilökohtaisen ennätyksen ilmoituksen katselukerroissa. Lespan ilmoon 1000 tuli täyteen reilussa 24 tunnissa. Yksi "olisin kiinnostunut" yhteydenotto ja siinä se. 5 vuotta sitten olis juosten haettu tuokin kitara tuolla hinnalla. Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Nykyään on kaikki vain huonommin. Itku tulee kun haluaisin vain ostaa sen monsterin vahvistimen :( Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa |
Haeroe 25.01.2020 19:00:37 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vaihtokauppa on hyvä, mutta kaikessa vähänkään kiinnostavassa on aina, että "Ei vaihtoja." Perstuntuma sanoo, että suuri osa "ei-vaihtoja" -ilmoituksista johtuu siitä, että on jotain muuta musavermettä kiikarissa eli rahankeruu ei varmaan kuitenkaan ole mielessä. Ainakaan mulla kamarunkkaus ei ole vähentynyt mihinkään euromääräisesti, mutta olen vain paljon valikoivampi nykyään. Toisin sanoen tiedän paremmin mitä haluan. Palacaster (kuulemma kaikki pulttikaulaiset ovat palacastereita) meni, mutta puoli-ilmatteeksi jouduin antamaan. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Guitarfreak 25.01.2020 19:13:56 | |
---|
Kaihua: Läppä lentää mutta kauppa se ei käy. Persaukisten.net tämä taitaa nykyään olla. Itse ainakin olen :D Tein henkilökohtaisen ennätyksen ilmoituksen katselukerroissa. Lespan ilmoon 1000 tuli täyteen reilussa 24 tunnissa. Yksi "olisin kiinnostunut" yhteydenotto ja siinä se. 5 vuotta sitten olis juosten haettu tuokin kitara tuolla hinnalla. Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Nykyään on kaikki vain huonommin. Itku tulee kun haluaisin vain ostaa sen monsterin vahvistimen :( Tai sit kaikilla on jo lespat ja ja ja... :/ Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Kaihua 25.01.2020 20:16:45 | |
---|
Guitarfreak: Tai sit kaikilla on jo lespat ja ja ja... :/ Niin se varmaan on... Mun lespa on vaan parempi ku muitten! On tää kitarakamakauppa vaan aika kuollutta touhua verrattuna muutaman vuoden takaseen. Ennen ajattelin että on vähän rahaa säilössä noissa kamoissa - ja niinhän sitä onkin - vaan kun enää niitä ei saa järkevästi realisoitua :D Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa |
parek 25.01.2020 20:27:46 | |
---|
Kaihua: Niin se varmaan on... Mun lespa on vaan parempi ku muitten! On tää kitarakamakauppa vaan aika kuollutta touhua verrattuna muutaman vuoden takaseen. Ennen ajattelin että on vähän rahaa säilössä noissa kamoissa - ja niinhän sitä onkin - vaan kun enää niitä ei saa järkevästi realisoitua :D Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todistaa, että tuo todellakin on _erittäin_ hyvä yksilö! Se on kitara mikä menisi heti kaupaksi jos/kun joku rahamies kokeilisi sitä. Mutta eihän ne etelän vetelät mitään kitaraa uskalla kokeilematta ostaa :D |
Haeroe 25.01.2020 22:55:36 | |
---|
o0o: Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todistaa, että tuo todellakin on _erittäin_ hyvä yksilö! Se on kitara mikä menisi heti kaupaksi jos/kun joku rahamies kokeilisi sitä. Mutta eihän ne etelän vetelät mitään kitaraa uskalla kokeilematta ostaa :D "Erittäin hyvä yksilö" on kokenut valitettavan inflaation. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö juuri tuo kyseinen kitara voisi olla Lespojen aatelia hintaluokassaan, mutta valitettavasti faktat (nykyisen vastaavan uuden hinta etc.) määräävät. Tuon takia ei kannata maksaa hyvän yksilön lisää, koska sitä ei saa realisoitua. Tietty jos ostaa pitopeliksi (juu niin varmaan), hyvästä kannattaakin maksaa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Haeroe 25.01.2020 23:00:08 | |
---|
Kaihua: Niin se varmaan on... Mun lespa on vaan parempi ku muitten! On tää kitarakamakauppa vaan aika kuollutta touhua verrattuna muutaman vuoden takaseen. Ennen ajattelin että on vähän rahaa säilössä noissa kamoissa - ja niinhän sitä onkin - vaan kun enää niitä ei saa järkevästi realisoitua :D Olen viimeisen kuukauden aikana myynyt kaksi kitaraa. Juju on siinä, että myy halvalla eli kovalla persnetolla. En siis suosittele, mutta nyt on ostajan markkinat. En ole lespojen asiantuntija, mutta 1500 lienee kuitenkin ok hinta, mutta halpa se ei ole. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
parek 25.01.2020 23:03:21 | |
---|
Haeroe: "Erittäin hyvä yksilö" on kokenut valitettavan inflaation. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö juuri tuo kyseinen kitara voisi olla Lespojen aatelia hintaluokassaan, mutta valitettavasti faktat (nykyisen vastaavan uuden hinta etc.) määräävät. Tuon takia ei kannata maksaa hyvän yksilön lisää, koska sitä ei saa realisoitua. Tietty jos ostaa pitopeliksi (juu niin varmaan), hyvästä kannattaakin maksaa. Niin mikä noissa uusissa aiheuttaa sen ettei tuo 2012 mene kaupaksi? Näyttävät uudet stankut olevan tompalla n. 2100 e ylöspäin. Tossa 2012 on Tonepros talla, Groverin lukkiutuvat koneistot. Ainakin noi osat on selkeästi paremmat kuin noissa uusissa. Eiköhän toi ole myös torin halvin stankku (oletan, en ole katsonut). |
o0o: Niin mikä noissa uusissa aiheuttaa sen ettei tuo 2012 mene kaupaksi? Näyttävät uudet stankut olevan tompalla n. 2100 e ylöspäin. Tossa 2012 on Tonepros talla, Groverin lukkiutuvat koneistot. Ainakin noi osat on selkeästi paremmat kuin noissa uusissa. Eiköhän toi ole myös torin halvin stankku (oletan, en ole katsonut). En osaa vastata. Yritin kommentoida yleisellä tasolla "hyvän yksilön" dilemmaa. Mahdolliset paremmat osat, varsinkin jälkiasennukset, eivät juuri lisää soittimen arvoa. Tietäjät tietty tietää, mutta sellainen pitää osua kohdalle. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Laulava Kylätohtori 25.01.2020 23:15:55 | |
---|
Haeroe: En osaa vastata. Yritin kommentoida yleisellä tasolla "hyvän yksilön" dilemmaa. Mahdolliset paremmat osat, varsinkin jälkiasennukset, eivät juuri lisää soittimen arvoa. Tietäjät tietty tietää, mutta sellainen pitää osua kohdalle. Joo, eihän torilla muita olekaan kuin hyviä yksilöitä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |