Tinnittus 20.01.2020 17:34:20 | |
---|
Shredator: Katsoin noita pyyntihintoja ja on todellakin turvonneita. Eipä kannata paljoa käytettyä katsella kun lähes samaan hintaan saa T-kaupasta uutena. Oikeampi hintahaarukka olisi siellä 300-400 e pinnassa. Juuri näin. "melkein kuin uusi" tai "äärimmäisen vähän käytetty" tuntuu olevan hintaa nostattava ominaisuus. |
Krice 20.01.2020 18:37:53 | |
---|
Shredator: Eipä kannata paljoa käytettyä katsella kun lähes samaan hintaan saa T-kaupasta uutena. Oikeampi hintahaarukka olisi siellä 300-400 e pinnassa. Vintera-sarjan stratot on uutena thomannilla 800 euroa. Sehän taitaa olla entinen Classic Player -sarja? En kyllä itse luopuisi Classic Player '50's stratostani 400 eurolla, en todellakaan. En tosin ole myymässä sitä, erinomainen kitara. |
abassimo 20.01.2020 20:10:12 (muokattu 20.01.2020 20:14:50) | |
---|
Krice: Vintera-sarjan stratot on uutena thomannilla 800 euroa. Sehän taitaa olla entinen Classic Player -sarja? En kyllä itse luopuisi Classic Player '50's stratostani 400 eurolla, en todellakaan. En tosin ole myymässä sitä, erinomainen kitara. Vintera korvas Classic -sarjan. Niitä on nyt saatavilla 50-, 60-, ja olikohan 70-luvun specseillä. Aiemmin oli myös MIM Standard ja Modern Player, jotka korvas sitten Player -sarja. Näissä jotain nykyaikasempii ominaisuuksii yhistettynä joihinki vanhoihin specseihin. Saattaa löytyy jotain push/pull systeemii potikoista, modernimpaa radiusta kaulasta ja mikit saattaa olla nykyaikasemmilla specseillä tehty. Tähän päälle Fenderillä on se Artist -sarja, jossa on sekä Meksikon kitaroita, että myös USA valmisteisia kitaroita. Muistaakseni ainaki Hendrix mallit ja Albert Hammond jr. mallit molemmat on Meksikossa tehtyi. Yleensä nää ei eroo sitten paljookaan noista Player tai Classic sarjan kitaroista. Jotain specesejä saattaa olla tehty samalla tyylillä, kun niillä, joiden kitaroihin noi perustuu. Esim Henkan tossa mallissa lapa käännetty ja pleksi on sillee väärinpäin, että tallamikki on kulmassa tallaan päin. Teleistä tähän Artistiin tais kuulua Jimmy Pagen se halvempi versio mirror Telestä. Se kalliimpihan on joku CS tekele ja tais maksaa yli 20 tonnia. Nii ja sit tais olla Deluxe -sarja joka tehään Mehikoissa kanssa. Tää tais olla näistä Meksikon kitaroista kaikkein modernein. 12 tuuman radiukset kaulassa, Noiseless mikit yms. Edittiä: Ja joo toi vanha Classic -sarja on itestä ehottomasti eniten bang for the buck. Itellä Classic 50's Stratocaster tosta sarjasta ja varmasti paras hinta-laatusuhde johon oon törmännyt Fenkulta. Paljon parempi, kun ne uudet Performer Stratot ja maksaa tyyliin puolet hinnasta. |
hullu_ukko 20.01.2020 22:30:51 (muokattu 20.01.2020 23:23:06) | |
---|
Torin pyynnit näistä uuden polven Harley Bentoneista hämmentää. Tälläkin hetkellä näyttää olevan useampi täsmälleen uuden hinnalla myynnissä ja ihan yleisestikin hinnat heittää lähinnä joitain kymppejä, kalliimmissa Fusioneissa ehkä maksimissaan satasen, verrattuna Thomannilta uutena takuun kanssa tilattuun. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
jhlamm 21.01.2020 12:32:26 | |
---|
hullu_ukko: Torin pyynnit näistä uuden polven Harley Bentoneista hämmentää. Tälläkin hetkellä näyttää olevan useampi täsmälleen uuden hinnalla myynnissä ja ihan yleisestikin hinnat heittää lähinnä joitain kymppejä, kalliimmissa Fusioneissa ehkä maksimissaan satasen, verrattuna Thomannilta uutena takuun kanssa tilattuun. Mä taas olen usein nähnyt myös ihan kohtuullisilla hinnoilla noita ja ne taitaa vaan äkisti poistua sieltä halvalla, kun rupeaa olemaan jo niin halpa yleisesti, että halutaan kokeilla. Nimimerkillä pienellä kaksinumeroisella summalla telen ostanut. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Vinnie Moore is more. |
Urban Baboon 22.01.2020 15:27:12 | |
---|
