T_V_H 15.01.2020 11:24:14 | |
---|
munkero: Aika jänniä kokemuksia. :D Ite oon tilannu kaks Fusionia uutena ja yhden ostin käytettynä, eikä oo juuri pahaa sanottavaa. https://i.imgur.com/URg5mX1.jpg Vihreässä oli pikkunen klommo otelaudassa ja yks virittimistä oli saanu osumaa ja suoraan paketista vähän vinossa. Löysennys ja kääntö suoraksi korjasi ongelman. Ja lootassahan oli noudettaessa sen verran rupea että en yhtään ihmettele... Positiivisena puolena tuo oli ns. katalogimalli ja luulen että siitä oli mm. kiillotettu nauhoja jo saksan päässä... Liila tuli käytettynä. Myyjä mainitsi että mikkikytkimessä on toisinaan jotain häikkää. Tainnut ehkä kerran olla ja sekin katosi eestaas hakkaamalla pari kertaa. Paahdettukaulaisessa pelissä ei oo oikeen pahaa sanottavaa, vaihtelin siitä raudat ja mikit ja nyt elämä hymyilee. :) Mutta se on kyllä myönnettävä että ulkonäköseikkojen lisäksi tuo roasted maple neck ei oo millään lailla normaaleista vaahterakauloista. :D Osansa tekee varmasti mun liiankin tarkka silmä näille rölöille, mutta myös huonoa tuuria on ollut roppakaupalla matkassa. Veikkaan tosiaan, että jämiä viedään näiden viimeisempien Fusioneiden osalta, kun uusia juttuja jo hieman tiisaavat. Pienet naarmut, rohisevat sähköt ja säädön tarve on mulle pääsääntöisesti ok, mutta mielellään otan otelaudan kokonaisena ja kitaran kannen ilman Indonesialaisen peukalonjälkeä :) Mitä tulee paahtovaahteraan, niin erästä korkinhaistelufoorumia lukiessani törmäsin pariin teoriaan hyödyllisyydestä. Ensimmäinen oli soundi, ja sen kepeys, tai mitälie. Tälle tietenkin hörähdin ääneen. Toinen oli mahdollinen lisästabiliteetti, josta en kuitenkaan menisi takuuseen. Pääasia on varmasti ulkonäkö, niin kuin mainitsitkin. Mitä tulee ruumiin kansiin Gen. 1 Fusioneissa, niin valitettavasti se taitaa olla moisen quiltin ominaisuus. Mielestäni näyttää 100% sille eräälle eritteelle, jota usein huutaen eritetään. Vaihtoehtoja on kaksi, mutta jokainen tietää varmasti kummasta on kyse :)) Ostin minä Irig Pro I/O:n myös juuri, kun sai Amplitube Maxin kaupanpäälle hurjaan 125€ kokonaishintaan. Hauskinta itse laitteessa on jälleen laatu. Aivastaa ei uskalla se kädessä, sillä saattaisi haljeta. |
munkero 15.01.2020 11:43:05 | |
---|
Snapo: Meinaatko siis että ei ole perus vaahterakauloihin mitään eroa? Mites tuntuma? Jottei menis ihan OT:ksi, poistelin torilta BKP:n Rebel Yell-setin. Lemppari tallamikki tähänasti testatuista joten mikäs sen parempaa. En näiden benttoneiden kaulan tuntumassa huomaa mitään eroa sen lisäksi että paahdetussa on kauttaaltaan mattapinta, normivaahterassa otelaudan puoli on kiiltävä. Ilmeisesti jotkut valmistajat jättää paahdetut ihan kokonaan käsittelemättä? Ainakin joskus oon kuullut että tuo paahdettu vaahtera tuoksuis hyvältä ja benttoni ei kyllä haise millekään. JuSu kävi noi kaikki kolme nopsaan läpi ja kehu liilan tatsia, mutta sehän näistä on viimeksi iskuun laitettukin. Itekki joskus soitellu. |
Snapo 15.01.2020 15:56:03 | |
---|
