Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper 6.xx -keskustelu
1 2 3
Torniojaws
05.12.2019 15:31:52 (muokattu 05.12.2019 15:33:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni, melkein 5 vuoden jälkeen on nyt julkaistu Reaper 6.0:
 
https://www.reaper.fm
 
Itsellä se on edelleen käytetyin DAW, vaikka löytyy Cubase 10 Pro :) Reaperillä on näppärä tehdä kaiken maailman pikatestauksia, plugarien autorisointeja, sun muuta pikkujuttua. Tosin vielä en ole yhtään täyttä projektia tehnyt Reaperillä, sillä iso määrä VST-instrumentteja tuppaa kaatamaan sen suht jatkuvalla syötöllä.
 
Kiinnostavin uusi ominaisuus on tuo MIDI-eventtien piirtäminen "vapaalla kädellä", kiinteiden pisteiden sijaan.
 
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
Antti1
05.12.2019 16:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tulossa avautumaan, etteikö ne vieläkään saaneet ARA-tukea tohon softaan, mutta sehän tuli jo 5.97 versiossa näemmä. Täytyykin kokeilla miten Melodyne toimii sen kanssa.
 
Päivitykseen menee kyl Reaper, vaikkei äkkiseltään näkynyt mitään mun elämään vaikuttavaa muutosta. Onhan se noloa käyttää vitosta, jos kutonen on olemassa.
Torniojaws
05.12.2019 19:17:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo on ollut jo pitkään (muillakin) malli, että major-päivitykset ovat vain nimellisiä eikä oikeita mullistuksia.
 
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
Kasu-_-
12.12.2019 09:14:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli päivitettyä kutoseen ja ihan kivoja juttujahan sinne oli tullu lisää. Pitää vääntää teemaa vielä omaan silmään sopivammaks ja testailla että kaikki vanhat makrot ym. toimii.
 
Midin envelopea onkin odoteltu jo. Ja ehkä täytyy kokeilla josko tulis käytettyä niitä Reaperin omien plugareiden pikaikkunoita. Vaikka ostinkin juuri Softuben Console1 kontrollerin, jolla tulee vastaavaa hoideltua vähän joka raidalle, kun pidän sitä toisessa näytössä melkein aina auki.
 
askomiko
12.12.2019 17:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin edistys lienee 4k näytöille taipuminen ilman että tekstit menee atomin kokoiseksi. Ehkä nyt uskaltaisi siis näytön vaihtaa hienompaan.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Muovinen
16.12.2019 14:14:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Kiinnostavin uusi ominaisuus on tuo MIDI-eventtien piirtäminen "vapaalla kädellä", kiinteiden pisteiden sijaan.
 
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
 
Itse päivitin normaaliin tapaan Reaperin ja sitten vasta ilmoitetaan, että hei eipä sun lisenssi tähän riitäkään. Latailin sitten 5.99:n takaisin, joka aukeaa kyllä jos avaa vanhan projektin mutta jos käynnistän Reaperin ohjelmakuvakkeesta niin avautuu kutonen. Päivitän kyllä kutoseen heti ensi vuoden puolella mutta hieman ylimääräistä säätöä tästä tuli, kun plugareitakin katosi jonnekin.
 
Mulla on nyt jo muutama päivitys sitten mennyt Ozone 8 jumiin, eli se ei käynnisty ja jos avaa projektin, jossa se jo on esim masterissa, niin koko roska kaatuu. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
petteri m
18.12.2019 23:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
 
Itse päivitin normaaliin tapaan Reaperin ja sitten vasta ilmoitetaan, että hei eipä sun lisenssi tähän riitäkään. Latailin sitten 5.99:n takaisin, joka aukeaa kyllä jos avaa vanhan projektin mutta jos käynnistän Reaperin ohjelmakuvakkeesta niin avautuu kutonen. Päivitän kyllä kutoseen heti ensi vuoden puolella mutta hieman ylimääräistä säätöä tästä tuli, kun plugareitakin katosi jonnekin.
 
Mulla on nyt jo muutama päivitys sitten mennyt Ozone 8 jumiin, eli se ei käynnisty ja jos avaa projektin, jossa se jo on esim masterissa, niin koko roska kaatuu. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

 
Aiempien päivitysten kohdalla olen kokenut samankaltaista jos olen vain Reaperin päivittänyt. Kaikki plugarit ja Ozone meni uudelleen asennukseen ja sitten oli täydellistä taas. Viisastuneena en enää uskalla moista tehdä eli kuutonen ei tule taloon ja jos tulee niin ensin kaikki vanha pois ja uusi setti tulille, se on niin iso homma että ei ihan pienistä syistä houkuttele.
 
Kasu-_-
19.12.2019 09:05:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petteri m: Aiempien päivitysten kohdalla olen kokenut samankaltaista jos olen vain Reaperin päivittänyt. Kaikki plugarit ja Ozone meni uudelleen asennukseen ja sitten oli täydellistä taas. Viisastuneena en enää uskalla moista tehdä eli kuutonen ei tule taloon ja jos tulee niin ensin kaikki vanha pois ja uusi setti tulille, se on niin iso homma että ei ihan pienistä syistä houkuttele.
 