rosberg: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1523660 Eks nää olleet kiinalaisia, thomann myi paria väriä alle kahden sadan joskus 4v sitten? On ne kiinalaisia, mut hinta tais olla jossain 500 euron hujakoilla alunperin. Ehkä siksi myyjä haluaa nyt 700 euroa? |
Laulava Kylätohtori 22.01.2020 15:35:53 | |
---|
Urban Baboon: On ne kiinalaisia, mut hinta tais olla jossain 500 euron hujakoilla alunperin. Ehkä siksi myyjä haluaa nyt 700 euroa? Ehkä myyjän mielestä alkuperäinen hinta oli liian matala ja tämä on se oikea hinta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
abassimo 22.01.2020 15:52:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ehkä myyjän mielestä alkuperäinen hinta oli liian matala ja tämä on se oikea hinta. Hulluhan se on, joka ei myy voitolla kamoja :) |
calluna 22.01.2020 18:08:41 | |
---|
Urban Baboon: On ne kiinalaisia, mut hinta tais olla jossain 500 euron hujakoilla alunperin. Ehkä siksi myyjä haluaa nyt 700 euroa? 299,- Sillä hintaa itse ostin toomannilta aikoinaan. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
runrunrun 23.01.2020 10:22:33 (muokattu 23.01.2020 10:23:50) | |
---|
Epärealistiset hintapyynnöt itse rakennetuista kitaroista ihmetyttää. Ei mitään mainintaa rakentajan nimestä, "Täysin custom rakennettu ja ammattilaisen säätämä"... eli ilmeisesti alkujaan myyjän itse rakentama, ei nimekkään rakentajan. Ja hintalappu reilusti yli tonnin. Vaikka kitara ois kuinka laadukas niin jälleenmyyntiarvo lienee korkeintaan puolet pyyntihinnasta. Mikäs siinä jos käy soittimen itse testaamassa ja toteaa että se on tuon summan arvoinen, mutta jos se pitää jossain vaiheessa myydä eteenpäin niin lykkyä tykö... Itse maksoin kerran reilu 500e m.nettiläisen amatöörirakentajan kasaamasta kitarasta ja jälkikäteen tajusin että sekin oli liikaa. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
rosberg 23.01.2020 10:22:47 | |
---|
calluna: 299,- Sillä hintaa itse ostin toomannilta aikoinaan. 149€ oli loppuerä punaista tai ruskeaa väriä. Vinnie Moore is more. |
Seba 23.01.2020 14:59:27 | |
---|
runrunrun: Epärealistiset hintapyynnöt itse rakennetuista kitaroista ihmetyttää. Ei mitään mainintaa rakentajan nimestä, "Täysin custom rakennettu ja ammattilaisen säätämä"... eli ilmeisesti alkujaan myyjän itse rakentama, ei nimekkään rakentajan. Ja hintalappu reilusti yli tonnin. Vaikka kitara ois kuinka laadukas niin jälleenmyyntiarvo lienee korkeintaan puolet pyyntihinnasta. Mikäs siinä jos käy soittimen itse testaamassa ja toteaa että se on tuon summan arvoinen, mutta jos se pitää jossain vaiheessa myydä eteenpäin niin lykkyä tykö... Itse maksoin kerran reilu 500e m.nettiläisen amatöörirakentajan kasaamasta kitarasta ja jälkikäteen tajusin että sekin oli liikaa. Lienee ollut huono rakentaja. Itse käytän superlaadukasta mnettiläisen amatöörirakentajan (koska ei tee niitä ammatikseen) rakentamaa bassoa, eikä tulisi mieleenkään myydä sitä tonnilla. Johan pelkkiin laaturautoihin, mikkiin, etuseen jne menee se eka 500. |
Jeszse 23.01.2020 21:37:00 | |
---|
runrunrun: Epärealistiset hintapyynnöt itse rakennetuista kitaroista ihmetyttää. Ei mitään mainintaa rakentajan nimestä, "Täysin custom rakennettu ja ammattilaisen säätämä"... eli ilmeisesti alkujaan myyjän itse rakentama, ei nimekkään rakentajan. Ja hintalappu reilusti yli tonnin. Vaikka kitara ois kuinka laadukas niin jälleenmyyntiarvo lienee korkeintaan puolet pyyntihinnasta. Mikäs siinä jos käy soittimen itse testaamassa ja toteaa että se on tuon summan arvoinen, mutta jos se pitää jossain vaiheessa myydä eteenpäin niin lykkyä tykö... Itse maksoin kerran reilu 500e m.nettiläisen amatöörirakentajan kasaamasta kitarasta ja jälkikäteen tajusin että sekin oli liikaa. Tekisitkö mun autoon jarruremontin ilmaseks? |
abassimo 23.01.2020 23:36:47 | |
---|