munkero: En näiden benttoneiden kaulan tuntumassa huomaa mitään eroa sen lisäksi että paahdetussa on kauttaaltaan mattapinta, normivaahterassa otelaudan puoli on kiiltävä. Ilmeisesti jotkut valmistajat jättää paahdetut ihan kokonaan käsittelemättä? Ainakin joskus oon kuullut että tuo paahdettu vaahtera tuoksuis hyvältä ja benttoni ei kyllä haise millekään. JuSu kävi noi kaikki kolme nopsaan läpi ja kehu liilan tatsia, mutta sehän näistä on viimeksi iskuun laitettukin. Govanin härvelissä esim. on muistaakseni se kiva saunan tuoksu. Periaatteessa paahdettua ei kuulemma tarvitsisi pintakäsitellä. Warmoth muistaakseni antaa takuun käsittelemättömille roasted-kauloille ja normivaahterakauloille vain jos on pintakäsitelty. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Shredator 15.01.2020 21:48:16 | |
---|
Temple Audion Trio 21 tuli täydentämään pedaalilautakatrasta. Josko se tämä olisi se oikea koko... Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
hullu_ukko 16.01.2020 01:21:21 | |
---|
Nyt kun on talous suunniteltu ja olen muutenkin vastuullinen aikuinen, ajattelin aloitella sellasen proggiksen, että keräilen nurkkiin kaikki ne ritsat, jotka jäi kaikesta kuolaamisesta ja kuumottelusta huolimatta teininä ostamatta "liian noloina" tai jostain muusta yhtä huonosta syystä johtuen. Homma lähti käyntiin tuossa joulun pyhinä kun ostelin hetken mielijohteesta torilta Epiphonen Zakk Wylde Signaturen sillä kaikista rölöimmällä (=parhaalla) värikombinaatiolla eli vaahteraotelaudalla ja maastokuviokannella. Hintalappu laukkuineen päivineen ihan pätevä 380€. Imgur näköjään tuhosi kuvien laadun, mutta tämmönen vehje: https://i.imgur.com/ut860f1.jpghttps://i.imgur.com/Zr18f63.jpg Lisäksi päivittelin treenivahvarin Microcubesta Boss Katana 50:een reilu viikko takaperin. Täytyy kyllä sanoa, että hinta/laatu on ihan kohdillaan ja kuulostaa yllättävän hyvältä jopa 0,5-wattiseksi säädettynä ja muutenkin minimaalisella volumella. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
Zonny92 17.01.2020 09:18:42 (muokattu 17.01.2020 09:25:16) | |
---|
Tuli torilta ostettua 750eurolla japanin ESP V-II standart floikalla. Tosi tyytyväinen ollut ja onhan se hieno. E: ESP:n logo on tässä niillä "paksuilla" kirjaimilla |
T_V_H 17.01.2020 10:06:12 | |
---|
Zonny92: Tuli torilta ostettua 750eurolla japanin ESP V-II standart floikalla. Tosi tyytyväinen ollut ja onhan se hieno. E: ESP:n logo on tässä niillä "paksuilla" kirjaimilla Katselin sitä ja ihmettelin edullisuutta. Mitä vikaa siinä on? :) |
T_V_H: Katselin sitä ja ihmettelin edullisuutta. Mitä vikaa siinä on? :) Ei ollu hihnalukkoja. Empä muuta keksi. |
T_V_H 17.01.2020 18:06:49 | |
---|
Zonny92: Ei ollu hihnalukkoja. Empä muuta keksi. Ajattelin, että vähintään varastettu, kiero kaula, nauhat lommolla, sarvet paskana ja lapa liimattu Onnittelen löydön johdosta, sillä hienohan tuo on. Olisi itse pitänyt hakea pois ;) |
Icy-Sun 17.01.2020 23:58:55 | |
---|
Thomannilta tilasin kaikenlaista hilpettä mm. kieliä, plektroja, johtoja, hihnoja jne... Oikein positiivinen yllätys oli kuitenkin Harley Bentonin hihnalukot mallia Schaller. Tilasin stratoon kullanväriset harlikan hihnalukot ja maksoivat muistaakseni kuusi euroa. Les Paulissani on Schallerin lukot ja harlikat eivät ole kyllä juurikaan huonommat, vaikka hintaa on merkittävästi vähemmän. |
munkero 18.01.2020 00:18:16 | |
---|
