Jorma51 12.01.2020 13:10:05 | |
---|
Mistähän saisi Tyttö tuollainen biisin nuotit? t. Jorm |
baron 12.01.2020 13:28:50 (muokattu 12.01.2020 13:31:29) | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 13.01.2020 07:52:33 | |
---|
Jorma51: Mistähän saisi Tyttö tuollainen biisin nuotit? t. Jorm Että millainen? Nuorenamiehenä kun menin kesätöihin oli wanhempia ammattimiehiä työkavereina niin sanoivat, että ei niitä ole kulle kun yhdenlaisia, tulet huomaamaan. En uskonut silloin.. :D |
baron 13.01.2020 09:02:05 | |
---|
Ei sitä nuottia näköjään tarvitakaan? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Epämuusikko 13.01.2020 10:18:43 | |
---|
So smooth you can hear the beard. |
WanhaWetäjä 13.01.2020 10:52:49 | |
---|
Epämuusikko: Toivelaulukirjassa nro 17 näyttää olevan. https://docplayer.fi/1658402-Suuri-toivelaulukirja-osat-1-23.html Joo, matala sävelllaji laulaa ja arri ei toimi jos tarve on bandikäyttöön, ei jatkoon! No tämähän näissä TLK lapuissa on usein vikana eli eivät toimi suoraan joten esim basisti joutuu käyttäämään korvia bassolinjan suhteen. Toki hyvähän se olisi kaikkien käyttää korviaan. Mulla voisi olla D-duurilappu jossain X-files tyyppisessä kansiossa, jos on tarvis, siinä lienee bassolinjat. C-duuri lappukin löytyy, siinä on vain ohjeellinen bassolinja introssa ja pari synkooppipaikkaa merkattu, muuten pitää vetää sointumerkkien ja korvien avulla. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
baron 13.01.2020 10:55:05 | |
---|
WanhaWetäjä: Joo, matala sävelllaji laulaa ja arri ei toimi jos tarve on bandikäyttöön, ei jatkoon! No tämähän näissä TLK lapuissa on usein vikana eli eivät toimi suoraan joten esim basisti joutuu käyttäämään korvia bassolinjan suhteen. Toki hyvähän se olisi kaikkien käyttää korviaan. Mulla voisi olla D-duurilappu jossain X-files tyyppisessä kansiossa, jos on tarvis, siinä lienee bassolinjat. C-duuri lappukin löytyy, siinä on vain ohjeellinen bassolinja introssa ja pari synkooppipaikkaa merkattu, muuten pitää vetää sointumerkkien ja korvien avulla. Mulla on D-duurilappu mutta siinä vain melodia ja soinnut eli WW:n lappu parempi. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 13.01.2020 11:48:53 (muokattu 13.01.2020 11:53:12) | |
---|
Pitää olla helevetin huono basisti jos ei tuota osaa sointumerkeistä soittaa? Tosin oikeesti, jos kunnon pändi niin treenata ja sovittaa se pitää. Täältäkin löytyy "A Girl Like You!" Alkuperäinen 3 -sivuinen nuotti vm. -61 |
EP: Pitää olla helevetin huono basisti jos ei tuota osaa sointumerkeistä soittaa? Tosin oikeesti, jos kunnon pändi niin treenata ja sovittaa se pitää. No just, ei pelkkä treenaaminen tee kunnon bandia tai kunnon soittajaa jos tyylitaju/korvat puuttuvat. Matemaattiset soittajat ilman korvia ja merkonomibandit = "kaikki lapuista AINA" ovat kauhun paikka. Nämä on näitä "joo mennään vaan se, D-duuri" ja kaikille käy, yleensä, ei aina. Ja mikä parasta, usein voi kysyä "kuka haluaa vetää", tälläset keikat on kivoja, sillon tällön + tietenkin stemmat putoavat b-osaan kuin tallin katolta ;-) Vaihtoehto 2 = "onko siitä lappuja", nämä keikat ovat usein raskaita kun MITÄÄN ei voi mennä ilman lappuja. Säestykset on eri juttu kun vedetään jonkun Pirkko-Petterin never heard levytuotantoa vuodelta 1991... Täältäkin löytyy "A Girl Like You!" Alkuperäinen 3 -sivuinen nuotti vm. -61 Jos tuosta ralllista saa kolme sivua aikaan niin huh...Suomessa tuota on tapana soittaa Mamban versiota ainakin lievästi mukaellen, taitaa yks sivu riittää tarpeelliseen informaatioon, jos joku sellaista tarvii. Itse asiasta, eipä löytynyt X-file kansioista D-duurilappua, se on saaattanut joutua XX-fileisiin eli irtolappuihin tai jopa kierrätykseen. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
EP 13.01.2020 18:45:56 | |
---|
WanhaWetäjä: Jos tuosta ralllista saa kolme sivua aikaan niin huh...Suomessa tuota on tapana soittaa Mamban versiota ainakin lievästi mukaellen, taitaa yks sivu riittää tarpeelliseen informaatioon, jos joku sellaista tarvii.. Niin, tossa on vaan tehty toinen A -osa perään, eikä kertausmerkeillä alusta. Usein siihen aikaan tehty niin ja vieläkin, toisaalta selvempää. Varsinkin jos siinä toisessa A -osassa on jotakin eroa, tässä ei tainnu olla kun sitä silmäilin. Useampi sivu tulee siinä kohtaa tarpeelliseksi kun on sovitus ja esittäjille ehkä ennestään tuntematon ja halutaan tehdä esitys mielenkiintoisemmaksi.. "taidetta" :) "Ahdettuun" nuottiin ei saa järkevästi/ selvästi esiin mahdollisia "koruja", kuten se, että se toinen A -osa poikkeaa taustoiltaan oleellisesti ekasta. Itse olen harrastanut tällaista, yksinkertainen esimerkki.. |
jakeni 14.01.2020 12:26:04 | |
---|
|