runrunrun: Epärealistiset hintapyynnöt itse rakennetuista kitaroista ihmetyttää. Ei mitään mainintaa rakentajan nimestä, "Täysin custom rakennettu ja ammattilaisen säätämä"... eli ilmeisesti alkujaan myyjän itse rakentama, ei nimekkään rakentajan. Ja hintalappu reilusti yli tonnin. Vaikka kitara ois kuinka laadukas niin jälleenmyyntiarvo lienee korkeintaan puolet pyyntihinnasta. Mikäs siinä jos käy soittimen itse testaamassa ja toteaa että se on tuon summan arvoinen, mutta jos se pitää jossain vaiheessa myydä eteenpäin niin lykkyä tykö... Itse maksoin kerran reilu 500e m.nettiläisen amatöörirakentajan kasaamasta kitarasta ja jälkikäteen tajusin että sekin oli liikaa. Tää on kyl paha, varsinkin jos joku Fenkun -tyyline kitara kyseessä ja pikkulapsikin osaa laittaa eri osat ruuveilla kiinni. Sähkötyöt sitten vaatii vähä taitoo tehä, ettei tuu kuolleita juotoksii, mitkä kyl iisi korjaa ite, jos hyvä kolvi himassa. Asia erikseen, jos tehty kaulat sun muut ite kitaraan, niin heti nousee errorin mahollisuus, mikäli ei oo varma mitä tekee. Eiköhän kuitenkin aika moni noista palakitaroista oo ihan valmiista osista kasattuja, eli kunhan ne osat on laadukkaita, niin se kitarakin on suhteellisen hyvä. |
bangerboi 24.01.2020 20:38:19 | |
---|
Onko 500€ turvonnut hintapyyntö vuoden 85 squierin orkkiskuntosesta stratosta? Tiedän että noi on hyviä skeboja, mutta onks toi hinta järkevä? Mulla on nyt liipasimella tollanen vs. uudenkarhea saman hintainen fender, enkä tiiä kumpaan kannattaisi lähteä. |
Laulava Kylätohtori 24.01.2020 22:19:38 | |
---|
bangerboi: Onko 500€ turvonnut hintapyyntö vuoden 85 squierin orkkiskuntosesta stratosta? Tiedän että noi on hyviä skeboja, mutta onks toi hinta järkevä? Mulla on nyt liipasimella tollanen vs. uudenkarhea saman hintainen fender, enkä tiiä kumpaan kannattaisi lähteä. Jos nämä on niitä ns. hyviä Squjuja, niin ei kai tuo sellaisesta paha hinta ole. Päinvastoin, noistahan pyydetään välillä yli tuplasti enemmän. Jos se on näitä hyviä ensimmäisiä, niin kyllä ostaisin sellaisen ennemmin kuin uuden mexicolaisen stankun eli what ever Player se nykyään onkaan.. Mutta mistään en mitään tiiä, joten odotellaan asiasta tietävien kommentteja.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
jarmo vh 25.01.2020 09:15:33 | |
---|
bangerboi: Onko 500€ turvonnut hintapyyntö vuoden 85 squierin orkkiskuntosesta stratosta? Tiedän että noi on hyviä skeboja, mutta onks toi hinta järkevä? Mulla on nyt liipasimella tollanen vs. uudenkarhea saman hintainen fender, enkä tiiä kumpaan kannattaisi lähteä. Tuo on tod.näk ns. E-sarjaa, ja ei niin arvostettu kuin aikaisemmat JV ja SQ-sarjat. Osat saattavat olla heikompilaatuiset ja runko lehmusta lepän sijaan. Saattaa se silti olla hyvä kitara ja tuon arvoinen. En itse kokeilematta ostaisi kuitenkaan. Mulla oli viime vuosituhannella yksi E-sarjan Squier ja ei siitä paha muisto jäänyt. Työpaikalla on vastaava tele ja soiva peli sekin. Mielestäni 500 on hieman liikaa mutta jos kitara on siistissä kunnossa niin ei kovin paha. Mitä vanhempi, sitä vanhempi. |
Kontiak 25.01.2020 09:29:05 (muokattu 25.01.2020 09:29:25) | |
---|
Seba: Itse käytän superlaadukasta mnettiläisen amatöörirakentajan (koska ei tee niitä ammatikseen) rakentamaa bassoa, eikä tulisi mieleenkään myydä sitä tonnilla. Johan pelkkiin laaturautoihin, mikkiin, etuseen jne menee se eka 500. Ammattilaisen valmistamat laatuosathan ovat hinnoiteltuja toisin kuin amatöörirakentajan (superlaadukas) työ. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Mho 25.01.2020 11:44:58 | |
---|
bangerboi: Onko 500€ turvonnut hintapyyntö vuoden 85 squierin orkkiskuntosesta stratosta? Tiedän että noi on hyviä skeboja, mutta onks toi hinta järkevä? Mulla on nyt liipasimella tollanen vs. uudenkarhea saman hintainen fender, enkä tiiä kumpaan kannattaisi lähteä. Meillä tollainen E-sarjalainen, maksoi kirppislöytönä 120€. Hyvä kitara kaikinpuolin ja orkkis osatkin toimineet hyvin. Mikit vaihdettu duncanin rouheampaan osastoon. Jos vertaa sitä mua aikoinaan ostamaan MIM fenkkuun ( blacktop ) niin kyllä tykkään tästä huomattavasti enemmän. |