Aihe: Tallennin kotikäyttöön
1 2
nightbird
11.01.2020 18:51:47
Osta Zoomilta mieluummin vaikka L-12 LiveTrak tai L-8 LiveTrak.
Toimivat digimikserinä sekä interfacena tai muistikortille äänittävinä.
Kun valitsee overdub moden voi kuunteluun valittujen raitojen oheen muille kanaville
äänittää synkassa olevia lisäraitoja.
Eli se on siis moniraitaäänitin tässä modessa. Ostamalla L-12 ei lopu raidat kesken.
Tallennuksen voi sitten miksata stereoksi ja ottaa jälkeenpäin halutuille raidoille
dynamiikka-osaston käyttöön (FX ja EQ)
Black Zombie 82
11.01.2020 22:17:54

nightbird: Osta Zoomilta mieluummin vaikka L-12 LiveTrak tai L-8 LiveTrak.

Menis koko kuun ''liksa''. Eli ei jatkoon.
rintapek
11.01.2020 22:53:45

Tartteeko vehkeen olla uusi?
Torilla on tämän tästä myynnissä raitureita koska "kaikki" ovat siirtyneet äänikortteihin ja tietokoneeseen.
Ton tyyppiset toimivat ammoisina aikoina ceekaseteilla ja neljällä raidalla. Käytössä on oma opettelunsa mut ... no, makuasioita. Ei o yhtä monipuolinen kuin tietsikka ja äänikortti mut jos ei tommoisella saa jotain aikaiseksi niin ei se koneen vika ole.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1518239
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
rintapek
11.01.2020 22:58:37

rintapek: Tartteeko vehkeen olla uusi?
Torilla on tämän tästä myynnissä raitureita koska "kaikki" ovat siirtyneet äänikortteihin ja tietokoneeseen.
Ton tyyppiset toimivat ammoisina aikoina ceekaseteilla ja neljällä raidalla. Käytössä on oma opettelunsa mut ... no, makuasioita. Ei o yhtä monipuolinen kuin tietsikka ja äänikortti mut jos ei tommoisella saa jotain aikaiseksi niin ei se koneen vika ole.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1518239

Niin ja zoomin r16 vehkeitä on kans usein torimyynnissä. Se on semmoinen stand-alone-raiturin ja äänikortin sekoitus. Eli toimii ittsestään raiturina mut myös äänikorttina.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Black Zombie 82
12.01.2020 03:41:34

rintapek: Tartteeko vehkeen olla uusi?

Ei. Ja kyllä mulle c-kasettivehjekin kelpaisi. Mutta en kyllä tiedä osaisinko käyttää sellaista(kaan)...
Rallattelija
13.01.2020 00:21:55
Black Zombie 82: Ei. Ja kyllä mulle c-kasettivehjekin kelpaisi. Mutta en kyllä tiedä osaisinko käyttää sellaista(kaan)...

Sit tarttee opetella. ei se sen kummempaa ole.
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
Black Zombie 82
13.01.2020 01:54:22

Rallattelija: Sit tarttee opetella. ei se sen kummempaa ole.

Juu ei. Kunhan sellaisen laitteen jostain löytäisi.
Guri
15.01.2020 09:13:54
Tervehdys,

Tarvitseeko äänikortin jos hommaa USB-mikrofonin jos haluaisi äänittää musiikkia tietokoneelle. Mikä olisi hyvä ilmainen/helppokäyttöinen ohjelma Macille missä olisi editointivalmiudet ja muutamia taustasoiittimia mm. rummut, basso jne.
sepisti
15.01.2020 11:03:49
Guri: Tervehdys,

Tarvitseeko äänikortin jos hommaa USB-mikrofonin jos haluaisi äänittää musiikkia tietokoneelle. Mikä olisi hyvä ilmainen/helppokäyttöinen ohjelma Macille missä olisi editointivalmiudet ja muutamia taustasoiittimia mm. rummut, basso jne.

Ei tarvitse.

Garageband.
Guri
15.01.2020 18:08:50
Guri: Tervehdys,

Vielä tyhmiä kysymyksiä. Olen katsellut noita YouTuben demoesityksiä vahvistimista ja olen huomannut että usein kaiuttimen edessä on mikrofoni. Onko tämän funktio äänittää vai ohjaako mikki soiton uudelleen vahvistimeen?
Rallattelija
15.01.2020 22:51:02
Guri: Vielä tyhmiä kysymyksiä. Olen katsellut noita YouTuben demoesityksiä vahvistimista ja olen huomannut että usein kaiuttimen edessä on mikrofoni. Onko tämän funktio äänittää vai ohjaako mikki soiton uudelleen vahvistimeen?

Kyllä sen funktio on äänittää. Jos signaali ohjataan takaisin kaiuttimeen mikistä on tuloksena ainoastaan akustinen kierto. Tai siis juuri tällaisessa tapauksessa jossa mikrofoni on sijoitettu juurikin kaiuttimen eteen hyvinkin lähelle. toinen juttu sitten on esim. laulajan mikrofoni josta kyllä ohjataan ääni kaiuttimiin mutta akustista kiertoa ei ilmene koska mikrofonin ja kaiuttimen etäisyys toisistaan on huomattavasti enemmän kuin styrkkarin mikittämisessä. tokihan laulumikkikin voi olla kytketty ainoastaan äänityslaitteeseen.

Keikoilla on myös styrkkarien edessa mikkejä ja vähän joka puolella muuallakin. näiden mikitysten ensisijainen tarkoitus on tuoda ääni vahvistettavaksi kaiuttimille. Äänensekoitushenkilö sitten päättää parhaan makunsa mukaan kuinka kovaa sitä mikrofonin kaappaamaa ääntä se kaiutin ulos tuuttaa. Yhdessä instrumentissa saattaa olla jopa useampi mikki. ei ole tavatonta että kitaralla on kaksi mikkiä, sanressa ylä ja ala mikki tai basarissa sisä ja ulkomikki. se ei silti tarkoita että mitään otettais narulle. eli toinen mikki menis äänityklaitteeseen ja toinen kaiuttimille. molempia mikkejä voidaan käyttää rinnan. esim snaressa alamikillä saa sanren matto paremmin esille kuin pelkällä yläpuolisella mikillä ja näitä kahta sitten sotketaan toisiinsa sekavassa suhteessa. Toki se toinen mikki kitarankin edessä voi olla äänitystä varten. mahdollisuuksia on vaikka ja kuinka mutta jos instrumentissa tai styrkkarissa on mikki edessä päällä tai yleensäkin jossain niin sitä ei enää ajeta takaisin siihen samaan vekottimeen.
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
nightbird
25.01.2020 12:54:42
Minulla palstalla myynnissä Zoomin R8 raituri jos kiinnostaa.Hinta 170 eur noudettuna
tai tuotuna pääkaupunkiseudulle.
Pikaviestiä voi laittaa jos kiinnostaa.
nightbird
25.01.2020 16:49:06 (muokattu 27.01.2020 13:57:08)
Meni jo......
Potentiaalisen ostajan tilipussi ei täyttynytkään eli upadate asiassa: Tuo R8 on edelleen myynnissä.Kuten Eläkeläissoittaja ilmaisi hyvä peli, rumpalikonekin sisäärakennettuna jonka lisäksi padit, voi itsekin ohjelmoida rytmejä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)