![]() 16.01.2020 15:49:42 (muokattu 16.01.2020 15:55:25) | |
---|---|
tomaattiorava: Kuulostaapa erikoiselta. Nomutta kohta pääsää testaamaan kumpaakin sitte rinta rinnan, perus power plantti sekä ISO-2. Mikäli jälkimmäinen osoittautuu sudeksi niin palautusta vaan. E: Kuitenkin tuo ISO-2:nen thomannin myydyin virtalähde ollu iät ja ajat ja 4,8 tähteä keskiarvo.... Mulla on ollut nyt jo jonkin aikaa tämä ISO-1 Pro: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant_iso_1_pro.htm Tuollakin jotain 4,6 tähden keskiarvo arvosteluissa. Mitään ongelmaa ei ole ollut tähän mennessä. Äärimmäisen häiriötön on ollut, vaikka mulla on pedaalilaudassa digimallintava analogiapedaalien kanssa sulassa sovussa ja taitaapa delaykin olla digimallia. Sen ymmärrän että jotakin voi häiritä se erillinen ulkoinen muuntaja. Minua ei ole haitannut. Kyseinen virtalähdemalli on todella pieni, eli menee heittämällä minun low-profile-pedaalilaudan alle. Vain 25mm paksu, 120mm pitkä ja 70mm leveä. Ainoa asia millä olen tuon laudan kanssa saanut pientä häiriöääntä aikaiseksi on se kun laitan digimallintavan usbin kautta kiinni pöytätietokoneeseen parametrien säätämistä varten. Silloin kuuluu aivan pientä hurinaa ElectroVoicen PA-kajarista. Veikkaanpa että tuon saman häiriön saisin vaikka käyttäisin mitä tahansa virtalähdettä, sillä häiriö tulee ilmeisesti tietokoneen rungon ja digimallintavan + PA-kajarin virtalähteen muodostaman maalenkin kautta. En ole siis kokeillut pelkkää digimallintavaa ja aktiivikajaria ilman muita pedaaleja (että kuuluuko silloinkin tuo pieni häiriöääni), enkä varmaan kokeilekaan, kun ei ole mitään tarvetta repiä kamppeita ja piuhoja irti pedaalilaudasta. Itse asiassa se pieni häiriöääni on huomattavasti pienempi kuin mitä sain aikaiseksi samaisella pedaalilaudalla singlespot+daisychain-menetelmällä tai kahden virtalähteen menetelmällä (mallintavalle oma virtalähde ja muille pedaaleille daisychain singlespot). Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 17.01.2020 23:53:06 (muokattu 17.01.2020 23:55:34) | |
tomaattiorava: Kuulostaapa erikoiselta. Nomutta kohta pääsää testaamaan kumpaakin sitte rinta rinnan, perus power plantti sekä ISO-2. Mikäli jälkimmäinen osoittautuu sudeksi niin palautusta vaan. E: Kuitenkin tuo ISO-2:nen thomannin myydyin virtalähde ollu iät ja ajat ja 4,8 tähteä keskiarvo.... Joo niinhän se kuulostaa, mutta alkuperäisen tilalle tullut toinenkin ISO oli susi ja noin halvan virtalähteen kanssa pelleily on kieltämättä ärsyttävää, kun ulkomailta kuitenkin tulee ja toimitusajat on mitä on. Power plantissa ei mitään vikaa, vaikkei ole eristetyt lähdöt. Toivomma että sinulle sattuu hyvä virtalähde, eikä tätä minun tuuria! E: Nyt kun kerta ketjun nimessä on myös pedal board, niin voisin suositella kuitenkin harlikan Space ship-lautaa. Tilasin 60vm leveän kahden rivin mallin entisen salkku-mallisen laudan tilalle ja en näe mitään syytä käyttää rahaa kalliimpiin pedaalilautoihin. Harlikan mukaan tuli kaikenlaista kiinnityshilpettä mm. velcro-teippiä ja gigbägikin vielä, eikä ollut kallis. | |
![]() 20.01.2020 18:11:20 | |
Hmmm, äkäseen lykkäsin tuon vanhemman powerplantin purkkeihin kiinni ja hurinointi kerrassaan käyttökelvotonta, onespotilla vielä vetelee mutta ei kyllä näin. Oonko tehny jotain väärin? Pitäiskö esim. virta-ulostuloista ottaa höngät järjestyksessä verrattuna signaaliketjuun? | |
![]() 20.01.2020 19:15:30 | |
tomaattiorava: Hmmm, äkäseen lykkäsin tuon vanhemman powerplantin purkkeihin kiinni ja hurinointi kerrassaan käyttökelvotonta, onespotilla vielä vetelee mutta ei kyllä näin. Oonko tehny jotain väärin? Pitäiskö esim. virta-ulostuloista ottaa höngät järjestyksessä verrattuna signaaliketjuun? Itse lähtisin haarukoimaan, mistä se hurina tulee. Testaa vaikka pedaaliketjun osa kerrallaan ja sen jälkeen purkki (ja piuha) kerrallaan. Sitten kannattaa kokeilla ongelmapurkin/purkkien vientiä mahdollisimman kauas virtalähteestä. Kokeile myös pistorasian vaihtoa ja pistokkeen kääntöä pistorasiassa. Joskus kokeilin tuota virroituksen järjestyksen vaihtoa, mutten muista, mihin tulokseen tulin. Olen kuitenkin lähes aina käyttänyt laudoissani useassakin virtalähteen lähdössä jakokaapeleita. Pyrin jakamaan kuormituksen tasaisesti ja siten, ettei samassa virtalähteen lähdössä ole kahta digipurkkia eikä myöskään kahta peräkkäistä purkkia. Häiriöttömäksi olen saanut kaikki lautani, mutta olenko onnistunut tuurilla vai taidolla, sitä en osaa sanoa. Ja aina virtalähteiden kaikki lähdöt ovat minulla olleet eristettyjä. | |
![]() 22.01.2020 13:59:07 | |
ISO-2 saapui ja toimii. Pieni ku mikä, ei paina midi ja ennenkaikkea ei hurise. En tiedä oliko se saamani käytetty power plantti rikki tai mitä mutta käyttökelvoton se kyllä oli. Asiasta kolmanteen joskeenki vittumaisia wahin ja kaasupolkimen pohjan ruuvit. Nostaa ite laitetta sen verran että tarranauha ei auta, laitoin sitte ruuvien ja paristokotelon päälle velcroa, pysyy paikallaan mut en tie miten roudatessa. Poraa ja nippusiteitä varmaa joskus syssymmällä. Muutenkin tuli laudasta aika sottasen näköinen kun ei oikeen nuita virtapiuhoja saa alle piiloon, pääasia että pelittää! | |
![]() 22.01.2020 15:31:39 | |
tomaattiorava: ISO-2 saapui ja toimii. Pieni ku mikä, ei paina midi ja ennenkaikkea ei hurise. Hienoa, että toimii. Asiasta kolmanteen joskeenki vittumaisia wahin ja kaasupolkimen pohjan ruuvit. Nostaa ite laitetta sen verran että tarranauha ei auta, laitoin sitte ruuvien ja paristokotelon päälle velcroa, pysyy paikallaan mut en tie miten roudatessa. Poraa ja nippusiteitä varmaa joskus syssymmällä. https://m.thomann.de/fi/harley_bent … 0Sl30tro-jzLXUru7z135RoCJ78QAvD_BwE JuSu "Ennen
oli kunnollista.
Nytten
ei oo kunnollista."
-Repomies | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)