Ei ole kyllä ikinä mitään tällaista tarvinnut tehdä. Olisko alkuperäinen Reaper asennettu eri kansioon tai VST-kansioiden rakenne muuttunut tai jotain vastaavaa, jolloin pitäisi vain osoittaa paikat uusiksi. Oletuskansioon kun on asentanut, niin ei mitään ongelmaa yhdenkään plugarin kanssa ja kaikki asetukset siirtyneet mukana myös.
 
Kasu-_-
19.12.2019 09:07:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Itse päivitin normaaliin tapaan Reaperin ja sitten vasta ilmoitetaan, että hei eipä sun lisenssi tähän riitäkään.
 
Minkä version olet alunperin ostanut? Olisko ollu niin, että nelosen ostaneiden täytyy maksaa päivityksestä, mutta viitosen ei. Vai jopa vasta kolmosen ostaneiden.
 
JohnJ
19.12.2019 10:24:16 (muokattu 19.12.2019 10:27:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasu-_-: Minkä version olet alunperin ostanut? Olisko ollu niin, että nelosen ostaneiden täytyy maksaa päivityksestä, mutta viitosen ei. Vai jopa vasta kolmosen ostaneiden.
 
Joo, kaksi isoa versionumeroa kattaa lisenssi, eli jos neloseen on ostanut niin 5.999:iin asti riittää. Itsekin jouduin uusimaan nyt kun kolmosversioon hankin ensimmäisen lisenssin (vitosversion jätin kokonaan välistä).
 
Itelläni taas kutosen kanssa sellainen ongelma että projektia sulkiessa (tai uutta avatessa suoraan edellisen päälle), Reaper jää "Initializing.." ruutuun jumittamaan, eikä siitä enää herää. Jos taas sulkee koko ohjelman projektien välissä, ei ongelmaa ole. Koitin jo poistaa asennuksen ja asentaa puhtaalta pöydältä uudelleen, mutta ei auttanut. Plugareihin tuokin varmasti jotenkin liittyy, mutta en vain tiedä mihin niistä.
 
Metal meets the bone!
Torniojaws
19.12.2019 10:49:28 (muokattu 19.12.2019 10:49:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasu-_-: Ei ole kyllä ikinä mitään tällaista tarvinnut tehdä. Olisko alkuperäinen Reaper asennettu eri kansioon tai VST-kansioiden rakenne muuttunut tai jotain vastaavaa, jolloin pitäisi vain osoittaa paikat uusiksi. Oletuskansioon kun on asentanut, niin ei mitään ongelmaa yhdenkään plugarin kanssa ja kaikki asetukset siirtyneet mukana myös.
 
Joo, itsellä on myös siirtynyt kiltisti jostain versiosta 3.x alkaen tähän 6.0
 
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
askomiko
19.12.2019 17:52:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päiviton urheasti kutoseen vaikka rojektit on ihan kesken, toimii näköjään. Jännitystä elämään
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Tinnittus
08.01.2020 23:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
 
Itse päivitin normaaliin tapaan Reaperin ja sitten vasta ilmoitetaan, että hei eipä sun lisenssi tähän riitäkään. Latailin sitten 5.99:n takaisin, joka aukeaa kyllä jos avaa vanhan projektin mutta jos käynnistän Reaperin ohjelmakuvakkeesta niin avautuu kutonen. Päivitän kyllä kutoseen heti ensi vuoden puolella mutta hieman ylimääräistä säätöä tästä tuli, kun plugareitakin katosi jonnekin.
 
Mulla on nyt jo muutama päivitys sitten mennyt Ozone 8 jumiin, eli se ei käynnisty ja jos avaa projektin, jossa se jo on esim masterissa, niin koko roska kaatuu. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

 
Mitä siinä uudessa versiossa oli sellaista jonka takia päätit päivittää?
 
Itse päivitän ohjelmia aina vasta sitten kun päivityksessä on jotain mitä oikeasti tarvitsen tai siinä on jotain mikä parantaa vanhaa versiota niissä asioissa jotka vaikuttavat minun tarpeisiin.
 
Tympee Huttunen
22.01.2020 12:06:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas gurut, mikä vahvariplugari tähän kannattaisi hankkia? Haussa tietenkin upeat cleanit ja rankat säröt.
 
iec
23.01.2020 11:15:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Kertokaas gurut, mikä vahvariplugari tähän kannattaisi hankkia? Haussa tietenkin upeat cleanit ja rankat säröt.
 
