Aihe: Fender putkicompo kaasuttaa, mutta mikä niistä?
1 2 3
htm
09.01.2020 15:56:48

Olin loppuvuodesta samoilla asioilla liikeellä ja 68 deluxe reverb uusintapainos mielessä. Kuitenkin molemmat pk-seudulta löytämäni mallit oli jollain tavoin viallisia. Toinen hurisi ja toisessa oli kaiussa jotain häikkää. Loppukisa käytiin 65 deluxen ja 68 vibroluxun kesken, joista vibrolux hiukan minipuolisempana lopulta lähti kotiin. Perhanan kovaääninen sekin kyllä on, mastervola-modaus on harkinnassa...
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
Jucciz
09.01.2020 20:59:58
heinovi1: Minulla oli jonkin aikaa Blackface Princeton Reverb asennettuna 2x10" Vibrolux Reverbin combokoteloon. Oikealla kaiutinvalinnalla tämä oli mukava yhdistelmä. Kymppien napakka saundi sopi moneen tilanteeseen, mutta kaikkien kokeilujen jälkeen olen päätynyt 1x12" Princetoniin. Kotona soittaessa ja äänittäessä 10" oli oikein sopiva, mutta muiden kanssa soittaessa 12" tuntuu paremmalta ja omaan käyttöön sopivin kaiutinkin (vanha Eminence Red Fang) löytyi siitä kokoluokasta.

Itse teetin jokunen vuosi sitten '62 Princetonilleni nuppikotelon sekä 1x12"-kaapin, sillä 12-tuumaisten kokoluokassa kaiutinvaihtoehtoja on hurjan paljon ja siten pääsi tekemään hyvinkin monipuolista soundivertailua. Tuo vahvistinosuus nuppikoteloineen on myös verrattoman kevyt, joten jos tiedossa olisi keikka, jossa paikan päältä löytyy kaappi, olisi pelkkä nuppi todella kätevä kantaa mukana vaikka yhdessä kitaran ja pedaalien kanssa.

Tämmöinen yhdistelmä siitä tuli:
https://muusikoiden.net/dyn/articles/1887.jpg

Toki alkuperäinen 10" combokotelo on tallessa, jos vehje pitäisi palauttaa alkuperäiseen asuun.
flirtti
12.01.2020 00:53:15 (muokattu 12.01.2020 00:54:07)

Nonni, maanantaina pitäisi lähteä 68 Custom Princetonesta tilaus, sikäli mikäli mun luottoluokitus on missään kurssissa. Toivottavasti saapuu hyvä ja toimiva yksilö.
On hieman outoa mitään uutta ja modernia hankkia, autot ja rummut, kitarat yms. ja vaatteetkin kun on vanhaa stockia, mutta kaipa se kestää elämää!
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Jucciz
12.01.2020 04:48:30
Princeton -> Princetonista. Ei Princetone. ;)

Nimihän tulee tästä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Princetonin_yliopisto
Kefiiri
12.01.2020 11:44:48 (muokattu 12.01.2020 11:45:11)
Jucciz: Princeton -> Princetonista. Ei Princetone. ;)

Nimihän tulee tästä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Princetonin_yliopisto

Mikä lienee ideana Fenkun käyttämissä yliopistonimikkeissä? Eikös niillä ole myös ainakin Harvard. Toki niillä saadaan ylevä vaikutelma.
En ole musiikin asiantuntija.
Silver Mica
12.01.2020 21:02:29
Kefiiri: Mikä lienee ideana Fenkun käyttämissä yliopistonimikkeissä? Eikös niillä ole myös ainakin Harvard. Toki niillä saadaan ylevä vaikutelma.

Ei siinä ylevyyttä haettu. Princeton Amp, kuten Harvardkin, oli tarkoitettu alunperin opiskelilijamalliksi. Deluxe oli pro-malli.
Kuha
12.01.2020 22:00:38 (muokattu 12.01.2020 22:02:35)

Kefiiri: Mikä lienee ideana Fenkun käyttämissä yliopistonimikkeissä? Eikös niillä ole myös ainakin Harvard. Toki niillä saadaan ylevä vaikutelma.

...ja pienimmästä tehtiin Champ eikä mikään juniori tms.
Old Fenders never die
flirtti
12.01.2020 23:48:05

htm: Olin loppuvuodesta samoilla asioilla liikeellä ja 68 deluxe reverb uusintapainos mielessä. Kuitenkin molemmat pk-seudulta löytämäni mallit oli jollain tavoin viallisia. Toinen hurisi ja toisessa oli kaiussa jotain häikkää. Loppukisa käytiin 65 deluxen ja 68 vibroluxun kesken, joista vibrolux hiukan minipuolisempana lopulta lähti kotiin. Perhanan kovaääninen sekin kyllä on, mastervola-modaus on harkinnassa...