Zonny92: Ei ollu hihnalukkoja. Empä muuta keksi. Torikuvien perusteella oli aika piesty. Mutta mikä on totuus? Finderin tietojen perusteella myyjä asuu naapuritalossa, mutta kun keppi ei vaan maistunu niin en alkanu tekemään tuttavuutta. :D Itekki joskus soitellu. |
Mho 18.01.2020 08:53:57 | |
---|
Ebaystä löytyi Tokai Les Pauliin Gotohin Vintage malliset lukkovirittimet, 66€ rahteineen. Ei paha mielestäni.. |
Zonny92 18.01.2020 09:27:32 | |
---|
munkero: Torikuvien perusteella oli aika piesty. Mutta mikä on totuus? Finderin tietojen perusteella myyjä asuu naapuritalossa, mutta kun keppi ei vaan maistunu niin en alkanu tekemään tuttavuutta. :D Pari naarmua ja alemmasta sakarasta lähteny tosi pienelt alueelta maalia. Eipä ne oikein näy ja eivät vaikuta soittoon. Paras diili mitä oon hetkeen tehny:D |
velipekka 19.01.2020 11:29:41 | |
---|
Marshall JVM 215 combo. Tästä JVM-sarjasta ollaan montaa mieltä, mutta kyllä tämä minusta on pätevä laite. OD-kanavan punainen mode rupeaa olemaan aika suttuinen, mutta kaikki muut 5 modea ovat aivan käyttökelpoisia. |
johanssen 20.01.2020 16:27:21 | |
---|
Pittttkäästää aikaa taas täällä. Tuli vedettyä ostohousut jalkaan ja tulos: Moskyn Blue Delay, Wamplerin Etheral deley/reverb, Keeleyn Caverns delay/reverb, Mad Proffan Chorus, Voodoo Labin Mondo-poweri ja Line6 PodHD500X. Lisäksi fenkun lasinen slide-putki, kieliä ja DPA:n mikkiadapteri akkarille -päivitin nimittäin myös akkariosastoa hommaamalla mailan mallia Martin 000-10e kovalla laukulla. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Myrkrid 20.01.2020 20:55:32 | |
---|
Slajhsdksjalaskld. Joku osti taas minun rahoilla kamaa: Hughes&Kettner Tubemeister 212 -kaappi MXR M169 Carbon Copy -delay tc electronic The Dreamscape -pedaali Metrikaupalla piuhoja "Let the lager decide what is wrong, what is right." |
velipekka 23.01.2020 18:52:05 | |
---|
Xotic wah, viimeinkin. Tuo oli jo pitkään ollut toivelistalla. Nuo napilla päälle menevät wahit ovat olleet vähän "ei kiitos" osastolla, menikö se päälle vai ei jne. Tätä oli kuitenkin pakko kokeilla, ja kyllähän se aika hyvältä kuulostaa. Säätämistä kyllä löytyy. Nyt ollut käytössä Morleyn BH2 ja olen kyllä tykännyt sen optisesta käyttiksestä ja hyvästä poljintuntumasta, mutta kyllä se tuon Xotic rinnalla vähän valjummalta kuullostaa. Saapas nähdä kumpi voittaa, soundi vai käyttötuntuma. |
PIM 23.01.2020 21:26:20 | |
---|
Mooerin Tone Capture GTR minipedaali tuli hommattua pedaalilaudan etupäähän. Kätevä vehje, kun voi käyttää sekä perinteisenä kolmialueisena eq pedaalina puoliparametrisellä middlellä että imitoida kohtuu uskottavasti etukäteen laitteeseen tallennetun kitara A:n soundia kitara B:llä. Käytössä seitsemän muistipaikkaa, joiden välillä ei tosin harmillisesti voi vaihtaa kesken biisin ilman käsiä. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Laulava Kylätohtori 24.01.2020 11:13:00 | |
---|
Soittamaton ja mintti Vox AC15 C1. Naapurikylältä hain, kun halvalla sai. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Sarko 24.01.2020 11:25:15 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Soittamaton ja mintti Vox AC15 C1. Naapurikylältä hain, kun halvalla sai. Onnea! Hirmuisen hyvä vahvistin. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |