Aihe: The Who
1 2 3 4 548 49 50 51 52
vanha_pieru
01.01.2020 20:01:45
The Whohan ei ole pelkästään "tavallaan keksinyt" heavy metallia, vaan myös jazzin, progen, folkin ja eritoten sekä countryn että westernin.
No joo, ennenkin olen huomannut, että Townshendin jutut lähtee usein vähän laukalle haastatteluissa. Toistuvasti tulee myös tuskailleeksi, kuinka vastenmielistä esiintyminen ja ylipäänsä The Whon luotsaaminen hänelle on - ja on kuitenkin molempia tehnyt menestyksekkäästi jo reippaasti yli 50 vuotta.
Regalis Apertura
01.01.2020 21:56:02 (muokattu 01.01.2020 21:57:05)
Taitaa tuo "vastenmielisyys" olla Townsendin kehittämä tavaramerkki? Eipä juuri muut vastaavat kolleegat (esim. Stones ymv. ikäpolven bändit) ole pahemmin tuskailleet moisia juttuja...
vanha_pieru
01.01.2020 22:13:24 (muokattu 01.01.2020 22:34:22)
Niin, ehkä Townshend on sillä lailla englanninsavolaisia, että vastuu jutuista siirtyy automaattisesti kuulijalle. Tai ehkä hän tavallaan viihdyttää itseään laukomalla haastatteluissa - joita on tehnyt varmaan vuosien varrella satoja tai tuhansia, eikä jaksa siten niissä erityisemmin pingottaa - mitä erikoisimpia näkemyksiä.
Vuan mitteepä mieltä ootta Whon uuvesta levystä? Ka, ihe pijin aika paljonnii. Semmonen neljän tähen levy.
Regalis Apertura
02.01.2020 15:07:15
No ainakin jo parin kuuntelun perusteella voisin sanoa että pesee Endless Wiren 6-0. Vähemmän huteja tällä kertaa...
Flash
03.01.2020 08:25:22

On kyllä kokonaisuutena hyvä levy. Varmaan saa rullata jonnekin 70-luvulle asti ennen kuin tulee parempi The Who levy vastaan.
Live Music Is Better!
vanha_pieru
03.01.2020 20:50:24
Flash: On kyllä kokonaisuutena hyvä levy. Varmaan saa rullata jonnekin 70-luvulle asti ennen kuin tulee parempi The Who levy vastaan.

Niinpä. Mun mielestä tämä uusi levy on parempi kuin vaikkapa Quadrophenia. Oikeastaan yksi parhaista Whon albumeista tämä viimeisin. Jollain lailla luontevasti eteneviä ja tenhoavia kappaleita täynnä. Toivottavasti tulevalla kiertueella on vahva edustus näitä uusia kappaleita setissä.
velipesonen
04.01.2020 14:17:52

vanha_pieru: Niinpä. Mun mielestä tämä uusi levy on parempi kuin vaikkapa Quadrophenia. Oikeastaan yksi parhaista Whon albumeista tämä viimeisin. Jollain lailla luontevasti eteneviä ja tenhoavia kappaleita täynnä. Toivottavasti tulevalla kiertueella on vahva edustus näitä uusia kappaleita setissä.

Onko myös parempi kuin Deep Purple In Rock???
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
Regalis Apertura
04.01.2020 14:54:23 (muokattu 04.01.2020 14:58:41)
Pesonen näin uteliaisuudesta kysyisin eikö olisi parempi kysyä "onko uusin levy parempi kuin joku Whon vanhempi levy" kuin esim. tuo Purplen levy? Mitä merkitystä sillä noin loppupelissä olisikaan minkään suhteen... Ja miksi yleensäkään pitäisi verrata omenaa appelsiiniin? Itse pyrin pysyttelemään musiikin arvioinnissa bändin/artistin tuotannon omassa kontekstissa ilman vertailuja muihin bändeihin/artisteihin.
vanha_pieru
04.01.2020 14:56:08
Regalis Apertura: Pesonen näin uteliaisuudesta kysyisin eikö olisi parempi kysyä "onko uusin levy parempi kuin joku Whon vanhempi levy" kuin esim. tuo Purplen levy? Mitä merkitystä sillä noin loppupelissä olisikaan minkään suhteen... Ja miksi yleensäkään pitäisi verrata omenaa appelsiiniin?

Suunnilleen noin ajattelin itsekin vastata, mutta ehdit edelle.
velipesonen
05.01.2020 04:22:48

Regalis Apertura: Pesonen näin uteliaisuudesta kysyisin eikö olisi parempi kysyä "onko uusin levy parempi kuin joku Whon vanhempi levy" kuin esim. tuo Purplen levy? Mitä merkitystä sillä noin loppupelissä olisikaan minkään suhteen... Ja miksi yleensäkään pitäisi verrata omenaa appelsiiniin? Itse pyrin pysyttelemään musiikin arvioinnissa bändin/artistin tuotannon omassa kontekstissa ilman vertailuja muihin bändeihin/artisteihin.

En ymmärrä asennettasi ja toivon ettei se kovin yleistyisi.
Thevil
05.01.2020 04:33:57
Kuka on seuraava on paras. Rakastan teitä.
pitk
05.01.2020 20:16:19

velipesonen: En ymmärrä asennettasi ja toivon ettei se kovin yleistyisi.

Eli mikään vanha bändi ei saisi tehdä uutta musiikkia? Tai se ainakin pitää tuomita, koska ei ole sellaista, kuin kyseinen orkesteri teki josku historisassa? Häh?
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja ThE PhysicistS"
velipesonen
06.01.2020 00:48:38

pitk: Eli mikään vanha bändi ei saisi tehdä uutta musiikkia? Tai se ainakin pitää tuomita, koska ei ole sellaista, kuin kyseinen orkesteri teki josku historisassa? Häh?

Ei vaan ettei bändin x ja bändin y levyjä voi verrata toisiinsa.
Regalis Apertura
06.01.2020 16:53:07
Ei millään pahalla mutta kun Who ja Purple ovat _ihan eri_ tyylisiä bändejä... Ainakin mun korvissa. En tietenkään tarkoita että kukaan ei saisi vertailla vaikkapa sitä omenaa appelsiiniin mutta en itse pidä sitä tietyssä mielessä järkevänä. Ehkäpä olen vaan erilainen "nuori":P
Regalis Apertura
19.01.2020 13:50:38 (muokattu 19.01.2020 13:51:58)
Olen jostakin saanut käsityksen että Phil ei enää pysty rummuttamaan jonkun käsi (vai selkä?)ongelman takia. Joten jos aiemmin pystyi niin jossain välissä kuitenkin Who olisi joutunut ottamaan tuon em. Kenneyn tilalle joka tapauksessa...
Flash
19.01.2020 17:56:35

Zak Starkey on sen tontin täyttänyt paremmin kuin kukaan muu Moonin jälkeen.
Live Music Is Better!
velipesonen
19.01.2020 20:25:53

Sladen Don Powell olisi ollut minun mielestäni hyvä valinta, sikäli kuin Moonin kuoleman jälkeen mitään Whota kannatti kauheasti jatkaa.

Townshendin päätöksen Whon jatkamisesta taustalla lienee ollut vain raha, en minä ymmärrä kuinka se olisi voinut olla mikään muu. Todellisuudessa Townshend haluaa tehdä aika lailla erilaista musiikkia kuin miltä varsinkaan Moonie-Oxin Who kuulostaa.
velipesonen
04.04.2020 18:50:38

HaloOfFlies
05.04.2020 13:33:00 (muokattu 05.04.2020 13:33:57)

Pete Townshend kertoi alkavansa kirjoittaa biisejä seuraavaa The Who-levyä varten.

"The other thing Ive done is looked at the possibility of starting work early I was going to do this next year but starting work early on writing new songs for another Who album, as the last one did so well. So, Im knocking ideas around."

https://www.rollingstone.com/music/ … -during-coronavirus-shut-in-976575/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)