Tavallaan hyvä kuulla, taitaa olla Prince ihan passeli teholtaan mulle. Vaikka oon soittanut pikku kippoloissa hirveillä tehohirviöilläkin, aina löytynyt ok tasot.
Pinewood
12.01.2020 23:55:52 (muokattu 12.01.2020 23:56:37)
Piti ihan googlata. On näköjään esitetty, että nuo yliopistonimet olisivat tulleet (Harvardia lukuunottamatta) Fullertonin kaduista - ja myös, että Leolla olisi ollut liike Princeton Streetillä.

https://www.strat-talk.com/threads/ … rinceton-why-is-it-named-so.177538/
flirtti
13.01.2020 00:00:20

Kuha: ...ja pienimmästä tehtiin Champ eikä mikään juniori tms.

Mielenkiintoista tosiaan nuo liikanimet. Nyt ajatellaan että nimi on valittu todella oikein per malli. Vai onko yksikään nimetys mennyt totaalisen pieleen? Vibrolux assosio helposti tuhmuuksiin? :)
Jucciz
13.01.2020 01:44:21 (muokattu 13.01.2020 01:45:22)
Itte oon lukenut, että tossa Fender-vahvistimien nimeämiskäytännössä alleviivattiin semmoista tervettä uskoa omaan tekemiseen eikä mitään suomalaiskansallista nöyristelyä, mistä syystä just malliston pieninkin vahvistin oli nimeltään Champ ja sit muita pikkuvehkeitä nimettiin hienojen yliopistojen mukaan. Tehdään ylpeänä ja pää pystyssä. :)
Kuha
13.01.2020 10:07:07 (muokattu 13.01.2020 10:07:21)

flirtti: Mielenkiintoista tosiaan nuo liikanimet. Nyt ajatellaan että nimi on valittu todella oikein per malli. Vai onko yksikään nimetys mennyt totaalisen pieleen? Vibrolux assosio helposti tuhmuuksiin? :)

Don Randall, joka vastasi Fenderin myyntipuolesta, antoi nimet vahvistimille ja jossain vaiheessa myös soittimille.
Old Fenders never die
flirtti
14.01.2020 18:17:36 (muokattu 14.01.2020 19:01:28)

Princeton tilattu. Hetken aamulla mietin M.netin torilla olevia vintagevermeitä, mutta kuitenkin sittenkin tämä uusioversio. Iso kiitos herrasväelle jeesistä!
elwood66
22.02.2020 00:07:22

heinovi1: Minulla oli jonkin aikaa Blackface Princeton Reverb asennettuna 2x10" Vibrolux Reverbin combokoteloon. Oikealla kaiutinvalinnalla tämä oli mukava yhdistelmä. Kymppien napakka saundi sopi moneen tilanteeseen, mutta kaikkien kokeilujen jälkeen olen päätynyt 1x12" Princetoniin. Kotona soittaessa ja äänittäessä 10" oli oikein sopiva, mutta muiden kanssa soittaessa 12" tuntuu paremmalta ja omaan käyttöön sopivin kaiutinkin (vanha Eminence Red Fang) löytyi siitä kokoluokasta.

Hylättyäni Fenderit lähes kolmeksi vuodeksi (mulla oli Dynacord-kausi) - palasin F-maailmaan. Pro Reverb 1975 löytyi lääkkeeksi. Käytin Ampereella, Matiskaisen Niko tohtoroi ammattitaitoisesti tietyt keski-ikään kuuluvat etu(rauhas)vaivat, sun muut pois. "Rock-ola5":lta - ehkä vähemmän tunnetut Eminencen Canis Major-alnicot vaihdoin koneeseen.

Kyä lähtee taas.
Let that boy boogie woogie
elwood66
22.02.2020 00:18:04

elwood66: Hylättyäni Fenderit lähes kolmeksi vuodeksi (mulla oli Dynacord-kausi) - palasin F-maailmaan. Pro Reverb 1975 löytyi lääkkeeksi. Käytin Ampereella, Matiskaisen Niko tohtoroi ammattitaitoisesti tietyt keski-ikään kuuluvat etu(rauhas)vaivat, sun muut pois. "Rock-ola5":lta - ehkä vähemmän tunnetut Eminencen Canis Major-alnicot vaihdoin koneeseen.

Kyä lähtee taas.

Mun tapauksessa "Pro" ei viittaa ammattilaisuteen. Halusin ja ostin, kun oon aina halunnut putkitasurivehkeen tältä aikakaudelta.
Let that boy boogie woogie
rapuquoro
22.02.2020 01:37:24
5e3..fender 57 custom deluxe tämä taitaisi olla hyvä..reverbbi uupuu...mutta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)