Ei omia kokemuksia, mutta tämän firman plugareita on kehuttu vuolaasti:
https://neuraldsp.com/
 
Täällä on jotain keskustelua aika monesta Neural DSP:n plugarista:
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=238653&co=30
 
Ilmeisesti Fortin NTS Suitessa on clean-kanava myös mukana ja Plinissä myös ja ehkä muissakin lienee. Neuralilla taitaa olla noissa kaikissa 14vrk ilmainen kokeiluaika, joten siinä mielessä helppo testailla mikä sopii itselle parhaiten. Ola Englund valitsi Archetype Plinin vuoden 2019 parhaaksi vahvariplugariksi, joten se luultavasti on melko hyvä vaihtoehto: https://neuraldsp.com/products/archetype-plini/
 
Mulla itsellä on Kazrogin vahvariplugari (Thermionik Suite) ja se on ollut ihan ok omiin juttuihin. Näyttäisi että se on tällä hetkellä discontinued-moodissa sivuston mukaan: https://kazrog.com/pages/discontinued-products . Tuo oli muistaakseni tosi edullinen, eli jotain 50 euroa. Kazrog taitaapi edustaa vähän vanhempaa ajattelutapaa kuin Neural DSP:n tuotteet.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Torniojaws
23.01.2020 14:45:13 (muokattu 23.01.2020 14:45:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Ei omia kokemuksia, mutta tämän firman plugareita on kehuttu vuolaasti:
https://neuraldsp.com/

 
Pari kertaa olen aikoinut suosia suomalaista, mutta Neural on pistänyt hinnat aika piikkeihin. 129 + 24 % ALV = 160 e vahvistinplugarista on vähän yli kipukynnyksen.
 
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
iec
23.01.2020 16:19:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Pari kertaa olen aikoinut suosia suomalaista, mutta Neural on pistänyt hinnat aika piikkeihin. 129 + 24 % ALV = 160 e vahvistinplugarista on vähän yli kipukynnyksen.
 
Edullisesta päästä voisi myös kokeilla Mercuriallin tuotteita:
https://mercuriall.com/cms/
 
Esim: https://mercuriall.com/cms/details_ss-11x
Jos tuon ostaa uutena asiakkaana, saa sen hintaan 40$. Sitten voi ostaa "vanhana asiakkaana" vaikka Sparkin tai Triaxisin 20 dollarin alennuksella.
 
Itse olen testaillut ilmaista U530 Engl-plugaria ja se kuulosti ihan mukavalta:
https://mercuriall.com/cms/details_u530 . Tämä taisi olla ensimmäinen mikä kuulosti melkein defaulttisäädöillä omaan korvaan hyvältä. Jäi hyvä vaikutelma sen perusteella.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
aheinons
30.03.2020 14:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittelijan Reaper ongelma
 
Käytössä audiobax ja reaper
äänitän midinä keyboardia, ja reaper näyttää että tavaraa menee sisään
saan äänityksen näkymään myös midi ikkunassa ja voin muokata sitä
 
mutta mitään en saa kuulumaan
en soittaessa (monitorointi päällä) tai toistaessa
 
Torniojaws
30.03.2020 14:35:14 (muokattu 30.03.2020 14:48:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aheinons: Aloittelijan Reaper ongelma
 
Käytössä audiobax ja reaper
äänitän midinä keyboardia, ja reaper näyttää että tavaraa menee sisään
saan äänityksen näkymään myös midi ikkunassa ja voin muokata sitä
 
mutta mitään en saa kuulumaan
en soittaessa (monitorointi päällä) tai toistaessa

 
Onhan sinulla raidassa jokin instrumentti? MIDI itsessään on vain nuottidataa, eikä siitä tule minkäänlaista ääntä. Ääni syntyy kun se MIDI-data menee johonkin instrumenttiin (yleensä VSTi tai AU) ja "painaa" sen instrumentin koskettimia.
 
1) Paina sen MIDI-raidan napeista sitä, jossa lukee "FX"
2) Paina auenneesta ikkunasta alhaalta "Add" (tai tuplaklikkaa sitä valkoista aluetta)
3) Valitse listalta "ReaSynth" (tai kirjoita alareunan filter -kohtaan "reasynth") ja paina OK
4) Toista nyt raitaa siitä kohtaa, missä MIDI-data alkaa
 
Nyt pitäisi kuulua ääntä. Tässä tapauksessa ReaSynth on se instrumentti.
 
Tässä vielä kuva:
http://juhau.mbnet.fi/reaper.png
 
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
aheinons
30.03.2020 15:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Onhan sinulla raidassa jokin instrumentti? MIDI itsessään on vain nuottidataa, eikä siitä tule minkäänlaista ääntä. Ääni syntyy kun se MIDI-data menee johonkin instrumenttiin (yleensä VSTi tai AU) ja "painaa" sen instrumentin koskettimia.
 
1) Paina sen MIDI-raidan napeista sitä, jossa lukee "FX"
2) Paina auenneesta ikkunasta alhaalta "Add" (tai tuplaklikkaa sitä valkoista aluetta)
3) Valitse listalta "ReaSynth" (tai kirjoita alareunan filter -kohtaan "reasynth") ja paina OK
4) Toista nyt raitaa siitä kohtaa, missä MIDI-data alkaa
 
Nyt pitäisi kuulua ääntä. Tässä tapauksessa ReaSynth on se instrumentti.
 
Tässä vielä kuva:
http://juhau.mbnet.fi/reaper.png

 
>>>
Nää kaikki on OK.
Vuan ei onnistu. Virtual Midi Instumentti on OK.
Palataan asiaan, kunhan olen kokeillut pari päivää kaikkea mahdollista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «